LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Norton Internet Security 2003 (Symantec)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Frans Braam

Problemen met Norton Internet Security 2003 (Symantec)

Ongelezen bericht door Frans Braam »

Ik heb in februari een CD gekocht met Norton Internet Security 2003. Aanvankelijk werkte de internetbeveiliging fantastisch totdat ik begin maart een update had gedownload.

Sindsdien start Windwos XP supertraag op en installeert Norton Internet Security niet meer op de correcte wijze. Ik ben sinds die tijd niet meer goed beveiligd hoewel ik een hoop geld heb betaald voor het beveiligingspakket.

Wanneer je contact of service wilt hebben van Symantec dan moet je daar 29 euro voor betalen. Terwijl de problemen zijn begonnen met een update van Symantec. Dit weiger ik dus vooralsnog te betalen.
Als je gebruik maakt van het "gratis" forum op hun site dan wordt je steeds automatisch beantwoord. Je wordt niet serieus genomen door Symantec.

Ik wil weten ... zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben. Mogelijk ben ik niet de enige.

Ria Offermanns

Re: Problemen met Norton Internet Security 2003 (Symantec)

Ongelezen bericht door Ria Offermanns »

Inderdaad ben je niet de enige. Ik wilde het abonnement verlengen en dat kan alleen met een creditkaart. Dan vraagt u maar iemand op straat, was het antwoord, want iedereen heeft een creditkaart. Uit pure noodzaak een nieuwe cd gekocht. Het werkt wel, maar ik moet wel via een omweg updaten, omdat ik wel en geen geldig abonnement heb. Ik kon ze vorig jaar nog telefonisch bereiken, maar werd bijzonder klant onvriendelijk te woord gestaan.

André Zlobinski

Ongelezen bericht door André Zlobinski »

Hoi,

Na je Update is het software programma zodanig ' veranderd ' dat het een scan gaat uitvoeren tijdens je opstart. Hierdoor duurt het zolang eer Windows opstart.
Heb je ook nog Norton System words geinstalleerd met de virus scanner??
Ik denk van wel?!
Dit gaat dan ook in de opstart scannen en je progjes. inspecteren.
Oplossing: Uninstall. en de fire wall weglaten.
Download gratis Zone alarm, werkt perfect en probleem opgelost.
Hier adres voor zonealarm:
http://download.com.com/3120-20-0.html? ... tg=dl-2001
Groetjes,
André

André Zlobinski

Ongelezen bericht door André Zlobinski »

Sorry, maar System words, moet natuurlijk System Works zijn!!

Robert Fischer

Ongelezen bericht door Robert Fischer »

Met de ervaringen van Frans, Ria en vele anderen, blijkt dus maar weer waarom pirated software is populair. Software developers vragen veel geld voor hun product maar voor dat moeten ze wel een betere service leveren. Beter ,professioneler en vriendelijker.

Robert
Kuala Lumpur

A.M.G.I.

Ongelezen bericht door A.M.G.I. »

Hoi,
Ik heb ook problemen met de NIS 2003.In het begin na de installatie werkte het bij mij ook goed.Nu krijg ik soms een foutmelding van:
"Abonnementsgegevens kunnen niet worden gelezen.Mogelijk hebt U hiervoor beheersrechten nodig."
Hoe kan dat nu,want ik heb een legale versie en ik sta geregistreerd bij hun?

marchel

Ongelezen bericht door marchel »

ik heb ook die problemen met noton 2003 zo gaat het een tijdje goed en opeens is het niet meer mogelijk, maar ik heb van iemand een copie gekregen en als er problen zijn haal ik hem eruit en dan installeer hem opnieuw en dat gaat goed

Ikke

Ongelezen bericht door Ikke »

Ik heb ook Norton geinstalleerd. Echter na installatie werkte Javascript niet meer (en kon ik dus bijna niet meer internetten omdat bijna alles met Javascript werkt). Heb daarna maar weer uninstall gedaan en gemaild naar Symantec (na veel moeite via de site van Symantec). Als antwoord kreeg ik dat ik scripts blokkeren uit moest zetten. Maar toen ik Norton opnieuw installeerde, deed Norton niet veel meer en kon dus ook scripts blokkeren niet uitzetten. Tot nu toe zit Norton nog netjes in de doos. Ik durf het niet meer te installeren omdat ik dan bijna niet meer kan internetten en het programma het gewoon niet meer doet!

Edwin

Ongelezen bericht door Edwin »

Als jullie allemaal jullie instellingen stap voor stap nalopen kan deze hele rubriek weg

Frans Braam

welke instellingen?

Het probleem zit hem echt in NIS en zijn updates. Ik heb ooit een mailtje retour gehad van een medewerker van Symantec die waarschijnlijk zijn mond voorbij heeft gepraat en heeft toegegeven dat er een fout zit in de zogenaamde Common Client Updates van Symantec.
Opvallend is dat sinds dat mailtje ik niet meer geholpen word door die betreffende persoon.

Kennelijk willen ze geen ellende in de tent. Maar het is wel erg opvallend dat wanneer ik het systeem helemaal schoon (zelfs de registers)en ik installeer NIS weer dat het dan allemaal goed werkt. TOtdat ik de updates download. Dan werkt het ineens niet meer.

TJa dan mag je mij vertellen welke instelling IK verander. Ik doe helemaal niets. De automatische updates veranderen iets. Maar wat?

Waarschijnlijk heeft het te maken met de Indringingsdetectie. Die is met geen mogelijkheid handmatig aan te zetten.

Bennie

Ongelezen bericht door Bennie »

Andere oplossing: McAfee installeren. Die heeft dezelfde mogelijkheden, werkt perfect en updates zijn gewoon te downloaden van de website.

http://www.mcafee.com

Angelo

Ongelezen bericht door Angelo »

Die hele NIS 2003 is rommel. Alle producten van Symantec zijn bagger, enkele van Norton (overgenomen door Symantec) uitgezonderd. Door gewoon simpel weg een PING te sturen naar een PC met NIS 2003 kan ik hem laten crashen met een BLUE Screen als eindresultaat. Dat is toch te triest voor woorden ? En niet liggen B144t3n over "je moet handleidingen lezen enzo". Als je NIS 2003 gekocht hebt, heb je zo'n 70 dollar in de plee gesmeten.
Voor de mensen die het willen uitproberen, type in een dosvenster
"ping <ipadres van de NIS2003 PC> -l 65500"
De PC met dat ip adres zal crashen. LOL

Angelo

Ongelezen bericht door Angelo »

addendum (website haalde tekens weg) het is
ping ipadres -l 65500
waarbij ipadres het ip adres is van de PC met NIS2003 erop.

Ingo

Ongelezen bericht door Ingo »

Heeeel andere ervaringen had ik met Mcafee.
Via hun site contact gekregen, on-line chattend probleem
bij installeren Home edition verholpen (oude installatie van
Mcafee verwijderen via regedit verliep probleemloos).

janpie doedel

Ongelezen bericht door janpie doedel »

Inderdaad gewoon Mcafee kopen en installeren.
Goede software zonder slappe verkoop constructies, en een goede helpdesk die heel bekwaam is.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Wat een flauwekul,

NIS2003 is een perfect product! Het klaagt nooit, loopt nooit vast, wil altijd de updates uitvoeren..enz.

Weet je wat het is? Jullie downloaden vast en zeker illegale ****. Van die gekraakte software die je px alleen maar verneukt. Koop het gewoon in de winkel. Denk er bij het installeren aan dat je geen oude versie van het product vergeet te deïnstalleren en natuurlijk moet je ook concurrerende software verwijderen, anders vraag je om problemen. Je zult zien dat het goede software is (NIS2003).

Groeten,

Jan

Frans Braam

tja ... ik heb het product in de winkel gekocht. Geen illegale ****. Dus waar heb je het over.

Edwin

Ongelezen bericht door Edwin »

Ik zal het proberen uit te leggen. Er worden miljoenen van deze cd's verkocht en een klein aantal heeft er problemen mee. Waar zal dat nou aan liggen???? Waarom draait het bij mij en heel mijn kennissenkring wel goed en bij jullie niet. (Wij zijn echt geen tweakers of zo!!!)Dus nog een keer: Loop je instellingen door, bekijk of er ergens conflicten zijn en succes.....

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Ik ben het roerend eens met frans en consorten. NIS 2003 werkt na live-update van geen kant meer. XP duurt bijna 5 minuten eer ie klaar is voor gebruik. En als er iemand is die weet waarin je ook een goeie zgn "parental control" hebt hou ik me aanbevolen voor een tip.
gr. een bezorgde internet vader

Chesty

Ongelezen bericht door Chesty »

Ik heb het zelfde probleem als 'ikke', ook mijn nic 2003 blokkeert veel sites die op javascript werkt erg jammer!

Gesloten