Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder
Geplaatst: 22 dec 2009 16:25
Een vriend van mij heeft het alles in 1 pakket van Ziggo genomen met interactieve tv. Hij was al klant bij Ziggo met losse pakketten. Nu moest hij voor de ontvanger 99,- euro betalen en geen vast contract dus hij kan volgende maand gewoon opzeggen.
Nu wilde ik dat ook wel als vaste klant van Ziggo. En toevallig kreeg ik een dag erna een mail van Ziggo met onderstaande tekst.
Beste mijnheer, mevrouw Jansen,
Zit je net een spannende voetbalwedstrijd te kijken, maakt je buurjongetje een voltreffer door zijn bal bij je naar binnen te schieten. Typisch een moment waarop je de tv op pauze zou willen zetten. Dat kan nu met de Interactieve TV Ontvanger van Ziggo. Hiermee pauzeer je tv met één druk op de knop en spoel je moeiteloos terug en vooruit naar het moment waar je gebleven was. Opnemen en afspelen kan natuurlijk ook – in haarscherpe HD-beeldkwaliteit.*
Omdat je al een Alles-in-1 pakket hebt, krijg je onze Interactieve TV Ontvanger nu van €459,- voor slechts €299,-.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Commercieel Directeur
Dus als ik interactieve tv wil hebben moet ik als bestaand lid 200 euro meer voor Interactieve TV Ontvanger betalen. Ik heb contact opgenomen met Ziggo. Na eerst 2 medewerkers gesproken te hebben die het niet zo goed begrepen maar het ook wel vreemd vonden maar niets voor mij konden doen kreeg ik een mevrouw die, op zijn zachts gezegd, kribbig reageerde op mijn vraag waarom bij de ene klant wel een korting gegeven wordt en bij de andere niet. Zij had al diverse vragen van dezelfde strekking gekregen en zij was eigenlijk niet van plan om daar inhoudelijk op in te gaan. Ik kreeg argumenten als; Als u een jaar geleden een auto gekocht hebt gaat u nu toch ook niet terug naar de dealer om de gratis opties die er nu als lokkertje bij zitten op te eisen. Ik kon de vergelijking niet helemaal volgen en toen ik dat zei kreeg ik te horen dat het niet kon om abonnees met een " Alles-in-1 pakket " dezelfde korting te geven. Vervolgens vroeg ze of ik nog andere vragen (Mijn vorige vraag was eigenlijk nog niet beantwoord) had, wenste ze mij prettige feestdagen toe, ik haar ook en verbrak de verbinding.
Al met al een vreemde actie van Ziggo die abonnees met een " Alles-in-1 pakket " die interactieve TV willen niet echt zullen waarderen. Ik heb trouwens op een forum al gezien dat een klant de kosten, of een deel daarvan wel vergoed zou krijgen. Als dit werkelijk zo is toont dit wel aan dat bij Ziggo verschillend (willekeur is het woord wat me te binnen schiet) met opmerkingen/klachten wordt omgegaan.
Ik ben benieuwd of bovenstaande door meer klanten van Ziggo ervaren.
Ook heb ik deze mail naar Ziggo gestuurd en om een (inhoudelijke) reactie gevraagd.
Ben Jansen.
Nu wilde ik dat ook wel als vaste klant van Ziggo. En toevallig kreeg ik een dag erna een mail van Ziggo met onderstaande tekst.
Beste mijnheer, mevrouw Jansen,
Zit je net een spannende voetbalwedstrijd te kijken, maakt je buurjongetje een voltreffer door zijn bal bij je naar binnen te schieten. Typisch een moment waarop je de tv op pauze zou willen zetten. Dat kan nu met de Interactieve TV Ontvanger van Ziggo. Hiermee pauzeer je tv met één druk op de knop en spoel je moeiteloos terug en vooruit naar het moment waar je gebleven was. Opnemen en afspelen kan natuurlijk ook – in haarscherpe HD-beeldkwaliteit.*
Omdat je al een Alles-in-1 pakket hebt, krijg je onze Interactieve TV Ontvanger nu van €459,- voor slechts €299,-.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Commercieel Directeur
Dus als ik interactieve tv wil hebben moet ik als bestaand lid 200 euro meer voor Interactieve TV Ontvanger betalen. Ik heb contact opgenomen met Ziggo. Na eerst 2 medewerkers gesproken te hebben die het niet zo goed begrepen maar het ook wel vreemd vonden maar niets voor mij konden doen kreeg ik een mevrouw die, op zijn zachts gezegd, kribbig reageerde op mijn vraag waarom bij de ene klant wel een korting gegeven wordt en bij de andere niet. Zij had al diverse vragen van dezelfde strekking gekregen en zij was eigenlijk niet van plan om daar inhoudelijk op in te gaan. Ik kreeg argumenten als; Als u een jaar geleden een auto gekocht hebt gaat u nu toch ook niet terug naar de dealer om de gratis opties die er nu als lokkertje bij zitten op te eisen. Ik kon de vergelijking niet helemaal volgen en toen ik dat zei kreeg ik te horen dat het niet kon om abonnees met een " Alles-in-1 pakket " dezelfde korting te geven. Vervolgens vroeg ze of ik nog andere vragen (Mijn vorige vraag was eigenlijk nog niet beantwoord) had, wenste ze mij prettige feestdagen toe, ik haar ook en verbrak de verbinding.
Al met al een vreemde actie van Ziggo die abonnees met een " Alles-in-1 pakket " die interactieve TV willen niet echt zullen waarderen. Ik heb trouwens op een forum al gezien dat een klant de kosten, of een deel daarvan wel vergoed zou krijgen. Als dit werkelijk zo is toont dit wel aan dat bij Ziggo verschillend (willekeur is het woord wat me te binnen schiet) met opmerkingen/klachten wordt omgegaan.
Ik ben benieuwd of bovenstaande door meer klanten van Ziggo ervaren.
Ook heb ik deze mail naar Ziggo gestuurd en om een (inhoudelijke) reactie gevraagd.
Ben Jansen.