LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm, wij hoeven hier helemaal geen hondenbelasting te betalen.
daar staat tegenover dat een eigenaar het wel zelf moet opruimen indien zijn hond zijn behoefte doet.
daar staan overal prullenbakken voor.

en je zal het misschien niet geloven maar je vindt hier echt nergens hondenstront in de straten.
zelfs niet in de parken.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

In China wordt "hond" gegeten. Als we ze hier nou op het menu zetten, (elke woensdag "hondendag", i.p.v. gehaktdag); is het toch gauw afgelopen met die hondenstrontoverlast?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef:hmmm, wij hoeven hier helemaal geen hondenbelasting te betalen.
daar staat tegenover dat een eigenaar het wel zelf moet opruimen indien zijn hond zijn behoefte doet.
daar staan overal prullenbakken voor.

.
hebben jullie weer effe mazzel :mrgreen: dat vind ik dus namelijk een punt ...of je moet allemaal betalen in Nederland of allemaal niet.

hier ook opruim plicht alleen geen prullebakken :mrgreen:


@Fiesiekus

ik heb dat walgelijke bericht van jou gemeld.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tiptoo schreef:
VioletPrue schreef: Vind jij het soms een feest om de troep die een ander moedwillig laat liggen op te ruimen?

nee ik vind het totaal geen feest , als het bij mij voor de deur gebeurt en ik zie van wie de hond is krijgen ze het retour in hun brievenbus:-) ik vind het ook ergeniswekkend maar daarom hoeven de goede baasjes/vrouwtjes nog niet te lijden onder de aso's
Pas die instelling ook toe op katteneigenaren en er is dan toch, na 5 pagina's, wederzijds begrip!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm,volgens mij is de mod. ook een hondenhater,
want, waarom is mijn antwoord 'die niet hatelijk of buiten de regels viel' weggehaald en het onderstaande van die hondenhater wel is toegestaan?
In China wordt "hond" gegeten. Als we ze hier nou op het menu zetten, (elke woensdag "hondendag", i.p.v. gehaktdag); is het toch gauw afgelopen met die hondenstrontoverlast?
dit vindt ik echt belachelijk.

Catweazle
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2010 12:48

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Catweazle »

Hondenbelasting heeft niks met poepruimen te maken, is gewoon een verkapte vorm van wegenbelasting.

De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing. Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten (wiki)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

ja en juist dat gat in de begroting te gaan vullen via mijn hond daar heb ik dus wel bezwaar tegen.

@RR geen idee waarom jouw stukje weg is gehaald ik had die hondenhater gemeld niet jou :wink:

katten die overlast veroorzaken ging het mij over Violet Prue :wink:

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Katten graven een kuiltje in de grond waarin ze hun behoeften doen, graven dat ook weer netjes dicht daar heb je dan geen (geur)overlast meer van. Zo heb ik het ook geleerd op de padvinderij (met menselijke behoeften dan). Honden doen dat niet: die schijten op straat en pissen tegen gevels, deuren, tuinmuurtjes, autowielen en alles waar ze maar tegenaan kunnen zeuren. Echt smerige beesten. Terecht dat daar belasting over geheven wordt. Hoe hoger hoe beter!!
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 11 mar 2011 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Dat klopt, maar ik heb diverse keren 'n hond al een dusdanige Yoko Geri recht op z'n kop (neus) gegeven, dat 't strontmonster, strak aan de lijn, terug rent naar huis als ie mij ziet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een hond gaat niet bij mensen in de tuin zijn behoefte doen, normaal is een hond aangelijnd dus zal dat niet gebeuren ook al zal je er ascociale baasjes bij hebben.
Een kat klimt over schuttingen en gaat heerlijk op je grasveldje plassen, jaagt je vogels op die in de voillere zitten pakt als die de kans krijgt nog een visje mee uit de vijver.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:@chocomelk , precies en dat willen katttenbezitters juist niet zien.
Dan hebben we het over de kattenbezitters die hun beesten maar gewoon buiten rond laten huppelen dus in andersmans tuinen, speeltuinen, zandbak bij mensen in de tuin en scholen laten lopen.

Begrijp niet dat die mensen het niet begrijpen dat HUN dieren overlast kunnen veroorzaken !
Hun willen een kat, dan moeten ze er ook zelf voor zorgen.
Hun hebben een HUISdier gewild, dan moeten ze het niet aan de natuur overlaten maar in hun HUIS / TUIN houden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef: Jij hebt met je handen van iemand zijn huisdier af te blijven mits die je aanvalt.

precies , maar denk dat fieserik heel hard wegloopt als die een hond ziet :lol:

@ de mensen die katten in huis houden daar bedoel ik niet voor dat over dat je overlast van die dieren hebt , zoals Violet Prue :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
tiptoo schreef:@chocomelk , precies en dat willen katttenbezitters juist niet zien.
Dan hebben we het over de kattenbezitters die hun beesten maar gewoon buiten rond laten huppelen dus in andersmans tuinen, speeltuinen, zandbak bij mensen in de tuin en scholen laten lopen.
Ehhh, ik woon naast een school, omringd door speelplaatsjes en speelverlden voor de kids.
Wil je weten hoeveel kilo hondenpoep hier wordt achtergelaten?
Wat je hier nu over katten schrijft, gaat net zo hard op voor honden.
Ik heb ook in het plantsoen (wbv is eigenaar) rond mijn huis zat poep liggen.
Oók van honden!
Chocomelk schreef:Begrijp niet dat die mensen het niet begrijpen dat HUN dieren overlast kunnen veroorzaken !
Hun willen een kat, dan moeten ze er ook zelf voor zorgen.
Hun hebben een HUISdier gewild, dan moeten ze het niet aan de natuur overlaten maar in hun HUIS / TUIN houden.
Ik ben het met je eens.
Maar wederom, dit geldt ook voor hondenbezitters.
Gewoon roepen 'Ja, niemand ruimt het op, dus ik ook niet!' 'Ja, hallo, ik betaal toch hondenbelasting!' daar schiet niemand iets mee op.
Als je een opruimverplichting hebt (en die geldt bij mij in de buurt) dan moet je gewoon de poep opruimen!
Ik denk dat de eindconclusies voor mij zijn:

- Geen honden- of kattenbelasting, tenzij dit gebruikt wordt om de overlast van honden en katten terug te dringen.
- Het is tijd voor een 'uitgaansverbod' voor katten. Bij overtreding dikke boete. Gaan ze niet dood van en als de baasjes ze toch buiten willen hebben prima, maar dan alleen in eigen tuin.
- Hondenbezitters moet nog strenger gedwongen worden om de poep op te ruimen. Doen ze dit niet? Hele dikke boete!
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 14 mar 2011 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik woon tov een grote singel....die door heel de straat loopt,heel mooi maar geen uitlaatplaats! die zijn er wel,maar mensen negeren het,dan moeten ze of naar het einde van de wijk lopen of naar het begin....let wel 5 min ene kant 5 min andere kant..ik zit precies in het midden...
de poepescooper,zo noemen ze hem hier staat ook op dat ding...lekker als je erop rijd :oops: ,komt elke dag! er lopen kindjes over het gras,vrij brede grasrand er nog naast...dat dat ding elke dag komt en vol zit,daar betalen jullie nou hondenbelasting voor...voor mensen die zich nie aan de regels houden.als wij naar het toilet enz gaan,betalen we toch ok zuiveringschap voor?
sterker,laatst ga ik :evil: haast en dan zeg ik haast ik kon me aan de lantaarnpaal vastpakken op mijn giegel over een hondedrol op straat! en ik weet van wie ze zijn,een hele grote hond...lijkt wel zo'n paard,weet niet hoe ze heetten...ben een paar keer in staat geweest om het in haar brievenbus te gooien echt!!!!!!!!!!!!!!!!kan je zeggen,ja kijk waar je loopt,ja tuurlijk,ik kijk heel de tijd naar de grond...??

en dan de katten die schiet ik af..nou ja bij wijze dan.. :(
nu sinds 3 jaar hebben we een betegelde tuin,schuttingnen enz...
dus alleen maar bakken,geen terretoriums meer voor katten...
daarvoor had ik een leuke begroeide tuin.....overal lag stront van een kat..elke kat had wel een terrretorium,sommige planten gaan dood,door pies van een kat.
en dan sta je pss weg wezen,ze kijken je aan van ....wat moet jij nou...ja dan meot ik ook wel weer lachen...maar grrrrrrrr ook wel..slaan NOOIT
en nog erger was..dat we 3 een nest hadden met vogeltjes...alles er aan gedaan om ze te beschermen...nou ze kregen ze te pakken he...katten zijn bij mij gelijk,opzouten uit me tuin...
maar zoals violet het doet,zei doet de kat ook naar buiten,aan een lijn...beestje is lekker buiten is niemand tot last..
waarom moet ik! last hebben van ander mans beesten...
koop een kat,pl..r hem naar buiten klaar...
hier aan de overkant gebeurd dat en dat beestje zit de hele nacht miauw of ie naar binnen mag...nee pas de andere morgen...nee ik slaap heerlijk!!
mijn man heeft 1x een kat een oplawaai gegeven toen ik me tepletter schrok en hij ineens binnen zat...hij pakte hem bij zijn nekvel en gooide hem naar buiten...
nou ja niet heel hard een kat kan wat hebben,we zijn dierenliefhebbers hoor,alleen ik zou niet moeilijk doen over de hondebelasting,en ik zou mijn kat binnen houden en zeker niemand tot last zijn...

en dan die man die zo trots is dat hij een hond een flinke yoko geri geeft...je kan er van mij een krijgen en niet een zachtzinnige ook!!
hetbeest kan er niks aan doen maar de baas!!! die moet je pakken,maar dat durf je niet...

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door jack333 »

geef de hond gewoon een hondedrollevangerzakje aan ben je er toch vanaf :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Fiesekus jij eet maar heerlijk jou kippen op waar je zoveel
mee knuffelt.
Ik eet geen hond, een hond is een huisdier hier in Nederland en niet
om te eten.

Waar het topic om gaat is de hondenbelasting, ik heb er geen probleem
mee om die te betalen MITS er ook kattenbelasting betaald gaat worden door baasjes die de katten maar rond laten lopen in de wijken.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door jack333 »

vind ik ook
gewoon kattenbelasting heel normaal

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door manondoris »

de discussie over een eventuele katten belasting kun je sluiten want dat gaat toch nooit gebeuren daar zeuren mensen al 100 jaar over dus get over it .

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door tiptoo »

jack333 schreef:vind ik ook
gewoon kattenbelasting heel normaal

precies , als er hondenbelasting betaald dient te worden dan ook kattenbelasting!

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Biscuit »

Fiesiekus schreef:
Biscuit schreef: stankoverlast van kippen (om maar niet te spreken over geluidsoverlast).... Wat is het volgende?
Mijn kippen (genaamd: de zusters Bep&Saar, de zusters Donna&Mini, Stien (genoemd naar m'n schoonmoeder, ook zo'n kreng, haar zuster Riet is opgefroten door een kat), Buffeltje, Zoompje, Posje, Heggetje (uit de heg gehaald), Beukje (uit een beuk gehaald), Ava (Alleenstaande verdwaalde asielzoekster; gevonden op een verlaten AZC-terrein) en Dropje (zwarte wyandotte kip)) maken geen lawaai zoals het agressieve blaffen van die str...rs, maar tokken heel lief en heel gezellig.
Ik had niet verwacht dat daar serieus op ingegaan zou worden, maar dat er alleen even een lichtje zou graag branden dat het straks helemaal niet meer over hetgeen gaat waar het om begon: de hondenbelasting.
Om toch maar even op je tekst te reageren (tenslotte heb je er moeite voor gedaan): wat voor de een lief en gezellig klinkt, kan voor een ander rotherrie/geluidsoverlast zijn of in ieder geval irritatie geven. Dat wil niet zeggen dat ik daar zo over denk, laat dat duidelijk zijn! :wink:
Het begon dus met hondenbelasting, daarna overlast door honden, gevolgd door overlast door katten, nu de kippen, straks de recreatieruiters? (om maar wat te noemen, want ik zat eerder in dit topic toch aardig dichtbij met het voorbeeld van duiven wat uiteindelijk kippen werden), waar gaat het allemaal nog over. We leven helaas met z'n allen teveel op elkaar gepropt op een klein stukje land en gunnen elkaar steeds minder... Hondenbelasting zal - zolang het doorgevoerd wordt - altijd een twistpunt blijven. Je kunt elkaar vragen wat de ander ervan vindt, maar uiteindelijk zul je het met de overheid/gemeente moeten bekokstoven.

Gesloten