LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam bij hotmail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora

Spam bij hotmail

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag weer wat nieuws: Heb mijn hotmail account geopend, open een post van vrienden die een mailtje sturen en wat gebeurd er... over de rechterhelft van de tekst verschijnt er een reclame van een of andere telecomaabieder. Niet weg te klikken. Moest er minimaal 2 minuten braaf naar kijken, toen verdween het vanzelf en kon ik de volledige tekst van mijn vrienden lezen.

Wanneer houden die achterlijken eens op met internet verzieken. Spam hier, spam daar. Regelmatig verschijnt er een pagina van ad server of zoiets, wat ik helemaal niet wil, en aangezien ik geen idee heb hoe het werkt heb ik geen enkele mogelijkheid om die troep weg te werken.

Regelmatig loopt de computer vast (is al een wat oudere, moet ik er wel bij zeggen) omdat er weer eentje zonodig iets door wil sturen wat ik helemaal niet hebben wil. Doodziek wordt je ervan.

Ik heb diverse virusscanners, waaronder AVG, maar dit soort dingen zijn blijkbaar geen virussen.

Er zijn wetten zat, maar de lieve treiteraars weten iedere keer weer mazen te vinden. Het probleem zit niet in een gebrek aan wetgeving, maar in de mentaliteit van de zogenaamde reclamemakers, studenten en weet ik veel. Als iedereen eens normaal deed had je helemaal geen wetgeving nodig.

Iedereen heeft er last van, maar ik moest het even kwijt, sorry.

puma73

Re: Spam bij hotmail

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is een gratis dienst, het gebruik ervan kost je niks.

Ze moeten toch ergens de kosten vandaan halen.

Denk de volgende keer na voordat je begint te zeuren over iets wat je voor niks kunt gebruiken.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb Norton, betaal genoeg dus en erger me ook dood aan die achterlijke reclame die de hele tijd verschijnt aan de rechterkant van mijn beeld.
Wil ik rechts klikken, zit ik ineens in die reclame. :mrgreen: Weet ook niet wat ik er aan moet doen helaas.
Mag ik wel zeuren, omdat ik betaal dan, want ik vind het ook erg lastig.
Het is gewoon een veelvoorkomend probleem, vind ik.
Lees de krant maar op internet (is gratis ook) hup, verschijnt er weer wat.

puma73

inderdaad, dat is vaak ook gratis, dus voor niks nada noppes, het kost je geen geld. wat zeur je dan. die websites komen niet voor niks, men moet de kosten ergens vandaan halen, dus krijg je reclame.
die reclame wordt echt niet door je virusscanner gestopt.

weer typisch nederlands, voor niks krijgen en toch nog zeuren.

jeanne-veghel

Mijn Norton is niet gratis hoor, betaal ik genoeg voor, zoals je net hebt kunnen lezen.
Wil je mijn bericht nog eens goed lezen en gaarne mijn vraag beantwoorden,
want mijn hotmail geeft ook de reclameboodschappen.
Ik heb norton 360 op mijn computer en ik wil van die reclame af.
ik mag zeuren :D , want ik betaal voor mijn virusscanner.
Hopelijk krijg ik een antwoord, waar ik iets mee kan doen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hotmail is gratis vandaar wat reclames, de zon schijnt niet voor niets :) :D

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Je virus scanner staat compleet los van HOTMAIL.
Dit is een gratis dienst en wordt betaald door o.a. adverteerders waar je reclame van krijgt.

Wil je geen reclame moet je het niet gebruiken.

Zelfde als je een gratis virusscanner gebruikt dan krijg je ook reclame waarom iemand moet de kosten betalen he.

[Bericht aangepast door Moderator]

jeanne-veghel

Ik begrijp gewoon niet waarom er zo onaardig wordt gedaan.
Zelf ben ik nog niet zo lang thuis in de computerwereld en als er iets wordt gevraagd hier, omdat je nog niet zoveel ervaring hebt, word je gewoon afgesnauwd en ben je een zeur.
Jullie zijn echt een voorbeeld van respect voor de mensen die hier vragen stellen en dan afhaken, omdat ze niet weten te doen met zulke onaardige mensen en dito antwoorden.
Wees dan maar blij dat jullie zoveel ervaring hebben in alles, maar dat geeft je nog niet het recht om mensen zo te behandelen, zoals jullie dus doen.
Trouwens de topic begon gewoon met een normale vraag, voor mij tenminste.
Behandel de mensen zoals je zelf behandelt wenst te worden.

jeanne-veghel

@ henri42,

Dank u voor dit normale antwoord

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

ik vind hier inderdaad een negatieve ondertoon hangen.

ik zit zelf in de webhosting, en ik denk dat ik dus wel kan zeggen dat gratis niet bestaat op internet

omdat een website nu eenmaal geld kost kan een beheerder ervoor kiezen om reclame te plaatsen in ruil voor gebruik van de website.

dit kan zijn van een sponsor, of van bedrijven. de bedrijven geven voor elke klik een bepaald bedrag, voor een klik is dit hoger, want de weergave wordt vaak niet betaald

de beheerder van de website is er dus bij gebaat dat veel mensen op de reclame klikken, u ook want door deze inkomstenbron blijft uw hotmail gratis.

ook valt reclame niet onder de noemer spam, spam is ongewenste reclame in de vorm van emails.

jeanne-veghel

Zo hoort een antwoord te zijn en dank u voor de uitleg aan een leek, want dat ben ik tenslotte. Het kan dus ook uitgelegd worden op een normale manier gelukkig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

de zon schijnt niet voor niets
Oeps Henri, ik heb nog geen nota gehad voor de zon, ook geen aanmaning of iets dergelijks, ben ik nu wanbetaler? :wink:

Aan allen:

Dat die reclame er is omdat het niet gratis kan, ok, maar er komt steeds meer reclame, mag het niet een onsje minder? Ik zie door de reclame mijn posts niet meer, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Nu is de boel inmiddels zo verziekt door al die troep dat de computer er regelmatig mee stopt, alles verdwijnt, en dan moet ik weer overal opnieuw inloggen.

En of het nu spam heet of iets anders boeit me niet, ik vind dit ongewenste reclame en daarmee uit.

In de brievenbus vind ik ook steeds reclame, de meeste lees ik niet omdat ik nooit bij die bedrijven kom c.q. hun spullen niet nodig heb. Ik hoef niet iedere week een nieuw bankstel, nieuwe eethoek, nieuwe kerstboom, nieuwe pergola, nieuwe boormachines en weet ik wat. Als ik die reclame niet meer wil komt er gewoon een sticker op de bus.

Maar dat schijnt bij internet niet mogelijk te zijn. Ook de keuze om iets wel of niet te lezen is er gewoon niet. Je krijgt het voor je neus, en degene die in feite computervredebreuk pleegt bepaalt wanneer ik verder kan met mijn werk.

De negatieve ondertoon ben ik intussen wel gewend, we wonen hier in Nederland, je wilt ook niet weten hoe Nederlanders die van origine van elders komen over Nederlanders denken. Juist vanwege die negatieve ondertoon, het eeuwige gezeur over niks, elkaar over alles aanvallen, zelden eens met elkaar op een leuke manier discussieren.
Laatst gewijzigd door witte angora op 22 dec 2009 15:21, 3 keer totaal gewijzigd.

quantas01

En of het nu spam heet of iets anders boeit me niet, ik vind dit ongewenste reclame en daarmee uit.
Niemand verplicht je om het te gebruiken.
Je gebruikt het wel dus krijg je reclame heel erg logisch en simpel.

Je kan ook gewoon een betaalde dienst nemen kost je wel wat maar ook reclame loos.

De reclame op zich vind jij ongewenst, maar als je goed de terms of use had gelezen had je geweten dat dit er nu eenmaal bijhoort om het gratis te houden.

Niks is gratis of onbeperkt leer dat nu eens.

Ik kan je zakelijk exchange aanbieden kost je 24,95 per maand per mailbox geheel reclamevrij.

Indien je niet wilt betalen moet je ook niet zeuren over reclame, want immers daar bestaat het van.
Geen reclame is ook geen HOTMAIL gratis meer.

jeanne-veghel

@ Witte Angora,
Ben het helemaal met je eens,
Het kan zijn dat mensen op die onaardige manier reageren, omdat ze dat gewend zijn. Zelf ben ik gewend om normaal op een vraag te reageren.
Ik ga er altijd van uit, als iemand een vraag stelt, men dan niet weet hoe het in elkaar zit. Voor mensen die het antwoord wel weten en dat gesneden koek is dus,
ervaren dit schijnbaar als zeuren dan.
Het zijn domme mensen die niet vragen, heb ik tenminste altijd geleerd.
Kan men alleen respectloos reageren op de onwetende, laat deze mensen dan gewoon niet reageren, zou nog veel beter zijn, volgens mij.
Alleen de mensen die kunnen begrijpen, dat als er wat gevraagd wordt, het is
omdat iemand iets niet weet, die zijn welkom met hun antwoord, de rest laat maar zitten dan.
Er is al genoeg gescheld overal en zit er niet op te wachten op dit forum.

puma73

als mensen, voor ze een dienst gaan gebruiken, een keer de algemene voorwaarden LEZEN i.p.v alleen het vakje gelezen aan te vinken, dan weten ze wat ze te wachten staat.

verder is het tegenwoordig heel normaal dat je, als je een gratis dienst gebruikt, je reclameuitingen bij kado krijgt.

123forum

Ongelezen bericht door 123forum »

Hey ik denk dat ik weet wat je bedoeld...
Jij gaat er vanuit dat je virus scanner poppups blokkeerd of niet?
Jij hebt denk ik norton met poppup blocker enz en ja dan mag je verwachten dat deze virus scanner zulke advertenties blockt misschien ligt het aan je instellingen van je virrusscanner? :D

quantas01

ij hebt denk ik norton met poppup blocker enz en ja dan mag je verwachten dat deze virus scanner zulke advertenties blockt misschien ligt het aan je instellingen van je virrusscanner? :D
Een advertentie op Hotmail is geen popup dus wordt ook niet geblokkeerd.
Dus voor je praat denk eerst na wat een pop up nu is.

jeanne-veghel

@ puma 73
Daar heb je dus helemaal gelijk in en schaam me nu een beetje dat ik het niet gelezen heb. Blijft het feit, dat men dat in gewone taal kan schrijven, zonder ons gelijk zeuren te noemen.
Nu kan het toch ook op een normale manier.
Er worden echt mensen afgeschrikt op dit forum door zulke antwoorden en er nooit meer op terugkeren, terwijl ze eigenlijk alleen maar iets te vragen hadden.
Ik heb begrepen dat dit forum daar voor is en niemand hoeft uitgemaakt te worden voor zeurpiet, of wat dan ook.
Ook al heb je zeker gelijk in deze, men kan antwoordt geven op een normale manier, ook al hadden we het kunnen weten door eerst te lezen.
Niet meer en niet minder. Het heeft echt met respect voor elkaar te maken en dat woord is bijna verdwenen in Nederland.
Waarom denk je dat er zoveel gebeurd? De tolerantie is heel ver te zoeken.

123forum

Ongelezen bericht door 123forum »

@quantas01

Norton heeft ook advertentie killers en ik denk eigenlijk dat jij niet op dit forum thuis hoort of praat ik nu weer voor mijn beurt met norton kun je zulke advertenties blokkeren daarom heb ik achter popups ook enz gezet beter lezen joh

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:En of het nu spam heet of iets anders boeit me niet, ik vind dit ongewenste reclame en daarmee uit.
Groot verschil is dat deze reclame een onderdeel van de website is die je bekijkt. Het maakt inderdaad niet uit hoe het heet, maar een virusfilter/spamblokker etc. zal die reclame dan in het algemeen niet tegenhouden. Zoals iemand eerder meldde, als je die reclame ongewenst vindt, dan kun je beter een betaald mailaccount nemen. Je hebt dan geen last van zulke reclame.
witte angora schreef:Ook de keuze om iets wel of niet te lezen is er gewoon niet. Je krijgt het voor je neus, en degene die in feite computervredebreuk pleegt bepaalt wanneer ik verder kan met mijn werk.
Je kunt het ook vergelijken met reclame tijdens een film. Wil je een film gratis zien, dan krijg je 'in ruil' daarvoor (bij de commerciële zenders) reclame tussendoor. Wil je niet door reclame worden gestoord, dan kun je ervoor kiezen om voor de film te betalen. Door bv. de film te huren of een abonnement op filmnet te nemen.

Zo is het ook bij mail. Gratis mail wordt door reclame bekostigd, wil je geen reclame, dan zul je iets voor je mail moeten betalen.

Gesloten