LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice eindafrekening
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 dec 2009 14:49
Greenchoice eindafrekening
Hallo allen
Laatst gewijzigd door yessicapatricia op 04 jan 2010 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Greenchoice eindafrekening
Ik heb het verhaal drie keer gelezen.........
Greenchoice is hartstikke fout geweest door niet binnen de gestelde termijn uw vriendin de jaarafrekeing te sturen.
Goed, dit is gebeurd, uw vriendin heeft hier pas ongeveer 6 maande later achteraan gebeld..............
Dan....:
Uw vriendin had in februari 09 een correctie op de jaarafrekening bij Greenchoice kunnen/moeten aanvragen, dan had ze toen het bedrag bij moeten betalen omdat Greenchoice foutieve (te lage) meterstanden had gebruikt.
Nu heeft ze een verlate 'correctie' (tgv haar leverancierswitch) middels de slotfactuur ontvangen met handtering van correcte meterstanden ontvangen.
Al met al betaalt ze niet voor slechts die 4 maanden energie, maar betaalt ze voor ook nog die voorgaande maanden energie. Die in februari feitelijk niet heeft betaald.
Het heeft niks met paaien te maken alswel met een foute jaarafrekening die niet bijtijds is gecorrigeerd (foute meterstanden) en daardoor op een later moment (goede meterstanden) alsnog is gepresenteerd.
En hoe hard ook, de hand mag ze in eigen boezem steken. Zij heeft zelf nagelaten destijds de meterstande op de jaarafrekeing te controleren. Had ze dat wel gedaan had ze toen direct actie kunnen/moeten ondernemen.
Het feit dat ze het bedrag in termijnen van 50,- kan aflossen is absoluut billijk. Dit bedrag is bij veel leveranciers ook het minimum aflossingsbedrag.
Indien uw vriendin hier niet mee akkoord gaat, moet ze er rekening mee houden dat er vroeg of laat een afsluiting gaat volgen. Dan is ze verder van huis.
Greenchoice is hartstikke fout geweest door niet binnen de gestelde termijn uw vriendin de jaarafrekeing te sturen.
Goed, dit is gebeurd, uw vriendin heeft hier pas ongeveer 6 maande later achteraan gebeld..............
Dan....:
Uw vriendin had in februari 09 een correctie op de jaarafrekening bij Greenchoice kunnen/moeten aanvragen, dan had ze toen het bedrag bij moeten betalen omdat Greenchoice foutieve (te lage) meterstanden had gebruikt.
Nu heeft ze een verlate 'correctie' (tgv haar leverancierswitch) middels de slotfactuur ontvangen met handtering van correcte meterstanden ontvangen.
Al met al betaalt ze niet voor slechts die 4 maanden energie, maar betaalt ze voor ook nog die voorgaande maanden energie. Die in februari feitelijk niet heeft betaald.
Het heeft niks met paaien te maken alswel met een foute jaarafrekening die niet bijtijds is gecorrigeerd (foute meterstanden) en daardoor op een later moment (goede meterstanden) alsnog is gepresenteerd.
Tja sneu, maar aan de woonsituatie (wel/niet meer met medebewoonsters) daar heeft en kan de levernacier niks mee. Dit valt onder de verantwoordelijkhied van uw vriendin en haar medebewoonsters!(..) Ze heeft de standen op de rekening niet gecontroleerd (wat natuurlijk heel dom van haar is).
(..)
Tegenwoordig is haar thuissituatie totaal veranderd, ze heeft nu geen medebewoners meer met wie ze de gemaakte kosten kan delen. En de bewoners die met haar de energie gebruikt hebben kan ze nu niet meer traceren. Als studerende meid met een kind heeft ze het niet breed.
Ze kan maximaal 50 euro per maand aflossen, maar hiermee gaan ze niet akkoord.
En hoe hard ook, de hand mag ze in eigen boezem steken. Zij heeft zelf nagelaten destijds de meterstande op de jaarafrekeing te controleren. Had ze dat wel gedaan had ze toen direct actie kunnen/moeten ondernemen.
Het feit dat ze het bedrag in termijnen van 50,- kan aflossen is absoluut billijk. Dit bedrag is bij veel leveranciers ook het minimum aflossingsbedrag.
Indien uw vriendin hier niet mee akkoord gaat, moet ze er rekening mee houden dat er vroeg of laat een afsluiting gaat volgen. Dan is ze verder van huis.
Re: Greenchoice eindafrekening
Ik heb ook de meest vreemde ervaringen met greenchoice. Na een fout hadden ze mijn gas vastgezet zonder overleg. Dat bleek niet uit de website nog heb ik er een bericht over gehad per email of post. Na mijn eindafrekening te hebben gezien heb ik geklaagd. Maar nee nu nog corrigeren is niet mogelijk. (ik denk dat ze stiekem denken : STIK MAAR!). Ik wil gewoon betalen wat ik besteld heb maar ik ben nu veel duurder uit dan bij de RWE.
Ik vind het bras-club die zich verschuilen achter het label green.
Ik vind het bras-club die zich verschuilen achter het label green.