Klantonvriendelijkheid bij Feestra Warmte Totaalzorg
Geplaatst: 19 dec 2009 08:27
Eind november jl hoorden we van de makelaar dat er eindelijk een serieuze koper voor onze woning was en dat de voorl. verkoopovereenkomst kon worden getekend. Dit gebeurde begin dec. Omdat het huis al bijna een jaar leegstaat kon de overdracht snel gaan en werd als overdrachtsdatum 24 dec. 09 bepaald.
Snel heb ik allerlei administratieve zaken geregeld. Waaronder de opzegging (d.d. 4-12-2009) van het servicecontract voor de ketel bij Feenstra.
Op 18 dec. jl. ontvingen een reactie van Feenstra dat wij eigenlijk gewoon pech hadden want we hadden geen rekening gehouden met de opzegtermijn van 30 dagen en moeten nu gewoon doorbetalen tot 31 maart a.s. Er werd nog een fijntjes verwezen naar een clausule in het onderhoudscontract.
Meteen heb ik even gebeld met de betreffende juffrouw van de klantenservice waarin ik vroeg om wat coulance en dat het voor ons (wegens bovengenoemde situatie) gewoon weg onmogelijk was geweest de opzegtermijn te halen.
De juffrouw ik kwestie had hieraan overduidelijk geen boodschap. Ze vond dat ik dan maar gewoon eerder had moeten opzeggen (luisteren is ook moeilijk bij Feestra), en dat ik gewoon maar de voorwaarden moest lezen en als klap op de vuurpijl werd er ook nog eens met een deurwaarder gedreigd.
Ik heb vervolgens naar een leiding gevende gevraagd. Ik had weinig zin meer om verder met deze dame te praten. Vervolgens kreeg ik een andere dame aan de lijn. Deze hoorde mij kort aan en zei te moeten overleggen met een collega die (uiteraard) telefonisch in gesprek was. Ze zou me terugbellen.
Helaas was ik de rest van de dag telefonisch onbereikbaar. Ik zag wel een gemiste oproep van een nummer die van Feenstra zou kunnen zijn, maar er was geen bericht achtergelaten. In mijn mailbox vond ik ook geen bericht.
Ik heb vanochtend een reactie gestuurd en een klacht aan Feenstra. Ik vind het bijzonder vreemd dat bij verhuizing (verkoop van het serviceobject), abonnementskosten niet per omgaande kunnen worden beeindigd.
Blijkbaar is dit voor Feestra allemaal maar heel normaal.
Kortom: ga NOOIT met Feenstra Warmte "Zorg" in zee!!
Snel heb ik allerlei administratieve zaken geregeld. Waaronder de opzegging (d.d. 4-12-2009) van het servicecontract voor de ketel bij Feenstra.
Op 18 dec. jl. ontvingen een reactie van Feenstra dat wij eigenlijk gewoon pech hadden want we hadden geen rekening gehouden met de opzegtermijn van 30 dagen en moeten nu gewoon doorbetalen tot 31 maart a.s. Er werd nog een fijntjes verwezen naar een clausule in het onderhoudscontract.
Meteen heb ik even gebeld met de betreffende juffrouw van de klantenservice waarin ik vroeg om wat coulance en dat het voor ons (wegens bovengenoemde situatie) gewoon weg onmogelijk was geweest de opzegtermijn te halen.
De juffrouw ik kwestie had hieraan overduidelijk geen boodschap. Ze vond dat ik dan maar gewoon eerder had moeten opzeggen (luisteren is ook moeilijk bij Feestra), en dat ik gewoon maar de voorwaarden moest lezen en als klap op de vuurpijl werd er ook nog eens met een deurwaarder gedreigd.
Ik heb vervolgens naar een leiding gevende gevraagd. Ik had weinig zin meer om verder met deze dame te praten. Vervolgens kreeg ik een andere dame aan de lijn. Deze hoorde mij kort aan en zei te moeten overleggen met een collega die (uiteraard) telefonisch in gesprek was. Ze zou me terugbellen.
Helaas was ik de rest van de dag telefonisch onbereikbaar. Ik zag wel een gemiste oproep van een nummer die van Feenstra zou kunnen zijn, maar er was geen bericht achtergelaten. In mijn mailbox vond ik ook geen bericht.
Ik heb vanochtend een reactie gestuurd en een klacht aan Feenstra. Ik vind het bijzonder vreemd dat bij verhuizing (verkoop van het serviceobject), abonnementskosten niet per omgaande kunnen worden beeindigd.
Blijkbaar is dit voor Feestra allemaal maar heel normaal.
Kortom: ga NOOIT met Feenstra Warmte "Zorg" in zee!!