LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Haal die Heatboy boilers uit de handel !!!!
Haal die Heatboy boilers uit de handel !!!!
Kort geleden had ik lekkage bij mijn keuken boiler. Deze was net begin dit jaar geïnstalleerd. Ik heb deze toen bij de winkel onder garantie omgeruild voor een nieuwe en ook deze ging lekken bij het verwarmingselement waardoor mijn hele laminaatvloer is verziekt. Wat schetste mijn verbazing, toen ik hem verwijderde liep het bruine roestwater eruit. Dat houdt dus in dat de fabrikant van de Heatboy boilers gewone stalen vaten gebruikt voor een drinkwatercircuit!!! Wie weet hoeveel zware metalen wij daardoor binnen hebben gekregen het afgelopen jaar. Deze boilers moeten ala minuut uit de handel worden genomen. Volgens de NEN normen mag je voor je leidingwerk geen stalen leidingen gebruiken voor drinkwater en mag dit uitsluitend koper of kunststof zijn om te voorkomen dat er roest in het drinkwater terecht komt. Hoe is het dan mogelijk dat er boilers op de markt worden gebracht?!
-
Re: Haal die Heatboy boilers uit de handel !!!!
beste,
Weet je zeker dat het niet geemailleerd staal is?
dat is wel toegestaan
Weet je zeker dat het niet geemailleerd staal is?
dat is wel toegestaan
WoW!! Wat een wetenschappelijk onderbouwd, uitvoerig getest en onafhankelijk bewezen onderzoek. Gelijk uit de markt die dingen.Johnme schreef:. Wat schetste mijn verbazing, toen ik hem verwijderde liep het bruine roestwater eruit. Dat houdt dus in dat de fabrikant van de Heatboy boilers gewone stalen vaten gebruikt voor een drinkwatercircuit!!!
Als drinkwater in aanraking komt met Roest dit bij KIWA melden want dit mag dan niet verkocht worden en U kunt dan een schade claim indienen.
Er komt dan als je gelijk zou hebben een verkoopverbod.
De buitenkant mag dus wel roesten als de koperen leiding niet roestbruin word van binnen dus voor U iets zegt, was het de leiding waar water uit kwam of de buitenkant?
Ook kan de Kiwa onveilige apparaten verbieden die op 230 volt werken.....
Dus probeer het daar eens.
Er komt dan als je gelijk zou hebben een verkoopverbod.
De buitenkant mag dus wel roesten als de koperen leiding niet roestbruin word van binnen dus voor U iets zegt, was het de leiding waar water uit kwam of de buitenkant?
Ook kan de Kiwa onveilige apparaten verbieden die op 230 volt werken.....
Dus probeer het daar eens.
Ik heb de Voedsel en Waren Autoriteit ingeschakeld. Zij gaan nu monsters nemen van deze boilers.