Pagina 1 van 1

Intrum justitia en Centrica

Geplaatst: 18 dec 2009 14:02
door zwing7
Ik heb een jaar geleden in een huurflat gewoond. Toen ik vertrok, netjes energie opgezegd en bevestiging gekregen.
Op 2 juni de meterstanden opgenomen en doorgegeven aan zowel leverancier als netwerkbeheerder. In augustus 2008 nog geen afrekening ontvangen. Ik ben gaan bellen.
De afrekening was onderweg. Eind augustus werd er plots een bedrag van 700 euro afgeschreven. Ik heb dit laten stogneren en nogmaals gebeld.
Hierop volgt een afrekening van alleen electra. 350 kuub meer dan verbruikt. Januari 2009... krijg ik dan eindelijk de afrekening gas. ook deze wordt zonder vragen direct geincasseerd.
Ik bel daarom weer en krijg de een na de ander aan de lijn. Het adres waar de afrekeningen heengaan klopt niet, dit heb ik al meerdere malen doorgegeven. De afrekening klopt niet...ga maar door.
Ik heb alle bewijzen tot meterstandopnames met handtekeningen eronder van verhuurder woondiensten, mij en nieuwe huurder.
Nu heb ik een incassobureau aan mijn broek hangen. Ik heb hen uitgelegd en alles opgestuurd. Hier wordt geen gehoor aan gegeven.
Op 2 feb 2009 heb ik een aangetekend verzoek om correctie ingediend bij centrica. Hierop ontving ik de eerste bevestiging van ontvangst, waarin stond dat de netwerkbeheerder om correctie werd gevraagd. Ik heb daarop gisteren de netwerkbeheerder gebeld. Deze deelde mij mee, dat er nooit een correctieverzoek is ingediend bij hen.. Centrica is dit wel verplicht!
Nu sturen zij mij een incasso bureau. Ik sta volledig in mijn recht, maar niemand wil mij helpen.
Ik heb net een huis gekocht, net een gezin, en dan krijg ik 800 euro die ik even uit mijn mouw moet schudden. Ik kan alles aantonen en bewijzen, echter niemand wil de zwarte piet in dit verhaal zijn blijkbaar. Help Help Help

Re: Intrum justitia en Centrica

Geplaatst: 26 jan 2010 15:25
door Semira
op 25 januari ontving ondergetekende een telefoontje van intrum justitia. Op zeer dreigende toon deelde deze mevrouw mede dat er openstaande rekeningen waren vanuit centrica sinds 2007/2008. Mevrouw duidelijk getracht uit te leggen dat wij geen centrica afnemers zijn maar united consumers. Maar mevrouw ging verder met haar dreigende verhaal. Toen werd het ons duidelijk het ging om iemand anders die kortstondig door financiele problemene heeft ingewoond. Her wilde mevrouw niets overhoren en we konden de gerecthsdeurwaarders verwachten.
De dag erna nogmaals contact gezocht met Intrum Justitia. Wederom werd ik behandeld als een crimineel. Telefoonverbinding verbroken uit frustratie. Vervolgens contact gezocht met United consumers die mij verwezen naar de netwerkbeheerder. Deze kon bevestigen dat wij geen oxxioafnemers waren en verwees ons door naar Oxxio. Oxxio vertelde ons dat centrika klanten naar een ander nummer moesten bellen. Dit nummer gekregen en gebeld en uitgekomen bij woonenergy. die gaf ons weer het telefoonnummer van Go Energy. Deze klantenservice bleek niet meer te bestaan. Inmiddels wederom contact opgenomen met Intrum Justitia ongeveer een half uur later, om het telefoonnummer door te geven betreffende persoon. Koeltjes werd mij medegedeeld dat mijn adres niet meer in het systeem stond en mijn verhaal erg ongeloofwaardig was. Hierbij behoorlijk uit mijn vel gesprongen. Wederom contact opgenomen met Oxxio.. die mij verzekerde dat ik toch echt bij woonenergy moest zijn die mij weer verzekerde dat ik toch ECHT bij go energy moest zijn. . We hebben nog niets gehoord en zijn benieuwd of uit deze vreemde toestand nog bericht zal komen. Klachten kunnen in iedergeval nergens echt terecht, of moeten gericht worden aan de directie. Dikke kans dat deze dus gewoon de prullenbak in belanden. Wij houden jullie op de hoogte.
Mw.Dreessen