LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe zorgverzekering, nieuwe bril?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Dorothea1968
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 23:55

nieuwe zorgverzekering, nieuwe bril?

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

Even een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Als je overstapt naar een andere zorgverzekering, mag je dan ook weer een nieuwe bril aanschaffen? Of kijkt die bij je oude verzekering na, wanneer je voor het laatst een bril gekocht hebt??

Ik hoor graag van u.

Groeten!

bve-kg
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 12:19

Re: nieuwe zorgverzekering, nieuwe bril?

Ongelezen bericht door bve-kg »

Bij de nieuwe zorgverzekering maak je gebruik van de nieuwe vergoeding. Biedt de nieuwe zorgverzekeraar bijvoorbeeld € 100,- per twee kalenderjaar dan geldt dat vanaf die datum. Daar heeft de oude verzekering niets mee te maken.
De voorwaarden hiervoor zijn makkelijk te vergelijken op vergelijkingssites, bijvoorbeeld http://www.kiesgoed.nl.

Dorothea1968
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 23:55

Re: nieuwe zorgverzekering, nieuwe bril?

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

bedankt voor het antwoorden.
ik heb de nieuwe zorgverzekering gebeld en die vergoeden idd meteen in januari alweer een nieuwe bril.
Wij blij dus, want de net gekochte bril van fa. Anders is niet echt goed...

witte angora
Berichten: 32034
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe zorgverzekering, nieuwe bril?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dorothea1968 schreef:Even een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Als je overstapt naar een andere zorgverzekering, mag je dan ook weer een nieuwe bril aanschaffen? Of kijkt die bij je oude verzekering na, wanneer je voor het laatst een bril gekocht hebt??

Ik hoor graag van u.

Groeten!
In principe zou je ieder jaar van verzekering kunnen wisselen en dan ieder jaar een nieuwe bril kunnen krijgen. Tot de maatschappijen het zat zijn, en inderdaad pas in het tweede jaar die bril gaan vergoeden.

Overigens is het best wel eens aardig om te kijken wat je voor die aanvullende verzekering betaald en wat je ervoor terugkrijgt. Best kans dat je hem meteen opzegt. En die bril gewoon koopt als er een keer ergens een leuke aanbieding is.
want de net gekochte bril van fa. Anders is niet echt goed...
Ik vrees dat ik snap wat je bedoeld. Dacht ook een leuke bril te hebben voor 110 euro, vergoeding 100 euro, dus voor 10 euro. Maar ben toch niet echt enthousiast...

Gesloten