ATAG keukenapparatuur Niet kopen!!
Geplaatst: 22 dec 2009 13:03
Twee jaar geleden apparatuur van Atag gekocht in onze nieuwe keuken. 5 apparaten kopen 5 jaar garantie werd beloofd. Niet dus. Na twee jaar ging de 1e vaatwasser kapot. Helaas was de machine niet meer te repareren. Na 2 jaar!!! kwaliteitje hoor, Atag! Ik moest een nieuwe vaatwasser kopen. of ik maar even 400 euro wilde bijleggen??!! Deze nieuwe vaatwasser kost ruim 1600 euro en droogt voor geen meter. monteur laten komen die mij in gebrekkig nederlands ging uitleggen hoe je een vaatwasser gebruikt! Ik heb al 24 jaar een vaatwasser in huis! al met al Atag laat mij stikken met deze vaatwasser en zegt dat hij geen storing aangeeft dus goed is??!! Ik nodig je uit om de foto's van de machine na een wasbeurt bij mij op te vragen. Woedend ben ik op Atag. Als je ze belt is het eerste wat ze zeggen dat je voorrijkosten en arbeid moet betalen. Mijn vaatwasser is nog geen jaar oud!!! Lees hieronder de mailwisseling met Atag waarin ik wederom wordt afgescheept.
__________________________________________________________
Dit zijn foto’s gemaakt na het draaien van het uitgebreidste programma. U kunt dus wel nagaan hoe nat mijn vaat uit deze machine komt.
(foto's op te vragen via mijn emailadres)
Van: xxxx [mailto:xxxx]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:58
Aan: 'service'
Onderwerp: RE: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)
Goedemorgen,
Jammer dat u zich er zo makkelijk van af maakt. Ik heb reeds 24 jaar een vaatwasser en weet echt hoe een vaatwasser moet werken. Deze vaatwasser is niet goed. Maar ik ben al eerder met jullie in conclaaf gegaan en krijg vervolgens de rekening gepresenteerd zonder dat jullie het probleem oplossen. Ik kan helaas maar één ding concluderen en dat is nooit meer apparatuur van Atag kopen en tegen iedereen die het wil horen het advies uitbrengen om vooral géén Atag te kopen. Uw service laat duidelijk te wensen over. Ondanks dat ik de mooie belofte van 5 jaar garantie van jullie heb gekregen. Duidelijk een wassen neus. Schandalig! U mag dit zien als een officiële klacht die ik ook doorstuur naar de leverancier van mijn keuken.
xxxx
Van: service [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:23
Aan: xxxx
Onderwerp: Re: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)
Geachte heer/mevrouw xxxx,
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen.
Volgens de bevinding van onze monteur is het toestel technisch in orde. Wij kunnen nogmaals een monteursbezoek voor u inplannen. Het kan zijn dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.
Wel kunnen wij u enkele tips geven. Het kan zijn dat u deze ook van onze monteur heeft gekregen.
Het is van belang dat er glansspoelmiddel wordt gebruikt. Dit is voor het drogen van de vaat. Ook kunt u draaien met het uitgebreidste programma. Het toestel wordt dan goed heet en droogt beter.
Ruim eerst de onderkorf uit en dan de bovenkorf. Het kan namelijk zo zijn dat er water op de onderkant van de kopjes ligt wat er met het uittrekken afvalt waardoor de onderste vaat weer nat wordt. Bij gebruik van veel kunstof zoals tupperware kan het zijn dat het natter is. kunstof droogt slecht in een vaatwasser.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Contactcenter
ATAG Nederland b.v.
Nieuwe producten van ATAG, ETNA en Pelgrim kunt u bekijken in onze showroom. De showroom is geopend van 10.00 tot 17.30. De showroom is ook geopend op zaterdag 30 januari. U bent dan van harte welkom tussen 10.00 en 16.00 uur.
De toestellen die de prijs "Erkenning Goed Industrieel Ontwerp 2009" hebben gewonnen zijn hier ook te bewonderen.
Original Message Follows: ------------------------
EMAIL xxxx
ONDERWERP klacht vaatwasser
TYPENUMMER va6511sta01
BERICHT enige tijd geleden heb ik een klacht gemeld over de vaatwasser. na het wassen is de vaat en de binnenkant van de machine kletsnat. Er is een monteur hier geweest en hij zegt dat er niets mis is met de machine. "Hij geeft geen storing aan dus is er niets mis mee???" Ik moest van de monteur de extra drogen knop op de machine gaan gebruiken. Dit doe ik inmiddels een paar maanden maar er verandert niets de vaat en de binnenkant van de machine blijven kletsnat. Is er door u nog een mogelijkheid te bedenken waardoor ik de vaat wél droog uit de machine krijg? De vorige monteur heeft mij in gebrekkig nederlands uitgelegd dat als ik weer bel er voorrijkosten en arbeidsloon in rekening gebracht gaan worden ondanks dat de machine nog geen jaar oud is...
Misschien kunt u mij telefonisch of via de mail tips geven hoe ik de machine anders moet instellen zodat de vaat er wel naar tevredenheid uit komt.
xxxx
[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]
__________________________________________________________
Dit zijn foto’s gemaakt na het draaien van het uitgebreidste programma. U kunt dus wel nagaan hoe nat mijn vaat uit deze machine komt.
(foto's op te vragen via mijn emailadres)
Van: xxxx [mailto:xxxx]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:58
Aan: 'service'
Onderwerp: RE: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)
Goedemorgen,
Jammer dat u zich er zo makkelijk van af maakt. Ik heb reeds 24 jaar een vaatwasser en weet echt hoe een vaatwasser moet werken. Deze vaatwasser is niet goed. Maar ik ben al eerder met jullie in conclaaf gegaan en krijg vervolgens de rekening gepresenteerd zonder dat jullie het probleem oplossen. Ik kan helaas maar één ding concluderen en dat is nooit meer apparatuur van Atag kopen en tegen iedereen die het wil horen het advies uitbrengen om vooral géén Atag te kopen. Uw service laat duidelijk te wensen over. Ondanks dat ik de mooie belofte van 5 jaar garantie van jullie heb gekregen. Duidelijk een wassen neus. Schandalig! U mag dit zien als een officiële klacht die ik ook doorstuur naar de leverancier van mijn keuken.
xxxx
Van: service [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:23
Aan: xxxx
Onderwerp: Re: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)
Geachte heer/mevrouw xxxx,
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen.
Volgens de bevinding van onze monteur is het toestel technisch in orde. Wij kunnen nogmaals een monteursbezoek voor u inplannen. Het kan zijn dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.
Wel kunnen wij u enkele tips geven. Het kan zijn dat u deze ook van onze monteur heeft gekregen.
Het is van belang dat er glansspoelmiddel wordt gebruikt. Dit is voor het drogen van de vaat. Ook kunt u draaien met het uitgebreidste programma. Het toestel wordt dan goed heet en droogt beter.
Ruim eerst de onderkorf uit en dan de bovenkorf. Het kan namelijk zo zijn dat er water op de onderkant van de kopjes ligt wat er met het uittrekken afvalt waardoor de onderste vaat weer nat wordt. Bij gebruik van veel kunstof zoals tupperware kan het zijn dat het natter is. kunstof droogt slecht in een vaatwasser.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Contactcenter
ATAG Nederland b.v.
Nieuwe producten van ATAG, ETNA en Pelgrim kunt u bekijken in onze showroom. De showroom is geopend van 10.00 tot 17.30. De showroom is ook geopend op zaterdag 30 januari. U bent dan van harte welkom tussen 10.00 en 16.00 uur.
De toestellen die de prijs "Erkenning Goed Industrieel Ontwerp 2009" hebben gewonnen zijn hier ook te bewonderen.
Original Message Follows: ------------------------
EMAIL xxxx
ONDERWERP klacht vaatwasser
TYPENUMMER va6511sta01
BERICHT enige tijd geleden heb ik een klacht gemeld over de vaatwasser. na het wassen is de vaat en de binnenkant van de machine kletsnat. Er is een monteur hier geweest en hij zegt dat er niets mis is met de machine. "Hij geeft geen storing aan dus is er niets mis mee???" Ik moest van de monteur de extra drogen knop op de machine gaan gebruiken. Dit doe ik inmiddels een paar maanden maar er verandert niets de vaat en de binnenkant van de machine blijven kletsnat. Is er door u nog een mogelijkheid te bedenken waardoor ik de vaat wél droog uit de machine krijg? De vorige monteur heeft mij in gebrekkig nederlands uitgelegd dat als ik weer bel er voorrijkosten en arbeidsloon in rekening gebracht gaan worden ondanks dat de machine nog geen jaar oud is...
Misschien kunt u mij telefonisch of via de mail tips geven hoe ik de machine anders moet instellen zodat de vaat er wel naar tevredenheid uit komt.
xxxx
[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]