foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop
Geplaatst: 30 dec 2009 12:33
hallo,
gaarne uw advies in deze.
Mijn man wilde graag (mini) laptop voor kerstmis met 320 gb.
Ik had een budget van 4 a 5 honderd euro.
Wij kopen al ruim 20 jaar onze electronica bij deze zaak.
Ik heb geen verstand van laptops dus ben naar deze winkel gegaan die ons altijd goed geholpen heeft. Daar aangekomen hebben ze er 2 liggen beide van 160 gb.
320 gb zou ook niet binnen mijn budget passen.
Dus ik nam aan dat de winkel het wel zou weten en kocht de 160 gb.
Manlief was echter not so amused want er zat ook windows xp op en hij zei me dat ik duidelijk teveel heb betaald voor deze laptop en dat hij echt graag 320 gb had gewild en windows 7
Ik terug naar de winkel en nogmaals gevraagd.
Daaar werd verteld dat minilaptops nooit met vista zijn uitgebracht en met windows 7 nog niet zo erg verkrijgbaar plus een hoger prijskaartje.
Ik uiteindelijk de laptop geruild voor de andere, nog steeds 160 gb maar wel luxere uitvoering en 50 euro duurder.
Nog niet helemaal happy maar goed.
op de bon stond dus dat ze geen geld teruggaven(zie je dan pas NA aankoop)
Thuisgekomen toch op internet gaan zoeken naar winkels die vergelijkbare laptops verkopen maar wel met 320 gb en tot mijn verbazing zie ik ze te kust en te keur voor dezelfde bedragen als wat ik nu betaald heb en dan ook nog windows 7 erop.
Ik ben dus al 2 dagen aan het bellen maar men weigert mn geld terug te geven.
Ik kan nu wachten op de icter die evt volgende week kan bekijken of er 1 besteld kan worden maar dat systeeem heb ik met de behulpzame verkoopster al doorgenomen en het viel niet te vinden.
Vanochtend consuwijzer gebeld en ik kan mij beroepen op dwaling.
Ik had immers deze laptop niet gekocht als er 1 met 320 gb en windows 7 binnen mijn budget WEL had kunnen kopen.
Ik heb dus weer gebeld maar de man die ik moest hebben zou druk zijn, dat kan.
Ik heb mn verhaal weer uitgelegd aan de behulpzame verkoopster en haar gevraagd haar chef te informeren met het verzoek mij terug te bellen.
Ondertussen ving ik nog een gesprek tussen haar en die man op en laten we zeggen dat de man haar niet fatsoenlijk te woord stond ze kon grauw en snauw krijgen terwijl zij gewoon dr best doet.
Ik wacht dus nu op telefoon van die zaak.
ben als de dood om uitgefoeterd te worden en haat ruzie etc maar ik voel me belazerd en bekocht en misleid.
ik ging er vanuit dat zij kundig waren.
Wat kan ik nu nog meer doen?
mvg
fam B
gaarne uw advies in deze.
Mijn man wilde graag (mini) laptop voor kerstmis met 320 gb.
Ik had een budget van 4 a 5 honderd euro.
Wij kopen al ruim 20 jaar onze electronica bij deze zaak.
Ik heb geen verstand van laptops dus ben naar deze winkel gegaan die ons altijd goed geholpen heeft. Daar aangekomen hebben ze er 2 liggen beide van 160 gb.
320 gb zou ook niet binnen mijn budget passen.
Dus ik nam aan dat de winkel het wel zou weten en kocht de 160 gb.
Manlief was echter not so amused want er zat ook windows xp op en hij zei me dat ik duidelijk teveel heb betaald voor deze laptop en dat hij echt graag 320 gb had gewild en windows 7
Ik terug naar de winkel en nogmaals gevraagd.
Daaar werd verteld dat minilaptops nooit met vista zijn uitgebracht en met windows 7 nog niet zo erg verkrijgbaar plus een hoger prijskaartje.
Ik uiteindelijk de laptop geruild voor de andere, nog steeds 160 gb maar wel luxere uitvoering en 50 euro duurder.
Nog niet helemaal happy maar goed.
op de bon stond dus dat ze geen geld teruggaven(zie je dan pas NA aankoop)
Thuisgekomen toch op internet gaan zoeken naar winkels die vergelijkbare laptops verkopen maar wel met 320 gb en tot mijn verbazing zie ik ze te kust en te keur voor dezelfde bedragen als wat ik nu betaald heb en dan ook nog windows 7 erop.
Ik ben dus al 2 dagen aan het bellen maar men weigert mn geld terug te geven.
Ik kan nu wachten op de icter die evt volgende week kan bekijken of er 1 besteld kan worden maar dat systeeem heb ik met de behulpzame verkoopster al doorgenomen en het viel niet te vinden.
Vanochtend consuwijzer gebeld en ik kan mij beroepen op dwaling.
Ik had immers deze laptop niet gekocht als er 1 met 320 gb en windows 7 binnen mijn budget WEL had kunnen kopen.
Ik heb dus weer gebeld maar de man die ik moest hebben zou druk zijn, dat kan.
Ik heb mn verhaal weer uitgelegd aan de behulpzame verkoopster en haar gevraagd haar chef te informeren met het verzoek mij terug te bellen.
Ondertussen ving ik nog een gesprek tussen haar en die man op en laten we zeggen dat de man haar niet fatsoenlijk te woord stond ze kon grauw en snauw krijgen terwijl zij gewoon dr best doet.
Ik wacht dus nu op telefoon van die zaak.
ben als de dood om uitgefoeterd te worden en haat ruzie etc maar ik voel me belazerd en bekocht en misleid.
ik ging er vanuit dat zij kundig waren.
Wat kan ik nu nog meer doen?
mvg
fam B