Pagina 1 van 2

Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 10:28
door ArjanM
Afgelopen dinsdag kreeg ik van Ziggo een brief waarin het volgende stond geschreven:
U heeft van ons een factuur van Ziggo ontvangen. Het bedrag van deze factuur is eenmalig hoger dan u van ons gewend bent. Dit komt doordat er in de afgelopen periode geen abonnements- en belkosten aan u zijn doorberekend. Een fout aan onze kant en dat spijt ons.
Ik had geen factuur ontvangen dus maar eens met Ziggo bellen, daar werd mij verteld dat het factuurbedrag 719,16 euro is!!!! Op mijn opmerking dat ik in Juli al had aangegeven dat er geen abonnementsgeld van mijn rekening werd afgeschreven werd nagenoeg niet gereageerd, het was niet hun probleem. Betalingsregelingen doet Ziggo ook niet aan. Als ik het geld niet kom missen moest ik bij mijn bank de rekening van Ziggo maar blokkeren, dan zou een externbedrijf contact met mij opnemen om een regeling te treffen. Dat bewuste bedrijf dan maar bellen....

Daar kreeg ik te horen dat er slechts 1 regeling is, 5 termijnen + administratie kosten, en binnen 4 dagen nadat de regeling in werking gaat moet het eerste bedrag bij hun op de rekening staan anders zouden ze maatregelen nemen!!!

Nu is mijn vraag: Mag dit in Nederland, mag een bedrijf je zo behandelen?

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 10:51
door Chocomelk
Hoe kom je in hemelsnaam aan een bedrag van 5719,16 !?

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 12:41
door ArjanM
Chocomelk schreef:Hoe kom je in hemelsnaam aan een bedrag van 5719,16 !?
Kop is inmiddels aangepast.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 13:46
door Chocomelk
ArjanM schreef:
Chocomelk schreef:Hoe kom je in hemelsnaam aan een bedrag van 5719,16 !?
Kop is inmiddels aangepast.
Oke hoe kom je aan 719,16 schuld dan bij ziggo, van een half jaar geen abbonement betaald kom je toch nooit aan zo'n hoog bedrag.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 15:49
door ArjanM
719,16 euro krijg je als Ziggo een jaar lang vergeet de automatische incasso uit te voeren, zelf toen ik hen er op heb geattendeerd hebben ze geen actie ondernomen.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 15:52
door Chocomelk
ArjanM schreef:719,16 euro krijg je als Ziggo een jaar lang vergeet de automatische incasso uit te voeren, zelf toen ik hen er op heb geattendeerd hebben ze geen actie ondernomen.
Zelfs nadat jij hun er op geanttendeerd hebt dus, heb je die 'bewijzen' nog, dan zou het handig zijn hun er daarmee om de oren te gooien.
Als ziggo dat bedrag afboekt kun je het altijd terug laten boeken via je bank, wat je dan ook moet doen, dan heb je het ongeveer binnen 3-5 werkdagen weer
terug op je rekening staan.
Zou met hun mail contakt opnemen zodat je ook altijd de mails kan bewaren, en zeggen dat je het niet eens kan betalen, het is tenslotte ook hun fout dus een betalingsregeling moet toch wel kunnen.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 15:56
door vakkiel
Maarre Arjan, jij hebt de abonnementskosten niet apart gezet ? Je dacht dat je die dan niet hoefde te betalen of hoe dacht je dat zo ?

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 16:05
door Chocomelk
vakkiel schreef:Maarre Arjan, jij hebt de abonnementskosten niet apart gezet ? Je dacht dat je die dan niet hoefde te betalen of hoe dacht je dat zo ?
Dat is natuurlijk makkelijk praten, je kan niet in Arjan zijn portomonee kijken.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 16:15
door ArjanM
Daar geven ze geen gehoor aan, het hun fout, en ze hebben sorry gezegt. Regel het maar met de firma .... (ben daar de naam van kwijt).

Die firma wil echter alleen een betalingsregeling volgens hun voorwaarden, en die zijn niet echt klant vriendelijk.

Toen Essent mij een jaarafrekening stuurde schrok ik ook, maar naar overleg met een meedewerker zijn we samen tot een goede regeling gekomen, gewoon door te over leggen en niet door één richting communicatie.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 20:27
door vakkiel
Beste Arjan,

Dat Ziggo niet mee wil werken aan een betalingsregeling is weliswaar niet vriendelijk maar het verandert niks aan 1 ding: Jij hebt een product aangeschaft waarvoor betaald moet worden !

Als ik maandelijks mijn hypotheek moet betalen en de bank schrijft het door hun fout niet af dan kan ik wel mijn hypotheek uit gaan geven maar vroeg of laat zal ik de achterstallige hypotheek alsnog moeten betalen.

Mijn conclusie van het verhaal:

- Slechte zaak dat Zigge niet maandelijks de abonnementskosten heeft geïncasseerd
- Slechte zaak dat jij niet maandelijks het geld apart hebt gezet.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 30 dec 2009 20:45
door witte angora
Goed, we weten nu wel wie er allemaal schuldig is, maar dat was niet de vraag van Arjan. Dat hij het anders aan had moeten pakken weet hij intussen wel denk ik. Dat hoeft er niet nog een keer ingewreven te worden.

De vraag is feitelijk:

Arjan moet ruim 700 euro betalen. Wat zijn zijn rechten en plichten. Wat zijn redelijke termijnbedragen, over hoeveel termijnen moet dit wettelijk minimaal gespreid worden.

Welke tips hebben mensen om Arjan te helpen. Zijn er meer mensen (of weten wij van mensen) die dit hebben meegemaakt en hoe is het toen opgelost.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 31 dec 2009 00:06
door renegade66
een ding is wel duidelijk, ze zijn beide fout, ziggo door maandelijks niet af te schrijven, en arjan door het geld niet apart te zetten.

maar ziggo is niet netjes bezig door zoiets uit handen te geven aan een extern bedrijf, en al helemaal geen administratiekosten rekenen. zij zijn mede verantwoordelijk. ben wel benieuwd hoeveel administratiekosten eigenlijk berekend word.

betaal in ieder geval je gewone abbo kosten over die periode, desnoods in 5 keer.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 31 dec 2009 02:25
door Bob Schurkjens
Ik zou Ziggo veertien dagen de tijd geven om een redelijke betalingsregeling aan te bieden (bijvoorbeeld 6 termijnen in 6 maanden). Geheel kosteloos uiteraard.

Doe dit verzoek per e-mail met ontvangstbevestiging of eventueel aangetekend per brief aan de "klantenservice" van Ziggo. Krijg je geen reactie per e-mail of brief terug met een goed voorstel, leg de kwestie dan voor aan de Geschillencommissie ECD. Als je met Ziggo belt, dan bouw je geen dossier op en heb je geen bewijs in handen van eventueel gedane toezeggingen. Ik kan me niet voorstellen dat de Commissie Ziggo in het gelijk stelt wanneer Ziggo zou eisen dat je het gehele bedrag op korte termijn moet voldoen. Ziggo is bij deze Commissie aangesloten. Voorwaarde voor het indienen van een geschil is dat de tegenpartij veertien dagen de tijd heeft gehad om een redelijke oplossing aan te bieden.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 02 jan 2010 16:01
door m2dekker
Het beste is ingaan op de regeling van 5 termijnen. Zonder administratiekosten uiteraard, het is immers ook hun fout (m.b.t. auto.incasso).
Aangetekende brieven schrijven naar Ziggo kan ik je niet aanraden en zou ik ook geen waarde aan hechten. Die brieven worden gewoon door een willekeurige werknemers opgepakt en verwerkt als elke andere brief.
Een tip zou zijn om even langs te wippen bij een hoofdkantoor, scheelt wachttijd en frustraties.

Succes.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 02 jan 2010 20:49
door renegade66
@m2dekker,
Aangetekende brieven schrijven naar Ziggo kan ik je niet aanraden en zou ik ook geen waarde aan hechten. Die brieven worden gewoon door een willekeurige werknemers opgepakt en verwerkt als elke andere brief.
Een tip zou zijn om even langs te wippen bij een hoofdkantoor, scheelt wachttijd en frustraties.
wat is dit nu weer voor een belachelijk antwoord?
natuurlijk moet je gewoon een aangetekende brief schrijven naar ziggo, dat hun het willekeurig laten verwerken door een of andere werknemer is hun probleem.
met een aangetekende brief heb je altijd bewijs in een eventuele rechtszaak of wat dan ook. je moet ten alle tijden zoveel mogelijk bewijs verzamelen dan sta je sterker. denk je nu echt dat ze je op een hoofdkantoor beter helpen?

man, doe toch niet zo naief, en lees hier de meerdere topics met goede adviezen van ervaren mensen.
m.b.t de administratiekosten, daar heb je dan weer wel gelijk in.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 03 jan 2010 14:02
door m2dekker
Adviezen van ervaren mensen?
Doe niet zo defensief wil je?

De aangetekende brief kan als bewijs dienen, dat dan weer wel. Echter, als je een zaak echt wilt uitspelen kom je snel al in een ja/nee spelletje terecht.

Om goed geholpen te worden kan je nogmaals toch echt beter bij een hoofdkantoor terecht, heeft niets met naief zijn te maken. Ik weet dit puur uit ervaring omdat ik bij de firma gewerkt heb tot 3 weken geleden en ik weet wat voor incapabel volk de meest belangrijke en urgente klachten gewoon in de prullenbakken gooit. Ze doen ook vrijwel niet aan klachtenmanagement dus dan heb je gelijk in het feit dat je het beste zoveel mogelijk bewijs moet verzamelen.
De vraag is tot hoever men wilt gaan.

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 03 jan 2010 17:46
door Bob Schurkjens
Indien Ziggo e-mails naar de Klantenservice van Ziggo beantwoordt met een ontvangstbevestiging, dan hoef je geen aangetekende brief te sturen. Hetzelfde geldt wanneer je je e-mail met ontvangstbevestiging hebt verzonden en je krijgt hierop een leesbevestiging van Ziggo terug.

In bovenstaande gevallen heb je voldoende schriftelijk bewijs in handen voor je procedure bij de Geschillencommissie: Je hebt bewijs dat Ziggo je bericht heeft ontvangen. Ik weet dit uit ervaring. Scheelt weer een gang naar het postkantoor en 7 euro voor het aantekenen.

Verder vooral niet langs gaan bij Ziggo en niet naar de kantonrechter. www.sgc.nl

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 06 jan 2010 22:43
door Frank&Tabitha
Hallo Arjan en anderen in dit onderwerp,

Wij ontvingen half oktober 2009 (we zijn dan al over gegaan naar een nieuwe provider, Telfort) een rekening van ruim € 500,= en of we dit even terug gaan betalen. Wij hebben dit tegen gehouden, geblokkeerd via de Rabobank (gebeurd vaker bij hen door Ziggo-klanten, zo vernamen wij van een medewerker van de bank). Het grote bedrag werd dus tegen gehouden. Het werd alleen een paar weken rustig vanuit Ziggo en daarna kregen we een brief of we alsnog dit bedrag wilden betalen omdat geprobeerd was dit bedrag te incasseren.
Eerder dit jaar had ik al eerder Ziggo gebeld dat er iets niet helemaal goed ging met de kosten, nl. alleen maar € 39,95 p/mnd het 3-in-1 pakket, op onze factuur en onder MijnZiggo. Er werden geen gesprekstelefoonkosten meegenomen in de factuur. Hier hebben wij meerdere malen over gebeld en dus ook geklaagd. Dit zou allemaal goed komen vertelde men ons. Begin oktober, 5 okt., zijn wij echter over gegaan naar een andere provider, Telfort, door de vele problemen welke we bij Ziggo hadden met de telefoon. Dit was op zich ook al lastig, telefoon ging pas 4 dagen later over van Ziggo naar Telfort. (zie artikel http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/? ... f7e13a9d10) Dit is gelukkig wel goed gegaan allemaal, zucht!!!
Uiteindelijk hebben we diverse malen een paar medewerkers gesproken bij Ziggo en nadrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging in termijnen terug te mogen betalen (wij hebben tenslotte toch gebeld en deze kosten moeten terug betaald worden zijn wij er ons van bewust. Al krijg je later de gespreks telefoon-kosten, betalen MOET je, je hebt een dienst gekregen van een provider waarvan je gebruik hebt gemaakt). Wij begrepen dat er intern bij Ziggo iets niet helemaal goed is gegaan met doorgeven van de telefoontikken, gesprekken, etc. Scheen een technisch iets te zijn wat bij ons, wellicht bij anderen ook herkenbaar, niet goed is gegaan tijdens mijn verhuizing uit Multikabel-gebied naar @Home-gebied.

Gelukkig hebben we nu toch, al probeerden wij met de administratie van Ziggo te regelen op 10 termijnen terug betalen, in 3 termijnen en € 150,-- korting aan de telefoontjes die we moesten plegen om al de problemen die wij hadden Ziggo te bellen, alles terug konden betalen. Totale terug betaling was nu € 350,-- in 3 maanden. Die korting vonden wij zelf al een hele verademing van tegemoetkoming met alle problemen (ook niet goed kunnen bellen, storing buiten onze schuld om, verkeerde levering modems, etc. etc.) welke wij hadden.

Ik hoop dus dat een ieder en vnl. Arjan, eerste van dit onderwerp, op een zo goed mogelijke manier, in termijnen, als het bedrag dat hij moet betalen, en ik denk dat dit hetzelfde probleem is wat wij dus hadden met het niet vermelden op de eerdere facturen, wordt opgelost.
Succes Arjan, en als er voor ons ook verdere vragen zijn, stel ze gerust!

Gr.
Frank&Tabitha

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 08 jan 2010 09:56
door den dries
BESTE ARJAN en andere Ziggoklanten,

Dit is weer een voorbeeld hoe het mis kan gaan wanneer je niet zelf zorg draagt voor de betalingen.
Hoewel Ziggo in zijn reglement heeft staan dat een automatische incasso verplicht is raad ik u allen aan bij uw bank dit te blokkeren wanneer u zelf over internetbankieren beschikt.
U moet Ziggo niet de mogelijkheid laten vrijelijk op uw rekening te shoppen.
Ikzelf boek mijn internet periodiek maandelijks over en het kwartaalabonnement TV doe ik handmatig.
Zorg er wel voor dat u enkele dagen voor de vervaldatum van de factuur overboekt.
Een automatische incasso is NIET verplicht, wel dat u op tijd betaald voor de geleverde diensten.
Doe uw voordeel ! ! :wink:

Re: Ziggo wil 719,16 euro afschijven van mijn betaalrekening.

Geplaatst: 09 jan 2010 19:09
door ArjanM
Inmiddels maar weer Ziggo een mail gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat ik geen probleem hb met het bedrag, maar met het fijt hoe hun te werk gaan. ik hen aan Ziggo ook een Betalings voorstel gedaan, ben benieuwd of ze als volwassen mensen kunnen reageren.