Van Leest Webshop / ADYEN BV
Geplaatst: 26 dec 2009 13:28
Beste lezer,
opgepast! Gisteren als kerstkado een entertainment card t.w.v. €20,- gekregen die ik volgens de website kan besteden bij o.a. de Van Leest Webshop. Prima.
Ik gooi daar een DVD-Box t.w.v. €27,- in m'n mandje en ga vervolgens dit bedrag (plus verzendkosten) afrekenen. Ik voer de code van de entertainment card in en krijg herhaaldelijk de melding dat ik niet kan afrekenen omdat het tegoed te laag is. Ik had gelezen dat als het tegoed op de cadeaukaard niet toereikend is, je het restbedrag via o.a. iDeal kunt betalen, dus ik draai de betaling om. Ik log in met m'n e-dentifier om die 9 euro nogwat af te rekenen en vervolgens de card-code in te voeren. Ik kan echter alleen het hele bedrag afrekenen via iDeal, omdat ik het bedrag niet kan aanpassen. Ik stop met de handeling vóór ik de betaling met een muisklik op 'Ok' moet bevestigen/goedkeuren, waarna ik (voor zover mij bekend) opnieuw een e-dentifier zou moeten invoeren.
Als ik terug wil in mijn browser krijg ik echter de melding dat ik reeds betaald zou hebben. Ik log in op de site van ABN AMRO en warempel, er is €29,.. overgemaakt naar Van Leest. Ik kan deze betaling niet meer terugboeken.
Als ik de bestelling wil annuleren krijg ik van Van Leest geen geld terug, maar een tegoedbon. En die wil ik niet, want ik heb al een waardebon! Bovendien ben ik helemaal niet akkoord gegaan met de betaling.
Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk dat een intermediair, ADYEN BV, namens Van Leest een bedrag incasseert, zonder dat ik deze betaling heb goedgekeurd? Ik heb namelijk alleen maar ingelogd en besloten dat ik niet het volledige bedrag wilde betalen. En klopt het dat ik dit bedrag niet meer terug kan boeken?
Stelletje boeven. Met Van Leest ben ik voorgoed klaar, of ze me nu schadeloos stellen of niet.
opgepast! Gisteren als kerstkado een entertainment card t.w.v. €20,- gekregen die ik volgens de website kan besteden bij o.a. de Van Leest Webshop. Prima.
Ik gooi daar een DVD-Box t.w.v. €27,- in m'n mandje en ga vervolgens dit bedrag (plus verzendkosten) afrekenen. Ik voer de code van de entertainment card in en krijg herhaaldelijk de melding dat ik niet kan afrekenen omdat het tegoed te laag is. Ik had gelezen dat als het tegoed op de cadeaukaard niet toereikend is, je het restbedrag via o.a. iDeal kunt betalen, dus ik draai de betaling om. Ik log in met m'n e-dentifier om die 9 euro nogwat af te rekenen en vervolgens de card-code in te voeren. Ik kan echter alleen het hele bedrag afrekenen via iDeal, omdat ik het bedrag niet kan aanpassen. Ik stop met de handeling vóór ik de betaling met een muisklik op 'Ok' moet bevestigen/goedkeuren, waarna ik (voor zover mij bekend) opnieuw een e-dentifier zou moeten invoeren.
Als ik terug wil in mijn browser krijg ik echter de melding dat ik reeds betaald zou hebben. Ik log in op de site van ABN AMRO en warempel, er is €29,.. overgemaakt naar Van Leest. Ik kan deze betaling niet meer terugboeken.
Als ik de bestelling wil annuleren krijg ik van Van Leest geen geld terug, maar een tegoedbon. En die wil ik niet, want ik heb al een waardebon! Bovendien ben ik helemaal niet akkoord gegaan met de betaling.
Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk dat een intermediair, ADYEN BV, namens Van Leest een bedrag incasseert, zonder dat ik deze betaling heb goedgekeurd? Ik heb namelijk alleen maar ingelogd en besloten dat ik niet het volledige bedrag wilde betalen. En klopt het dat ik dit bedrag niet meer terug kan boeken?
Stelletje boeven. Met Van Leest ben ik voorgoed klaar, of ze me nu schadeloos stellen of niet.