LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
SiCKoffDumbPeople

Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door SiCKoffDumbPeople »

Mensen die geen verstand hebben van computers moeten thuisblijven en hun vrouw blijven pesten

DVDJUNK

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door DVDJUNK »

Zeer terechte opmerking! Bezint eer gij begint. You rule dude!

Gast

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Bla bla bla.

Dus jij rijdt ook niet in een auto of op een fiets neem ik aan? Of kon je dat meteen bij je geboorte al?

Je leert zoiets met vallen en opstaan.

Walter

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Walter »

Koop gerust een pc ook al heb je er totaal geen verstand van. Je leert het vanzelf.
Weten wat je koopt is meer een probleem. Vraag altijd advies aan een deskundige uit je omgeving, nooit in een winkel.

d0h

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door d0h »

Probleem is alleen dat iedereen er tegenwoordig verstand van denkt te hebben omdat ze een keer de consumentenbond op internet hebben gezien. die "deskundigen" uit je omgeving hebben de klok wel horen luiden maar weten vaak niet waar de processor zit.
en in een winkel kun je best om info vragen, het punt alleen is dat A-merken vaak van hardware veranderen, zelfs in dezelfde serie kan het van week tot week verschillen. dus een verkoper kan je nooit met 100% zekerheid vertellen wat er allemaal in zit. of hij moet em openschroeven.

Rebecca

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Rebecca »

die deskundigen waar Walter het over heeft, zeker "een buurman die er verstand van heeft?" Ik geloof dat heel damn nederland zo'n buurman heeft?
En waarom zou je je niet in een winkel kunnen laten adviseren?
Okee, wel een beetje fatsoenlijke winkel dan, niet de AH of de Aldi, maar een ECHTE computerzaak.
Die mensen werken daar niet voor niets, he.

Bertie Hartjes

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Bertie Hartjes »

Teneerste wil ik een reactie geven op die "Ubermensch"(sickoffdumbpeople), want zo'n reactie heeft volgens mij helemaal niets te zoeken op een serieus forum als deze. Uit jou opmerking blijkt maar weer eens op welk intelligentieniveau sommigen onder ons zich bevinden. Ik denk dat Walter en Gast het met mij eens zijn.

anakovka

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door anakovka »

Zielige moeder hoor van SiCKoffDumbPeople. Je zou maar een kind krijgen die er met een hele computerset eruit rolt inclusief monitor. :-)

Bertie Hartjes

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Bertie Hartjes »

Ha gelukkig nog iemand die er ook zo over denkt, ik geef je 2000 % gelijk anakovka.

erik

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door erik »

Ik ben op zich het in zoverre eens met sickoffdumbpeople, dat het wel prettig zou zijn als mensen zich een beetje echt zouden verdiepen in dingen (als computers, internet is er net zo een)voordat ze eraan beginnen. Als je een beetje ingelezen bent help je alleen jezelf omdat je gerichtere vragen in die echte computerwinkel kan stellen en uiteindelijk een goedkopere computer kan kopen, omdat vrijwel niemand (behalve echte gamers dan')een top of the bill systeem nodig heeft. Dat is alleen al een persoonlijk voordeel en dan heb ik het nog niet eens voor het voordeel voor de helpdesk, want wat voor vragen je daar af en toe krijgt. Mensen die de adresbal;k van IE niet kunnen vinden!!!!!>>!

Polke

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Polke »

Ik vind dat iedereen het recht heeft om ooit te beginnen met een computer. Tegelijkertijd vind ik het ook best eens irritant als zo iemand net voor mij in de winkel moet staan.
Laten we echter wel wezen, inlezen is alleen mogelijk als je al enige aanraking hebt gehad. Zeker het werkt wel, maar voor je iets er over kunt lezen moet je wel op een of andere manier kunnen ontdekken wat je dan moet lezen.
Als je nu niets weet, waarom zou je dan gaan lezen over een harde plank? Want dat is een hardboard letterlijk vertaald.
Dat lijkt heel dom, maar eens moet je er achter komen wat het wel is, en dat vind je niet vaak in tijdschriften duidelijk uitgelegd. Ik heb al mijn laatste PC's zelf gebouw, en durf dus best wat. Maar ook ik vind het veel tijd kosten en moeilijk goede uitleg te vinden over heel specifieke vragen. Is een i850E chipset beter dan de i845 voor een P4 of niet? Geef mij maar eens het juiste antwoord? Succes! Dat soort beslissingen weten die super mensen die alles lezen de beginnende computeraar wel te stellen!
SiCKoffDumbPeople, bedenk wel dat jij ook heel "dumb" bent op een heleboel gebieden. Alleen stoor jij je daar niet aan. Geef een ander ook dat recht.
Overigens heeft zo'n naam wel een heel specifieke uitstraling!

Eddie

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Eddie »

Even een reactie op Doh,
Het lijkt me niet echt boeiend voor een beginner te weten wat voor merk videokaart of geluidskaart erin zit. Het is volgends mij handiger te weten wat ie moet doen als de hele bende de soep in loopt, of waar ie moet zijn als er kleine problemen beginnen te onstaan. Merken als Asus of A-open (om eens wat te noemen) zijn toch helemaal niet intresant voor een beginner???

WH

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door WH »

Weten jullie ook hoe die hersenen van jullie werken. Die hadden ze er ook niet bij moeten leveren, of beter gezegd: die zijn er niet bijgeleverd.

Eddie

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Eddie »

Beste SiCKoffDumbPeople,

Ik vind dat je helemaal gelijk heb. Je moet niets kopen als je er geen verstand van heb. Ik vind het belachelijk dat mensen netwerkspullen kopen terwijl ze nog helemaal geen netwerk aangelegd hebben, en maar zeuren dat het niet werkt. Of van die figuren die een auto kopen terwijl ze hun rijbewijs net hebben en nog nooit iets aan een auto gedaan hebben als alleen rijden. Of van die rare types die een wasmachine en fornuis gaan kopen terwijl hun ouders het altijd voor ze deden..... Rare figuren. Maar ja, stel dat ze het niet deden....... De economie had het een stuk moeilijker en niemand had er ooit verstand van gekregen, wand niemand had een computer gekocht en had het geleerd.

Beste WH,

Hebben ze op het A.Z.C. al lang computers? Ikke nie begrijp

Nooit te oud om te leren

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Nooit te oud om te leren »

Ik heb een bewondering voor de mensen die op latere leeftijd nog beginnen met les te nemen in computers. Het probleem is echter dat ze geen goede begeleiding krijgen voor het omgaan met een pc. In mijn vriendenkring zijn er veel mensen waar ik de ouders van help als ze een probleem hebben met een computer. Het zijn soms kleine dingen zoals een internetverbinding aanleggen of uitleggen hoe je een foto verstuurd via email. Maar dat zijn dan meestal mensen die een cursus gehad hebben en als je dan bijvoorbeeld door een scherm gaat scrollen met een muiswiel dan kijken ze je verbaast aan en vragen je hoe je dat doet. Kijk oudere mensen zijn misschien wel wat trager van begrip maar ze zijn niet dom. Je moet veel geduld met ze hebben. Ik denk ook dat dit een enorm gat in de markt is om een goede computerservice te verlenen aan senioren.

roy

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door roy »

Na ruim 16 jaar ervaring te hebben als techneut, kan ik melden dat een computer het zelfde is als auto rijden.

Je moet het leren. Mensen die nooit een computer hebben gezien, moet je daar niet op loslaten zonder RTFM en uitleg.
Dat is, net als bij een auto, wachten op problemen, die snel uit de hand lopen.

Voor de nietkenners, RTFM betekend Read The ****** Manual. (lees eens de handleiding.

Vaak is met een beetje uitleg en instructie een hoop te voorkomen. Maar dan moeten die mensen zich wel realiseren dat dat geld kost.
Weer die "rij"lessen, die moet je ook betalen.

De systeembeheerder die op maandag nog nooit een compie gezien heeft, kan nooit op dinsdag alles weten.

Na 16 jaar, weet ik veel. Heel veel. Maar nog steeds niet alles.

Laten mensen eens beseffen waar ze mee bezig zijn.
Trouwens, een computer heeft, weer als die auto, onderhoud nodig. Dat vergeet men vaak ook.

Wat bij mij meest voorkomt, is een onwetendheid wat erger wordt als het neefje of buurjongen/man zich ermee bemoeid. Zal ook best vaak goed gaan, maar ook vaak fout. En soms is dat niet meer te herstellen.

Met inachtneming van de juiste instelling en bereid zijn te erkennen dat je soms iets niet kan, zal een hoop computer ellende tot het verleden behoren.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Al is het er maar 1, dan is mijn taak volbracht.

Gast

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Nou bedankt dan ben k die ene ik zal het nooit meer doen. Zelf prutsen.

Compuwizz

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Compuwizz »

NATUURLIJK moet je gewooneen pc kunnen kopen al heb je er geen verstand van, maar ga dan wel naar een winkel waar je met problemen kan bellen. Bij sommige winkels kan dat en andere winkels hebben weer een helpdesk, van zichzelf, of ingehuurd.

Er zijn ook pakketjes helpdesk ergens te koop voor een vast bedrag per jar onbeperkt de helpdesk bellen......... ahummmm........ weet alleen niet meer hoe het heet. Iets met Box........ Zoek het uit!

:lol:

Gast

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Al heb je er geen verstand van, en wat dan nog, koop gerust een PC alleen een goede begleider heb je dan wel nodig, het gebeurt maar al te vaak dat zodra een verkoper merkt dat je er de ballen verstand van hebt dat die je iets aan smeert wat die niet kwijt kan.
Dus wel degelijk op je tellen passen, de wereld bestaat ook uit duveltjes en vooral de kleine detailhandelaren die het al moeilijk zat hebben alles wat maar geld opleverd ook al deugt het niet verkopen ze.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Helaas bestaan computercursussen voor ouderen vaak alleen uit lessen in eenvoudig gebruik. Ik denk, dat het beter zou zijn, als men ook eens aandacht besteedt aan, hoe men b.v. een besturingssysteem moet installeren, zodat men niet gelijk op hulp van buitenaf is aangewezen om in geval van een nieuwe installatie te doen. Ook DAT kunnen ouderen best leren onder leiding van een geduldige cursusleider. Om even ontopic te blijven: Als iemand geen verstand heeft van b.v. een magnetron moet ie 'm ook maar niet kopen ? Onzin natuurlijk. De computer is bijna gewoon een onderdeel van het dagelijks leven geworden en mag niet tot op grote hoogten verheven worden. Het is gewoon een dom ding, waar je mee kunt leren omgaan.

Gesloten