LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONTVANGST VODAFONE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
inge74
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:49

ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door inge74 »

Hallo

Sinds een maand of 3 heb ik een 2 jarig abonnement afgesloten bij Vodafone.
Eenmaal thuis blijk ik geen ontvangst te hebben thuis.
Dus ik terug naar de telecomwinkel waar ik abo had afgesloten.
Die verwezen me weer naar Vodafone.
Inmiddels ben ik al zeker 5 WEKEN bezig met over en weer mailen met Vodafone.
Ik heb aan t eind van die 5 weken een vragenlijst gekregen,welke ik terug moest mailen.
Dit heb ik gedaan,en hierop een bevestiging gekregen dat t in behandeling is bij de betreffende afdeling.
Toen ik na 2 weken nog niets gehoord had,en mails over en weer weer niets opleverden,heb ik maar eens gebeld met de klantenservice.
Daar werd mij verteld dat degene naar wie de mail gestuurd is,er niet was,en deze mij terug zou bellen.
Dit zou ondertussen al 4x gebeuren,maar nog steeds niets gehoord.
Ik had overigens mn vaste nummer opgegeven,want...gsm heeft geen ontvangst hier dus..
Ik vind dit echt waardeloos!
Mede omdat ik oproepdiensten en piketddiensten heb.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik betaal 35 euro in de maand voor een service die men niet levert.
Ik kan dr dus niets mee zo..
Vraag is: wat nu??
Wat voor verdere stappen kan ik ondernemen??

Grt
Inge

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door vipserv »

Beste Inge

de stappen die je kan nemen zijn:
- dekkings onderzoek laten starten, dit heb je al gedaan,
- bij geen reactie binnen aanneembare tijd (werkdag of 10) er achteraan bellen of mailen

heb je hier geen bevredigend antwoord, stuur dan een aangetekende brief met een aanneembare tijd (10 werkdagen) om tot een oplossing te komen (contract ontbinding lijkt me een redelijke eis)

wacht hier de reactie op af, hoor je niets stuur dan een in gebreke stelling achteraan. met 2 werkdagen na ontvangst de tijd om actie te ondernemen.

krijg je weer geen reactie, dan gaat het een juridisch spelletje worden, en daar heb je nu bewijslast genoeg voor.

maar zoals de persoon na mij meldt is binnenshuis dekking niet gegarandeerd, heb je bovenstaande problemen ook voor de voordeur? daar is dekking nl wel gegarandeerd. gaat het om binnen, dan heb je gewoon pech en zul je het contract moeten uitzitten.

ga niet storneren o.i.d. want dit zal juist tegen je gaan werken, in de vorm van registraties bij het bkr (hoe onterecht ook)

en volgende keer als je een abbo neemt bij een andere provider, koop eerst even een prepaidkaartje om teleurstellingen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door vipserv op 22 dec 2009 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door quantas01 »

Binnenshuis geeft geen enkele provider garanties en zijn dus ook niet te reclameren.

Veronique86
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2009 11:39

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door Veronique86 »

Beste Inge,

Ik heb inmiddels al 3 jaar een abonnement bij Vodafone en ik zal blij zijn als ik daar vanaf ben.. ik neem echt NOOIT meer een vodafone abonnement al was het gratis.

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, zeker sinds ik mijn abonnement verlengd heb vorig jaar. Ik ben dus ook al een jaar bezig om er iets aan gedaan te krijgen.

Na 10 e-mails en 3 brieven hebben ze eindelijk eens gebeld. Op de eerste twee brieven kreeg ik een standaard antwoord dat mijn netwerk gebied 'groen' is. Ik heb dus niet alleen binnenshuis geen goede dekking. Ook op mijn werk heb ik slechte verbinding, als ik in mijn tuin sta heb ik slechte verbinding, zelfs als ik praktisch langs de mast ga staan heb ik geen optimale dekking.
Vodafone weigert om mijn abonnement vroegtijdig zonder kosten op te zeggen want in de algemene voorwaarden staat dat een slechte dekking geen goede reden is om vroegtijdig kosteloos op te zeggen. Goed nou jammer dan, ze hebben het zwart op wit staan, prima, dan probeer ik me abonnementskosten te verlagen maar wel dezelfde belminuten te behouden. Dit als compensatie. Ook dit weigert Vodafone want in hun systemen kunnen ze niks vinden. Ik heb zelfs mijn netwerk op handmatig moeten zetten en via het ouderwetse GPRS netwerk moeten gaan bellen. Hierdoor werd het minimaal beter. Het leukste is nog dat Vodafone in het telefoongesprek aangeeft dat de meneer mij 1 maand abbo gratis kan geven. Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord. Er is niks zo vervelend om tijdens telefoongesprekken (belangrijk of niet) afgekapt te worden omdat je geen optimale dekking hebt. Ik kreeg een brief van Vodafone dat ze mij niet willen compenseren omdat dus alles in hun systemen goed was en ze niks konden vinden op mijn signaal en dat ze mijn klacht afhandelen. Ook heb IK MEERDERE malen aangegeven dat het met een ander merk toestel er NIET beter op word. Vodafone beweert dat ik heb gezegd dat het met een ander merk toestel er WEL beter op word. Ik ben dus goed link maar ik ga hier geen juridische procedure van maken. A: dat verlies ik toch. B: ik hoef nog maar een jaar en zo'n procedure duurt wel langer als een jaar en kost me veel meer als mijn abonnementsgeld.

Met andere woorden. Zolang bij Vodafone in de systemen alles goed staat nemen ze je klacht gewoonweg niet serieus (genoeg). Tegen iedereen die ik ken en die aan een abbo zit te denken zal ik Vodafone zeer slecht neerzetten.

Inge, Ik hoop dat jij sneller en meer resultaat hierover behaalt als wat ik heb gedaan. (ik ben trouwens nog steeds bezig in deze zaak)

Even terug komen op de opmerking van Quantas01:

Vodafone en KPN adverteren met overal dekking. Dit betekend ook binnenshuis.
Maar of hier nou wel of geen garantie op word gegeven, als iemand hier een serieuze klacht op heeft dient met hier ook serieus mee om te gaan en niet kijken hoe het postcode gebied is. Is dit groen, prima, we doen niks met die klacht!! Zo werkt dat niet. Enige compensatie mag er dan zeker wel tegenover staan als Vodafone niet levert waar ze mee adverteren en als er geen telefoongesprekken te voeren zijn!! Binnenshuis of niet Binnenshuis!
Zo zouden ze eens met zakelijke klanten om moeten gaan die mobiele netwerkproblemen binnenshuis hebben. Kom op zeg!!!


Succes verder ermee Inge.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb ongeveer een jaar of 5 abbonement bij vodafone, wat
zal ik blij zijn als mijn abbonement is afgelopen zeg.
Jaren ervoor nooit problemen gehad met ontvangst maar hier
binnen in huis is het ontvangst heel slecht, ook rondom het huis.
Heb hiervoor al de klantenservice gebeld maar zeggen er zijn
geen storingen in u buurt.......mensen die hier over de vloer komen
die een prepaid hebben van vodafone hebben hetzelfde probleem,
ook geen of heel slecht bereik.

Annemarie_1967
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2009 17:11

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door Annemarie_1967 »

ik heb ook vodafone en ze leiden bij mij aan contractbreuk en word door de klantenservice van het kastje TRADER naar de muur VODAFONE gestuurd en ze hebben mijn contract niet meer? Of ik het even door wil faxen? Ik vind het een GROOT SCHANDAAL die vodafone! Ik heb slechten ervaringen nu ermee lees mijn forum maar?

Groetjes Annemarie_1967

SPL
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2009 20:29

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door SPL »

Ik ben op dit moment over en weer aan het mailen met Vodafone. Je kan je abonnement opzeggen omdat je geen bereik hebt.
Ik quote:
3 Het is een natuurkundig gegeven dat bij elektronische communicatiediensten zoals de Mobiele
telecommunicatiediensten de mogelijkheid om een verbinding op te bouwen of in stand te houden en de
kwaliteit van de verbinding niet op iedere plaats en op elk moment gelijk of toereikend is. Vodafone spant zich in
om het Vodafone Netwerk zodanig in te richten, dat de Diensten zo min mogelijk door beperkingen en storingen
worden beïnvloed.
4 Contractant en Eindgebruiker onderkennen dat Diensten negatief kunnen worden beïnvloed en (tijdelijk) niet
beschikbaar kunnen zijn door fysieke factoren
(zoals gebouwen, tunnels, bergen, enzovoorts), atmosferische
omstandigheden, aanpassingen of onderhoud aan het netwerk van Vodafone of een andere aanbieder van
elektronische communicatiediensten, storingen in de interconnectie
of andere oorzaken. Vodafone spant zich in
binnen de grenzen van de redelijkheid deze omstandigheden tot het uiterste te beperken.
5 Indien Contractant, mede in het licht van hetgeen is opgemerkt in artikel 6.3 en 6.4, op enig moment geen of
geen ongestoord gebruik kan maken van de Aansluiting, leidt dit niet tot een recht op verlaging van de tarieven
voor de Diensten of tot een recht op restitutie van betaalde vergoedingen.
Hier staat nergens dat je je abonnement niet mag ontbinden bij slecht bereik, ik heb dit dus ook voorgelegd en er werd mij verteld dat het mijn eigen postcode moet betreffen, ook dit staat niet in de voorwaarden. Ze zijn al terug gekrabbeld van 'niet mogelijk' tot 'niet mogelijk behalve als het uw eigen postcode betreft', ik laat het hier niet bij zitten, ik heb thuis bereik, maar overal waar ik kom heb ik geen bereik, of het bereik is barslecht.

D_e_x_t_e_r
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2008 11:34

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door D_e_x_t_e_r »

[quote="Veronique86"]Beste Inge,


Tegen iedereen die ik ken en die aan een abbo zit te denken zal ik Vodafone zeer slecht neerzetten.

Wat ga je ze adviseren? T-Mobile? Telfort? Tele-2? Kpn? Laat me niet lachen....!! :lol: :lol:

Veronique86
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2009 11:39

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door Veronique86 »

blijkbaar lach je al Dexter dus kom niet met zo'n opmerking.

Ik ga niks anders aanprijzen maar wel duidelijk maken dat Vodafone qua service gewoon bagger is...
mensen mogen dan lekker zelf weten wat ze ermee gaan doen!!

En even voor jou info

Met T-Mobile had ik zelfs in Belgie en Duitsland nog beter bereik als met dat hele schijt Vodafone.

Ton H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2009 17:06

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door Ton H. »

D_e_x_t_e_r schreef: Wat ga je ze adviseren? T-Mobile? Telfort? Tele-2? Kpn? Laat me niet lachen....!! :lol: :lol:
Volgens mij zijn er maar drie onafhankelijke netwerken voor GSM in Nederland: KPN, Vodafone en T-Mobile.

Telfort zit op het KPN-netwerk, Tele-2 zit sinds kort op het T-Mobile netwerk, Ben ook.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: ONTVANGST VODAFONE

Ongelezen bericht door RADonker »

Vodafone kan misschien een super netwerk hebben in Nederland. Ik heb er geen ervaring mee, maar als je op je woonadres geen goed bereik hebt zal je toch een ander netwerk moeten kiezen KPN of Tmobile. Aan geen bereik heb je ook niks. Gewoon aan mensen de ervaringen vragen over hun netwerk ervaringen en bereik. Als je weet welk netwerk het beste is op je woonadres kan je een keuze maken welke provider je wilt.

Gesloten