Pagina 1 van 1

Mogen deze "Garantiebewijs" regels?

Geplaatst: 09 dec 2009 14:02
door kritisch20
In een nog niet nader te noemen speelgoedzaak, las ik NA aankoop o.a. de volgende bepalingen in het Garantiebewijs:
1 Hardware kan niet worden geruild. Wij geven hierop ook geen geld terug.
2 Met geldige kassabon kunt u software en DVD's binnen 24 uur na aankoop éénmalig ruilen voor software of DVD's (geld terug is helaas niet mogelijk en software met een code kan niet worden geruild).

Indien nu mijn produkt kapot is mogen zij dan verwijzen naar deze regels of geldt voor hun gewoon het Nederlandsrecht/Consumentenrecht?

Re: Mogen deze "Garantiebewijs" regels?

Geplaatst: 09 dec 2009 15:16
door jor
kritisch20 schreef:In een nog niet nader te noemen speelgoedzaak, las ik NA aankoop o.a. de volgende bepalingen in het Garantiebewijs:
1 Hardware kan niet worden geruild. Wij geven hierop ook geen geld terug.
2 Met geldige kassabon kunt u software en DVD's binnen 24 uur na aankoop éénmalig ruilen voor software of DVD's (geld terug is helaas niet mogelijk en software met een code kan niet worden geruild).

Indien nu mijn produkt kapot is mogen zij dan verwijzen naar deze regels of geldt voor hun gewoon het Nederlandsrecht/Consumentenrecht?
Denk dat daar niet veel verkeerd aan is.Er staat niet dat er geen garantie word verleend alleen dat er hardware niet mag worden geruild. Bij een kapot product geld natuurlijk gewoon het Nederlandse recht.
Software mag je vrijwel nergens ruilen en dat je dat hier wel eenmalig mag is service en dus ook correct.

Re: Mogen deze "Garantiebewijs" regels?

Geplaatst: 22 dec 2009 23:52
door Rickyman
Beste Kritisch
Ruilen is een service geen plicht.
Dus dit mogen ze gerust neerzetten in hun voorwaarden in de winkel geld koop=koop en ruilen kan soms soms ook niet.
Dat ze uberhaupt software al ruilen vind ik een topservice.

Rick