Bobmobile: oplichters
Geplaatst: 20 dec 2009 17:10
Hallo,
Ik worstel al een tijdje met die vervelende, ongewenste SMS-berichten. Ik krijg minstens twee keer in de week drie berichtjes van het nummer 3399. Dit nummer behoort toe tot Bobmobile, maar op de website http://www.bobmobile.nl is geen duidelijke informatie te vinden over het opzeggen van dergelijke abonnementsdiensten. Vervolgens stuur ik een e-mail naar het contactadres (hotline @ bobmobile.nl) met de vraag of deze abonnementsdienst gestopt kan worden. Eerst krijg ik een bericht waarin staat dat ik de code 'STOP ALL' naar 3399 moet sms'en. Dit had ik al verscheidene keren gedaan, maar het werkt niet. Na proberen blijkt het nog steeds niet te werken, dus weer een e-mail naar Bobmobile. Ditmaal krijg ik de volgende mail terug:
Geachte heer/mevrouw,
Kunt u het mobiele telefoonnummer toesturen waarop u de sms diensten ontvangt?
Dan kunnen wij deze per direct stopzetten.
Met vriendelijke groet,
Bob Mobile Support Team
Dit doe ik, en ik krijg een bevestigingse-mail terug:
Geachte mevrouw Wiersema,
Per direct hebben wij de sms dienst van uw telefoon verwijderd.
Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.
Even lijkt de storm voorbij. Maar vandaag heb ik weer de bekende drie SMS'jes ontvangen. Ik vrees dat dit het werk is van ordinaire oplichters om maar even recht door zee te zijn. Heeft iemand ervaringen hiermee? Er is al vaker aandacht aan besteed, maar blijkbaar niet genoeg.
Yasmine Wiersema
Ik worstel al een tijdje met die vervelende, ongewenste SMS-berichten. Ik krijg minstens twee keer in de week drie berichtjes van het nummer 3399. Dit nummer behoort toe tot Bobmobile, maar op de website http://www.bobmobile.nl is geen duidelijke informatie te vinden over het opzeggen van dergelijke abonnementsdiensten. Vervolgens stuur ik een e-mail naar het contactadres (hotline @ bobmobile.nl) met de vraag of deze abonnementsdienst gestopt kan worden. Eerst krijg ik een bericht waarin staat dat ik de code 'STOP ALL' naar 3399 moet sms'en. Dit had ik al verscheidene keren gedaan, maar het werkt niet. Na proberen blijkt het nog steeds niet te werken, dus weer een e-mail naar Bobmobile. Ditmaal krijg ik de volgende mail terug:
Geachte heer/mevrouw,
Kunt u het mobiele telefoonnummer toesturen waarop u de sms diensten ontvangt?
Dan kunnen wij deze per direct stopzetten.
Met vriendelijke groet,
Bob Mobile Support Team
Dit doe ik, en ik krijg een bevestigingse-mail terug:
Geachte mevrouw Wiersema,
Per direct hebben wij de sms dienst van uw telefoon verwijderd.
Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.
Even lijkt de storm voorbij. Maar vandaag heb ik weer de bekende drie SMS'jes ontvangen. Ik vrees dat dit het werk is van ordinaire oplichters om maar even recht door zee te zijn. Heeft iemand ervaringen hiermee? Er is al vaker aandacht aan besteed, maar blijkbaar niet genoeg.
Yasmine Wiersema