Ik heb een LG32HL2000
en daar zit een DVB T en DVB C Tuner in
en nu wil ik de DVB C Tuner configureren
zodat ik ook digitale zenders kan ontvangen alleen
nu weet ik niet hoe ik dat moet doen aangezien
mijn menu bestaat uit:
Setup
Beeld
Geluid
Tijd
Optie
Vergrendelen
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dat moet doen
wij hebben al een Digitale kastje en de configuratie code.
Als je de zelfde tv hebt zou je het dan stap voor stap kunnen uitleggen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingebouwde DVB C Tuner
Re: Ingebouwde DVB C Tuner
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een decoder hebt voor digitale tv.
Om gebruik te maken van je dvb-c tuner, moet je een Alphacrypt classic CAM module kopen. Deze steek je in je CI slot van je tv, en in de CAM module steek je je smartcard van je leverancier. Je kan dan rechtstreeks digitaal kijken via je tv zonder decoder (en extra ab)
Zoek op marktplaats voor een 2e handse, of rechtstreeks bij http://www.mascom.de voor een nieuwe.( dit is de fabrikant en is goedkoper dan in de winkel in nederland)
Om gebruik te maken van je dvb-c tuner, moet je een Alphacrypt classic CAM module kopen. Deze steek je in je CI slot van je tv, en in de CAM module steek je je smartcard van je leverancier. Je kan dan rechtstreeks digitaal kijken via je tv zonder decoder (en extra ab)
Zoek op marktplaats voor een 2e handse, of rechtstreeks bij http://www.mascom.de voor een nieuwe.( dit is de fabrikant en is goedkoper dan in de winkel in nederland)
Laatst gewijzigd door Wilibald op 05 jan 2010 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Willibald vraagje voor je
Wij hebben een dvb tuner gekocht voor onze Sony Bravia, was aanbieding BCC speciaal voor Ziggo digitaal, echter werkt niet want Ziggo hanteerd andere standaarden dan Europees ?
weet jij hier een oplossing voor ?
Wij hebben een dvb tuner gekocht voor onze Sony Bravia, was aanbieding BCC speciaal voor Ziggo digitaal, echter werkt niet want Ziggo hanteerd andere standaarden dan Europees ?
weet jij hier een oplossing voor ?
Ik begrijp het niet helemaal, heb je een losse decoder of een camcard (insteekkaart) gekocht?
Aan het verhaal te lezen waarschijnlijk een CI-CAM. Dat gaat niet marcheren bij Ziggo, die accepteren alleen de CI+ CAM.
Ja als je een CI+ poort in je tv hebt wel.
Klopt. Een CI+ kan wel 'terugvallen' naar normale CI, maar dat moet wel toegestaan worden door de kabelprovider. Ik zit zelf bij Caiway, die staan dat wel toe. Ziggo voor zover ik weet niet.