LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Merkservice Wijchen
Merkservice Wijchen
Eind november afspraak gemaakt voor een APK bij Merkservice in Wijchen. Bedrijf zit daar nu een maand of 5 en heeft ook vestigingen in Den Bosch en Vught.
Ontvangst was netjes, ik kreeg keurig een kop koffie en een krantje.
Na ongeveer een uur was de auto klaar maar niet goed gekeurd.
Een van de afkeurpunten is een lekke achterdemper. Vreemd, want die was namelijk niet lek toen ik daar aan kwam rijden. Verder viel op dat ik geen officieel afkeuringsrapport ontvang en er (naar mijn idee) vreemde aandachtspunten op de rekening staan zoals een onderhoudsbeurt en ruitenwissers. Ik zeg: een onderhoudsbeurt heeft de auto pas gehad, hoezo? "Dat wordt vaak vergeten" is het commentaar. Huh? Ik kom hier voor APK en nergens anders voor. Ook de ruitenwissers zijn 6 maanden geleden vervangen, en nog prima in orde. Volgens de keurmeester zijn ze ver versleten. Bij het wegrijden hoor ik nu toch ook de lekke achterdemper. 100% zeker dat deze niet lek was bij aankomst. Inmiddels is de auto gerepareerd, nieuwe demper gemonteerd. Opmerking van de garage: de oude demper had nog een klein jaartje mee gekunnen maar is duidelijk lek geprikt met een schroevendraaier. Ik dacht een koopje te hebben met een APK keuring voor 19,95 maar inmiddels weet ik wel hoe men dit bedrag terugverdient. U bent gewaarschuwd!
Ontvangst was netjes, ik kreeg keurig een kop koffie en een krantje.
Na ongeveer een uur was de auto klaar maar niet goed gekeurd.
Een van de afkeurpunten is een lekke achterdemper. Vreemd, want die was namelijk niet lek toen ik daar aan kwam rijden. Verder viel op dat ik geen officieel afkeuringsrapport ontvang en er (naar mijn idee) vreemde aandachtspunten op de rekening staan zoals een onderhoudsbeurt en ruitenwissers. Ik zeg: een onderhoudsbeurt heeft de auto pas gehad, hoezo? "Dat wordt vaak vergeten" is het commentaar. Huh? Ik kom hier voor APK en nergens anders voor. Ook de ruitenwissers zijn 6 maanden geleden vervangen, en nog prima in orde. Volgens de keurmeester zijn ze ver versleten. Bij het wegrijden hoor ik nu toch ook de lekke achterdemper. 100% zeker dat deze niet lek was bij aankomst. Inmiddels is de auto gerepareerd, nieuwe demper gemonteerd. Opmerking van de garage: de oude demper had nog een klein jaartje mee gekunnen maar is duidelijk lek geprikt met een schroevendraaier. Ik dacht een koopje te hebben met een APK keuring voor 19,95 maar inmiddels weet ik wel hoe men dit bedrag terugverdient. U bent gewaarschuwd!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58
Re: Merkservice Wijchen
Wat ik me nu afvraag bent u daar terug gegaan om dit verhaal daar te vertellen. Hoe was hun reactie. Of heeft u eerst maar een topic geopend...............
Re: Merkservice Wijchen
Uit uw verhaal begrijp ik dat u aan het wachten was op uw auto,nadat de
aandacht punten aan u verteld werd,had u toch kunnen vragen of ze dit wilden aantonen.En het gedeelte over de onderhoudsbeurt en de ruitenwissers blijft ook een raadsel.Ik kan me simpel weg niet voorstellen dat u per direct akkoord gaat met een rekening waar een bepaalde diensten en producten in zijn verrekend waar u niet om heeft gevraagd.Al met al valt er nu ook niks meer aan terug te draaien,zonde van uw geld.
aandacht punten aan u verteld werd,had u toch kunnen vragen of ze dit wilden aantonen.En het gedeelte over de onderhoudsbeurt en de ruitenwissers blijft ook een raadsel.Ik kan me simpel weg niet voorstellen dat u per direct akkoord gaat met een rekening waar een bepaalde diensten en producten in zijn verrekend waar u niet om heeft gevraagd.Al met al valt er nu ook niks meer aan terug te draaien,zonde van uw geld.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58
Re: Merkservice Wijchen
Ik denk dat daar geen kosten zijn doorberekend maar meer van goh denkt u aan: onderhoud en wissers.keeskwaks schreef:vreemde aandachtspunten op de rekening staan zoals een onderhoudsbeurt en ruitenwissers. Ik zeg: een onderhoudsbeurt heeft de auto pas gehad, hoezo? "Dat wordt vaak vergeten" is het commentaar.
Een commerciele Tip zie ik geen kwaad in.
Re: Merkservice Wijchen
Dure Koffie,
Ik blijf vooral bij onbekende garage liever met kopje in hand naar mijn auto kijken en vind het leuk hoe dat eruit ziet.
Dan komen dit soort grappen nooit voor...
Wissers; ik had wegens muggen krabben na 3 weken versleten wissers.
Ook ijs krabben doe ik vaker dus ik vervang deze rubbers met Praxis 70 cm 2 stuks verpakking dus oude arm met nieuwe zelf in te korten rubbers.
Ik heb voor 54 en 48 cm en achter 36 cm dus 3 verschillende...
De losse 2x 70 cm rubbers bij Praxis gaan ondanks mijn dagelijkse misbruik meestal langer mee, maar als het fout gaat is dat dus mijn schuld!
Muggen eerst met schuurspons is dus voordeliger en wissers omhoog voor vastvriezen zoals ook in Oostenrijk normaal is houden de ramen krabbers bij dunne ijslaag ook beter.
Dus binnen 3 weken versleten kan... maar dat was misbruik.
Ook oude rubbers die in zon lagen bij garage kunnen door daglicht zo verouderd zijn dat ze snel los lieten.
Dus koel en donker bewaren!
Na 2 à 3 jaren is het rubber versleten zonder gebruik als je dit voor het raam in volle zon zou leggen!
Dus blijf bij je geliefde auto en gaten prikken in roestige nog niet lek dempers lukt dan niet meer!
Ook is met kit een gaatje soms maandenlang te dichten dus nieuwe hoeft niet altijd.
Ik blijf vooral bij onbekende garage liever met kopje in hand naar mijn auto kijken en vind het leuk hoe dat eruit ziet.
Dan komen dit soort grappen nooit voor...
Wissers; ik had wegens muggen krabben na 3 weken versleten wissers.
Ook ijs krabben doe ik vaker dus ik vervang deze rubbers met Praxis 70 cm 2 stuks verpakking dus oude arm met nieuwe zelf in te korten rubbers.
Ik heb voor 54 en 48 cm en achter 36 cm dus 3 verschillende...
De losse 2x 70 cm rubbers bij Praxis gaan ondanks mijn dagelijkse misbruik meestal langer mee, maar als het fout gaat is dat dus mijn schuld!
Muggen eerst met schuurspons is dus voordeliger en wissers omhoog voor vastvriezen zoals ook in Oostenrijk normaal is houden de ramen krabbers bij dunne ijslaag ook beter.
Dus binnen 3 weken versleten kan... maar dat was misbruik.
Ook oude rubbers die in zon lagen bij garage kunnen door daglicht zo verouderd zijn dat ze snel los lieten.
Dus koel en donker bewaren!
Na 2 à 3 jaren is het rubber versleten zonder gebruik als je dit voor het raam in volle zon zou leggen!
Dus blijf bij je geliefde auto en gaten prikken in roestige nog niet lek dempers lukt dan niet meer!
Ook is met kit een gaatje soms maandenlang te dichten dus nieuwe hoeft niet altijd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 apr 2010 10:11
Re: Merkservice Wijchen
Altijd vervelend wanneer een klant een nare ervaring heeft met je bedrijf. Ook bij ons bedrijf worden wel eens fouten gemaakt. En we zijn gewend die netjes op te lossen. Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet inzien wat wij hier fout hebben gedaan.
Wanneer wij roestvorming constateren bij een uitlaat kijken wij of er sprake is van een lekkage, en of de roest al dermate het metaal heeft aangetast, dat de uitlaat poreus is (en dus lek). In theorie kan het dan voorkomen dat je een verroest deel van de uitlaat net het laatste zetje geeft. Dat is niet te voorkomen.
Volgens de regels van de apk kunnen we dat op twee manieren oplossen; door de uitlaat (tijdelijk) gasdicht te maken met uitlaatkit, of door het verweerde deel van de uitlaat te vervangen. Wij adviseren in de regel het laatste omdat het kitten toch een lapmiddeltje is, en geen deugdelijke reparatie.
Daarnaast hebben wij inderdaad de goede gewoonte om tijdens de Apk keuring, ook een aantal onderhoudsaspecten van de auto te bekijken, die op zich los staan van de Apk. Zo kijken wij of de olie op pijl staat, meten we de accu na, controleren we de uitstroomtemperatuur van de airco, en kijken we of de distributieriem wellicht aan vervanging toe is. Wanneer we hier adviespunten vinden, vermelden we dit als adviespunten. Het is een gratis advies, waar je als klant mee kunt doen wat je wil.
Nu terug naar de heer Kwaks. Nogmaals vervelend dat hij zijn bezoek aan merkservice niet als prettig heeft ervaren. Maar meneer zat inderdaad te wachten, we hebben hem verteld wat er aan de hand was, en aangeboden om met ons mee te kijken.
Iedereen is uiteraard vrij om op deze site zijn beklach te doen over ervaringen, maar het was beter geweest als meneer ons de gelegenheid had gegeven het probleem te bespreken, en op te lossen. Beter dan boos weg te rijden.
Ik vind dat immers geen recht doen aan de inzet die onze mensen dagelijks leveren om klanten tevreden te houden !
Merkservice bv
Bas Wintjes
Wanneer wij roestvorming constateren bij een uitlaat kijken wij of er sprake is van een lekkage, en of de roest al dermate het metaal heeft aangetast, dat de uitlaat poreus is (en dus lek). In theorie kan het dan voorkomen dat je een verroest deel van de uitlaat net het laatste zetje geeft. Dat is niet te voorkomen.
Volgens de regels van de apk kunnen we dat op twee manieren oplossen; door de uitlaat (tijdelijk) gasdicht te maken met uitlaatkit, of door het verweerde deel van de uitlaat te vervangen. Wij adviseren in de regel het laatste omdat het kitten toch een lapmiddeltje is, en geen deugdelijke reparatie.
Daarnaast hebben wij inderdaad de goede gewoonte om tijdens de Apk keuring, ook een aantal onderhoudsaspecten van de auto te bekijken, die op zich los staan van de Apk. Zo kijken wij of de olie op pijl staat, meten we de accu na, controleren we de uitstroomtemperatuur van de airco, en kijken we of de distributieriem wellicht aan vervanging toe is. Wanneer we hier adviespunten vinden, vermelden we dit als adviespunten. Het is een gratis advies, waar je als klant mee kunt doen wat je wil.
Nu terug naar de heer Kwaks. Nogmaals vervelend dat hij zijn bezoek aan merkservice niet als prettig heeft ervaren. Maar meneer zat inderdaad te wachten, we hebben hem verteld wat er aan de hand was, en aangeboden om met ons mee te kijken.
Iedereen is uiteraard vrij om op deze site zijn beklach te doen over ervaringen, maar het was beter geweest als meneer ons de gelegenheid had gegeven het probleem te bespreken, en op te lossen. Beter dan boos weg te rijden.
Ik vind dat immers geen recht doen aan de inzet die onze mensen dagelijks leveren om klanten tevreden te houden !
Merkservice bv
Bas Wintjes
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Merkservice Wijchen
Dit verhaal heeft duidelijk twee kanten.
Wat de ruitenwissers betreft, die kunnen inderdaad in rap tempo versleten zijn. Bosch ruitenwissers verslijt ik binnen drie maanden, ik haal ze nu bij Halfords, aanzienlijk goedkoper, en gaan ook veel langer mee. Hoef je ook niet op maat te knippen zoals een voorganger zegt.
Wat extra service betreft: mijn dorpsgarage rekent inderdaad een stukje meer (alles bij elkaar, dus inclusief afmelden, bijna 60 euro), maar doet ook wat extra's: de banden worden indien nodig even opgepompt, kleine reparaties worden verricht (ik geef daar ook een budget voor), terwijl er alleen materiaalkosten worden berekend, enzovoorts.
Wat de achterdemper betreft: er moet inderdaad een controle plaatsvinden, hetzelfde als de bodem en de kokerbalken. Ooit had ik een Ford Orion, op het oog leek er niks mis mee, tot het APK-keurstation eerst met een hamer ging tikken, en daarna met een schroevendraaier ging prikken.
Het ritje naar huis was het laatste wat ik met het ding deed, de bodem was een gatenkaas.
Dus het verhaal over de achterdemper is van beide kanten waar: Ogenschijnlijk was er niks te zien, maar met een beetje hameren en prikken blijkt dat het ding toch echt wel aan vervanging toe is.
En dan denk ik: als het toch moet gebeuren, doe het maar meteen, dan ben je er vanaf, en kun je in principe weer een jaar zonder -te verwachten- kosten verder.
Het is even zuur, maar een auto heeft nu eenmaal onderhoud nodig, en dat kost nu eenmaal geld.
Dat er geen keuringsrapport werd gegeven moet je eigenlijk blij mee zijn, ook al is de originele APK nog geldig, als een auto bij de volgende keuring afgekeurd wordt, mag je er niet meer mee rijden. Zonder keuringsrapport, dus zonder afmelding, is het ding officieel niet afgekeurd, en kun je -tot het verlopen van de APK- er mee rijden om de noodzakelijke reparaties te verrichten.
Wat de ruitenwissers betreft, die kunnen inderdaad in rap tempo versleten zijn. Bosch ruitenwissers verslijt ik binnen drie maanden, ik haal ze nu bij Halfords, aanzienlijk goedkoper, en gaan ook veel langer mee. Hoef je ook niet op maat te knippen zoals een voorganger zegt.
Wat extra service betreft: mijn dorpsgarage rekent inderdaad een stukje meer (alles bij elkaar, dus inclusief afmelden, bijna 60 euro), maar doet ook wat extra's: de banden worden indien nodig even opgepompt, kleine reparaties worden verricht (ik geef daar ook een budget voor), terwijl er alleen materiaalkosten worden berekend, enzovoorts.
Wat de achterdemper betreft: er moet inderdaad een controle plaatsvinden, hetzelfde als de bodem en de kokerbalken. Ooit had ik een Ford Orion, op het oog leek er niks mis mee, tot het APK-keurstation eerst met een hamer ging tikken, en daarna met een schroevendraaier ging prikken.
Het ritje naar huis was het laatste wat ik met het ding deed, de bodem was een gatenkaas.
Dus het verhaal over de achterdemper is van beide kanten waar: Ogenschijnlijk was er niks te zien, maar met een beetje hameren en prikken blijkt dat het ding toch echt wel aan vervanging toe is.
En dan denk ik: als het toch moet gebeuren, doe het maar meteen, dan ben je er vanaf, en kun je in principe weer een jaar zonder -te verwachten- kosten verder.
Het is even zuur, maar een auto heeft nu eenmaal onderhoud nodig, en dat kost nu eenmaal geld.
Dat er geen keuringsrapport werd gegeven moet je eigenlijk blij mee zijn, ook al is de originele APK nog geldig, als een auto bij de volgende keuring afgekeurd wordt, mag je er niet meer mee rijden. Zonder keuringsrapport, dus zonder afmelding, is het ding officieel niet afgekeurd, en kun je -tot het verlopen van de APK- er mee rijden om de noodzakelijke reparaties te verrichten.
Re: Merkservice Wijchen
keeskwaks schreef:Eind november afspraak gemaakt voor een APK bij Merkservice in Wijchen. Bedrijf zit daar nu een maand of 5 en heeft ook vestigingen in Den Bosch en Vught.
Ontvangst was netjes, ik kreeg keurig een kop koffie en een krantje.
Na ongeveer een uur was de auto klaar maar niet goed gekeurd.
Een van de afkeurpunten is een lekke achterdemper. Vreemd, want die was namelijk niet lek toen ik daar aan kwam rijden. Verder viel op dat ik geen officieel afkeuringsrapport ontvang en er (naar mijn idee) vreemde aandachtspunten op de rekening staan zoals een onderhoudsbeurt en ruitenwissers. Ik zeg: een onderhoudsbeurt heeft de auto pas gehad, hoezo? "Dat wordt vaak vergeten" is het commentaar. Huh? Ik kom hier voor APK en nergens anders voor. Ook de ruitenwissers zijn 6 maanden geleden vervangen, en nog prima in orde. Volgens de keurmeester zijn ze ver versleten. Bij het wegrijden hoor ik nu toch ook de lekke achterdemper. 100% zeker dat deze niet lek was bij aankomst. Inmiddels is de auto gerepareerd, nieuwe demper gemonteerd. Opmerking van de garage: de oude demper had nog een klein jaartje mee gekunnen maar is duidelijk lek geprikt met een schroevendraaier. Ik dacht een koopje te hebben met een APK keuring voor 19,95 maar inmiddels weet ik wel hoe men dit bedrag terugverdient. U bent gewaarschuwd!
Bij een APK keuring wordt zeker alles gecontroleerd, dus moet de controleur ook met een voorwerp( schroevendraaier of dergelijks) de onderkant bekijken.
Als de achterdemper in order is, prik je deze niet zomaar, met een schroevendraaier lek.
APK voor € 19,95 is natuurlijk een kopje.
Ik ga voor mijn APK naar een keuringsstation.
Daar wordt er alleen gekeurd en niet gerepareerd, deze is na mijn inzicht neutraal.
Helaas zit er ook een prijskaartje aan vast, want dit kost € 49,00, maar dit heb ik voor over, omdat alles, zelf de remmen op de remmenbank getest worden.