LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn opleidingen bij de NTI/LOI/NHA etc. waard?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
kuklos

Re: Wat zijn opleidingen bij de NTI/LOI/NHA etc. waard?

Ongelezen bericht door kuklos »

@JtC, het antwoord op je vraag is dubbel. Deze opleidingen zijn heel veel waard, en heel erg afhankelijk van de persoon die jouw cv moet beoordelen als je solliciteert voor een baan.

Als je via de genoemde instituten een officieel erkend diploma haalt (zoals bijvoorbeeld Praktijk Diploma Boekhouden) dan zijn ze evenveel waard als van andere instituten. Haal je een diploma wat specifiek voor je opleider is, zoals bijvoorbeeld Management Controller van de LOI, dan is het de vraag wat het waard is. Bij zo'n opleiding hangt af wat de persoon die je cv beoordeelt er van vindt.

kuklos

@JtC, dat heb ik niet gezegd.
Ik had het over een officieel erkend diploma. PDB is daarvan een zeer goed voorbeeld.

Hbo opleidingen wijken daarvan af, net als universitaire opleidingen. Hiervoor is niet 1 landelijk examen wat iedereen moet doen. In zo'n geval komt het aan op hetgeen ik al eerder zei, namelijk wat de persoon die je cv beoordeelt ervan vindt. En ook dan is het nog afhankelijk van omstandigheden. Alsmede wanneer de hbo opleiding gehaald is, waarom via afstandsonderwijs, functie waarop je solliciteert en nog veel meer.

Een vuistregel is echter wel te geven aangaande de waarde van hbo en wo opleidingen via een LOI/NTI/NHA en ook de OU.
Zoekt men voor een functie een slim persoon dan maak je met een opleiding via afstandsonderwijs minder kans, omdat deze mensen vaak de stapelaars zijn.
Is de persoon die je beoordeelt zelf direct na middelbare school door gaan studeren aan hbo of wo, dan maak je minder kans.
Maar nogmaals, dat is een vuistregel. Waarbij ik geen waarde oordeel geef over hetgeen er gebeurt.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Je moet voor de volle 100% gaan als je zo'n opleiding kiest, heel zelfstandig zijn, stages helemaal zelf zoeken, examens inplannen etc, wordt echt volwassen studie van je verwacht. Ik heb doktersassistente gedaanvia het nti,
was goed hoor alhoewel ik nu achteraf wel zie dat er studie-onderdelen volledig zijn vergeten zowel als trainingen van het e.e.a.
maar goed heb er een leuke baan aan overgehouden.

kuklos

Sorry, maar een zwaluw maakt nog geen zomer.

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Raadpleeg even het Centraal Register Opleidingen in het Hoger Onderwijs of de opleiding die je wil volgen volgens de Wet op de Accreditatie geaccrediteerd is.

http://www.ib-groep.nl/zakelijk/HO/CROH ... _CROHO.asp

Gesloten