ING stuurt je van het kastje naar de muur
Geplaatst: 09 dec 2009 11:42
Voor mijn bedrijf heb ik diverse keren een kredietverhoging aangevraagd bij ING .
Bij de manier waarop deze aanvragen zijn behandelt zet ik grote vraagtekens .
Een van de afwijzingsredenen was een bkr vermelding die ik in de aanloopperiode heb opgelopen .
Toch ben ik ook al meerdere keren door medewerkers benaderd ( toe nog van postbank ) of ik de limiet van mijn rekening niet wou verhogen daar alles er mbt mijn rekening goed uitzag . Dit werd later weer ingetrokken door iemand die wel bevoegd is . Ik heb zelfs al een keer een overeenkomst ontvangen waarin mijn limiet zelfs verhoogd kon worden van € 10.000 naar zelfs € 47.000 . ( dit aan de hand van mijn cijfers ) Deze overeenkomst hoefde ik alleen maar te tekenen en te retourneren , dan was het voor elkaar . Nou , niet dus . Daar ik al een tijdje niets had vernomen heb ik maar gebeld en kreeg ik van een medewerker te horen dat de verhoging niet doorging ivm BKR . Daar ik van mening ben dat ING ook wel naar cijfers mag kijken heb ik opnieuw een kredietverhoging aangevraagd en deze werd ook afgewezen , maar ditmaal wegens te weinig betalingsverkeer . Let op ! Mijn omzet is van de € 90.000 in 2006 gestegen naar € 214.000 in 2007 en ook nog eens naar € 265.000 in 2008 . Hoezo , te weinig betalingsverkeer ? Dit jaar heb ik het toch maar weer geprobeerd en heb via een mailformulier een verhoging aangevraagd en werd vrij snel door een enthousiaste ( waarschijnlijk ongekwalificeerde ) medewerker terug gebeld met de mededeling dat het er op mijn rekening dusdanig positief uitzag dat de verhoging geen enkel probleem was .
Ik dacht al , dit kan niet waar zijn . Eindelijk !!! Niet dus , daar ik net een VOF van mijn bedrijf had gemaakt moest ik daar nog een nieuwe overeenkomst voor tekenen (samen met mijn vrouw ) Als ik dit retourneerde kon de verhogings overeenkomst in gang gezet worden . Zo gezegd zo gedaan . Maar daarna hoorden we zeker enkele maanden niets terug waarna ik maar weer kontakt opnam . En wat schetst mijn verbazing ? Daar we er net een VOF van hadden gemaakt moest het hele bedrijf opnieuw doorgelicht worden ( bekeken op risicos ) Ja ja , het gaat om een limiet van € 10.000 . Wat een risico !!!! En dit doorlichten ging zeker 3 maand in beslag nemen . Daar ik na die 3 maand niets hoorde heb ik wederom een nieuwe verhogingsaanvraag ingediend en kreeg later te horen dat dit weer doodleuk werd geweigerd ivm te weinig betalingsverkeer ) en nu ben ik het zat , ik heb het helemaal gehad met deze bank waar iedereen maar zo wat doet en lekker langs elkaar loopt . Is hier ook iets aan te doen ? Zo hoor je als klant niet behandelt te worden . Ook heb ik diverse klachten ingediend , zelfs naar directie zakelijk maar ik krijg geen enkele reaktie . Topbank
Bij de manier waarop deze aanvragen zijn behandelt zet ik grote vraagtekens .
Een van de afwijzingsredenen was een bkr vermelding die ik in de aanloopperiode heb opgelopen .
Toch ben ik ook al meerdere keren door medewerkers benaderd ( toe nog van postbank ) of ik de limiet van mijn rekening niet wou verhogen daar alles er mbt mijn rekening goed uitzag . Dit werd later weer ingetrokken door iemand die wel bevoegd is . Ik heb zelfs al een keer een overeenkomst ontvangen waarin mijn limiet zelfs verhoogd kon worden van € 10.000 naar zelfs € 47.000 . ( dit aan de hand van mijn cijfers ) Deze overeenkomst hoefde ik alleen maar te tekenen en te retourneren , dan was het voor elkaar . Nou , niet dus . Daar ik al een tijdje niets had vernomen heb ik maar gebeld en kreeg ik van een medewerker te horen dat de verhoging niet doorging ivm BKR . Daar ik van mening ben dat ING ook wel naar cijfers mag kijken heb ik opnieuw een kredietverhoging aangevraagd en deze werd ook afgewezen , maar ditmaal wegens te weinig betalingsverkeer . Let op ! Mijn omzet is van de € 90.000 in 2006 gestegen naar € 214.000 in 2007 en ook nog eens naar € 265.000 in 2008 . Hoezo , te weinig betalingsverkeer ? Dit jaar heb ik het toch maar weer geprobeerd en heb via een mailformulier een verhoging aangevraagd en werd vrij snel door een enthousiaste ( waarschijnlijk ongekwalificeerde ) medewerker terug gebeld met de mededeling dat het er op mijn rekening dusdanig positief uitzag dat de verhoging geen enkel probleem was .
Ik dacht al , dit kan niet waar zijn . Eindelijk !!! Niet dus , daar ik net een VOF van mijn bedrijf had gemaakt moest ik daar nog een nieuwe overeenkomst voor tekenen (samen met mijn vrouw ) Als ik dit retourneerde kon de verhogings overeenkomst in gang gezet worden . Zo gezegd zo gedaan . Maar daarna hoorden we zeker enkele maanden niets terug waarna ik maar weer kontakt opnam . En wat schetst mijn verbazing ? Daar we er net een VOF van hadden gemaakt moest het hele bedrijf opnieuw doorgelicht worden ( bekeken op risicos ) Ja ja , het gaat om een limiet van € 10.000 . Wat een risico !!!! En dit doorlichten ging zeker 3 maand in beslag nemen . Daar ik na die 3 maand niets hoorde heb ik wederom een nieuwe verhogingsaanvraag ingediend en kreeg later te horen dat dit weer doodleuk werd geweigerd ivm te weinig betalingsverkeer ) en nu ben ik het zat , ik heb het helemaal gehad met deze bank waar iedereen maar zo wat doet en lekker langs elkaar loopt . Is hier ook iets aan te doen ? Zo hoor je als klant niet behandelt te worden . Ook heb ik diverse klachten ingediend , zelfs naar directie zakelijk maar ik krijg geen enkele reaktie . Topbank