LCD TV bevriest en beeld valt weg!
Geplaatst: 23 dec 2009 12:29
Na 3 jaar en 3 weken begeeft onze Mirai LCD TV 32" (€699,-) het. Het beeld bevriest en langzaam zakt het beeld weg. (Eigenlijk begon het met 3 jaar en 1 week maar we dachten dat het aan Digitale TV kastje lag).
Het lijkt alsof de lamp nog steeds aanstaat.
Mirai zelf hanteert een garantie van 3 jaar. Mycom waar wij het product hebben gekocht ook.
Als eerste hebben we contact opgenomen met Mirai zei zeiden 3 jaar garantie en geen dag meer.
Het bellen naar Mirai is niet echt handig. Als je lang wacht kan je je telefoonnummer in toetsen je wordt dan teruggebeld. Ze noemen vervolgens je telefoonnummer op om te checken of je telefoonnummer correct is. Dit gebeurd helaas in het Spaans. En vervolgens bellen ze je terug en moet je het in het Engels het probleem uitleggen. Mirai levert geen garantie meer! Wel kan je hem voor €50,- (verzendkosten) opsturen, €30,- onderzoekskosten betalen en €50,- voor retour (verzendkosten) betalen. Schiet niet op!
We zijn toen met de TV naar MyCom terug gegaan, daar heeft de televisie zonder problemen, 2 uur aangestaan.
Wel zei een reparateur heb je toevallig boxjes bij de TV liggen. Ja, dat was het geval.
MyCom stelde voor om de TV te onderzoeken, onderzoekskosten €40,-. Omdat hij het al die tijd goed heeft gedaan hebben we de TV weer meegenomen.
Toen we thuis kwamen, hebben we alles losgekoppeld. En de boxjes weggehaald. Niets zat er meer aan de TV. Behalve de gewone TVkabel en stroomkabel. Geen scart of anoloog (DVD, Digitale TV, Video, Wii etc).
Na een tijdje begon de TV weer uit te vallen.
Mijn ouders hebben van mij mijn Samsung LCD TV (deze heeft zelden aangestaan, ik kijk niet zo veel TV) geleend.
De Samsung TV staat op dezelfde plek als waar de Mirai LCD TV stond. TV op het TVkastje en de rest in het TVkastje.
Gisteravond viel de Samsung LCD TV uit, dit na week wel goed gewerkt te hebben. Beeld viel weg.
Wij hadden het vermoeden dat het aan de (meerdere) stopcontacten (in de muur) ligt. Want zodra ik mijn TV daarop aansluit begint het power lampje te knipperen en valt het beeld weg.
Vanmorgen met een verlengkabel naar een stopcontact in de keuken mijn Samsung LCD TV aangesloten. Werkte prima.
Hetzelfde hebben we met de Mirai LCD TV gedaan maar helaas viel de Mirai LCD TV ook uit met de verlengkabel. Beeld slaat vast en dan verdwijnt het beeld.
Weet iemand hier wat het überhaupt kan zijn? We weten het niet meer!
Het lijkt alsof de lamp nog steeds aanstaat.
Mirai zelf hanteert een garantie van 3 jaar. Mycom waar wij het product hebben gekocht ook.
Als eerste hebben we contact opgenomen met Mirai zei zeiden 3 jaar garantie en geen dag meer.
Het bellen naar Mirai is niet echt handig. Als je lang wacht kan je je telefoonnummer in toetsen je wordt dan teruggebeld. Ze noemen vervolgens je telefoonnummer op om te checken of je telefoonnummer correct is. Dit gebeurd helaas in het Spaans. En vervolgens bellen ze je terug en moet je het in het Engels het probleem uitleggen. Mirai levert geen garantie meer! Wel kan je hem voor €50,- (verzendkosten) opsturen, €30,- onderzoekskosten betalen en €50,- voor retour (verzendkosten) betalen. Schiet niet op!
We zijn toen met de TV naar MyCom terug gegaan, daar heeft de televisie zonder problemen, 2 uur aangestaan.
Wel zei een reparateur heb je toevallig boxjes bij de TV liggen. Ja, dat was het geval.
MyCom stelde voor om de TV te onderzoeken, onderzoekskosten €40,-. Omdat hij het al die tijd goed heeft gedaan hebben we de TV weer meegenomen.
Toen we thuis kwamen, hebben we alles losgekoppeld. En de boxjes weggehaald. Niets zat er meer aan de TV. Behalve de gewone TVkabel en stroomkabel. Geen scart of anoloog (DVD, Digitale TV, Video, Wii etc).
Na een tijdje begon de TV weer uit te vallen.
Mijn ouders hebben van mij mijn Samsung LCD TV (deze heeft zelden aangestaan, ik kijk niet zo veel TV) geleend.
De Samsung TV staat op dezelfde plek als waar de Mirai LCD TV stond. TV op het TVkastje en de rest in het TVkastje.
Gisteravond viel de Samsung LCD TV uit, dit na week wel goed gewerkt te hebben. Beeld viel weg.
Wij hadden het vermoeden dat het aan de (meerdere) stopcontacten (in de muur) ligt. Want zodra ik mijn TV daarop aansluit begint het power lampje te knipperen en valt het beeld weg.
Vanmorgen met een verlengkabel naar een stopcontact in de keuken mijn Samsung LCD TV aangesloten. Werkte prima.
Hetzelfde hebben we met de Mirai LCD TV gedaan maar helaas viel de Mirai LCD TV ook uit met de verlengkabel. Beeld slaat vast en dan verdwijnt het beeld.
Weet iemand hier wat het überhaupt kan zijn? We weten het niet meer!