LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door EdoK »

Het is een discussie waar je met kosten en baten nooit uit gaat komen. Een snuffelhond zorgt weliswaar voor het pakken van drugs maar dat leidt ook weer tot kosten van het gevangenschap. ;-)

Belangrijkste argument blijft voor mij dat hondenpoep de leefomgeving bepaalt en dat dit bij katten veel minder is. De poep op de stoep, in het gras op de speelplaats is altijd van honden en nooit van katten.

Die belasting hoeft er wat mij betreft helemaal niet te zijn als hondeneigenaren hun verantwoordelijkheden nemen als je met hun hond in het openbaar zijn.

Hoe zouden we er trouwens over denken als een ouder een klein kind op de stoep zou laten poepen en dat gewoon zou laten liggen? Daar zou toch bezwaar tegen zijn? Het is feitelijk hetzelfde. Poep dat met een regenbui weer verdwenen is!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

EdoK schreef:
altijd van honden en nooit van katten.
niet mee eens, de stront in je tuin ken je kind ook veel last van hebben wat zou je denken van het feit dat je soms in je voortuin spul moet strooien om de kattenzeik en stronlucht weg te krijgen , en dat terwijl je zelf geen kat hebt? dat is pas smerig.

honden op de stoep laten poepen ja is smerig maar niet iedereen doet dat, blijft wel bij dat er ik weet niet hoeveel katten in andermans tuinen schijten!!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door bianca82 »

MarkII schreef:Meen ooit eens te hebben gezien dat kattengrind een natuurproduct is. Dus bij weggooien eindigt het dus in de oven bij de vuilverbranding. Daarna zal het in de as la terecht komen waarna mijn zakje kattengrind word hergebruikt onder de asfalt wegen in Nederland.

Daarbij betaal ik 2,20 euro per zak vuil. Tevens betalen we ook nog voor het ophalen daarvan en het verwerken. Dus ik denk dat ik mijn bijdrage wel heb gedaan.
Mijn kat komt trouwens ook niet buiten. Vind ik zonde want hij is zo mooi wit.

Maar ik heb niets tegen honden hoor.
mee eens.. (alles mijn kat is ook zo mooi wit)

mijn katten komen ook niet buiten.. heb liever een levende kat dan een doodgereden kat (elke week liggen er hier wel een aantal dode katten op de weg)

tja hondenbelasting als er inderdaad wat mee gebeurd (hondenpoep die opgeruimd wordt omdat sommige baasjes zoiets hebben van opruimen? ik betaal belasting bijvoorbeeld) heb ik er geen problemen mee

ja wij hebben altijd honden gehad (alleen op t moment niet) altijd betaald.. en wij raapte het altijd netjes op.. maar veel eigenaren doen dat helaas niet waardoor je als je in de schemer loop (ik ben nachtblind) je wel is in zo'n mooie keutel loop met je schoenen of kinderwagen... best irritant

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tiptoo schreef:niet mee eens, de stront in je tuin ken je kind ook veel last van hebben wat zou je denken van het feit dat je soms in je voortuin spul moet strooien om de kattenzeik en stronlucht weg te krijgen , en dat terwijl je zelf geen kat hebt? dat is pas smerig.

honden op de stoep laten poepen ja is smerig maar niet iedereen doet dat, blijft wel bij dat er ik weet niet hoeveel katten in andermans tuinen schijten!!
Is inderdaad ranzig, maar niet iedereen doet dat.
Dat is jouw logica.
Als die redenatie opgaat voor hondenpoep, moet die ook opgaan voor kattenpoep.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

VioletPrue schreef: Is inderdaad ranzig, maar niet iedereen doet dat.
Dat is jouw logica.
Als die redenatie opgaat voor hondenpoep, moet die ook opgaan voor kattenpoep.

nee niet mijn logica , de realiteit niet iedereen houdt zijn/haar kat binnen heb je al gezegd hier stikt het van de katten allemaal dag en nacht buiten dus je ken wel nagaan dat er hier overlast is van katten.

hondenbezitters die de stront niet opruimen zijn aso.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Een snuffelhond zorgt weliswaar voor het pakken van drugs maar dat leidt ook weer tot kosten van het gevangenschap.
Juist. De kosten van gevangenschap van een drugscrimineel aangewezen door een drugshond vallen de hond aan te rekenen.

Vandaar dat het bij de politie zo slecht geld verdienen is, en dat er te weinig boeven worden gevangen. Ze veroorzaken daarmee te veel kosten voor de maatschappij!

Kom op nou.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ook hier in de omgeving vele kattenbezitters die hun beesten maar rond laten lopen buiten, veel overlast ervan en niemand die er wat aan doet.
De eigenaren vinden het zo horen....want een kat moet toch buiten kunnen lopen, moeten we de honden ook maar allemaal los laten lopen en een hondeluik in de deur maken !?

Ik maak me geen drukte om de hondenbelasting, betaal het met liefde en plezier maar moet ook zeggen dat gemeente hier alles netjes bijhoudt, speciale hondenuitlaatveldjes zijn die afgezet zijn, die wekelijks gezogen worden.

Kattenbelasting voor mensen die hun kat buiten laten lopen, dus hun vrije gang laten gaan : JA !

Krabbeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2006 11:51

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Krabbeltje »

Deze discussie is al zo oud en gaat meer om een gevoel van onrechtvaardigheid en geld, dan over de dieren zelf. Als dierenliefhebbers onder elkaar zouden we eens moeten stoppen met het kat en hond spelletje te spelen en het ene dier tegenover het andere in een kwaad daglicht stellen.

Hondenbelasting is een 'melkkoe'-maatregel genomen door de overheid, niet door kattenbezitters in Nederland. Afschaffen zou wat mij betreft - als kattenliefhebber - best mogen. Dan wordt de belasting over alle mensen in Nederland verdeeld. Dus mensen zonder dieren, met heel andere dieren, kattenbezitters, maar dus ook hondenbezitters. Maar dan krijgen we waarschijnlijk weer heel andere discussies.

Laten we het voor de verandering een keer eens zijn met elkaar, dat dierenliefhebbers graag goed zorgen voor hun dier en veel voor hun welzijn over hebben. Dat de huidige belastingmaatregelen zijn zoals ze nu zijn, is zeker onredelijk, maar helaas een feit. Het alternatief zoals ik hierboven heb beschreven, zal door politici denk ik niet zo snel worden aangedragen, gezien het feit dat het maatschappelijke draagvlak dan dun zal blijken. En in politieke termen betekent dat 'stemmen van potentiele kiezers'. Nou, dan weet u het wel hé!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ krabbeltje , dat moet nog blijken of katten liefhebbers nog zoveel om hun dieren geven, er is al gezegd dat als er kattenbelasting komt er heel wat katten op straat gegooid worden!

dat is dus geen dierenliefde dat is dierenleed.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Krabbeltje schreef:.

Laten we het voor de verandering een keer eens zijn met elkaar, dat dierenliefhebbers graag goed zorgen voor hun dier en veel voor hun welzijn over hebben. wel hé!
Hoe zit het met die kattenbezitters die hun kat gewoon aan hun lot
overlaten en maar naar buiten laten gaan waneer de kat dat wil ?
Is dat ook dierenliefde ?

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Milady »

VioletPrue schreef
Maar die kilo's kattenkorrels alleen al kloppen niet.
Ik heb bijvoorbeeld zakken van 2 kilo, waar mijn kat 3 weken mee doet, omdat het siliconenkorrels zijn.
Dus ik verbruik minder dan 35 kilo kattenbakkorrels per jaar.
Dus veel minder dan waar de rekenkamer vanuit is gegaan.
En je gaat niet in op mijn tegenvragen, wat kosten bijtincidenten per jaar, hoeveel poept een hond en kost dat de samenleving om op te ruimen etc?
VioletPrue schreef
Men gaat uit wat er jaarlijks aan kattenbakkorrels binnenkomt bij de afvalverwerking (dus niet per huishouden en ook niet of je nu maar 1 of 16 katten hebt)
VioletPrue schreefwat kosten bijtincidenten per jaar
Hoe moet ik dat weten, weet jij dan wat katten krabben per jaar kost?
Bovendien is het niet relevant deze kostenposten, want iedereen met of zonder dier betaald hieraan.
VioletPrue schreefhoeveel poept een hond
hoeveel 1 hond poep per jaar dat weet ik niet, maar wel van alle honden totaal. De 1,8 miljoen honden die in Nederland rondlopen, produceren per jaar gezamenlijk zo'n 145 miljoen kilo poep. Dat zegt de Europese wetenschappelijke raad voor gezelschapsdieren Esccap.
Nu kan ik ook heel kinderachtig zeggen ja maar mijn 2 honden poepen maar 2x per dag dus dat klopt niet hoor.
VioletPrue schreef en wat kost dat de samenleving om op te ruimen
Ik zou willen dat dit transparant was, die kosten, maar dat houd elke gemeente voor zich zelf, waarom omdat ze niet alle hondenbelasting besteden voor de doelen waar het voor nodig is, veelal wordt de opbrengst van de hondenbelasting aangewend om een gat in de begroting te dichten.
Dus geloof me maar er zijn gemeentes die het wel daarvan betalen en van de boetes die zijn opgelegd aan de niet opruimers van hondenpoep.

VioletPrue schreef Dus mijn baas moet maar betalen voor het opruimen van een probleem van een ander, of ik moet het maar in mijn pauze doen?
Je ziet niet in hoe scheef dat is?
Volgens mij ben je gewoon zelf scheef bezig en ik attendeer je daar alleen maar op, zoals ik al eerder schreef (Alleen kies jij daarvoor om er niet op in te gaan) jij hoeft het niet op te ruimen dat is de taak van de gemeente dus nogmaals klacht in dienen zodat er meer gecontroleerd word en er boete's uitgedeeld kunnen worden.
VioletPrue schreef Helaas is het probleem dan niet opgelost.
Als iemand dusdanig gewond is (zoals mijn kennis) dat hij/zij bloedend op de grond ligt en de hond (al dan niet met baas) gaat er vandoor, hoe achterhaal je dan van wie de hond is?
Dus dat probleem blijft echt wel bestaan hoor.
VioletPrue schreef Hoe achterhaal je dan van wie de hond is?
Het zal inderdaad niet altijd even makkelijk gaan om de eigenaar en hond te achter halen,maar misschien via getuigen via signalement baas en hond.
politie zou bij buurtbewoners navragen kunnen doen.
Plaatsing in lokale krant eventueel met oproep naar getuigen mochten die er niet zijn. Een oproep via de lokale tv.

VioletPrue schreef Die veldjes vergen ander onderhoud dan het andere openbaar groen.
Een gewoon grasveld kun je gelijk maaien, een veld vol poep zal echt eerst geruimd moeten worden voor je kun maaien, anders zit de poep zelfs op de stoep naast het veld.
Nog maar een keer dan, de poep word opgeruimd vanuit de hondenbelasting en de boetes die de honden eigenaar krijgt voor het niet opruimen en het gras maaien is de afdeling groenvoorziening.

VioletPrue schreef Er staat wel degelijk een boete op het neergooien van vuil op straat.
Dat agenten hem niet snel uitdelen is een ander verhaal.
Al weer laksheid van uit de gemeente dus, die er geen agenten of handhavers op uit sturen in de wijken om daadwerkelijk boetes uit te delen.
VioletPrue schreef En die poep bakken komen echt niet op dezelfde plek terecht als je papiertjes die je in een gewone afvalbak doet.
Lees jij mijn berichten wel, ik heb nu al een paar keer vertelt dat er in onze gemeente GEEN poepbakken staan maar (als ze er al staan) wel afvalbakken dan mag het gewoon daarin dus wel het zelfde papiertje en de poepzak in dezelfde afvalbak in onze gemeente.
Dit staat op de website van onze gemeente:De persoon die de hond uitlaat is verantwoordelijk voor de eventuele 'ongelukjes' van de hond. Speciale opruimzakjes zijn verkrijgbaar bij elke wijkpost en kunnen in elke afvalbak in de hele stad worden gedeponeerd

VioletPrue schreef In eerste instantie worden ze hier toegestuurd.
Nou hier niet hoor
VioletPrue schreef Daarna kun je ze inderdaad zelf ophalen bij de wijkagent.
Kun je lopend heen met de hond.
Twee vliegen in één klap.
De wijkpost is bij ons in de bibiohtheek en ik persoonlijk ga daar dus nooit heen voor die poepzakjes (koop ze gewoon zelf)
Je mag daar niet naar binnen met je hond (prima hoor maar voor mij zeker geen 2 vliegen in 1 klap) ik heb er 2 die ga ik echt niet buiten vast zetten zonder dat ik ze kan zien.
VioletPrue schreef Als je zo leuk kan overtypen wat een kat allemaal wel vervuilt,maar niet op vragen kan antwoorden over kosten van een hond....tja.
Er bestaat ook nog zo iets als kopiëren en plakken hoor, en de vragen over hoeveel de hond kost dat antwoord kan ik je niet geven dat is denk ik nog niet uitgerekend dus als je dat zo graag wilt weten stuur het op naar de rekenkamer.
Jij roept dat katten de niet kattenbezitters zo veel kosten (terwijl de kosten volgens mij lager uitvallen dan de rekenkamer berekend heeft, maar dat daargelaten)
Misschien is het toch handig dat je sommige berichten van mij nog eens terug leest over wie wat roept, dat van de rekenkamer heb ik alleen maar geplaatst omdat ik zeer verbaasd was en inderdaad nooit geweten heb dat er dus kosten voor niet katten bezitters of mensen zonder dieren verhaalt word,of wil je zeggen dat jij dit wel wist?
VioletPrue schreef als ik je dan vraag wat een hond een niet hondenbezitter kost, zeg je 'Google het maar'.
Beetje zwak
Lees je eigen berichten ook maar even terug je vraag was, hoeveel poept 1 hond per jaar en daarop zei ik Google het maar.
Als jij ervan uit gaat dat de rekenkamer fout zit met die berekening waarom zou je dan wel aannemen als ik neerzet hoeveel een hond p.j. poept?
VioletPrue schreef Verder wil ik nogmaals aangeven dat ik er ook tegen ben dan katten overal loslopen en overal zo maar poepen.
In tuinen, in zandbakken bij scholen, noem maar op.
Zwaar aso, maar niet minder aso dan honden die exact hetzelfde doen.
Nou daarover zijn we het dus eens maar waar ik het helemaal niet over eens ben en ook dat ontgaat jou bij het lezen van mijn berichten dat het nogal verschilt wat een gemeente doet met het belastinggeld die hondeneigenaren betalen en
zoals krabbeltje al schrijft gaat het inderdaad meer om een gevoel van onrechtvaardigheid en geld.
En dit idee van krabbetje vind ik persoonlijk zo gek nog niet:
Dan wordt de belasting over alle mensen in Nederland verdeeld. Dus mensen zonder dieren,met heel andere dieren, kattenbezitters, maar dus ook hondenbezitters.
tiptoo schreef: dat moet nog blijken of katten liefhebbers nog zoveel om hun dieren geven, er is al gezegd dat als er katten belasting komt er heel wat katten op straat gegooid worden!
Dat zou best eens zo kunnen zijn, ik vermoed omdat er ook veel katten bezitters zijn die er meer dan 1 hebben en dan loopt dat voor hun financieel aardig op .
Chocomelk schreef:Hoe zit het met die kattenbezitters die hun kat gewoon aan hun lot
overlaten en maar naar buiten laten gaan wanneer de kat dat wil ?
Is dat ook dierenliefde ?
In de ogen van diegene die ze naar buiten doen denk ik wel, een kat heeft vrijheid nodig vinden zij.
Ik laat mijn honden al niet eens buiten staan als ik boodschappen doe,die blijven gewoon veilig thuis. Katten horen van hun eigenaren ook een veilige omgeven te krijgen, naar mijn idee is het tegenwoordig buiten voor katten niet veilig maar dat is een risico die de eigenaar neemt dus dan vraag je je inderdaad af geven ze wel om hun kat?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:

Is dat ook dierenliefde ?
nee niet echt maar dan als ze de katten kwijt zijn dan brullen van zou die vergiftigd zijn dan denk ik ook waarom als je daar zo bang voor bent hou je ze dan niet binnen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Over het verschil tussen honden en katten: hier aan de kust zie je hele hopen hondenstront op trottoirs, de boulevards, in de bermen in de perken. Zelfs zo erg dat bloembollen kapot gaan van de hondenstront. Ik zie ook regelmatig die strontproducerende monsters (honden) hun stront persen op trottors, in bermen, op voetpaden en in de bermen. De eigenaren van die strontproducerende monsters staan er dan gewoon achteloos bij en lopen na de strontproductie door alsof er niets aan de hand is.

Van of bij een kat heb ik dat nog nooit gezien (en ik ben niet visueel gehandicapt), ben ook nog nooit in kattestront gefietst of gelopen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fiesiekus schreef:
Van of bij een kat heb ik dat nog nooit gezien (en ik ben niet visueel gehandicapt), ben ook nog nooit in kattestront gefietst of gelopen.

leef je zeker op planeet Mars en heb je waarschijnlijk geen geurvermogen of een knijper op die neus van je, want goeie genade je wilt niet weten wat die snertkatten produceren zo smerig en dan ook nog bij een ander!!

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Milady »

Fiesiekus Over het verschil tussen honden en katten: hier aan de kust zie je hele hopen hondenstront op trottoirs, de boulevards, in de bermen in de perken. Zelfs zo erg dat bloembollen kapot gaan van de hondenstront. Ik zie ook regelmatig die strontproducerende monsters (honden) hun stront persen op trottors, in bermen, op voetpaden en in de bermen. De eigenaren van die strontproducerende monsters staan er dan gewoon achteloos bij en lopen na de strontproductie door alsof er niets aan de hand is.

Van of bij een kat heb ik dat nog nooit gezien (en ik ben niet visueel gehandicapt), ben ook nog nooit in kattestront gefietst of gelopen.
Zo dus aan de kust word er ook niet opgeruimd (door hondeneigenaren) of door de gemeente of dat er gecontroleerd word door boetes uit te delen. Niets nieuws onder de zon.
Beetje onzin hé, om honden stront producerende monsters te noemen alleen maar om het feit dat je ze ziet poepen op plaatsen waar het niet mag. (verantwoordelijkheid eigenaar) want als we zo gaan beginnen weet ik er ook nog wel wat, een hond poep in de openbare ruimte wat iedereen kan zien en wat doen katten die begraven veelal (niet altijd) hun stront in de openbare ruimte en ook nog eens op eigen terrein van mensen dus lijkt me vrij logische dat je daarom nog nooit door katten stront gefietst of gelopen bent, het is een beetje moeilijk begraven op een voet of fietspad!
Fiesiekus Zelfs zo erg dat bloembollen kapot gaan van de hondenstront.
En wat dacht je van de bloembollen bij mensen in de tuin zouden die wel overleven of grasveldjes door de kattenpis/stront?


Verder kan ik je melden dat er op een speelveld bij ons veel katten ook hun behoeftes doen, ik liep daar eens langs met mijn 2 honden aangelijnd richting honden parkje zat er op dat veldje een kat zijn behoefte te doen, mensen die daar net als ik dat veldje passeerde keken ook al zo van nu lekker dan, en ik zei toen tegen die mensen jaaaaa een kat mag dat daar wel doen en met een beetje pech krijgt een hond daar de schuld van.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Milady schreef:Beetje onzin hé, om honden stront producerende monsters te noemen alleen maar om het feit dat je ze ziet poepen op plaatsen waar het niet mag. (verantwoordelijkheid eigenaar) want als we zo gaan beginnen weet ik er ook nog wel wat, een hond poep in de openbare ruimte wat iedereen kan zien en wat doen katten die begraven veelal (niet altijd) hun stront in de openbare ruimte en ook nog eens op eigen terrein van mensen dus lijkt me vrij logische dat je daarom nog nooit door katten stront gefietst of gelopen bent, het is een beetje moeilijk begraven op een voet of fietspad!
Klopt. Vandaar de overlast van hondenstront en niet van kattenontlasting.
Milady schreef:En wat dacht je van de bloembollen bij mensen in de tuin zouden die wel overleven of grasveldjes door de kattenpis/stront?
Ja, hondenstront is zo smerig en agressief, dat de onderliggende begroeiing en bollen, daar kapot aan gaan. Bij kattenuitwerpselen is dat niet het geval.

Bovendien gaat het om bloembollen/planten in de algemene bloemperken, dus de openbare ruimte, die door die stront van strontproducerende monsters gedood wordt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fiesiekus schreef:
Ja, hondenstront is zo smerig en agressief, dat de onderliggende begroeiing en bollen, daar kapot aan gaan. Bij kattenuitwerpselen is dat niet het geval.

Bovendien gaat het om bloembollen/planten in de algemene bloemperken, dus de openbare ruimte, die door die stront van strontproducerende monsters gedood wordt.

jouw afkeer van honden is overduidelijk !! geeft niks hoor dat soort mensen zijn er helaas ook , ik heb niks met katten maar nog steeds geen afkeer ervan.

overdrijven is zeker jouw beroep???

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

De hondenbelasing kan niet hoog genoeg zijn !! Ligt er weer stront voor mijn deur!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tiptoo schreef:
Azijnzeiker schreef:De hondenbelasing kan niet hoog genoeg zijn !! Ligt er weer stront voor mijn deur!!

ach gut....alweer een hondenhater moet je bij het baasje/vrouwtje van de hond zijn!
Vind jij het soms een feest om de troep die een ander moedwillig laat liggen op te ruimen?
Of om het niet te zien en er midden in te trappen?
Niet iedereen die walgt van hondenpoep haat honden hoor!
Ik kan er zelf geen hebben, maar ben dol op die beestjes.
Zij zijn inderdaad het probleem niet, dat zijn de baasjes.
Maar daarom word ik nog wel boos als er bij mij ineens poep voor de deur zou liggen.
Als ik een drol ga zitten draaien voor de deur van een hondenbezitter die de troep van zijn hond niet opruimt, zou hij dan lachen?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

VioletPrue schreef: Vind jij het soms een feest om de troep die een ander moedwillig laat liggen op te ruimen?

nee ik vind het totaal geen feest , als het bij mij voor de deur gebeurt en ik zie van wie de hond is krijgen ze het retour in hun brievenbus:-) ik vind het ook ergeniswekkend maar daarom hoeven de goede baasjes/vrouwtjes nog niet te lijden onder de aso's

Gesloten