LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veilingsite IBOOD

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
r.h.leen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2004 11:37

Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door r.h.leen »

Ook wat gekocht bij veilingsite IBOOD of andere veilingsite en viel het product tegen en heeft u het teruggestuurd? Mijn ervaring met IBOOD is dat je vervelend lang op je geld moet wachten.. LET DUS OP als het om een groot bedrag gaat ben je dat langer dan noodzakelijk kwijt.. it's maar een weet.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Over IBOOD hoor je veel goede, maar ook vooral veel slechte verhalen. Zeker wat betreft levertijden. Ik krijg de indruk dat ze een tijdje grote problemen hebben gehad (te snel gegroeid?), maar het de laatste tijd wel weer een stuk beter gaat

ibood
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2009 11:26

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door ibood »

Beste R.H. Leen,

Bedankt voor het posten van uw bericht.

Ik werk voor iBOOD's Web Relations Team en kwam uw post tegen op dit forum.

Allereerst natuurlijk onze excuses voor de ontstane situatie. Onze Customer Service heeft zojuist contact met u opgenomen en het probleem verholpen.

We hopen in de toekomst u weer van dienst te mogen zijn!

M. Vos
Web Relations iBOOD.com

crocky
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2010 14:37

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door crocky »

Ik koop met regelmaat bij IBOOD. Nog nooit een probleem gehad.
Ben erg blij met ze! Heb er leuke dingen gekocht voor minder!!!
Ik zal zeggen ga zo door!

genesisfm
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mar 2008 19:15

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door genesisfm »

Mijn ervaring is met IBood:
- Levertijden veelste lang (vaak langer dan 1 week)
- Ik heb het idee dat er B kwaliteit geleverd wordt.

Wat heb ik er allemaal al besteld:
- Logitech afstandbediening (diverse kleine problemen)
- Traxdata mediaplayer (diverse kleine problemen zoals het niet af kunnen spelen van MKV bestanden via het netwerk)
- Zyxel mediaplayer (loopt warm en begint na een bepaalde tijd te haperen)
En volgens mijn nog wat kleine dingen welke ik nu even kwijt ben..

Kortom ik heb nog niks ontvangen waarvan ik zeg "dit werkt nu eens voor de volle 100%"... Helaas dus.. Dus verzint eer je begint..

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door DvOff »

genesisfm schreef:Mijn ervaring is met IBood:
- Levertijden veelste lang (vaak langer dan 1 week)
- Ik heb het idee dat er B kwaliteit geleverd wordt.

Wat heb ik er allemaal al besteld:
- Logitech afstandbediening (diverse kleine problemen)
- Traxdata mediaplayer (diverse kleine problemen zoals het niet af kunnen spelen van MKV bestanden via het netwerk)
- Zyxel mediaplayer (loopt warm en begint na een bepaalde tijd te haperen)
En volgens mijn nog wat kleine dingen welke ik nu even kwijt ben..

Kortom ik heb nog niks ontvangen waarvan ik zeg "dit werkt nu eens voor de volle 100%"... Helaas dus.. Dus verzint eer je begint..
Logitech is alles behalve een 'B' merk, dat jij kleine problemen hebt met het product kun je niet zomaar afschrijven op Ibood, zij leveren het product zij hebben het niet gefabriceerd.

Heb jij je van te voren wel enigsinds ingediept in de producten welke je aankocht, of ga jij er gewoon kwakkeloos vanuit dat het product maar alles doet wat jij wilt.
.MKV is een container waarin een codec is verwerkt, en niet elke mediaplayer kan elke codec aan.

Nogmaals ook dit is niet de schuld aan IBOOD.
Bovendien vind ik (menig) dat jij als particulier zelf ook wel mag nagaan of een product van een 'A' merk komt of niet.
Dit moet je niet afschuiven op IBOOD, maar je beklaag leggen bij de fabrikant.

Bovendien kan ik me goed inkomen dat jij niet de enige Nederlander bent die wat koop bij IBOOD en dat het niet altijd mogelijk is dat een product de volgende dag bij je op de mat ligt.

Als er echter staat dat levering binnen 24 uur wordt gedaan (of elk ander termijn) dan duurt een week inderdaad lang.
Als er geen indicaties zijn gedaan of er is niets gezegd, vermeldt over de levertijd heb je niets te klagen, zo te zien heb je gewoon netjes al je producten gehad.

genesisfm
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mar 2008 19:15

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door genesisfm »

Logitech is alles behalve een 'B' merk, dat jij kleine problemen hebt met het product kun je niet zomaar afschrijven op Ibood, zij leveren het product zij hebben het niet gefabriceerd.
Ik spreek niet over een 'B' merk maar over 'B' kwaliteit.
Heb jij je van te voren wel enigsinds ingediept in de producten welke je aankocht, of ga jij er gewoon kwakkeloos vanuit dat het product maar alles doet wat jij wilt.
.MKV is een container waarin een codec is verwerkt, en niet elke mediaplayer kan elke codec aan.
Om dit als voorbeeld te stellen, ik controleer zeker van te voren of een product een .MKV bestand aan kan, daar koop ik hem immers voor. In het geval van de traxdata staat ook duidelijk op de website vermeld dat hij "MKV ready" is.
Zie : http://www.ibood.com/nl/nl/product_list ... nt_Client/
Check daarbij vooral ook de comments van de klanten, schijnbaar ben ik niet de enige met problemen.
Nogmaals ook dit is niet de schuld aan IBOOD.
Bovendien vind ik (menig) dat jij als particulier zelf ook wel mag nagaan of een product van een 'A' merk komt of niet.
Dit moet je niet afschuiven op IBOOD, maar je beklaag leggen bij de fabrikant.
Een leverancier koppelt zijn naam aan de kwaliteit die hij/zij levert. Zo kun je bijvoorbeeld niet bij de Wibra A kwaliteit kleding verwachten. In mijn geval heeft Ibood het idee gewekt dat Ibood geen leverancier is van puur 'A' kwaliteit producten.

Met betrekking tot de levertijd krijg je een mail waarin vermeld staat dat binnen 7 werkdagen de order verwerkt is. Nu heb ik het al diverse keren meegemaakt dat ik na 5 dagen een mail krijg dat de order vertraging heeft opgelopen en dus niet binnen die 7 werkdagen verzonden kon worden. En ja uiteindelijk ontvang ik de producten wel.....

Maar goed al bij al steekt het concept dusdanig in elkaar dat je snel moet beslissen en dat in combinatie met de gedachten die ik bij de kwaliteit heb en dat je uiteindelijk 2 weken moet wachten op je product is dat iets wat bij mijn toch een "raar" gevoel geeft.

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: Veilingsite IBOOD

Ongelezen bericht door DvOff »

Ik spreek niet over een 'B' merk maar over 'B' kwaliteit.
Goed, woordenverkrachting, wijzig merk naar kwaliteit, argument staat nog steeds.
Om dit als voorbeeld te stellen, ik controleer zeker van te voren of een product een .MKV bestand aan kan, daar koop ik hem immers voor. In het geval van de traxdata staat ook duidelijk op de website vermeld dat hij "MKV ready" is.
Zie : http://www.ibood.com/nl/nl/product_list ... nt_Client/
Check daarbij vooral ook de comments van de klanten, schijnbaar ben ik niet de enige met problemen.
Nogmaals, .MKV is een bestandsformaat geen codec, het is mogelijk dat de codec die gebruikt is niet compatibel is met het apparaat, natuurlijk kan het ook 'B' kwaliteit zijn.
Een leverancier koppelt zijn naam aan de kwaliteit die hij/zij levert. Zo kun je bijvoorbeeld niet bij de Wibra A kwaliteit kleding verwachten. In mijn geval heeft Ibood het idee gewekt dat Ibood geen leverancier is van puur 'A' kwaliteit producten.
Een leverancier koppeld zijn naam nergens mee, dat doet de klant, overigens wordt door veel mensen kwaliteit beoordeeld met de prijs.
Als de gemiddelde prijs van een NAS en media server rond de 200 euro ligt, en jij koopt er één van 50 euro.
Denk ik dat je bij jezelf wel kan bedenken dat niet alles dat wordt verkocht van 'A' kwaliteit is.
Met betrekking tot de levertijd krijg je een mail waarin vermeld staat dat binnen 7 werkdagen de order verwerkt is. Nu heb ik het al diverse keren meegemaakt dat ik na 5 dagen een mail krijg dat de order vertraging heeft opgelopen en dus niet binnen die 7 werkdagen verzonden kon worden. En ja uiteindelijk ontvang ik de producten wel.....
Order verwerkt is niet bestelling verzonden en op de deurmat.

Tevens hebben zij u wel netjes benaderd en geïnformeerd dat het wat langer duurt.
Lijkt mij prima service.
Maar goed al bij al steekt het concept dusdanig in elkaar dat je snel moet beslissen en dat in combinatie met de gedachten die ik bij de kwaliteit heb en dat je uiteindelijk 2 weken moet wachten op je product is dat iets wat bij mijn toch een "raar" gevoel geeft.
Dat u een raar gevoel heeft alá echter heeft u wel gewoon netjes de producten gehad, en in het event dat de bestelling langer duurde dan die 7 (werk)dagen bent u hier netjes over geïnformeerd.

Tevens staat er ook nergens dat alles wat u leveren van Goud is gemaakt, en ook nergens wordt er gesproken dat het allemaal maar top kwaliteit is.

De problemen die u heeft ondervonden met de apparaten heeft u niet genoemd, echter heb ik zelf een Popcorn Hour C200 welke door veel mensen wordt bestempeld als 'Top product' en ook bij mij stottert en functioneerd het één en ander niet naar wens.

Maargoed wie moet ik daar de schuld van geven, Syabas (Fabrikant) of de leverancier?

Gesloten