Debitel© en Intrum Justitia
Geplaatst: 28 mei 2003 20:53
Hallo allemaal,
Wat ik me nou toch weer heb meegemaakt is niet te omschrijven voor woorden, zo brutaal, maar ik ga het toch proberen.
Ik heb ongeveer 3 jaar een mobiel telefonie abonnement gehad bij Debitel©.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf, om te vragen hoe ik op zo'n eenvoudig mogelijke manier, mijn abonnement op kon zeggen, dit werd geconfirmeerd met een antwoord, dat het schriftelijk zou moeten.
Vervolgens stuur ik mijn opzeggingsbrief, eveneens met het verzoek om een betalingsregeling te schikken, omdat mijn eindafrekening wat hoger uitviel dan verwacht, naar Debitel.
Dezelfde week krijg ik schriftelijk bericht dat mijn abonnement beëindigd zal worden aan het eind van die maand.
Maar niets over een betalingsregeling !!
Vervolgens krijg ik een brief van Intrum Justitia, die mij doodleuk een vordering toestuurd die helemaal nergens over gaat!!
Daarna maar even telefonisch kontakt opgenomen met Debitel© om te vragen waar dit van zou moeten zijn.
Krijg ik het antwoord, dat ze nóóit een brief hebben ontvangen over een opzegging of betalingsregeling !!
Toen ik vervolgens vertelde, dat mijn brief wel degelijk is ontvangen, omdat er antwoord op geweest is, werd de verbinding door de telefoniste, hondsbrutaal verbroken.
Dat is nog het ergste niet; toen ik daarna kontakt zocht met Intrum Justitia , kreeg ik een heel ander verhaal te horen.
Mijn vordering, zoals ik die ontvangen had, was van de juiste hoogte, inclusief leges,incassokosten en een stukje rente; waar ik overeenstemming in kon vinden en bereid was om te voldoen.
Toen ik later moest terug bellen, bleek er een heel ander bedrag zijn gesommeerd aan mij, dat veel alger uitviel, dan dat de vorige persoon mij had verteld.
Na overleg, met mensen die hier meer van weten, bleek dat niet in orde te zijn.
Toen ik daar weer telefonisch kotakt over heb gezocht met het Intrum, werd mij ook nog doodleuk "informatiekosten"
in rekening gebracht van jawel € 78,00 !!
Nou, dat werd mij dus even teveel, ik heb nog niets overgemaakt, en een tijdje gewacht, omdat ik dit opgelost wou zien.
Vandaag kreeg ik een brief van Intrum, met daarbij een vordering die wéér anders(een stuk lager) is dan de voorgenoemde.
Ik begrijp er werkelijk niet veel meer van, en wens dit op een goede manier ( ik wil gerust betalen, maar wel dat bedrag wat ik ook daadwerkelijk MOET betalen, en niet meer of minder) op te lossen.
Het is de eerste keer, dat ik iets met zo'n instelling te maken heb misschien zijn er mensen hier die mij zouden willen helpen, of daar ook enige aanvaringen mee hebben gehad ?
Alvast Vriendelijk Bedankt !!
J.J
Wat ik me nou toch weer heb meegemaakt is niet te omschrijven voor woorden, zo brutaal, maar ik ga het toch proberen.
Ik heb ongeveer 3 jaar een mobiel telefonie abonnement gehad bij Debitel©.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf, om te vragen hoe ik op zo'n eenvoudig mogelijke manier, mijn abonnement op kon zeggen, dit werd geconfirmeerd met een antwoord, dat het schriftelijk zou moeten.
Vervolgens stuur ik mijn opzeggingsbrief, eveneens met het verzoek om een betalingsregeling te schikken, omdat mijn eindafrekening wat hoger uitviel dan verwacht, naar Debitel.
Dezelfde week krijg ik schriftelijk bericht dat mijn abonnement beëindigd zal worden aan het eind van die maand.
Maar niets over een betalingsregeling !!
Vervolgens krijg ik een brief van Intrum Justitia, die mij doodleuk een vordering toestuurd die helemaal nergens over gaat!!
Daarna maar even telefonisch kontakt opgenomen met Debitel© om te vragen waar dit van zou moeten zijn.
Krijg ik het antwoord, dat ze nóóit een brief hebben ontvangen over een opzegging of betalingsregeling !!
Toen ik vervolgens vertelde, dat mijn brief wel degelijk is ontvangen, omdat er antwoord op geweest is, werd de verbinding door de telefoniste, hondsbrutaal verbroken.
Dat is nog het ergste niet; toen ik daarna kontakt zocht met Intrum Justitia , kreeg ik een heel ander verhaal te horen.
Mijn vordering, zoals ik die ontvangen had, was van de juiste hoogte, inclusief leges,incassokosten en een stukje rente; waar ik overeenstemming in kon vinden en bereid was om te voldoen.
Toen ik later moest terug bellen, bleek er een heel ander bedrag zijn gesommeerd aan mij, dat veel alger uitviel, dan dat de vorige persoon mij had verteld.
Na overleg, met mensen die hier meer van weten, bleek dat niet in orde te zijn.
Toen ik daar weer telefonisch kotakt over heb gezocht met het Intrum, werd mij ook nog doodleuk "informatiekosten"
in rekening gebracht van jawel € 78,00 !!
Nou, dat werd mij dus even teveel, ik heb nog niets overgemaakt, en een tijdje gewacht, omdat ik dit opgelost wou zien.
Vandaag kreeg ik een brief van Intrum, met daarbij een vordering die wéér anders(een stuk lager) is dan de voorgenoemde.
Ik begrijp er werkelijk niet veel meer van, en wens dit op een goede manier ( ik wil gerust betalen, maar wel dat bedrag wat ik ook daadwerkelijk MOET betalen, en niet meer of minder) op te lossen.
Het is de eerste keer, dat ik iets met zo'n instelling te maken heb misschien zijn er mensen hier die mij zouden willen helpen, of daar ook enige aanvaringen mee hebben gehad ?
Alvast Vriendelijk Bedankt !!
J.J