Ikea ontbrekende plank
Geplaatst: 07 dec 2009 18:45
Afgelopen donderdag 7 december hebben wij een kast gekocht bij de Ikea vestiging te Haarlem. (Hemnes ladenkast a 200 Euro)
Thuis gekomen, kast in elkaar proberen te zetten, maar er bleek een plank te ontbreken en van een andere plank zaten er 2 in de verpakking.
Vrijdag Ikea gebeld met de vraag hoe nu verder. Er werd verteld dat we met de montageinstructie en de kassabon terug moesten gaan om de betreffende plank te ruilen. Diezelfde dag nog terug gegaan en een nieuwe plank mee gekregen.
Thuis gekomen bleek het gatenpatroon van de meegeleverde plank verkeerd te zijn geboord. Zelf boren bleek geen optie omdat 1 van de reeds geboorde gaten dusdanig was geboord dat het gat wat ik eventueel zelf zou boren het andere gat zou overlappen, waardoor het een uitgelubberd gat zou worden.
Wederom klantenservice gebeld met de vraag hoe nu verder, aangezien wij 30 kilomter van de Ikea wonen en dit geintje dus al 120 kilometer zou gaan kosten.
De klantenservice vertelde mij om toch weer terug te gaan om het onderdeel om te ruilen en te melden dat ik voor de tweede keer terug moest komen, zodat er een vergoeding voor gemaakte kilometers kon worden gegeven.
Maandag is mijn vriendin naar de Ikea gegaan met het fout geboorde onderdeel.
Hier vertelde men doodleuk dat ze de hele kast maar moest terugbrengen, omdat ze het onderdeel niet uit een andere verpakking wilden halen en niet wisten wat er fout was aan het meegeven onderdeel. (Er was achteraf overigens duidelijk te zien dat het foutief was geboord)
Nu heb ik zelf de klantenservice gebeld met de vraag of ze het ontbrekende stuk hout niet op kunnen sturen of de kast zelf om kunnen ruilen. Ze hebben tenslotte een bezorgdienst en je mag toch wel een heel klein beetje service verwachten? Maar nee, er werd mij medegedeeld dat ik de kast maar weer uit elkaar moest halen en terug moest brengen, ondanks dat ik al het verpakkingsmateriaal al heb weggegooid.
WAT EEN WAARDELOZE SERVICE VAN DE IKEA!!!!!!
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Ik ga straks weer terug met het hele zooitje en dan heeft het me 180 kilometer reiskosten en een hoop tijd gekost. Ben benieuwd of er een vergoeding tegenover staat. Wordt vervolgd!
Thuis gekomen, kast in elkaar proberen te zetten, maar er bleek een plank te ontbreken en van een andere plank zaten er 2 in de verpakking.
Vrijdag Ikea gebeld met de vraag hoe nu verder. Er werd verteld dat we met de montageinstructie en de kassabon terug moesten gaan om de betreffende plank te ruilen. Diezelfde dag nog terug gegaan en een nieuwe plank mee gekregen.
Thuis gekomen bleek het gatenpatroon van de meegeleverde plank verkeerd te zijn geboord. Zelf boren bleek geen optie omdat 1 van de reeds geboorde gaten dusdanig was geboord dat het gat wat ik eventueel zelf zou boren het andere gat zou overlappen, waardoor het een uitgelubberd gat zou worden.
Wederom klantenservice gebeld met de vraag hoe nu verder, aangezien wij 30 kilomter van de Ikea wonen en dit geintje dus al 120 kilometer zou gaan kosten.
De klantenservice vertelde mij om toch weer terug te gaan om het onderdeel om te ruilen en te melden dat ik voor de tweede keer terug moest komen, zodat er een vergoeding voor gemaakte kilometers kon worden gegeven.
Maandag is mijn vriendin naar de Ikea gegaan met het fout geboorde onderdeel.
Hier vertelde men doodleuk dat ze de hele kast maar moest terugbrengen, omdat ze het onderdeel niet uit een andere verpakking wilden halen en niet wisten wat er fout was aan het meegeven onderdeel. (Er was achteraf overigens duidelijk te zien dat het foutief was geboord)
Nu heb ik zelf de klantenservice gebeld met de vraag of ze het ontbrekende stuk hout niet op kunnen sturen of de kast zelf om kunnen ruilen. Ze hebben tenslotte een bezorgdienst en je mag toch wel een heel klein beetje service verwachten? Maar nee, er werd mij medegedeeld dat ik de kast maar weer uit elkaar moest halen en terug moest brengen, ondanks dat ik al het verpakkingsmateriaal al heb weggegooid.
WAT EEN WAARDELOZE SERVICE VAN DE IKEA!!!!!!
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Ik ga straks weer terug met het hele zooitje en dan heeft het me 180 kilometer reiskosten en een hoop tijd gekost. Ben benieuwd of er een vergoeding tegenover staat. Wordt vervolgd!