Telefoontjes UPC met een bandje
Geplaatst: 30 dec 2009 16:04
Beste mensen,
Sinds een week ben ik regelmatig gebeld (variƫrend van 10.00 tot 21.00) door een onbekend nummer. Meestal zijn dit vervelende reclametelefoontjes (je hebt een prijs gewonnen of er ligt een prachtige aanbieding voor u klaar!), dus ik besloot niet op te nemen.
Vandaag besloot mijn vriend op te nemen, omdat ik er ondertussen krankzinnig van werd en de frequentie van de telefoontjes opgelopen was (vanmorgen al vijf keer gebeld). Wat schetst mijn verbazing: na het openemen een hoop geroezemoes op de achtergrond, even stilte en daarna een bandje met de vraag of je 'een 1 wilt toetsen om door te gaan'. Mijn vriend drukte op de 1, vervolgens gebeurde er niets, waarna we maar opgehangen hebben.
10 minuten later ging opnieuw de telefoon. Ik nam op, hetzelfde geroezemoes op de achtergrond en plotseling begint een medewerker van UPC te ratelen dat hij een prachtige aanbieding voor me heeft, omdat hij me wilde bedanken dat ik zo'n trouwe klant ben. Ik heb vriendelijk vermeld dat ik geen interesse had. Vervolgens ratelde hij door met het verhaal dat ik even kon blijven hangen, dan een bandje zou krijgen en via dat bandje zou ik mezelf kunnen blokkeren voor telemarketing van UPC, "maar als ik op zou hangen kon dit natuurlijk ook". Dit laatste vond ik een nogal vreemde opmerking, want waarom zou ik dan naar het bandje blijven luisteren? Voordat ik kon zeggen dat ik dit vreemd vond en kon vragen of zij al eerder via een bandje hadden gebeld, was deze medewerker van de lijn verdwenen en kreeg ik inderdaad hetzelfde bandje als eerder vandaag met de mededeling dat ik een 1 kon toetsen om door te gaan. Ik heb niets ingedrukt en opgehangen.
Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde gang van zaken. Ik hou niet van bandjes en zeker niet van nummers die ik daarvoor moet intoetsen, tenzij het een snelkeuzemenu is die je krijgt wanneer je een willekeurige klantenservice belt. Ook vind ik het vreemd dat UPC zelf aanbiedt om me te laten blokkeren voor ongewenste telefoontjes van UPC. Is dit een normale gang van zaken en hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik wil niet al te wantrouwig zijn, maar tegenwoordig ben ik wel op mijn hoede, omdat ik veel heb gelezen over malafide praktijken via de telefoon.
Groetjes.
Sinds een week ben ik regelmatig gebeld (variƫrend van 10.00 tot 21.00) door een onbekend nummer. Meestal zijn dit vervelende reclametelefoontjes (je hebt een prijs gewonnen of er ligt een prachtige aanbieding voor u klaar!), dus ik besloot niet op te nemen.
Vandaag besloot mijn vriend op te nemen, omdat ik er ondertussen krankzinnig van werd en de frequentie van de telefoontjes opgelopen was (vanmorgen al vijf keer gebeld). Wat schetst mijn verbazing: na het openemen een hoop geroezemoes op de achtergrond, even stilte en daarna een bandje met de vraag of je 'een 1 wilt toetsen om door te gaan'. Mijn vriend drukte op de 1, vervolgens gebeurde er niets, waarna we maar opgehangen hebben.
10 minuten later ging opnieuw de telefoon. Ik nam op, hetzelfde geroezemoes op de achtergrond en plotseling begint een medewerker van UPC te ratelen dat hij een prachtige aanbieding voor me heeft, omdat hij me wilde bedanken dat ik zo'n trouwe klant ben. Ik heb vriendelijk vermeld dat ik geen interesse had. Vervolgens ratelde hij door met het verhaal dat ik even kon blijven hangen, dan een bandje zou krijgen en via dat bandje zou ik mezelf kunnen blokkeren voor telemarketing van UPC, "maar als ik op zou hangen kon dit natuurlijk ook". Dit laatste vond ik een nogal vreemde opmerking, want waarom zou ik dan naar het bandje blijven luisteren? Voordat ik kon zeggen dat ik dit vreemd vond en kon vragen of zij al eerder via een bandje hadden gebeld, was deze medewerker van de lijn verdwenen en kreeg ik inderdaad hetzelfde bandje als eerder vandaag met de mededeling dat ik een 1 kon toetsen om door te gaan. Ik heb niets ingedrukt en opgehangen.
Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde gang van zaken. Ik hou niet van bandjes en zeker niet van nummers die ik daarvoor moet intoetsen, tenzij het een snelkeuzemenu is die je krijgt wanneer je een willekeurige klantenservice belt. Ook vind ik het vreemd dat UPC zelf aanbiedt om me te laten blokkeren voor ongewenste telefoontjes van UPC. Is dit een normale gang van zaken en hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik wil niet al te wantrouwig zijn, maar tegenwoordig ben ik wel op mijn hoede, omdat ik veel heb gelezen over malafide praktijken via de telefoon.
Groetjes.