Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot
Geplaatst: 17 dec 2009 23:43
Beste allemaal, wie heeft er een goed avies voor me?
Wat is het geval: 2.5 jaar terug heb ik een wasmachine gekocht bij de Prijstopper. De machine was van een vaag onbekend merk "Ardo Easywash 616". Het interessante eraan was dat deze machine met 5 jaar garantie kwam en niet met 2 jaar zoals veel andere machines. Voor EUR 399,- dacht ik mijzelf te verzekeren van tenminste 5 jaar probleemloos wassen. Zo werd het door de Prijstopper me ook voorgeschoteld. Mooi verkoopverhaal toch?
Hoe dan ook, vorige week stopte de machien ermee, dus ik naar de winkel terug. Ik kreeg ongeveer dit wazige verhaal te van de Prijstopper te horen: (samenvatting van gesprekken met 3 verschillende medewerkers)
Blijkt dat Ardo failliet is en dat er eigenlijk maar 2 jaar garantie op zat die dan met 3 jaar verlengd was want eigenlijk was de machine maar eur 349. Ik had dus voor 50 euro 3 jaar extra garantie gekocht (dat zeggen ze nu, maar dat zeiden ze niet toen ik de machine kocht, toen zeiden ze: deze machien kost 399, heeft 1600 toeren en 5 jaar garamtie. Geen mitsen en maren van: ja 2 jaar Ardo/fabirkes garamtie + 3 jaar extra winkelgarantie.. bla bla bla ... toen ik de machine kocht had ik gewoon "5 jaar garantie" klaar. Geen gelul met fabrieks vs. winkelgarantie. Ik koop bij de Prijstopper dus als ie stuk gaat binnen de garantie ga ik teurg naar de Prijstopper. Sorry Prijstopper dat is het risico dat jullie als ondernemer op je nemen. Niet de klant.). Komt dit er nog eens bij: Ardo bestaat niet meer, dus nu had ik dan ik een probleem volgens de Prijstopper. (ik dacht van niet, want ik had toch nog gewoon "garantie"?)
Oplossing (na 4x terug te zijn geweest naar de winkel want de beloofde monteur belde nooit; het reparatiebdrijf was namelijk _ook_ failliet ofzo. Wat maakt mij dat uit? Ik heb garantie?! Bel een ander reparatiebdrijf?!). Anyway de oplossing die werd voorgesteld: 60% van het aankoop bedrag (en dan dus niet van de 399 zoals ik die betaald had maar van de 349 want dat was dan de "eigenlijke" prijs) en dat bedrag dan als korting op een nieuwe machine, wel bij dezelfde winkel aan te schaffen...
Begrijpt u het nog?
Ik dacht dus 5 jaar "garantie" te hebben en ik verwachtte dus probleemloos en vlot geholpen te worden. Na veel gedram heb ik dan een afspraak met een monteur, die dus meer dan 20 dagen na de klachtmelding een keer gaat komen kijken. Maar zoals 1 van de verkopers bij Prijstopper al aangaf: dikke kans dat de machine niet gerepareerd kan worden (fabriek bestaat niet meer, eletronica is duurste gedeelte van de machine) heb ik weinig hoop op een soepele oplossing.
En dit is wat me nou uitermate irriteert, ik heb nog een paar jaar garantie te goed van de Prijstopper - en ik verwacht dat onder garantie valt: zonder gezeik en gedram snel & goed geholpen worden.
En niet afsgescheept worden met de dagwaarde van een machine. Dat de fabriek niet meer bestaat is behoort helemaal niet mijn probleem te zijn, dat is een probleem voor de Prijstopper. De prijstopper doet alsof ze me matsen door de "fabrieks"garantie over te nemen. Alsof ik die wasmachine bij de fabriek ad gekocht ipv van bij de Prijstopper. En dan die onduidelijke communicatie, 4x terug naar de winkel om vervolgens een slechte deal te krijgen van 60% geld terug mits ik wel een nieuwe machine koop.
Ik had verwacht dat ze gewoon de machine zouden omruilen voor een gelijkwaardig danwel beter exemplaar, zoals gebruikelijk is wanneer de leverancier tekort schiet. Klant is koning toch?
Die Prijstopper laat zich niet van zijn beste kant zien hier, die extra "garanties" zijn blijkbaar helemaal geen drol waard.
Wat is het geval: 2.5 jaar terug heb ik een wasmachine gekocht bij de Prijstopper. De machine was van een vaag onbekend merk "Ardo Easywash 616". Het interessante eraan was dat deze machine met 5 jaar garantie kwam en niet met 2 jaar zoals veel andere machines. Voor EUR 399,- dacht ik mijzelf te verzekeren van tenminste 5 jaar probleemloos wassen. Zo werd het door de Prijstopper me ook voorgeschoteld. Mooi verkoopverhaal toch?
Hoe dan ook, vorige week stopte de machien ermee, dus ik naar de winkel terug. Ik kreeg ongeveer dit wazige verhaal te van de Prijstopper te horen: (samenvatting van gesprekken met 3 verschillende medewerkers)
Blijkt dat Ardo failliet is en dat er eigenlijk maar 2 jaar garantie op zat die dan met 3 jaar verlengd was want eigenlijk was de machine maar eur 349. Ik had dus voor 50 euro 3 jaar extra garantie gekocht (dat zeggen ze nu, maar dat zeiden ze niet toen ik de machine kocht, toen zeiden ze: deze machien kost 399, heeft 1600 toeren en 5 jaar garamtie. Geen mitsen en maren van: ja 2 jaar Ardo/fabirkes garamtie + 3 jaar extra winkelgarantie.. bla bla bla ... toen ik de machine kocht had ik gewoon "5 jaar garantie" klaar. Geen gelul met fabrieks vs. winkelgarantie. Ik koop bij de Prijstopper dus als ie stuk gaat binnen de garantie ga ik teurg naar de Prijstopper. Sorry Prijstopper dat is het risico dat jullie als ondernemer op je nemen. Niet de klant.). Komt dit er nog eens bij: Ardo bestaat niet meer, dus nu had ik dan ik een probleem volgens de Prijstopper. (ik dacht van niet, want ik had toch nog gewoon "garantie"?)
Oplossing (na 4x terug te zijn geweest naar de winkel want de beloofde monteur belde nooit; het reparatiebdrijf was namelijk _ook_ failliet ofzo. Wat maakt mij dat uit? Ik heb garantie?! Bel een ander reparatiebdrijf?!). Anyway de oplossing die werd voorgesteld: 60% van het aankoop bedrag (en dan dus niet van de 399 zoals ik die betaald had maar van de 349 want dat was dan de "eigenlijke" prijs) en dat bedrag dan als korting op een nieuwe machine, wel bij dezelfde winkel aan te schaffen...
Begrijpt u het nog?
Ik dacht dus 5 jaar "garantie" te hebben en ik verwachtte dus probleemloos en vlot geholpen te worden. Na veel gedram heb ik dan een afspraak met een monteur, die dus meer dan 20 dagen na de klachtmelding een keer gaat komen kijken. Maar zoals 1 van de verkopers bij Prijstopper al aangaf: dikke kans dat de machine niet gerepareerd kan worden (fabriek bestaat niet meer, eletronica is duurste gedeelte van de machine) heb ik weinig hoop op een soepele oplossing.
En dit is wat me nou uitermate irriteert, ik heb nog een paar jaar garantie te goed van de Prijstopper - en ik verwacht dat onder garantie valt: zonder gezeik en gedram snel & goed geholpen worden.
En niet afsgescheept worden met de dagwaarde van een machine. Dat de fabriek niet meer bestaat is behoort helemaal niet mijn probleem te zijn, dat is een probleem voor de Prijstopper. De prijstopper doet alsof ze me matsen door de "fabrieks"garantie over te nemen. Alsof ik die wasmachine bij de fabriek ad gekocht ipv van bij de Prijstopper. En dan die onduidelijke communicatie, 4x terug naar de winkel om vervolgens een slechte deal te krijgen van 60% geld terug mits ik wel een nieuwe machine koop.
Ik had verwacht dat ze gewoon de machine zouden omruilen voor een gelijkwaardig danwel beter exemplaar, zoals gebruikelijk is wanneer de leverancier tekort schiet. Klant is koning toch?
Die Prijstopper laat zich niet van zijn beste kant zien hier, die extra "garanties" zijn blijkbaar helemaal geen drol waard.