Pagina 1 van 1

Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 19 dec 2009 08:27
door JHD75
Eind november jl hoorden we van de makelaar dat er eindelijk een serieuze koper voor onze woning was en dat de voorl. verkoopovereenkomst kon worden getekend. Dit gebeurde begin dec. Omdat het huis al bijna een jaar leegstaat kon de overdracht snel gaan en werd als overdrachtsdatum 24 dec. 09 bepaald.

Snel heb ik allerlei administratieve zaken geregeld. Waaronder de opzegging (d.d. 4-12-2009) van het servicecontract voor de ketel bij Feenstra.

Op 18 dec. jl. ontvingen een reactie van Feenstra dat wij eigenlijk gewoon pech hadden want we hadden geen rekening gehouden met de opzegtermijn van 30 dagen en moeten nu gewoon doorbetalen tot 31 maart a.s. Er werd nog een fijntjes verwezen naar een clausule in het onderhoudscontract.

Meteen heb ik even gebeld met de betreffende juffrouw van de klantenservice waarin ik vroeg om wat coulance en dat het voor ons (wegens bovengenoemde situatie) gewoon weg onmogelijk was geweest de opzegtermijn te halen.

De juffrouw ik kwestie had hieraan overduidelijk geen boodschap. Ze vond dat ik dan maar gewoon eerder had moeten opzeggen (luisteren is ook moeilijk bij Feestra), en dat ik gewoon maar de voorwaarden moest lezen en als klap op de vuurpijl werd er ook nog eens met een deurwaarder gedreigd.

Ik heb vervolgens naar een leiding gevende gevraagd. Ik had weinig zin meer om verder met deze dame te praten. Vervolgens kreeg ik een andere dame aan de lijn. Deze hoorde mij kort aan en zei te moeten overleggen met een collega die (uiteraard) telefonisch in gesprek was. Ze zou me terugbellen.

Helaas was ik de rest van de dag telefonisch onbereikbaar. Ik zag wel een gemiste oproep van een nummer die van Feenstra zou kunnen zijn, maar er was geen bericht achtergelaten. In mijn mailbox vond ik ook geen bericht.

Ik heb vanochtend een reactie gestuurd en een klacht aan Feenstra. Ik vind het bijzonder vreemd dat bij verhuizing (verkoop van het serviceobject), abonnementskosten niet per omgaande kunnen worden beeindigd.

Blijkbaar is dit voor Feestra allemaal maar heel normaal.

Kortom: ga NOOIT met Feenstra Warmte "Zorg" in zee!!

Re: Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 19 dec 2009 13:01
door seagoing racer2
Beste
Op 18 dec. jl. ontvingen een reactie van Feenstra dat wij eigenlijk gewoon pech hadden want we hadden geen rekening gehouden met de opzegtermijn van 30 dagen en moeten nu gewoon doorbetalen tot 31 maart a.s. Er werd nog een fijntjes verwezen naar een clausule in het onderhoudscontract.
De juffrouw ik kwestie had hieraan overduidelijk geen boodschap. Ze vond dat ik dan maar gewoon eerder had moeten opzeggen (luisteren is ook moeilijk bij Feestra), en dat ik gewoon maar de voorwaarden moest lezen en als klap op de vuurpijl werd er ook nog eens met een deurwaarder gedreigd.

Ik heb vervolgens naar een leiding gevende gevraagd. Ik had weinig zin meer om verder met deze dame te praten
Dit klopt toch ook gewoon.

Ik begrijp werkelijk de mensen niet die menen dat het normaal is om contracten niet na te komen. Vervolgens wordt op en openbaar forum het bedrijf wat zich gewoon aan de regels houdt voor rotte vis uitgemaakt.

Je zet de wereld op zijn kop, ga eerst maar eens bij je zelf te rade, in plaats van arrogant te doen naar de medewerkers van Feenstra

Re: Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 19 dec 2009 13:15
door jor
JHD75 schreef...Meteen heb ik even gebeld met de betreffende juffrouw van de klantenservice waarin ik vroeg om wat coulance en dat het voor ons (wegens bovengenoemde situatie) gewoon weg onmogelijk was geweest de opzegtermijn te halen
Inderdaad, je keert de zaken om. Je bent zelf te laat met opzeggen, eist eigenlijk coulance ( daar komt het op neer) en als je die niet krijgt ze*k je het bedrijf openlijk af. Het gaat gewoon nergens over en je probeert een zaak zonder geldige reden af te kraken.

Re: Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 20 dec 2009 13:53
door wolk4life
Bovendien buiten dat alles om snap ik zijn probleem verder niet hoor... want als je je aan die 30dagen moet houden nou dan zeg je toch gewoon tis ok... die paar dagen langer wat maak t uit... je bent zelf fout in dit geval en je ging dr maar van uit je eiste t zowat dat ze voor jou coullance moeten geven..
dus als jij op 4 december een opzegging doet ben je tot 4januari aan t contract verbonden nog... en dan zo'n drama maken om je eigen fout...

Re: Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 20 dec 2009 14:39
door westland 12
Eind november jl hoorden we van de makelaar dat er eindelijk een serieuze koper voor onze woning was en dat de voorl. verkoopovereenkomst kon worden getekend. Dit gebeurde begin dec. Omdat het huis al bijna een jaar leegstaat kon de overdracht snel gaan en werd als overdrachtsdatum 24 dec. 09 bepaald.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dan vraag ik mij ook nog af.
Als het huis al een jaar leeg staat waarom heb je dan niet eerder het contract ontbonden.
Dus nou niet gaan huilen!

Re: Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg

Geplaatst: 22 dec 2009 00:50
door wolk4life
westland 12 schreef:Eind november jl hoorden we van de makelaar dat er eindelijk een serieuze koper voor onze woning was en dat de voorl. verkoopovereenkomst kon worden getekend. Dit gebeurde begin dec. Omdat het huis al bijna een jaar leegstaat kon de overdracht snel gaan en werd als overdrachtsdatum 24 dec. 09 bepaald.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dan vraag ik mij ook nog af.
Als het huis al een jaar leeg staat waarom heb je dan niet eerder het contract ontbonden.
Dus nou niet gaan huilen!
inderdaad nog zoiets