LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cheapscooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Toen ik sòchtends naar mijn werk wilde gaan bleken vandalisten mijn oude maar nog lopende fiatje vernield te hebben. Aangezien ik ambulant werk,besloot ik een scooter te bestellen bij Cheap Scooters. Het zou 5 tot 10 dagen duren om het kenteken via dpd thuis en aangetekend in ontvangst te kunnen nemen en daarna zou de scooter geleverd worden. Dus ben ik vervoer via vrienden gaan regelen naar mijn werk en verder de fiets op,het is toch maar voor even,teminste dat dacht ik. Op 23 augustus was noodweer voorspeld dus was ik zelf thuis voor het geval het kenteken zou komen. Via track & Trace zag ik tot mijn verbazing dat dpd het kenteken niet heeft kunnen afleveren omdat ene T Dekhof het niet in ontvangst wilde nemen en dat terwijl ik mw Hendrix ben...vreemd,vervolgens wordt het kenteken onder het mom van een adresfout terug gestuurd naar Cheap Scooters. Geen briefje in de bus,geen 2de levering,geen telefoontje...niks! Het is nu 3 september en ik heb nog geen scooter. Het kenteken zal opnieuwe verzonden moeten worden en daarna de scooter nog dus het wordt wel een erg lange tijd die ik moet overbruggen om op mijn werk te komen. Geen idee welke dag of wanneer het kenteken nu komt en ik moet gaan werken dus hoe kan ik het dan wel in ontvangst gaan nemen? Geen idee. Ik heb mijn geld terug gevraagd en dat kan maar dan moet ik 150 euro aan gemaakte kosten laten vallen en dat is erg zuur...Ik heb geen vertrouwen meer in een snelle en correcte of uberhaupte levering en ben boos en gefrustreerd! Heel veel spijt ook online een scooter te hebben besteld,ik had naar een winkel moeten gaan maar goed...

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

De enige batalingsmogelijkheid die ik kreeg was ideal en geen optie om te betalen bij levering zoals eerder vermeld. Ook verloopt al het contact via email,ik heb geeneens een telefoonnummer van Cheap Scooters!

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Martjola »

Ik heb mijn scooter destijds gewoon via een dealer gekocht, je betaald dan wel meer voor je tuftuf maar als er iets is met het apparaat betaal je geen voorrijkosten of ophaal kosten.
Zelfs toen mijn eerste tuftuf er onderweg mee ophield kwam de dealer op een zaterdag avond nog even langs om te kijken wat er aan de hand was, ik stond dus onderweg.
Service! Heel veel Service!
Maar goed, Wie het onderste uit de kan wil halen en dus zo weinig mogelijk voor een scoot wil betalen moet niet raar opkijken dat er nogal wat kosten achteraf overheen komen.
Heb het zelf meegemaakt, wel bij een andere scooter, niet van mijzelf dat dealers lopen te klagen over de rommel die men aanschaft omdat iets niet veel mag kosten.
Een een scooter van 700 euro klinkt mooi in prijs, maar is vaak rommel, en gaat vaak snel kapot.
En bedrijven als cheapscooters doen hun naam eer aan, ze verkopen goedkoop scooters. En daar is ook alles mee gezegt.
Ze zijn geen dealer maar een internet bedrijf waar via men een scooter kan kopen die vervolgens wordt geleverd.
Onderhoud hoeft men er niet aan te plegen en het is maar de vraag of een dealer in de stad of woonplaats van je zo'n ding in onderhoud wil nemen.
Het staat natuurlijk iedereen vrij een scooter te kopen, als men de kosten achteraf er op de koop toe bij wil hebben.
Anders zou ik goed om mij heen kijken of er bij een dealer in de buurt niets iets beter staat, zal wel duurder zijn, Maar over het algemeen is de service daar ook naar.

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Bedenk goed voordat je een scooter gaat bestellen via Cheap scooter!

Mijn ervaring met dit bedrijf is om te huilen;

Het kenteken zou bezorgd worden maar de chauffeur kon mijn huis niet vinden,dit kostte me 3 vakantiedagen. De scooter wordt bezorgd en hij ziet er mooi uit maar hij slaat telkens af,stottert heel erg en als ik de rem inknijp schiet hij ineens naar de 45 km terwijl ik een snorscooter van 25 km heb gekocht. Na emailcontact met Cheap scooter krijg ik als antwoord dat ik de lichtschakelaar aan moet zetten,Dit doe ik en de scooter doet nog vreemder dan voorheen. Cheap scooter bood aan de scooter op te laten halen voor reparatie maar dan zou ik deze 2 weken kwijt zijn en ik moet zelf de koerier betalen. Ik baal want de scooter is splinternieuw! Ik heb me op het recht om binnen 7 dagen de koop ongedaan te maken beroepen en de scooter zou worden terug genomen. Het bedrag van 150 euro voor het kenteken en het rijklaarmaken van de scooter komt dan wel voor mijn rekening,terwqijl ik het kenteken wel mee terug dien te sturen. Ook moet ik 63 euro en 23 euro betalen voor het op laten halen van de scooter en het overschrijven van het kenteken. Oke,dan betaal ik dat want god weet wat de scooter nog meer gaat kosten als ik deze zou houden! Cheap scooters bericht mij dat eind van de week donderdag of vrijdag de scooter opgehaald zal worden (hele fijne afspraken zijn dat trouwens want ik heb weer 2 dagen vrij moeten nemen.). Vervolgens bel ik de koerier vandaag wanneer de scooter opgehaald wordt maar ze hebben geen verzoek van Cheap scooters ontvangen. Weer een mail dus naar Cheap scooters maar mijn geduld raakt op en de mail is dus minder netjes. Ontvang ik een mail terug dat ze aangezien de lange wachttijden van de koerier een andere hadden geregeld die vanavond de scooter zou ophalen maar omdat ik dus een onvriendelijke mail heb gestuurd,hebben ze de koerier maar meteen weer geannuleerd. Aanstaande maandag is de collega er weer en die zal zich weer over de zaak gaan buigen. Ik heb er genoeg van inmiddels en weet me geen raad. Geen idee hoe dit nog op te lossen is. Ik durf inmiddels de scooter met het kenteken niet meer terug te laten gaan want ik vrees dat ik mijn geld dan nooit meer terug zal zien!

Heel veel spijt dat ik bij Cheap scooters besteld heb. Nu maar opnieuw gaan sparen voor een betrouwbare scooter bij een betrouwbare dealer!

Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Voor de duidelijkheid even de feiten over de scooter van mevrouw Silvia H. (volledige naam bij ons bekend) op een rijtje:

- Het kenteken is ruim op tijd bezorgd maar de bestelling wordt geweigerd (reden onbekend). Schriftelijk bewijs hiervan via DPD.

- Ondanks de scooters hier uitvoering worden gecontroleerd tijdens het afleverings klaar maken, liep de scooter bij aflevering inderdaad niet vlekkeloos. We hebben aangeboden de scooter geheel kosteloos op te halen, te repareren en terug te brengen. Mevrouw Silvia H. heeft dit aanbod afgeslagen omdat ze dat alleen maar wilde als de scooter op vrijdagmiddag werd opgehaald en maandag weer teruggebracht. En dat is natuurlijk praktisch onmogelijk.

- De mail die we van mevrouw Silvia H. ontvingen noemt ze zelf “niet netjes”. Maar de inhoud van de mail is niet alleen niet netjes, hij is eerder chanterend en bedreigend. Uit privacyoverwegingen zal ik de tekst van de mail hier niet weergeven maar als mevrouw Silvia H. hier op het forum daar haar toestemming voor geeft wil ik dat alsnog graag doen.

Zoals op dit forum ook al door anderen is gezegd: via internet -en dus op afstand- bestellen heeft nadelen ten opzichte van het kopen bij de dealer om hoek. Desondanks slagen wij er vrijwel altijd in alle eventuele problemen op te lossen. Maar dat vereist dan wel een beetje flexibiliteit en samenwerking, ook van de kant van de klant. In dit geval ontbrak die volkomen en dan staan zelfs wij met de rug tegen de muur.

Leest u hier - http://www.cheapscooter.nl/referenties.html - anders ook eens enkele eerlijke berichten welke klanten ons per email achterlaten en wij op onze site plaatsen

Cheapscooter
Laatst gewijzigd door Cheapscooter op 10 jul 2014 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Het kenteken is tot twee maal toe niet bij mij bezorgd onder de code adresfout. Terwijl ik toch echt op het doorgegeven adres woon. Hellas heb ik zelf contact op moeten nemen met de door u benaderde koerier ipv dat u dit gedaan heeft. Uw reactie op mijn klacht was dat bij het koeriersbedrijf helaas niet erg goed opgeleid personeel werkt...

Dat ik bij een online bestelling niet dezelfde service heb dan bij een dealer dat is mij duidelijk en daarom had ik al besloten de beurten en het onderhoud bij mij in de buurt te zoeken.

U beweert dat de scooters die geleverd worden zorgvuldig gecontroleerd worden voor de levering maar dat kan niet waar zijn. Ik krijg een nieuwe scooter geleverd waarbij ik het rempedaal in moet knijpen om gas te kunnen geven,dit had dan toch echt opgemerkt moeten worden bij de controle?

Het is te triest voor woorden dat u een nieuwe scooter levert die gewoonweg niet in orde is!!!
En het is ook triest dat u de feiten verdraait ipv klantvriendelijk te zijn,want dat verwacht een klant toch zeker wel!!!

De scooter is nu in de reparatie,ik ben benieuwd wat het gaat kosten...na een heleboel gedoe omrent de levering blijkt cheap scooters ook noet zo goedkoop te zijn als u beweert dus...

Ondanks dat u wel telkens heeft gereageert op mijn vragen blijf ik spijt te hebben dat ik met u in zee ben gegaan. Ik raad iedereen aan even langer door te sparen en een scooter te kopen bij een dealer,dat scheelt een hoop ellende!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door oo4load »

Een scooter heeft geen "rempedaal" en meer invloed dan het laten branden van je remlicht heeft dat ook verder niet.
Oja 1tje dan: je kan de motor alleen starten als je de rem inknijpt.... (met de remlicht stroom wordt ook het startrelais bediend).

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Als ik de scooter startte moest ik inderdaad de rem inknijpen maar als je gaat rijden hoor je die toch los te laten en enkel te gebruiken als je wilt remmen? Nou als ik ging rijden en ik liet de rem los dan sloeg de cooter af maar als ik de rem dus inhield dan reed hij wel...de reparateur vermoed dat er iets mis is in de bedrading en de scooter wordt nu dus grondig nagekeken.

Toen ik cheap scooters mailde dat de scooter afsloeg als ik de rem los liet kreeg ik het advies van hun om het licht aan te zetten maar daardoor ging de scooter van langzaam naar snel naar afslaan...er klopt in elk geval iets niet en mijn eerste ritje was dan ook alles behalve prettig!

Maar goed,hopelijk wordt ie gemaakt,kost het niet al te veel en kan ik nog een tijdje rijden. Dat neemt niet weg dat ik hevig teleurgesteld ben want als je een nieuwe scooter betaald dan ga je ervan uit dat je meteen kan rijden,toch?

rentan2605
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door rentan2605 »

Met verbazing lees ik alle reacties van Cheapscooter, ook wij hebben een scooter gekocht via Cheapscooter.....................................ons advies, NIET DOEN.

Min man heeft alles bij elkaar 2 weken plezier gehad van z'n "nieuwe" Sporty S. Na kontakt te hebben gelegd met Cheapscooter kregen we het advies de scooter op te laten halen door een transportbedrijf welke Cheapscooter in kan schakelen of een transportbedrijf welke je zelf regelt, maar het bedrag voor de transportkosten komen voor eigen rekening, alles bij elkaar koop je dus alsnog een dure scooter, want service verlenen ze dus absoluut niet, ook al betreft het een niet deuglijk product wat ze hebben geleverd...................tsja Cheapscooter kan er toch ook niks aan doen dat ze je een baggerscooter verkopen en dat die er na twee weken al mee kapt.

Maar Cheapscooter, hou op met verdedigen, want hoe je het ook vertelt of plaatst op dit forum, jullie zijn een bedrijf die goedkope rotzooi leveren en totaal geen service verlenen, punt.

Heb spijt als haren op m'n hoofd met jullie om zee te gaan.

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Vandaag ben ik bij de reparateur gaan kijken hoe mijn scooter erbij staat.
Ik schrok van zijn bericht dat er van de gehele bedrading van de scooter niks klopt.
De kleuren van de kabels kloppen niet en veranderen na centimeters van kleur.
Het is dus heel erg lastig om te vinden waardoor de scooter niet blijft rijden als de rem los wordt gelaten...
Dus Cheapscooter op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe scooter een groot mankement heeft,waarop ik terug werd gebeld met de mededeling dat ik alsnog de scooter op mag sturen naar hun ter reparatie. Helaas is dit heen en weer sturen niet gratis maar het kost 63 euro voor een enkeltje. Ook al staat op hun site vermeld dat de koerier een afspraak met de klant maakt wanneer de scooter gehaald en gebracht wordt is het lastig om een dag en tijdstip te kiezen want ze hebben het zo druk,dus zou ik weer vrije dagen moeten gaan nemen. Ook het feit dat de scooter gewoon een miskoop is heeft mij doen besluiten hem maar niet meer op te sturen. Alles heeft al genoeg geld te kosten en als de erkende reparateur hier hem niet kan repareren zou cheapscooter dat zeker wel kunnen...ik geloof er niet meer in! Op vele malen vragen naar de service punten zich bevinden heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen dus hem zelf brengen behoort ook niet tot de mogelijkheden.
Cheapscooter verwijt mij dat ik op dit forum mijn verhaal doe,verdraait de feiten en mijn woorden en beticht mij ervan dat ik lieg.
Ik ben klaar met de rommelscooter en laat hem ophalen door de sloop.
Het is gewoon een hele grote miskoop geweest die mij nog lang zal bijblijven.
Nu maar opnieuw sparen en wat langer sparen zodat ik gewoon bij een dealer een goede scooter kan gaan kopen.

Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Wat de mensen op dit forum kennelijk nog niet duidelijk is, is dat wij geen smoesje verzinnen. Wij ontkennen geen feiten. Dat de scooter van mevrouw Silviahe bij afl. niet goed functioneerde hebben wij niet ontkend zoals u ziet. Dat wij zo nu en dan ook andere klanten hebben met een klein gebrek ontkennen wij ook niet. Een scooter is en blijft een technisch product met veel draaiende en elektrische delen welke mankementen kunnen vertonen. Deze meestal kleine storingen uiten zich doorgaans op het begin en niet na 3000km.

Het feit waar wij de lezers en schrijvers op dit forums juist attent op willen maken en zullen blijven maken is echter dat:

Wij 1 op de 100 scooters welke wij voor €599 incl. btw verkopen, in een dergelijk onverhoopt geval niet kosteloos kunnen ophalen. Dit staat duidelijk vermeld op de website. Dit is een service welke wij niet kunnen bieden voor deze prijs.

Nog steeds staan wij 100% achter de kwaliteit van de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen. En vinden het jammer dat bepaalde forum schrijvers deze kwaliteit of service niet zo ervaren. Terwijl zij ons niet eens in de gelegenheid hebben gesteld het gebrek onder de garantie te laten repareren. Enkel omdat men niet bereid is de scooter zelf aan te leveren of de ophaal kosten te betalen waar wij expliciet op wijzen op onze website.

De klant kan in een dergelijk geval kiezen om:
- De scooter zelf aan te leveren
- De scooter laten ophalen tegen een vergoeding
- De scooter voor “een paar tientjes” laten maken bij de plaatselijke dealer en dit voor lief nemen wetende dat men ook van een behoorlijk prijsvoordeel heeft geprofiteerd.

Maar kennelijk accepteert men dat niet.

Het dispuut met Silviahe is voor ons gesloten. Wij hebben voldoende mogelijkheden aangeboden (zoals u ook kan lezen in ons vorige bericht) om de kwestie na behoren op te lossen.

Wanneer komt de dag dat iemand op dit forum nog gaat vertellen:

En toen stond ik stil midden in de nacht zonder benzine, en ze zijn me niets eens komen halen…. men had op zijn minst toch wel kunnen vertellen dat er benzine in moest……

Mensen; kijk, lees en bestel en neem een heel klein beetje verantwoordelijkheid.

Gewoon het scootertje even controleren bij het in ontvangst nemen. Jaarlijks (of als u veel rijd bij ons of een plaatselijke dealer (het zelfde als uw auto) de beurtjes laten uitvoeren. En zult zien, dat u zoals al onze andere tevreden klanten, op tijd een prima en betrouwbare scooter ontvangt tegen een geweldige prijs.

Misschien is het verstandig om als toekomstige klant, de onderstaande eenvoudige tips eens door te lezen, zodat u weet waar u aan toe bent bij ons.

1. Controleer de scooter voor u hem in ontvangst neemt. Van de 200 scooters die we leveren heeft er 1 een minuscuul krasje of lampje defect bij aflevering, dit kan helaas, meld dat dan direct bij aflevering dan zult u zien, dat wij dit binnen enkele dagen op een correcte wijze oplossen. Niet 3 weken later e-mailen dat er een krasje op zat bij aflevering dus.

2. Wij staan 100% achter de kwaliteit van de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen. En vinden het jammer dat bepaalde forum schrijvers deze kwaliteit of service niet zo ervaren. Terwijl zij ons niet eens in de gelegenheid hebben gesteld het gebrek onder de garantie te laten repareren. Enkel omdat men niet bereid is de scooter zelf aan te leveren of de ophaal kosten te betalen waar wij expliciet op wijzen op onze website.

De klant kan in een dergelijk geval kiezen om:
- De scooter zelf aan te leveren
- De scooter laten ophalen tegen een vergoeding
- De scooter voor “een paar tientjes” laten maken bij de plaatselijke dealer en dit voor lief nemen wetende dat men ook van een behoorlijk prijsvoordeel heeft geprofiteerd.

Misschien een tip voor ieder: Als u de service van een dealer verwacht, is het misschien verstandiger een scooter aan te schaffen bij uw plaatselijke dealer voor bijvoorbeeld € 2500,- ipv voor € 699,- inclusief btw via Cheapscooter. Een dealer kan uw scooter gedurende de garantie periode meestal namelijk wel op komen halen als er een lampje defect is of de rem piept, terwijl u daar bij ons i.d.d. een kleine vergoeding voor moet betalen. Wij kunnen voor een prijs van € 699,- of € 899,- bijv. incl. btw niet in heel Nederland of België kosteloos een scooter ophalen bij dergelijke gebreken, daar vragen wij i.d.d. een kleine vergoeding voor. Overigens ook niet onlogisch.

3. Kijk even op de site en geef uw scooter desnoods bij je plaatselijke dealer het juiste onderhoud. Dus niet:
Niet op de site kijken, 2000km geen onderhoud, geen kleppen stellen, 2000 km zonder olie rijden, eerste beurt hoeft niet, vooral geen geld uit geven, alleen tanken, onderhoud is niet nodig, olie hoeft niet vervangen te worden, kleppen hoeven niet gesteld te worden, gewoon kopen, oneindig kosteloos rijden en als het dan stuk gaat aankloppen bij cheapscooter.nl en als wij de scooter dan weigeren te repareren omdat de motor kappot gelopen is omdat er geen druppel olie in zat, gaan mopperen dat dit toch geen service is.

Gelukkig maken wij dergelijke gevallen zelden tot nooit mee, en indien een klant enige bereidwilligheid toont, zijn wij altijd bereid samen te kijken naar een oplossing.

Het bovenstaande staat overigens ook vermeld op onze website waar wij zeer overzichtelijk onze voorwaarden en bedrijfspolis op een rijtje hebben staan. U profiteert bij ons van o.a. zeer hoge kortingen, online bestellen, betalen via Ideal en aan huis levering. Bovendien worden al uw vragen doorgaans binnen 24 uur per email of telefonisch beantwoord. Wij leveren nieuwe scooters tegen ontzettend lage prijzen, doordat we lage winstmarges hanteren. Onze service is goed en we komen na wat we afspreken. We leveren de nieuwste modellen, tegen ontzettend lage prijzen, aan huis en incl. garantie. De weinige garantie gevallen waarmee wij jaarlijks te maken hebben, worden aantoonbaar, spoedig verholpen op de bovenstaande manier. Verder staan wij goed aangeschreven en bekend om onze vlotte levering / bestelprocedure en onze goede communicatie met klanten d.m.v. email en telefoon.
Laatst gewijzigd door Cheapscooter op 21 mei 2012 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.

DimitriVDL
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2011 19:11

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door DimitriVDL »

Mensen mensen toch allemaal hier,hebben we nix tedoen ofzo. Ik heb ook skooter besteld via Cheapskootertr, denk zal wel zien, goede verhale hoor je namelijk nietsnel slechte wel.nou gewoon optijd geleverd door mol tansportbedrijf, geen schade, rijd super.maar waar ik nu voor schrijf is heb 980km gereden weet iemand waar ik ondehoud kan laten doen in omgeving Amsterdam.
gr. dimi

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Als een gloednieuwe scooter defect geleverd wordt is de minste service die geboden kan worden toch wel gratis ophalen en terugbrengen.

De scooter kan zelf aangeleverd worden het is enkel niet te achterhalen waar...dus verplicht laten verzenden ,63 euri voor een enkeltje...

Als de scooters uitvoerig getest worden zoals u beweert dan was deze hele grove storing,namelijk foutief aangesloten bekabeling,zeer zeker ontdekt!!!

Voor een paar tientjes laten repareren is er niet bij maar altijd nog beter duurder uit zijn bij een betrouwbaar adres dan bij een verkoper die niet te vertrouwen is...

Cheapscooter is klaar met mij,ik mag geeneens meer emails sturen want dat vinden ze lastig,en dat noemen ze dan service????

Zelf ben ik klaar met Cheapscooter want het is zeer zeker geen cheape scooter meer,eerder een hele grote miskoop dus profiteren van hele grote kortingen...ga toch weg man!!!

Ik weet best dat Cheapscooter niet dezelfde service kan geven dan de dealer om de hoek maar een gloednieuwe scooter die geleverd wordt hoort gewoon te rijden,je moet tenslotte ook voor de levering het gehele bedrag meteen betalen!!!!

Voor mij geen nooit en te nimmer Cheapscooter meer!!!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door oo4load »

Cheapscooter schreef: Een scooter is en blijft een technisch product met veel draaiende en elektrische delen welke mankementen kunnen vertonen. Deze meestal kleine storingen uiten zich doorgaans op het begin en niet na 3000km.

... Wij 1 op de 100 scooters ......

Nog steeds staan wij 100% achter de kwaliteit van de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen.

Oh waarom is de garantie op "de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen" dan zo beperkt. Als het zo goed spul is, geef dan 2 jaar garantie t/m 10000km. In plaats van 1jaar t/m 6000km.

En als het er maar 1 op de 100 is die moet worden opgehaald, dan zijn de kosten voor jullie dus 120/100 = 1 euro en 20 centjes per nieuwe scooter!!! Als dat er al niet vanaf kan... dan maak je je scooter toch 99 cent euro duurder? Dan kost hij 599,99 :mrgreen:

Tch wel apart hoor dat een Kymco van 1099 2 jaar garantie heeft en een bout-jan cllassico van dezelfde prijs en een hogere winstmarge 1 jaar.

Overigens kan het nog schandaliger hoor!
de firma http://www.euroscooters.nl/ en dus ook / http://www.vanderkruijs-scooters.nl/ die nu de importeur is van FOSTI en het eigen bedachte merk XINIX had bedacht dat 3000km ook wel genoeg was. Deze importeur / firma levert de scooters aan diverse dealers in het land. Nadat ze op hun eigen forum met deze vreemde gang van zaken waren geconfronteerd, hebben ze zonder enige reactie te geven de betreffende passage van hun website verwijderd.


Wat mij betreft worden alle importeurs en verkopers van chinese scooters net zo lang aan de schandpaal genageld tot ze de garantie optrekken tot 2 jaar, of eerlijk toegeven dat ze troep verkopen. Zij zijn de enige groep die slechts 1 jaar garantie geeft met een extreem lage kilometerbeperking. Overigens is in ieder ander land van europa 2 jaar verplicht.

famsiepe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2011 15:12

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door famsiepe »

Cheapscooter… hou op met jezelf te verdedigen. Laat de mensen die willen zeuren zeuren, geen aandacht meer aan besteden. Daar heb je niets aan. Niet beledigend, maar gewoon psychologisch: Dit trekt alleen nog meer klanten aan welke het liefst niet meer als 400 euro uitgeven voor een nieuwe scooter, de website niet lezen, enkel willen besparen en vervolgens wel service aan huis verwachten als hun scootertje een keertje niet start omdat men geen paar tientjes wil uitgeven dit door de plaatselijke dealer te laten herstellen, terwijl ze honderden euro’s hebben bespaard. En zoals men hier schrijft zich vervolgens ernstig gedupeerd voelen als jullie voor het ophalen van de scooter 40 of 50 euro rekenen. Jullie concept staat duidelijk omschreven op jullie website. Laat het daarbij. Zoals je ziet trekt dit alleen maar klanten aan met diezelfde denkwijze. De klanten welke het hier niet mee eens zijn, gaan gewoon na het lezen van dit forum naar jullie site en bestellen een scootertje.

Steek nog meer tijd in je After-sales waar jullie in mijn beleving wel degelijk sterk in zijn en ben juist blij dat je deze mensen niets als klant hebt. Ga gewoon lekker door waar jullie mee bezig zijn, dat doen jullie goed.

Mijn order nummer bij jullie is 1097. Wij hebben twee scooters besteld en zijn wel content, zowel over de communicatie, de aflevering als de aftersales. Tenslotte hebben we nog een half uur aan de telefoon gezeten hoe we de spiegels moesten monteren omdat ik zelf twee linker handen heb. En dat op een maandag avond, gewoon top jongens, dat is After sales, klasse.. Blijf je daar op focussen i.p.v. verloren tijd te spenderen door mee te schrijven op dit forum, wat zoals je ziet zinloos is. En dan zul je zien dat juist daardoor uiteindelijk via via, jullie nog meer tevreden klanten krijgen en klanten met verwachtingen waar jullie wel degelijk aan kunnen voldoen !!

Een groet,

RotDamIk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 13:55

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door RotDamIk »

Ja i.d.d. het is wel een wennen dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Daar kwam ik later pas achter. Daarentegen hun transporteur wel. Toen ik een vraag over de uitlevering van mijn scooter had heb ik gebeld met Mol. Ze wisten nergens iets van. Ik mailde cheappscooters, toen kreeg ik meteen een reactie. De scooter zou de dag daarna op transport gaan en word kennelijk pas de dag voor levering aangemeld. Na dat Mol mij belde heb ik de scooter keurig ontvangen.

Nadien kreeg ik het zadel niet open. Ik stuurde een email om 20:00 en ik werd om 20:30 gebeld door een monteur. En i.d.d. nu het lukte wel, kennelijk moest ik de sluetl niet indrukken. Tipje ( overige zaken blijken op hun site te staan achteraf).

Ja dan zal het wel niet de allerbeste service zijn dat ze hem niet kosteloos komen halen maar het gene welke ze afspreken zijn ze bij mij nagekomen.

Maar bestel maar eens iets dan zie je dat ze in ieder geval alles doen wat zijn in hun mars hebben. Al geloof ik dat de waarheid altijd ergens in het midden ligt en van twee kanten komt en de bovenstaande klanten ongetwijfeld ook hun gelijk hebben. Al vind ik dat we de grenzen van redelijkheid niet moeten overschrijden als ik het taal gebruik en woord keuze lees welke word toegepast door schrijvers welke niet eens iets besteld hebben. Daar ik verhalen lees en volkomen begrijp dat dergelijke situaties vervelend zijn bij een nieuwe scooter en ik dan van geluk moet spreken. Daarentegen begrijp ik dat een schrijver welke op dit forum voor ontvangst van de scooter al drie berichten geplaatst heeft op een middag, op een gegeven moment ook klaar mee zijn. Ze zullen efficiënt met hun tijd om moeten gaan anders kan je geen scooters verkopen voor die prijzen, althans lijkt mij.

Het is en blijft natuurlijk een overwegingen maken.

Dit was mijn mening en mijn ervaring en mening .

Ik ben tot op heden een tevreden scooter eigenaar met bijna 6000 km op de teller. Ik hoop en ga ervan uit dat dat voorlopig ook zo zal blijven zo niet houd ik jullie op de hoogte.

Ronchy
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 11:39

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Ronchy »

Hallo,

Ik ben van plan om een scooter te kopen bij cheapscooters.nl op precies te zijn de:Yiben rz sport
Helaas na al deze berichten begin ik toch te twijfelen of dit nu wel zo verstandig is...

silviahe
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2011 19:06

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door silviahe »

Hoi Ronchy,
Na alle ellende met de door mij gekochte scooter bij Cheapscooters zal ik nooit en te nimmer meer een scooter bij hun kopen maar gewoon bij een dealer of winkel bij mij in de buurt. Ook al zou de gekochte scooter wel in orde zijn geweest dan heb je echt pech bij pech,moet je telkens de onderdelen bij hun bestellen en het onderhoud van de scooter toch elders laten doen. Als ik nu kijk wat de scooter van Cheap scooters mij in het totaal al gekost heeft dan had ik hier om de hoek een vele betere uit kunnen zoeken en een toppie service gehad. Hopelijk maak jij een betere keuze en kun je straks lachend rondtoeren...succes!

Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Geachte lezer,

Leest u het een en ander even terug op in dit forum, over de wel tevreden klanten maar met name ook over de discussie met de klant Silviahe en vormt u hierover uw eigen mening.

We staan achter de kwaliteit van onze producten en technische klachten en gebreken komen de dag van vandaag zelden voor. Dat is ook de reden dat de scooters welke wij verkopen inmiddels in bijna heel Nederland verkocht worden.

Dat betekend natuurlijk niet dat een scooter nooit een mankement kan vertonen. Mocht dat onverhoopt wel gebeuren, dan dient u er in dat geval wel rekening mee te houden dat wij i.d.d. niet de service van een dealer kunnen verlenen. Gaat er bijvoorbeeld een kabeltje kappot, dan zult u het of voor een "tientje" op eigen kosten bij een plaatselijke dealer moeten laten herstellen, of het kabeltjes even demonteren en opsturen naar ons, of de scooter aanleveren bij een van onze service punten, of de scooter laten ophalen en hiervoor transport kosten betalen. Deze service zit i.d.d. niet bij onze prijzen inbegrepen. Daardoor profiteert u ook vaak ook van honderden Euro's prijsvoordeel als u via onze website een scooter besteld.

Gelukkig maken wij dergelijke gevallen zelden tot nooit mee, en indien een klant enige bereidwilligheid toont, zijn wij altijd bereid samen te kijken naar een oplossing.

Leest u hier - http://www.cheapscooter.nl/referenties.html - anders ook eens enkele eerlijke berichten welke klanten ons per email achterlaten en wij op onze site plaatsen
Laatst gewijzigd door Cheapscooter op 10 jul 2014 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

De meeste problemen ( ik zal het weer herhalen ) komen, omdat de scooter zo uit de krat met " gooi er maar benzine in " verkocht worden. Vind je het gek dat er dan problemen komen?. Wat een komiek, iedereen verkoopt ze, dan ben je koning en is het een geweldig ding, maar daarna is het ineens chinese rotzooi die niet wordt aangenomen.... beetje hypocriet vind je niet? :wink:

P.s : Ik verdedig hier niet cheapscooters.

Gesloten