Pagina 1 van 1

Valse klantenwerving NUON

Geplaatst: 09 dec 2009 20:45
door joedelta
Vorige week kreeg ik een klantenwerver van NUON aan de deur (of zoals hij zich noemde: medewerker van de NUON bespaarservice).

Ik geloofde mijn oren niet; wat een leugens.

Ik zit nu bij RWE, maar dat was slecht volgens de NUON-man, want RWE was overgenomen door Essent (is net andersom volgens mij).
Bij RWE ging ik daardoor ook meer transportkosten betalen voor mijn energie volgens meneer bespaarservice. Wat een onzin, de transportkosten betaal ik aan de beheerder Stedin (Eneco beheer). Dat bepaald niet RWE of NUON.

Ik heb meneer Pinokkio van NUON maar fijn de deur gewezen. Al was het alleen al vanwege mijn vreselijke ervaringen in het recente verleden met de administratie van NUON en hun valse beloftes. :?

Re: Valse klantenwerving NUON

Geplaatst: 10 dec 2009 11:13
door Ron58
Het blijft nog steeds jammer dat de overheid dit niet doorheeft en er iets aan doet.
Stel a.u.b. het ondertekende contract weer in, n.a.v. de colportage krijg je een contract toegestuurd wat je ondertekend moet retourneren, voeg daarbij een machtiging waarmee de nieuwe leverancier je oude op kan zeggen en niemand wordt meer ongevraagd of onder valse voorwendselen geswitcht.
Nu kan zo'n Pinokkio, als je b.v. wat lelijk tegen hem doet omdat je zijn lange neus van mijlenver herkent, je uit rancune (of voor de premie) toch zo maar switchen, deze ervaringen lees je ook op dit forum.
Je hebt dan nergens om gevraagd, maar komt in een situatie terecht waarin je heel veel moeite moet doen (als dit al lukt) om het weer recht te breien.

Een belachelijke situatie voor een zo belangrijk en kostbaar iets als energie.