Hoe pak ik Belgisch wanbetalend bedrijf aan?
Geplaatst: 05 aug 2002 14:34
Dit heb ik eerder gepost in een andere thread:
""Scoot geeft 'prijs' maar laat hem je zelf betalen!"
Eind vorig jaar won ik voor mijn vader via een wedstrijd op internet een mobiele telefoon met 1 jaar gratis Telfort 120-abonnement.
Ik moest zelf het afsluiten regelen met een telefoonwinkel in Eindhoven (wij komen uit de Randstad). Pas eind februari kregen we het toestel terwijl het abonnement bleek te zijn ingegaan per de 1e week van januari. Dus dat waren we al kwijt.
Vervolgens werd het abonnementsgeld en aansluitkosten van onze rekening afgeschreven. Maar Scoot beweerde dat de telefoonwinkel het geld terug zou storten. Na veel gebel en gemail moesten we maar de nota's opsturen naar Scoot en kregen we dat geld terug.
Inmiddels weer 2 maanden verder zou volgens Scoot de nota van Telfort naar hen toegaan. Ik had Telfort gebeld maar volgens hen zou dit niet kunnen: het contract staat op onze naam en dus is Scoot op zich geen partij! Mailtjes en faxen worden door Scoot niet beantwoordt, en als we (duur) naar Belgie bellen krijgen we nietszeggende antwoorden: wacht nog even, want Telfort gaat het regelen. NIET DUS!
Kortom: Scoot houdt je aan het lijntje en liegt er op los. Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben (met betrekking tot dezelfde webstrijd wellicht?) met Scoot en het niet nakomen van (vage) beloftes?"
en ook dit bericht:
"Ja hoor, sinds het vorige bericht hebben ze GEEN facturen meer betaald, en na diverse mailtjes/faxen/belletjes van de week bericht gehad dat ze de resterende maandbedragen t/m december 2002 (140 euro!) over 4 weken betalen in de batch.
Jammer alleen dat uit diverse media (webwereld enz.) werd gemeld dat Scoot op het randje van de financiele afgrond staat... Schofterig dat ze je een prijs laten winnen, je er om moet blijven bedelen, en ondanks toezeggingen NIETS krijgt, en er straks zelfs geld bij in gaat schieten.
Dit kan toch niet?!?!?!?!"
Oftewel, hoe kan ik de gewonnen prijs alsnog innen voor ze 'failliet' gaan, want het is een Belgisch bedrijf met nederlandse vestiging? Want ik zie niet hoe ik er hier achter kan komen wie curator is/wordt en hoe ik het moederbedrijf kan achterhalen/aansprakelijk kan stellen? HELP!
""Scoot geeft 'prijs' maar laat hem je zelf betalen!"
Eind vorig jaar won ik voor mijn vader via een wedstrijd op internet een mobiele telefoon met 1 jaar gratis Telfort 120-abonnement.
Ik moest zelf het afsluiten regelen met een telefoonwinkel in Eindhoven (wij komen uit de Randstad). Pas eind februari kregen we het toestel terwijl het abonnement bleek te zijn ingegaan per de 1e week van januari. Dus dat waren we al kwijt.
Vervolgens werd het abonnementsgeld en aansluitkosten van onze rekening afgeschreven. Maar Scoot beweerde dat de telefoonwinkel het geld terug zou storten. Na veel gebel en gemail moesten we maar de nota's opsturen naar Scoot en kregen we dat geld terug.
Inmiddels weer 2 maanden verder zou volgens Scoot de nota van Telfort naar hen toegaan. Ik had Telfort gebeld maar volgens hen zou dit niet kunnen: het contract staat op onze naam en dus is Scoot op zich geen partij! Mailtjes en faxen worden door Scoot niet beantwoordt, en als we (duur) naar Belgie bellen krijgen we nietszeggende antwoorden: wacht nog even, want Telfort gaat het regelen. NIET DUS!
Kortom: Scoot houdt je aan het lijntje en liegt er op los. Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben (met betrekking tot dezelfde webstrijd wellicht?) met Scoot en het niet nakomen van (vage) beloftes?"
en ook dit bericht:
"Ja hoor, sinds het vorige bericht hebben ze GEEN facturen meer betaald, en na diverse mailtjes/faxen/belletjes van de week bericht gehad dat ze de resterende maandbedragen t/m december 2002 (140 euro!) over 4 weken betalen in de batch.
Jammer alleen dat uit diverse media (webwereld enz.) werd gemeld dat Scoot op het randje van de financiele afgrond staat... Schofterig dat ze je een prijs laten winnen, je er om moet blijven bedelen, en ondanks toezeggingen NIETS krijgt, en er straks zelfs geld bij in gaat schieten.
Dit kan toch niet?!?!?!?!"
Oftewel, hoe kan ik de gewonnen prijs alsnog innen voor ze 'failliet' gaan, want het is een Belgisch bedrijf met nederlandse vestiging? Want ik zie niet hoe ik er hier achter kan komen wie curator is/wordt en hoe ik het moederbedrijf kan achterhalen/aansprakelijk kan stellen? HELP!