Pagina 1 van 1
Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 18 dec 2009 16:54
door Thomas2000
Goedendag,
Ik heb in augustus 12 eetstoelen besteld bij WoonRijk in Broek op Langedijk. Deze zouden uiterlijk oktober geleverd worden. Tot nu toe is er nog niets geleverd, en de dame aan de telefoon verteld dat het waarschijnlijk in de loop van januari word.
Zij geven aan dat de franco vracht voor hun niet vol is en dat hun de transportkosten, รก E80, niet willen betalen.
Ik heb de stoelen voor een scherpe prijs gekocht en wil daarom dat ze geleverd worden. WoonRijk zegt dat ik de order wel mag annuleren, maar dat wil ik niet. Wat kan ik doen?
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 18 dec 2009 17:13
door sjoegel
In praktijk kun je weinig anders doen dan wachten
blijkbaar heb je zo scherp gekocht dat 80 euro voor 12 (!) stoelen er al niet meer af kan.
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 20 dec 2009 19:18
door Thomas2000
Allereerst dank voor je antwoord.
Ik vind het erg slecht van WoonRijk dat zij het vertikken de stoelen te bestellen. Kijk als de stoelen gewoon niet of slecht leverbaar zijn kunnen zij er ook niets aan doen, maar nu laten ze mij als klant in de steek door de afgesproken leverdatum met, als het even tegenzit, een kwartaal te overschrijden, alleen om die 80 euro te besparen.
In mijn ogen doen zijn niet hun best om afspraken na te komen, wat volgens mij niet mag.
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 20 dec 2009 19:25
door Miss Tascha
Heb je geen aankoopbon waar de leverdatum op staat?
Ik zou ze zelf toch even duidelijk maken, dat het hun probleem is en niet die van mij..
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 20 dec 2009 20:47
door 16again
Lijkt wel een uitvlucht dat er voor een te lage prijs verkocht is...
In plaats van te leveren, wachten tot de klant afdruipt.
Zijn dezelfde stoelen elders wel leverbaar?
Zoja, vraag offerte aan, wellicht die zal duurder uitkomen.
Vervolgens schrijf je een brief naar de oorspronkelijke verkoper:
-geef ze een maand om alsnog te leveren.
-Geef aan: Indien levering uitblijft stap je naar geschillencommissie
-doel bij geschillencommissie: ontbinden overeenkomst + schadevergoeding:
(=prijsverschil met andere winkel, plus door de commissie vastgestelde vergoeding voor wachttijd)
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 21 dec 2009 12:39
door Thomas2000
16again schreef:Lijkt wel een uitvlucht dat er voor een te lage prijs verkocht is...
In plaats van te leveren, wachten tot de klant afdruipt.
Dit idee krijg ik ook een beetje. Ik heb op internet gezocht en dezelfde stoel staat hier en daar wel tekoop, maar dan zon 20 euro duurder. Ik zal daar naar de levertijd vragen.
Op de bon staat Levertijd: Zsm. Mondeling was afgesproken sept/okt. Dat is dus niet zo handig.
In de algemene voorwaarden staat dat evt schadevergoeding max 10% van de totale prijs is. Echter gaat het verschil al gauw over 25%.
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 21 dec 2009 12:40
door seagoing racer2
En voor 80 euro korting zelf ophalen ...
Re: Levertijd van meubelen bij WoonRijk
Geplaatst: 21 dec 2009 14:58
door Thomas2000
Zojuist contact gehad, en levering lijkt nu opeens morgen te kunnen. Vracht komt uit Polen (dus voor die 80 euro laat ik liever iemand anders rijden
), en wegens de gladheid durft men niet te garanderen dat het dan ook echt lukt. We wachten af...