LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso kosten niet voor mijn rekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
merodfg

Incasso kosten niet voor mijn rekening

Ongelezen bericht door merodfg »

Huidkliniek Aquamare heeft volledig ten onrechte een incassobureau ingeschakeld. Op mijn telefonische verzoeken en emails aan de kliniek om een factuur te mogen ontvangen, zodat ik deze ook kan betalen en indienen bij mijn zorgverzekeraar heb ik in geen enkel opzicht van hen een reactie mogen ontvangen, de zaak is direct naar het incasso verstuurd. Dit dus ondanks het feit dat ik van de kliniek behalve een aanmaning voor een betreffende factuur dus nooit de factuur zelf heb mogen ontvangen. Slechts na het inschakelen van het incassobureau heb in mijn contact met het betreffende bureau uiteindelijk een factuur mogen ontvangen. Deze heb ik direct betaald. Rest nu de kosten die het incassobureau in rekening brengt. Ik heb diverse mailcorrespondentie waaruit duidelijk mijn pogingen tot communicatie met de kliniek blijkt om een factuur boven tafel te krijgen zodat ik deze gewoon netjes kon betalen en declareren bij mijn verzekeraar. Overigens wil ik opmerken dat ik alle facturen altijd direct heb betaald aan de kliniek en dat ik voortdurend mijn intentie om te betalen voorop heb gesteld, dus dat geen enkele reden bestaat waaruit zou blijken dat ik een factuur zou negeren en dus een reden zou bestaan om een derde partij, in dit geval een incasso in te moeten schakelen. Welke positie heb ik mbt het incassobureau om deze extra kosten daadwerkelijk te moeten betalen, de factuur is dus inmiddels voldaan.

Royalflush

Re: Incasso kosten niet voor mijn rekening

Ongelezen bericht door Royalflush »

De kliniek zal moeten aantonen dat men jou een factuur heeft doen toekomen. Als ik jou was zou ik nog even contact opnemen met deze kliniek om je beklag over de gang van zaken te doen.

Heb je de factuur trouwens voldaan aan de kliniek of het incassobureau?

Gesloten