LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingschuld door het UWV
-
Belastingschuld door het UWV
Hallo,
ik zit in de WAO omdat ik slachtoffer ben geworden van 2 zware geweldsmisdrijven. Hierdoor heb ik een Post Traumatisch Stress Syndroom.
Ik was woonachtig in het buitenland, maar moest desondanks gewoon WAO bij het UWV in Nederland aanvragen. 10 maanden na mijn aanvraag kreeg ik een lichamelijk onderzoek terwijl ik aangegeven had psychische problemen te hebben. Ik werd minder dan 15% arbeidsongeschikt verklaard en heb hierop bezwaar ingediend. Toen kreeg ik een onafhankelijk psychologisch onderzoek en werd 85 tot 100% afgekeurd.
Inmiddels waren bijna 2 jaar verstreken en omdat ik nergens een voorschot kreeg heb ik particulier geld moeten lenen om die periode te kunnen overbruggen. Dit was op een gegeven moment ook niet meer mogelijk en ben zo in ernstige financiële problemen gekomen. Zodoende kon ik de huur niet meer opbrengen en ben noodgedwongen teruggekeerd naar Nederland, net op het moment dat mijn uitkering toegewezen werd. Pas 4 maanden later vond de nabetaling plaats.
Nu heb ik een naheffing van de belastingdienst gekregen van bijna 10.000€!!!
Ik had eigenlijk eerder contact op moeten nemen met de belastingdienst, maar zulke aangelegenheden zijn een enorme psychische belasting voor mij en zodoende heb ik de zaak lang voor mij uitgeschoven. Ik heb ook niet echt iemand die me daarbij zou kunnen helpen. Desondanks heb ik contact gezocht met de belastingdienst en zij verwezen mij naar het UWV om de zaak op te helderen.
Ik kreeg de naheffing omdat er over de nabetaling nagenoeg geen loonbelasting en sociale verzekeringspremies ingehouden zijn geworden. Dit omdat ik ten tijde van de berekening (drie dagen voor mijn inschrijving in Nederland) in het buitenland woonachtig was. Ik heb echter meteen en adreswijziging doorgegeven die 10 dagen na mijn inschrijving bij de gemeente door het UWV bevestigd is geworden.
Ik heb op internet gezocht en kwam bij de nationale ombudsman soortgelijke gevallen tegen en daarbij was de nationale ombudsman van mening dat het UWV coulance moet tonen en compensatie moet bieden. Daarop heb ik de zaak bij de nationale ombudsman gedeponeerd en zij verwezen mij terug naar het UWV om daar een klacht in te dienen.
In de klacht eis ik volledige compensatie en eis verder een schadevergoeding voor hun wanbeleid en overtredingen van hun eigen richtlijnen.
De klacht is op 19 oktober in ontvangst genomen en pas op 3 november werd er een bevestiging gestuurd naar een oud adres. op 24 november werd mij medegedeeld dat het niet binnen 3 weken opgelost kon worden zoals aanvankelijk medegedeeld werd, maar dat de wettelijke termijn van 6 weken nodig was. Deze termijn is afgelopen woensdag verlopen en ik heb tot op heden geen uitsluitsel.
Afgelopen donderdag heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met het klachtenbureau en de klachtenambassadeur was van mening dat ze mij niet nader in kennis hoefde te stellen over het uitstel van de beslissing, aangezien ik 2 weken daarvoor nog telefonisch contact met haar had gehad en ik dus op de hoogte was van de stand van zaken. In dat voorgaande gesprek had ze mij medegedeeld dat de zaak bij de servicedesk van het UWV lag en daar ligt het volgens haar dus nu nog steeds.
Ik heb met heel veel moeite en pas na het indienen van een klacht uitstel van betaling gekregen bij de belastingdienst. Dit loopt echter maandag af. Vanaf dan kan ik de deurwaarder verwachten.
Ondertussen heeft er een aanzienlijke verslechtering plaatsgevonden wat mijn geestelijke toestand betreft. Ik zie het echt niet meer zitten. Sinds dat ik 10 jaar geleden voor het eerst slachtoffer werd van een poging tot doodslag heb ik keihard moeten vechten voor mijn bestaan omdat slachtoffers hier in Nederland VOLLEDIG AAN HUN LOT WORDEN OVERGELATEN!!!
Het hele verhaal zou 5 pagina's op dit forum beslaan, dit is slechts het topje van de ijsberg!
PS: Zalig kerstfeest aan de raad van bestuur van het UWV die ten onrechte meer als Balkenende-norm verdient!
ik zit in de WAO omdat ik slachtoffer ben geworden van 2 zware geweldsmisdrijven. Hierdoor heb ik een Post Traumatisch Stress Syndroom.
Ik was woonachtig in het buitenland, maar moest desondanks gewoon WAO bij het UWV in Nederland aanvragen. 10 maanden na mijn aanvraag kreeg ik een lichamelijk onderzoek terwijl ik aangegeven had psychische problemen te hebben. Ik werd minder dan 15% arbeidsongeschikt verklaard en heb hierop bezwaar ingediend. Toen kreeg ik een onafhankelijk psychologisch onderzoek en werd 85 tot 100% afgekeurd.
Inmiddels waren bijna 2 jaar verstreken en omdat ik nergens een voorschot kreeg heb ik particulier geld moeten lenen om die periode te kunnen overbruggen. Dit was op een gegeven moment ook niet meer mogelijk en ben zo in ernstige financiële problemen gekomen. Zodoende kon ik de huur niet meer opbrengen en ben noodgedwongen teruggekeerd naar Nederland, net op het moment dat mijn uitkering toegewezen werd. Pas 4 maanden later vond de nabetaling plaats.
Nu heb ik een naheffing van de belastingdienst gekregen van bijna 10.000€!!!
Ik had eigenlijk eerder contact op moeten nemen met de belastingdienst, maar zulke aangelegenheden zijn een enorme psychische belasting voor mij en zodoende heb ik de zaak lang voor mij uitgeschoven. Ik heb ook niet echt iemand die me daarbij zou kunnen helpen. Desondanks heb ik contact gezocht met de belastingdienst en zij verwezen mij naar het UWV om de zaak op te helderen.
Ik kreeg de naheffing omdat er over de nabetaling nagenoeg geen loonbelasting en sociale verzekeringspremies ingehouden zijn geworden. Dit omdat ik ten tijde van de berekening (drie dagen voor mijn inschrijving in Nederland) in het buitenland woonachtig was. Ik heb echter meteen en adreswijziging doorgegeven die 10 dagen na mijn inschrijving bij de gemeente door het UWV bevestigd is geworden.
Ik heb op internet gezocht en kwam bij de nationale ombudsman soortgelijke gevallen tegen en daarbij was de nationale ombudsman van mening dat het UWV coulance moet tonen en compensatie moet bieden. Daarop heb ik de zaak bij de nationale ombudsman gedeponeerd en zij verwezen mij terug naar het UWV om daar een klacht in te dienen.
In de klacht eis ik volledige compensatie en eis verder een schadevergoeding voor hun wanbeleid en overtredingen van hun eigen richtlijnen.
De klacht is op 19 oktober in ontvangst genomen en pas op 3 november werd er een bevestiging gestuurd naar een oud adres. op 24 november werd mij medegedeeld dat het niet binnen 3 weken opgelost kon worden zoals aanvankelijk medegedeeld werd, maar dat de wettelijke termijn van 6 weken nodig was. Deze termijn is afgelopen woensdag verlopen en ik heb tot op heden geen uitsluitsel.
Afgelopen donderdag heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met het klachtenbureau en de klachtenambassadeur was van mening dat ze mij niet nader in kennis hoefde te stellen over het uitstel van de beslissing, aangezien ik 2 weken daarvoor nog telefonisch contact met haar had gehad en ik dus op de hoogte was van de stand van zaken. In dat voorgaande gesprek had ze mij medegedeeld dat de zaak bij de servicedesk van het UWV lag en daar ligt het volgens haar dus nu nog steeds.
Ik heb met heel veel moeite en pas na het indienen van een klacht uitstel van betaling gekregen bij de belastingdienst. Dit loopt echter maandag af. Vanaf dan kan ik de deurwaarder verwachten.
Ondertussen heeft er een aanzienlijke verslechtering plaatsgevonden wat mijn geestelijke toestand betreft. Ik zie het echt niet meer zitten. Sinds dat ik 10 jaar geleden voor het eerst slachtoffer werd van een poging tot doodslag heb ik keihard moeten vechten voor mijn bestaan omdat slachtoffers hier in Nederland VOLLEDIG AAN HUN LOT WORDEN OVERGELATEN!!!
Het hele verhaal zou 5 pagina's op dit forum beslaan, dit is slechts het topje van de ijsberg!
PS: Zalig kerstfeest aan de raad van bestuur van het UWV die ten onrechte meer als Balkenende-norm verdient!
-
Re: Belastingschuld door het UWV
Heb hier toch even over moeten nadenken. Het is altijd triest als mensen zulke verschrikkelijke dingen in hun leven moeten meemaken en dat waarschijnlijk voor altijd zullen voelen.
Wat goed, dat u ondanks uw geestelijke achteruitgang dit nog allemaal zo goed kan verwoorden en nog zonder hulp ook als ik het goed begrijp.
Maar u probeert tenminste nog om een oplossing te vinden.
Wat ik van het wonen in het buitenland weet is, dat als je een uitkering krijgt, die
inderdaad nauwelijks is belast, alleen awbz en premie zorgverzekering worden ingehouden.
Voor de AOW moet je zelf zorgendragen en de belastingaangifte mag je zelf bepalen waar je die doet, in het woonland of nederland.
Nu weet ik niet waar u altijd belastingaangifte deed en wat voor u het voordeligste was.
Nu geeft u eigenlijk UWV de schuld van de belastingschuld, omdat ze de uitkering van in totaal 2 jaar aan u hebben uitgekeerd zonder inhoudingen, omdat ze niet
alles hadden bijgewerkt en de uitkering aan u had moeten gedaan worden met
inhouding alle premies, zoals het in Nederland altijd gebeurd, omdat u inderdaad
weer in Nederland woonachtig was.
De belastingdienst heeft u uitstel verleend wat nu gaat aflopen.
Ik vraag me af, of u hebt gezien toen het bedrag op uw rekening kwam, dat het best een hoog bedrag was, want er was natuurlijk nauwelijks iets ingehouden.
Voordat u het ging uitgeven, als u dat tenminste heeft gedaan, had u ondanks het feit dat u geestelijke problemen hebt, even kunnen kijken op de strook van het UWV die ongetwijfeld in uw bezit is gekomen, of alles wel klopte, zeker met de hoogte van de som die u mocht ontvangen.
Had u die nog niet ontvangen, is het toch wel een beetje de verantwoording van de mens zelf om na te gaan of je wel alles kunt uitgeven.
Ik neem aan dat dit nu het geval is, omdat u de schuld aan de belasting niet kunt betalen.
Niet alles kun je gooien op je geestelijke gesteldheid, want er zijn heel veel mensen in nederland met geestelijke problemen en als die allemaal aanvoeren
dat ze niet in de gaten hebben dat ze iets moeten betalen(er zullen er best zijn die kompleet afhankelijk zijn)die laat ik buiten mijn verhaal aan u, dan weet ik het ook niet meer voor nederland. Nogmaals, ik vind dit een heel moeilijk verhaal en heb met u te doen, maar ik vrees dat er weinig aan te doen zal zijn.
Compensatie van de UWV? Ik weet het niet hoor, er is ook een stukje eigen verantwoording in deze, echt waar.
Probeer een persoonlijke afspraak bij de belastingdienst te maken, het zijn echt geen onmensen en vraag ze begrip te hebben voor uw situatie.
Sterkte en succes ermee. Echt gemeend dus.
Als de uitkering voor een gedeelte nog betrekking had op de tijd dat u nog in het buitenland vertoefde, zou u kunnen besluiten voor dat gedeelte aangifte in het land te doen waar u toen woonachtig was, volgens mij.
Wat goed, dat u ondanks uw geestelijke achteruitgang dit nog allemaal zo goed kan verwoorden en nog zonder hulp ook als ik het goed begrijp.
Maar u probeert tenminste nog om een oplossing te vinden.
Wat ik van het wonen in het buitenland weet is, dat als je een uitkering krijgt, die
inderdaad nauwelijks is belast, alleen awbz en premie zorgverzekering worden ingehouden.
Voor de AOW moet je zelf zorgendragen en de belastingaangifte mag je zelf bepalen waar je die doet, in het woonland of nederland.
Nu weet ik niet waar u altijd belastingaangifte deed en wat voor u het voordeligste was.
Nu geeft u eigenlijk UWV de schuld van de belastingschuld, omdat ze de uitkering van in totaal 2 jaar aan u hebben uitgekeerd zonder inhoudingen, omdat ze niet
alles hadden bijgewerkt en de uitkering aan u had moeten gedaan worden met
inhouding alle premies, zoals het in Nederland altijd gebeurd, omdat u inderdaad
weer in Nederland woonachtig was.
De belastingdienst heeft u uitstel verleend wat nu gaat aflopen.
Ik vraag me af, of u hebt gezien toen het bedrag op uw rekening kwam, dat het best een hoog bedrag was, want er was natuurlijk nauwelijks iets ingehouden.
Voordat u het ging uitgeven, als u dat tenminste heeft gedaan, had u ondanks het feit dat u geestelijke problemen hebt, even kunnen kijken op de strook van het UWV die ongetwijfeld in uw bezit is gekomen, of alles wel klopte, zeker met de hoogte van de som die u mocht ontvangen.
Had u die nog niet ontvangen, is het toch wel een beetje de verantwoording van de mens zelf om na te gaan of je wel alles kunt uitgeven.
Ik neem aan dat dit nu het geval is, omdat u de schuld aan de belasting niet kunt betalen.
Niet alles kun je gooien op je geestelijke gesteldheid, want er zijn heel veel mensen in nederland met geestelijke problemen en als die allemaal aanvoeren
dat ze niet in de gaten hebben dat ze iets moeten betalen(er zullen er best zijn die kompleet afhankelijk zijn)die laat ik buiten mijn verhaal aan u, dan weet ik het ook niet meer voor nederland. Nogmaals, ik vind dit een heel moeilijk verhaal en heb met u te doen, maar ik vrees dat er weinig aan te doen zal zijn.
Compensatie van de UWV? Ik weet het niet hoor, er is ook een stukje eigen verantwoording in deze, echt waar.
Probeer een persoonlijke afspraak bij de belastingdienst te maken, het zijn echt geen onmensen en vraag ze begrip te hebben voor uw situatie.
Sterkte en succes ermee. Echt gemeend dus.
Als de uitkering voor een gedeelte nog betrekking had op de tijd dat u nog in het buitenland vertoefde, zou u kunnen besluiten voor dat gedeelte aangifte in het land te doen waar u toen woonachtig was, volgens mij.
-
Ik leg de schuld bij het UWV om 4 redenen,
ten eerste omdat ik een globale berekening heb gekregen zonder duidelijke specificatie. Op de eerste pagina stond een berekening van een maand en dat er ongeveer 15% loonbelasting en sociale verzekeringspremies ingehouden werden.
Ten tweede omdat het UWV niet aan haar verplichting heeft voldaan mij op een mogelijke naheffing te wijzen. Het is dus niet alleen mijn onwetendheid.
Ten derde, als het UWV zich aan de termijn van 12 weken, die zij zegt normaal nodig te hebben voor een aanvraag, had gehouden had ik geen naheffing gekregen.
En tot slot als vierde, de belastingdienst beschouwt het als inkomen van het jaar dat het uitbetaald is geworden. Ik heb hun aangetoond middels bankafschriften dat het bedrag grotendeels is opgegaan aan het betalen van mijn schulden en dat ik 2 jaar lang geen inkomen heb gehad. Desondanks willen zij gewoon dat bedrag wat zij aanvankelijk vorderden.
De enigste manier om nog uitstel te krijgen is hun de garantie te geven dat het uiteindelijk betaald wordt. Maar hoe kan ik hun een garantie geven?
Hieronder een pasar citaten uit een soortgelijk geval, het ligt iets anders, maar ook hier betreft het een naheffing die ontstaan is door een foute berekening.
De nationale ombudsman is van mening dat het UWV coulance moet tonen en compensatie moet aanbieden.
ten eerste omdat ik een globale berekening heb gekregen zonder duidelijke specificatie. Op de eerste pagina stond een berekening van een maand en dat er ongeveer 15% loonbelasting en sociale verzekeringspremies ingehouden werden.
Ten tweede omdat het UWV niet aan haar verplichting heeft voldaan mij op een mogelijke naheffing te wijzen. Het is dus niet alleen mijn onwetendheid.
Ten derde, als het UWV zich aan de termijn van 12 weken, die zij zegt normaal nodig te hebben voor een aanvraag, had gehouden had ik geen naheffing gekregen.
En tot slot als vierde, de belastingdienst beschouwt het als inkomen van het jaar dat het uitbetaald is geworden. Ik heb hun aangetoond middels bankafschriften dat het bedrag grotendeels is opgegaan aan het betalen van mijn schulden en dat ik 2 jaar lang geen inkomen heb gehad. Desondanks willen zij gewoon dat bedrag wat zij aanvankelijk vorderden.
De enigste manier om nog uitstel te krijgen is hun de garantie te geven dat het uiteindelijk betaald wordt. Maar hoe kan ik hun een garantie geven?
Hieronder een pasar citaten uit een soortgelijk geval, het ligt iets anders, maar ook hier betreft het een naheffing die ontstaan is door een foute berekening.
De nationale ombudsman is van mening dat het UWV coulance moet tonen en compensatie moet aanbieden.
Verzoeker klaagt erover dat het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) niet heeft meegedeeld dat er nog belasting over de nabetaling van de Wajong-uitkering betaald moest worden, waardoor hij geconfronteerd wordt met een naheffing van de Belastingdienst.
3. Het UWV handelde de klacht op 14 maart 2007 af. In de brief werd aan verzoeker meegedeeld dat over een nabetaling nooit loonbelasting werd ingehouden. Het computersysteem voorzag daar niet in. Als reden werd gegeven dat de individuele Wajong-uitkering veelal de belastingvrije voet niet overschrijdt.
Volgens het UWV was dit anders bij nabetalingen of andere ‘inhaalmanoeuvres’. In deze gevallen werd normaal gesproken een brief meegestuurd waarin verzekerde op de mogelijke fiscale gevolgen attent wordt gemaakt. Het UWV gaf aan het vervelend te vinden dat dit in verzoekers geval niet was gebeurd. Mogelijk was dit door onderbezetting op de afdeling en de daaruit voortvloeiende constante hoge werkdruk nagelaten.
Het UWV gaf aan het moeilijk te vinden de klacht als gegrond of ongegrond te beoordelen. Enerzijds had het UWV de brief mee moeten sturen, anderzijds mag van iedere Nederlandse burger verwacht worden dat hij op de hoogte is van het feit dat bij hogere inkomsten er meer belasting betaald moet worden. Het ging het UWV te ver om deze verantwoordelijkheid geheel bij het UWV te leggen.
De Nationale ombudsman constateert dat verzoeker als gevolg van het niet informeren door het UWV thans geconfronteerd wordt met een aanzienlijke naheffing. Als het UWV wel de bewuste brief en/of de specificatie had verstrekt dan had verzoeker met de nog af te dragen loonheffing rekening kunnen houden. De naheffing waarmee verzoeker thans geconfronteerd wordt, bedraagt € 1.852. Voor iemand met een Wajong-uitkering leidt een dergelijke naheffing tot een forse beperking van zijn bestedingsmogelijkheden. Als gevolg hiervan zagen zijn ouders zich genoodzaakt de maandelijkse aflossing voor hun rekening te nemen. Daarnaast was verzoeker genoodzaakt een en ander uit te zoeken, hetgeen resulteerde in een klacht bij het UWV en later de Nationale ombudsman. Indien het UWV verzoeker correct had geïnformeerd, dan was dit niet noodzakelijk geweest. De Nationale ombudsman is van mening dat op grond van het voorgaande het UWV niet kan volstaan met het verwijzen naar de mogelijkheid om de geleden financiële schade vergoed te krijgen. Dit komt de Nationale ombudsman onredelijk voor. Dit geeft aanleiding om aan dit rapport een aanbeveling te verbinden.
Het komt de Nationale ombudsman voor dat het UWV gelet op de bijzondere omstandigheden van dit geval uit overwegingen van coulance aangewezen is om verzoeker een tegemoetkoming te geven en hiertoe met hem in overleg te treden.
-
Is het niet zo dat als er op een zaak niet binnen de wettelijke gestelde termijn word gereageerd deze automatisch word toegekend? Ik weet dat dat wel het geval is bij bijvoorbeeld bouwvergunningen maar hoe het zit met het UWV??? Dat is ook een overheidsinstantie en die moeten binnen een bepaalde termijn reageren. Ik zou zeggen dat dit een geval is om mee terug te gaan naar de Ombudsman.
Je kunt niet zomaar een soortgelijk geval uitzoeken en dan maar aannemen dat de ombudsman in jou zaak net zo zou reageren hoor.Dat gaat over een totaal ander geschil als bij u en is niet 1 op 1 vergelijkbaar lijkt me.LaagGezonkenLand schreef...Hieronder een pasar citaten uit een soortgelijk geval, het ligt iets anders, maar ook hier betreft het een naheffing die ontstaan is door een foute berekening.
Laatst gewijzigd door jor op 19 dec 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De nationale ombudsman is een organisatie waar ik ook mee te maken heb gehad en vindt ze erg kundig.
Is het niet mogelijk dat de ombudsman een brief schrijft naar het UWV, hebben ze toen voor mij ook gedaan naar het CVZ, wat leidde tot een snelle oplossing, want die macht heeft de ombudsman best wel.
Voor de belastingdienst zou ikzelf ZSM een persoonlijke afspraak maken met hen en mijn hele boeltje meenemen, inclusief het schrijven van de ombudsman aan het UWV en zijn mening daarover betreffende de compensatie.
Ik blijf erbij, iedereen scheld altijd op de belastingdienst, maar mijn ervaring met ze is, dat ze ook heel behulpzaam kunnen zijn en laat iedereen aub nu niet met verhalen aan komen van ander gedrag, want dit is mijn persoonlijke ervaring.
Hoe moeilijk het momenteel ook voor u is, onderneem iets.
Uw grootste probleem is momenteel de belastingdienst, daar moet eerst nu
iets aan gedaan worden, want het is kort dag.
En bel met de afdeling van de ombudsman en leg hen uit, dat u met uw rug tegen de muur staat.
Het UWV heeft zeker steken laten vallen, dat zonder meer.
Is het niet mogelijk dat de ombudsman een brief schrijft naar het UWV, hebben ze toen voor mij ook gedaan naar het CVZ, wat leidde tot een snelle oplossing, want die macht heeft de ombudsman best wel.
Voor de belastingdienst zou ikzelf ZSM een persoonlijke afspraak maken met hen en mijn hele boeltje meenemen, inclusief het schrijven van de ombudsman aan het UWV en zijn mening daarover betreffende de compensatie.
Ik blijf erbij, iedereen scheld altijd op de belastingdienst, maar mijn ervaring met ze is, dat ze ook heel behulpzaam kunnen zijn en laat iedereen aub nu niet met verhalen aan komen van ander gedrag, want dit is mijn persoonlijke ervaring.
En bel met de afdeling van de ombudsman en leg hen uit, dat u met uw rug tegen de muur staat.
-
jor schreef:
Je kunt niet zomaar een soortgelijk geval uitzoeken en dan maar aannemen dat de ombudsman in jou zaak net zo zou reageren hoor.
Mijn zaak loopt ondertussen ook bij de nationale ombudsman en zij zijn ook van mening dat het UWV moet compenseren. Zij kunnen echter niets doen zolang de klacht nog bij het UWV loopt. En die laten op zich wachten terwijl de belasting dat niet meer doet.
Ik noem dat iemand opzettelijk financiële en psychische schade toebrengen. Zij zijn namelijk volledig van de situatie op de hoogte en geven er desondanks geen prioriteit aan.
-
Dat klopt wat je schrijft, want mijn zaak is in behandeling genomen nadat alles was gedaan en ik niets meer kon.
Dus zoals ik zei: Persoonlijk naar de belastingdienst gaan en met de meeste spoed.
Ze kunnen als ze willen gelijk ergens een beslissing over nemen, maar je moet persoonlijk gaan. Dan kan het zomaar zijn dat je daar dan weer weggaat en blij bent dat je bent gegaan.
Het enige wat ze moeten doen is het uitstel verlengen tot er een uitspraak van het UWV is, alleen zou je wel de afdeling van de ombudsman kunnen vragen, binnen welke termijn UWV verplicht is je te anwoorden.
Dus zoals ik zei: Persoonlijk naar de belastingdienst gaan en met de meeste spoed.
Ze kunnen als ze willen gelijk ergens een beslissing over nemen, maar je moet persoonlijk gaan. Dan kan het zomaar zijn dat je daar dan weer weggaat en blij bent dat je bent gegaan.
Het enige wat ze moeten doen is het uitstel verlengen tot er een uitspraak van het UWV is, alleen zou je wel de afdeling van de ombudsman kunnen vragen, binnen welke termijn UWV verplicht is je te anwoorden.
-
Coulance bij de belastingdienst?jeanne-veghel schreef:De nationale ombudsman is een organisatie waar ik ook mee te maken heb gehad en vindt ze erg kundig.
HAHAHAHAHA!!!
Ik heb hun alle brieven en stukken toegestuurd. Ik kreeg 3 weken uitstel van betaling en 4 dagen later trokken ze het weer in!!! Daarop heb ik een klacht ingediend en deze telefonisch toe kunnen lichten. Toen pas heb ik tot de 21e van deze maand de tijd gekregen. Zij eisen nu een betalingsgarantie en die kan ik niet geven.
-
Je MOET er persoonlijk naar toe, om de ernst van de situatie face to face duidelijk te maken.
Het zal je best veel energie kosten, maar het moet gewoon even.
Er is namelijk even nog geen andere oplossing.
-
Het UWV gaf aan mijn klacht binnen 3 weken op te willen lossen, zij hebben dit met 3 weken verlengd tot de wettelijke termijn van 6 weken, daarna mogen ze het nog eens 4 weken verlengen, maar dan hadden ze mij er wel van op de hoogte moeten stellen. Tot op heden is dat niet gebeurd. De telefoniste die ik afgelopen woensdag aan de lijn had bevestigde me dat dit eigenlijk wel had moeten gebeuren. De klachtenambassadeur sprak dit donderdag echter weer tegen. Ik heb het gelukkig zwart op wit.jeanne-veghel schreef:Dat klopt wat je schrijft, want mijn zaak is in behandeling genomen nadat alles was gedaan en ik niets meer kon.
-
Ook dat moet dus mee naar de belastingdienst. Ook al heb je er geen vertrouwen in, probeer het gewoon, wat heb je in godsnaam te verliezen hierin.
Zorg dat je er voor de kerst bent geweest en desnoods ga je zonder afspraak.
Je zegt gewoon, het probleem is zo groot en ik moet echt nu iemand spreken die over dit soort zaken gaat en je laat je niet wegsturen.
Zorg dat je er voor de kerst bent geweest en desnoods ga je zonder afspraak.
Je zegt gewoon, het probleem is zo groot en ik moet echt nu iemand spreken die over dit soort zaken gaat en je laat je niet wegsturen.
-
Dat zal niet lukken, de belastingdienst is gevestigd op een plaats waar ik absoluut niet naar toe durf zonder politiebegeleiding. Het ligt vlakbij de plek waar ik bijna vermoord ben geworden en ik heb daarna onder moeten duiken ivm een reële dreiging van represailles. Ik mijd deze stad volledig, er is ook een UWV in die stad, maar ik heb er op aangedrongen dat ik in die stad niet wil komen en daarom ben ik bij een UWV-kantoor 100 kilometer verderop.jeanne-veghel schreef:Je MOET er persoonlijk naar toe, om de ernst van de situatie face to face duidelijk te maken.
-
Kan er echt niemand met je mee? Je bent toch niet bang voor de belastingdienst zelf en als je op het parkeerterrein stopt en je gaat naar binnen, dan moet dat toch kunnen? Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten en ik kan me er dus niets bij voorstellen.
Na het bezoek aan de belastingdienst kun je toch weer gelijk de stad uit?
Niemand verwacht je daar toch, het is wat anders als iemand dat weet.
-
Het is toch momenteel harstikke koud, dan kun je je toch ook een beetje vermommen met sjaal en pet, niemand die je herkent toch?
Ach kom nou zeg ... niemand wacht je op bij het belastingkantoor.LaagGezonkenLand schreef:Dat zal niet lukken, de belastingdienst is gevestigd op een plaats waar ik absoluut niet naar toe durf zonder politiebegeleiding. Het ligt vlakbij de plek waar ik bijna vermoord ben geworden en ik heb daarna onder moeten duiken ivm een reële dreiging van represailles.jeanne-veghel schreef:Je MOET er persoonlijk naar toe, om de ernst van de situatie face to face duidelijk te maken.
Als je zo in de sores zit ga je daar toch naar toe.
-
Helemaal mee eens en een andere oplossing is er gewoon niet.
Dat is momenteel het enige wat ik kan bedenken, of wat ikzelf zou doen tenminste.
Het enige wat men hier op dit forum kan doen is, advies geven, maar de mensen doen natuurlijk zelf wat ze willen.
Heb ook even nagedacht over dit probleem en hoe ik het zou oplossen.
meer kunnen we niet doen. Het is aan hemzelf nu.
Dat is momenteel het enige wat ik kan bedenken, of wat ikzelf zou doen tenminste.
Het enige wat men hier op dit forum kan doen is, advies geven, maar de mensen doen natuurlijk zelf wat ze willen.
Heb ook even nagedacht over dit probleem en hoe ik het zou oplossen.
meer kunnen we niet doen. Het is aan hemzelf nu.
-
Dit is iets wat moeilijk te begrijpen is voor iemand die niet zulke ervaringen heeft.jeanne-veghel schreef:Kan er echt niemand met je mee? Je bent toch niet bang voor de belastingdienst zelf en als je op het parkeerterrein stopt en je gaat naar binnen, dan moet dat toch kunnen? Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten en ik kan me er dus niets bij voorstellen.
Zoals gezegd, het is het topje van de ijsberg. Probeer je eens voor te stellen hoe je je zou voelen als je een bank naar binnen loopt die op dat moment overvallen wordt. Die angst komt over mij heen als ik naar die stad moet. Knikkende knieën, trillende handen en angstzweet dat langs mijn borst en armen naar beneden stroomt.
Het is ook de nasleep wat een ernstig trauma heeft veroorzaakt. Ik heb mijn woning op moeten geven en kreeg nergens anders een nieuwe woning toegewezen, uiteindelijk ben ik daardoor letterlijk dakloos geworden.
En nu staat dat kleine beetje wat ik op heb gebouwd weer op het spel.
Door deze stress komt dat verleden weer allemaal naar boven en ben op het moment zwaar overspannen. Daarom kan ik ontzettend emotioneel reageren en ik ben bang dat ik helemaal door het lint ga als ik mezelf zo ver zou krijgen naar de belastingdienst te gaan. Ik heb dringend RUST nodig.
Ik ben gelukkig redelijk zelfbewust en ken mezelf en ik weet dat er op het moment niet meer veel hoeft te gebeuren om helemaal uit te flippen.
Hier is trouwens een link naar het Trimbos instituut over het Post Traumatisch Stress Syndroom:
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psych ... s-stoornis
Nog even en kleine aanmerking op de berekening van de naheffing. Het netto maandelijkse bedrag wat ik kreeg ten tijde van de nabetaling is maar liefst 50 € minder als wat ik nu netto in de maand krijg!
-
Ik zou dit maar eens doorlezen en dan mag je je antwoord graag herzien:Toxopeus schreef:
Ach kom nou zeg ... niemand wacht je op bij het belastingkantoor.
Als je zo in de sores zit ga je daar toch naar toe.
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psych ... /symptomen
-
Helaas ook hier ben ik mee bekend, omdat ikzelf ook de aandoening heb doordat ik gevallen ben in de tuin (niet goed ter been door Posttraumatische dystrofie) en mijn linkerarm doormidden was gesneden tot bijna op het bot. (af en toe vraag ik me wel eens af, waar ben ik niet bekend mee) De een maakt wat meer mee als de ander blijkbaar.
De schok van het ongeluk en het zien van het letsel was zo groot dat het PTSS bij mij teweegbracht, met alle gevolgen van dien.
Ze moesten mijn slagader afbinden en op dat moment dacht ik echt dat het over en sluiten was voor mij.
Is nooit meer helemaal hersteld mijn arm, maar ik heb hem nog.
Na 7 jaar is het wel iets minder geworden, maar nog steeds aanwezig.
Dus een klein beetje weet ik het wel.
Neemt niet weg, dat ook ik soms dingen moet doen, die ik eigenlijk niet wil,
maar doe ze toch maar. Kan soms niet anders. Dat geldt ook voor jou.
Klink misschien wat hard, maar is gewoon zo.
De schok van het ongeluk en het zien van het letsel was zo groot dat het PTSS bij mij teweegbracht, met alle gevolgen van dien.
Ze moesten mijn slagader afbinden en op dat moment dacht ik echt dat het over en sluiten was voor mij.
Is nooit meer helemaal hersteld mijn arm, maar ik heb hem nog.
Na 7 jaar is het wel iets minder geworden, maar nog steeds aanwezig.
Dus een klein beetje weet ik het wel.
Neemt niet weg, dat ook ik soms dingen moet doen, die ik eigenlijk niet wil,
maar doe ze toch maar. Kan soms niet anders. Dat geldt ook voor jou.
Klink misschien wat hard, maar is gewoon zo.