Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)
Geplaatst: 31 dec 2009 16:05
Op 15 december heb ik een DELL Inspiron 1750 laptop besteld bij DELL.
De prijs voor de standaardconfiguratie bedroeg €399,-.
Als extra optie koos ik voor de ATI 4330 videokaart, waarbij vermeld stond dat hiervoor €60,- berekend zou worden. De configurator berekende echter €68,98.
De prijzen die bij de overige opties vermeld stonden werden wel correct doorberekend.
Hebt u een inspiron 1750 met ATI 4330 besteld in december dan is de kans groot dat u slachtoffer bent geworden van deze fout, die DELL ook na drie mailtjes blijft ontkennen, met als gevolg dat deze foutieve doorberekening nu (31-12-2009) nog steeds wordt gehanteerd.
Mocht u dus van plan zijn iets bij DELL te bestellen.....wees gewaarschuwd en reken alles goed na voordat u besteld!!!!
UPDATE 01-01-2010
Uit enkele reacties blijkt dat sommigen ervan uitgaan dat hier sprake is van een foutje van DELL. Dacht ik dus ook, vandaar dat ik DELL direct na de ontdekking een email had gestuurd. Reactie: "DELL levert artikelen tegen een totaalprijs, waarmee u als klant akkoord gaat als u de bestelling bevestigt. Verder hebben wij de door u beschreven fout niet waargenomen." Je zou verwachten dat een bedrijf blij is, als iemand hen op een fout wijst, zodat ze deze snel kunnen corrigeren. Maar DELL blijft ook na twee uitgebreide toelichtingen met schermprintjes, bij het standpunt dat er geen sprake is van een fout en dat klanten nou eenmaal een order sluiten voor een eindprijs. Dat bij de berekening van die eindprijs andere optieprijzen worden berekend dan zij vermelden, schijnt hen niet te deren.
Willens en wetens laat men de "fout" dus in hun configurator bestaan. Vandaar mijn waarschuwing. Het gaat niet om het bedrag, maar om de mentaliteit.
En ja, natuurlijk kun je de koop ook binnen 7 dagen ongedaan maken. Blijft echter nog steeds mijn goedbedoelde waarschuwing van kracht om tellingen van DELL zelf na te rekenen; voordat je iets bij deze cowboys bestelt, of binnen 7 dagen na de levering.
Moraal van het verhaal: als ik een supermarkt begin en het kasregister zodanig manipuleer dat het totaalbedrag stiekem met twee euro wordt opgehoogd bij iedere klant die meer dan 10 artikelen afrekent voor meer dan 15 euro, maak ik me dan schuldig aan bedrog, of kan ik met een gerust hart tegen die paar klanten, die een kassastrook misschien per ongeluk thuis toch nog eens natellen, zeggen dat zij door te betalen nou eenmaal akkoord zijn gegaan met het eindbedrag en dat dit bedrag daarmee dus correct is?
De prijs voor de standaardconfiguratie bedroeg €399,-.
Als extra optie koos ik voor de ATI 4330 videokaart, waarbij vermeld stond dat hiervoor €60,- berekend zou worden. De configurator berekende echter €68,98.
De prijzen die bij de overige opties vermeld stonden werden wel correct doorberekend.
Hebt u een inspiron 1750 met ATI 4330 besteld in december dan is de kans groot dat u slachtoffer bent geworden van deze fout, die DELL ook na drie mailtjes blijft ontkennen, met als gevolg dat deze foutieve doorberekening nu (31-12-2009) nog steeds wordt gehanteerd.
Mocht u dus van plan zijn iets bij DELL te bestellen.....wees gewaarschuwd en reken alles goed na voordat u besteld!!!!
UPDATE 01-01-2010
Uit enkele reacties blijkt dat sommigen ervan uitgaan dat hier sprake is van een foutje van DELL. Dacht ik dus ook, vandaar dat ik DELL direct na de ontdekking een email had gestuurd. Reactie: "DELL levert artikelen tegen een totaalprijs, waarmee u als klant akkoord gaat als u de bestelling bevestigt. Verder hebben wij de door u beschreven fout niet waargenomen." Je zou verwachten dat een bedrijf blij is, als iemand hen op een fout wijst, zodat ze deze snel kunnen corrigeren. Maar DELL blijft ook na twee uitgebreide toelichtingen met schermprintjes, bij het standpunt dat er geen sprake is van een fout en dat klanten nou eenmaal een order sluiten voor een eindprijs. Dat bij de berekening van die eindprijs andere optieprijzen worden berekend dan zij vermelden, schijnt hen niet te deren.
Willens en wetens laat men de "fout" dus in hun configurator bestaan. Vandaar mijn waarschuwing. Het gaat niet om het bedrag, maar om de mentaliteit.
En ja, natuurlijk kun je de koop ook binnen 7 dagen ongedaan maken. Blijft echter nog steeds mijn goedbedoelde waarschuwing van kracht om tellingen van DELL zelf na te rekenen; voordat je iets bij deze cowboys bestelt, of binnen 7 dagen na de levering.
Moraal van het verhaal: als ik een supermarkt begin en het kasregister zodanig manipuleer dat het totaalbedrag stiekem met twee euro wordt opgehoogd bij iedere klant die meer dan 10 artikelen afrekent voor meer dan 15 euro, maak ik me dan schuldig aan bedrog, of kan ik met een gerust hart tegen die paar klanten, die een kassastrook misschien per ongeluk thuis toch nog eens natellen, zeggen dat zij door te betalen nou eenmaal akkoord zijn gegaan met het eindbedrag en dat dit bedrag daarmee dus correct is?