LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
N. Tijdink

Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door N. Tijdink »

In het algemeen wordt er in Nederland vrij makkelijk nieuwe apparatuur gekocht. Dit gaat op voor de meeste producten, zoals bijvoorbeeld een nieuwe TV of fiets, een blik verf of een meter hout.

En zeker wanneer het gaat over een nieuwe computer.

Gaat u als consument over tot aanschaf van een nieuwe auto dan gaat men de halve regio af, vraagt informatie in de buurt of bij kennissen en familie, leest de krant na en ga zo maar door. Pas als u echt zeker bent van de betrouwbaarheid van de garage in kwestie kan er een koop plaats vinden. En dat dan voor een tweede hands auto van een € 2000,--.

Maar niet wanneer het gaat over een nieuwe computer.

Nee, dan pakt de consument de krant, kijkt naar de aanbiedingen en valt aan..... Alle basisregels worden terzijde geschoven wanneer prijs en kwantiteit de overhand krijgen. Kreten als veel mb's, snelle processoren, grote schermen en ga zo maar door blijken dan ineens veel belangrijker dan service, kwaliteit, betrouwbaarheid en ga zo maar door. En ook dan betaald u toch gauw € 2000,--, erg vreemd............

Ik wordt zo langzamerhand erg bedroefd van al die verjaardag verhalen over niet werkende pc's, rokende monitoren, ontploffende cd's en ga zo maar door.

En dat is nu precies wat ik hier in het forum lees. Allemaal verjaardag verhalen. Wat u allen als consument moet doen is eens verstandig wezen en uw producten kopen waar men er verstand van heeft. Loop op een gemiddelde vrijdagavond of zaterdag in uw plaatselijke bouwmarkt en verbaas u met mij samen over 16 jarige kinderen die aldaar werken en u de informatie moeten geven waar een normale bouwvakker jaren voor nodig heeft. Ga lekker naar uw plaatselijke ijzerwaren winkel of aannemer en haal daar de broodnodige kennis vandaan. En ok.... u bent dan iets meer geld kwijt maar de ergenis houdt u lekker in uw broekzak. Stap af van het idee dat de bouwmarkt verstand heeft van verf of stroom. Zij verkopen dit product zonder dat u ook voor kennis betaald. Die kennis haalt u bij uw lokale verfspeciaalzaak. Is dat nu allemaal zo moeilijk.....

En wat nu als u een nieuwe computer koopt.

Ga gewoon naar uw plaatselijke supermarkt en verwacht dat men daar de kennis heeft die u nodig heeft. En ja.... u heeft die kennis nodig anders stond dit forum niet zo vol !!!

En verbaas u er dan niet over wanneer blijkt dat die computer, gedeeltelijk betaald met Air Miles en nog meer van die onzin, uiteindelijk niet lekker blijkt te werken, uitval vertoond en ook nog eens een belabberde after sales heeft.

Nee.... niet klagen....u was er zelf bij en hebt er ook zelf voor gekozen om fijn goedkoop, voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Dat met name de after sales uiteindelijk slecht blijkt te zijn had u allang kunnen vermoeden, ik heb u toch inmiddels verteld dat er betaald moet worden voor service en advies en dat hebt u nu net niet gedaan toen u ook zo nodig, wachtend in een lange rij van krenterige consumenten, een computer in de aanbieding moest halen bij die lokale grootgrutter....

Nagenoeg elke stad of dorp in Nederland heeft tegenwoordig een lokale computerzaak waar men zaken als kwaliteit en service wel hoog in het vaandel heeft staan. Waar men wel pijn in de buik krijgt wanneer u, als hun klant, ontevreden bent en waar u wel keurig en op tijd geholpen wordt. Laten we maar zeggen.... die lokale Vivo winkel waar de eigenaar zelf het wel op prijs stelt wanneer u er binnen loopt en u niet het idee mag hebben dat het een eer is om er iets te kopen.

Natuurlijk kan ik niet een oordeel vormen over de genoemde klachten, wat ik wel weet is dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden door een goede voorbereiding.

Wilt u een nieuwe computer kopen, gedraag u dan niet als de "woensdag is gehaktdag klanten". De consument die alleen maar kijkt waar het gehakt in de aanbieding is zonder zich af te vragen waarom het gehakt van die ene lokale slager vorige keer zo erg lekker was....

Zet eerst eens op een rij wat u precies wilt, wat uw budget is, wat u NIET wilt en ga zo maar door. Benader dan tenminste 3 leveranciers en laat hen een offerte uitbrengen. Leg deze voor aan iemand die wel verstand van zaken heeft en ga pas over tot koop wanneer alles duidelijk is, zeker dus ook de aftersales. Koop altijd een pc met service on site, dus bij u aan huis, samengesteld uit merk componenten die uitgebreid getest zijn en kijk dan pas naar de prijs.

Natuurlijk staat het u vrij om hierop te reageren.

d0h

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door d0h »

nogal raar dat je een 16 jarige jongetjes produktinfo gaat vragen. aangezien die 16 jarige vakkenvullers zijn. en er per afdeling vakverantwoordelijken zijn die er wel verstand van hebben. die daar ook voor opgeleid worden in zowel theorie als praktijk.

voor de rest heb je gelijk.

RE:N.Tijdink

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door RE:N.Tijdink »

Ik ben het geheel met U oneens voor wat betreft PC aankoop in een supermarkt.

Ik koop elk jaar een nieuwe PC. Mijn Laatste was een ALDI PC. €1250,00 Daar voor richte ik mij uitsluitend op PC bedrijven.
Ik gebruik mijn aldi PC elke dag min 6 uur weekends gaat hij al helemaal niet uit. Nog nooit is deze PC vast gelopen. alles werkt en het werkt boven verwachting.
Mijn vorige PC waar ik een bedrag van 5500.00 gld ( zonder monitor ) voor betaald heb deude al vanaf dag 1 niet.
De onderlinge hardware werkte prima maar niet als systeem. 4 tot 8 keer vastlopen op een dag was geen uitzondering.
Ik zal nooit meer tot aanschaf over gaan bij de zo genaamde profs op PC gebied. een keer 5500.00 piek over de balk gooien is voor mij genoeg.
De aldi verkoopt systemen die 100% afgestemd zijn. Ik bedoel hiermee dat de onderlinge delen moederbord , videocard enz op elkaar aansluiten. Dit is ruimschoots en langdurig getest. Als iemand een probleem heeft met zijn aldi PC kan hij de medion help-desk bellen.
Ik heb veel informatie van het internet gehaald over deze dienst en kan alleen maar melden dat mensen vol lof zijn over de geboden service. Als je als leek een PC koopt en je weet amper hoe je het ding aan moet zetten verwacht dat wie dan ook in een winkel je even snel een cursus outlook, explorer,word, excell,enz gaat geven dan denk je volgens mij verkeerd. Wat MHZ inhoud of bepalen hoe groot je HD of RAM moet zijn is makkelijk op het internet op te zoeken.
www.tweakers.net staat zoveel info daar kun je ook vragen stellen aan forum leden en je krijgt er meteen antwoord.
Voor mij nooit een andere PC dan van de aldi... ik wacht nu op een laptop aanbieding en dan sta ik wel een uurtje voor de deur. Heb dat er graag voor over.

flipje

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door flipje »

Krijg jij provisie ofzo?
Mensen koop nou geen PC bij de supermarkt of bakker:
Als beginnende gebruiker wil je toch een beetje aan het handje worden genomen en bij de lokale PC boer kun je meestal nog wel terecht voor wat service hoor, uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
De gevorderde gebruiker stelt vaak zijn eigen systeem samen. Dan moet je toch wat keuze hebben in de hardware.
Bij de Aldi (en anderen natuurlijk) flikkeren ze er gewoon wat in hoor, daar heb je ook niks te kiezen.
De PC boer wil er meestal iets meer werk aanbesteden want eenmaal rotzooi verkocht kom jij niet meer terug bij 'm.
En die verkoopt alleen maar computers, de A.H. zal het allemaal niet zo erg belangrijk vinden een PC meer of minder.
Blijft over de middencategorie die het allemaal niet zo interesseert. Als je tot die categorie behoort is het wel een optie om zo'n supermarkt PC te kopen maar dan ook niet zeuren als er iets niet naar je zin is.

jizzy

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door jizzy »

Ik heb ook een pc gekocht bij de Aldi. Inmiddels 3 jaar geleden. NIKS MIS MEE. En zo ken ik nog meer mensen met goede ervaring. Hoe de service is als je problemen hebt dat merk je pas in de praktijk maar dit kan ook bij een computerwinkel slecht zijn.
Soms ben je ook overgeleverd aan de service van de reparateur die het merk inschakeld. Lees het forum maar eens van Teleplan en Ilyama. Koop je een Ilyama monitor van rond de 500 EURO ook slechte service.

r.koopmans

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door r.koopmans »

Waar je een computer koopt is niet zo belangrijk.
Maar koop een merkcomputer zosls Sony,Panasonic of Philips.
Deze firmas hebben een Nederlands serviceadres.Dit is heel belangrijk,
Zelf heb ik een Gericom,hiervan is de service helaas niet geweldig.

Zarioh

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Zarioh »

Ik ben het absoluut met u eens. Voortaan gewoon naar een PCboer i.p.v. een LIDL. "(lees het stukje: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)". Erger kan het volgens mij niet. Ik ben razend en erg pissig, maar daar schiet ik niets mee. STOM STOM STOM van me.

Marc

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Marc »

R. Koopmans,

Philips en Panasonic maken geen computers, alleen accessoires daarvoor. Je verhaal slaat dus kant nog wal. Een vriendelijk verzoek aan mensen als R. Koopmans en soortgelijken: als je geen verstand hebt van computers, ga er dan hier niet over schrijven alsof je er alles vanaf weet.

En waar je een computer koopt is zeker belangrijk, de leverancier is de eerste en belangrijkste schakel als het gaat om de afhandeling van garantieclaims, daarna volgt pas de importeur/fabrikant. Als de leverancier al weigert om je compu op te sturen (vaak moet hij de verzendkosten nl. voor eigen rekening nemen), dan kun je nog zo'n goede importeur hebben, je bent dan alsnog "genaaid".

eddie

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door eddie »

Helemaal eens met de heer Tijdink.
Neen, ik heb ook geen aandelen Aldi, maar de service is daar op een zeer hoog nivo. Ik kocht daar waarschijnlijk dezelfde PC als de heer Tijdink. Je hebt een jaarlang ondersteuning van een helpdesk. Ik heb er eenmaal gebruik van gemaakt. Ik was echter bang dat ik uren aan de lijn moest blijven. Het tegendeel was waar binnen een minuut geholpen. En mocht je PC er helemaal mee ophouden dan heb je de meegeleverde Retten CD-rom. Deze doe je in de PC start hem opnieuw op en je kunt zelf een bakje koffie gaan drinken want alles wordt weer geïnstalleerd naar de fabrieksinstellingen. Nee, grote klasse. Ook de gebruikershandleiding fijn in het Nederlands met duidelijk omschreven wat in je PC zit. Daar kan de PC zaak een voorbeeld aannemen! Sorry ik vergat bijna te vermelden dat het allemaal eerste klas componenten zijn. Ik heb het met een programma gecontroleerd. Er zat als motherboard een MSI in.

Delfino

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Delfino »

Excuus, ik heb bovenstaande reacties niet gelezen maar een tip.
Bouw je pc zelf of laat hem door iemand bouwen die er verstand van heeft. Dan kun je een mega snelle goede pc hebben voor weinig.
Tip..... www.tweakers.net

J. van Gelder

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door J. van Gelder »

Koop een PC bij een speciaalzaak zoals Paradigit.
Gebruikt goede A-merk hardware en geeft prima service.

Alex

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Alex »

Ik koop zelf altijd de onderdelen en bouw daar een mooie computer van. Rond de 500 euro heb ik een goedwerkende computer waarmee ik alles kan doen (office, spelletjes, internetten).

Als je dit te moeilijk vindt, neem dan maar een compaq bij Correct bijvoorbeeld. Zijn ook wel goede computers. De aldi PC's... Daar heb ik een wat slechte ervaring mee.

bo

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door bo »

Beste mensen koop geen comp bij aldie of zo.
Bovenstaande hebben geluk gehad.
Ik heb verschillende kennisen die een aldie comp hadden,
maar de meesten hebben hem terug gebracht.
Ik neem aan dat men internet heeft.
Er zijn verschillende comp zaken waar men op internet een comp kan samen stellen ,en gelijk kan zien wat je moet betalen.

bart

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door bart »

Uit het verhaal van de heer/mevrouw Tijdink begrijp ik dat hij erg is blijven steken in het verleden. Het verhaal van de tweedehands auto zegt genoeg. Elke weekend stropen duizenden mensen autobedrijven af en kopen er een wrak. Er worden talloze tv programma's gevuld met leed van eigenaren van zo'n wrak. In de ogen van de heer/mevrouw Tijdink gaat daar maanden lang onderzoek aan vooraf.
Het verhaal van de heer/mevrouw Tijdink is het verhaal van een mislukte journalist die zijn ouderwetse, niet op enige kennis gebaseerde, gedachtenspinsels nu op internet slijt. Het is zeker geen persoon die verstand van computers heeft. De opbouw van zijn verhaal, de inhoud en strekking, je prikt er zo door heen. Enkele leuke zinsnedes van Tijdink:

"En zeker wanneer het gaat over een nieuwe computer."

"Maar niet wanneer het gaat over een nieuwe computer."

"Ik wordt zo langzamerhand erg bedroefd van al die verjaardag verhalen over niet werkende pc's, rokende monitoren, ontploffende cd's en ga zo maar door."

en als toppunt:
"Koop altijd een pc met service on site, dus bij u aan huis, samengesteld uit merk componenten die uitgebreid getest zijn en kijk dan pas naar de prijs.

Natuurlijk staat het u vrij om hierop te reageren."

Jahoor, kijk dan pas naar de prijs. hahahaha en we zijn allen vrij te reageren, wat een voorrecht. Wat een geouwehoer zeg allemaal. Mensen, koop gewoon een PC waar u denkt dat dat het beste is. Het zijn allemaal ondernemers en ze moeten allemaal winst maken. Gaat het niet ten koste van de service dan gaat het wel ten koste van de prijs. U beslist waar u koopt, er gaat bij elke winkel wel wat fout. De een prijst Aldi de hemel in, de ander is bijna zover om het filiaal in de hens te steken. Ik zelf koop altijd bij Paradigit, omdat ik om de hoek woon. Ze hebben uitstekende service. Maar de PC bij de Aldi is ook goed. De laatste aanbieding bevatte componenten van goede kwaliteit, dus daar kan het niet aan liggen. Hoofdzaak van alle problemen is meestal de klant zelf. Die installeert maar raak op de PC en ja dan loopt de software natuurlijk een keer vast. En dat heeft niets met de hardware te maken. Mensen hebben 6 sloten op hun huisdeur, maar geen virusscanner of firewall. Slaap lekker Tijdink.

Ik groet u allen.

marchel

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door marchel »

als je een p.c. gaat aankopen moet je eerst weten wat je ermee gaat doen dan ga je b.v. naar expert omdat ze ook op advies je je kunnen helpen, en verder kun je ook bij expert op wensen van klanten er een zelf laten bouwen wat bij je past en dat heb ik ook gedaan en het werkt perfect <het zijn allemaal a-merken produkten> dus hoogwardig kwaliteit en de service is top, een aanrader i.p.v. naar een supermarkt te gaan waar de mensen niet een weten wat erin zit, en heb je een probleem dan zijn ze niet thuis omdat ze het niet weten hoe het werkt.
groetjes en ga naar expert

yep

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door yep »

koop gewoon een dell, krijg je een ibm voor de prijs van een aldi

Eddie

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Eddie »

geplaatst door yep op 24-04-2003 om 17:55



yep

koop gewoon een dell, krijg je een ibm voor de prijs van een aldi


WHahahahahhahahahaha, zulke flauwekul heb ik nog nooit gehoord. Jij heb dus een dell en het draaid goed. Dat is de hele vergelijking want verder slaat het echt nergens op!

Lucinda

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Lucinda »

Laats verkocht de Aldi een van de beste computers! Mijn neeft die ITer is kocht er een en mijn zwager die ITer is zei dat het perfecte computers zijn!!

guppie

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door guppie »

Ik heb een headstart van de dynabite een eigenmerkje, prima ding nooit probleem.
Prima asus moederbord 512 ddr geheugen
AMD 200+
lite-on brandertje

etc etc

Wil je iets vervangen, prima je hoeft geen speciaal brandertje te kopen wat alleen in jouw syteem kastje past (bv als bij de pressario's)

Je moet gewoon iemand of een winkel vinden die het spulletje goed bij elkaar kan rapen (passend).

R Admiraal

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door R Admiraal »

Hoi, zelf heb ik nu 1,5 jaar een ALDI PC, geweldig wat een apparaat, ik ben een zware gebruiker, ik brand veel cd's ik zet analoge muziek om naar digitaal, ik bouw websites, ik kijk tv op de pc en ik heb nog niet 1 keer een probleem gehad. De cd van de TV kaart was is kwijtgeraakt en ik had met het opruimen van de harde schijf per abuis de software gewist. 1 belletje naar medion en 1 dag later een nieuwe originele cd in de bus KOSTENLOOS. Ik heb kenissen die naar de lokale PCboer gegaan zijn en daar een op maat gesneden computer hebben gekocht tegen een fors hogere prijs. De ellende die ze ermee hebben is ook fors groter.
Dus wat mij betreft een dikke pluim voor Medion. Trouwens de doorsnee PC boer wil net graag dozen schuiven als de ALDI. Het verschil is dat ALDI er voor uit komt. En de dozenschuivende PCboer het liefst in de doos zelf kruipt.

Gesloten