Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)
Geplaatst: 20 feb 2003 10:04
Eind 2002 heb ik op de site van LIDL Nederland BV (www.LIDL.de (koppeling naar www.TARGA.de)) een computer gezien met een bepaalde configuratie die mij aansprak en heb dus besloten om deze te kopen.
Ik heb gebeld met de vestiging in Den Haag (aan de Hoefkade) en vroeg of de computers dat LIDL op het internet aanbiedt nog in voorraad zijn en of deze configuratie hetzelfde is. Een gelukkig (achteraf jammer genoeg) hadden zij een laatste voor mij en is mij bevestigd dat het om dezelfde configuratie gaat als op het internet. Ik heb dus gevraagd deze voor mij opzij te zetten tot dat ik hem kan komen ophalen.
Twee dagen later (vrijdag 29-11-2002) ben ik deze gaan ophalen. I.v.m. de drukte is voor mij snel een bon gemaakt, heb ik betaald en is de PC meegegeven.
Toen ik thuis kwam en de PC wou aan gaan zetten blijkt dat de configuratie (de folder binnen in de doos) niet hetzelfde te zijn als wat er op het internet staat. En heb ik dus de PC teruggebracht naar de winkel. En toen is mijn nachtmerrie begonnen:
Men gaf aan dat de PC nu eenmaal de winkel heeft verlaten en dus NIET teruggenomen kan worden....
Na enige contact blijkt het (voor mij) niet meer mogelijk te zijn om de computer terug te brengen en heb dus uiteindelijk besloten (met tegen zin) om deze maar te houden.
Net of dit niet genoeg is: Ik ging 'mijn' PC aanzetten......Ja hoor, hij gaat niet aan.
Ik weer bellen. Na een maand wordt een monteur (van TARGA)gestuurd. Na enige onderzoek geeft de monteur aan dat er bepaalde onderdelen binnen in de PC NIET aanwijzing zijn(lachen, wanneer het om een 100%!!!!! nieuwe PC gaat). Hij ligt de schuld bij LIDL (medewerkers hebben volgens hem deze weggehaald!!!!) en LIDL ligt de schuld bij TARGA (onderdelen zijn door de leverancier TARGA nooit aangeleverd!!!!) en ik ben (@#&*) het slachtoffer....
Ik heb inmiddels allerlei brieven geschreven, allerlei mensen (van zowel LIDL Nederland BV al TARGA) gesproken en allerlei mailtjes verstuurd, maar helaas men wil mij geen nieuwe computer geven, of mijn geld (Eur 1249,00) teruggeven en tot nu toe geen bevredigend antwoord gegeven.
Het is zo dat ik nu niet meer weet wat ik moet doen. Ik ben zowel de computer als mijn geld kwijt.
Ik heb gebeld met de vestiging in Den Haag (aan de Hoefkade) en vroeg of de computers dat LIDL op het internet aanbiedt nog in voorraad zijn en of deze configuratie hetzelfde is. Een gelukkig (achteraf jammer genoeg) hadden zij een laatste voor mij en is mij bevestigd dat het om dezelfde configuratie gaat als op het internet. Ik heb dus gevraagd deze voor mij opzij te zetten tot dat ik hem kan komen ophalen.
Twee dagen later (vrijdag 29-11-2002) ben ik deze gaan ophalen. I.v.m. de drukte is voor mij snel een bon gemaakt, heb ik betaald en is de PC meegegeven.
Toen ik thuis kwam en de PC wou aan gaan zetten blijkt dat de configuratie (de folder binnen in de doos) niet hetzelfde te zijn als wat er op het internet staat. En heb ik dus de PC teruggebracht naar de winkel. En toen is mijn nachtmerrie begonnen:
Men gaf aan dat de PC nu eenmaal de winkel heeft verlaten en dus NIET teruggenomen kan worden....
Na enige contact blijkt het (voor mij) niet meer mogelijk te zijn om de computer terug te brengen en heb dus uiteindelijk besloten (met tegen zin) om deze maar te houden.
Net of dit niet genoeg is: Ik ging 'mijn' PC aanzetten......Ja hoor, hij gaat niet aan.
Ik weer bellen. Na een maand wordt een monteur (van TARGA)gestuurd. Na enige onderzoek geeft de monteur aan dat er bepaalde onderdelen binnen in de PC NIET aanwijzing zijn(lachen, wanneer het om een 100%!!!!! nieuwe PC gaat). Hij ligt de schuld bij LIDL (medewerkers hebben volgens hem deze weggehaald!!!!) en LIDL ligt de schuld bij TARGA (onderdelen zijn door de leverancier TARGA nooit aangeleverd!!!!) en ik ben (@#&*) het slachtoffer....
Ik heb inmiddels allerlei brieven geschreven, allerlei mensen (van zowel LIDL Nederland BV al TARGA) gesproken en allerlei mailtjes verstuurd, maar helaas men wil mij geen nieuwe computer geven, of mijn geld (Eur 1249,00) teruggeven en tot nu toe geen bevredigend antwoord gegeven.
Het is zo dat ik nu niet meer weet wat ik moet doen. Ik ben zowel de computer als mijn geld kwijt.