UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?
Geplaatst: 04 jan 2010 12:05
Wie heeft dezelfde ervaring met de UPC 'droomdeal'.
Voor EUR 45,- bellen, digitale tv en internet van UPC. Dezelfde UPC Droomdeal aanbieding als nu was ook vorig jaar beschikbaar.
Hieronder mijn UPC nachtmerrie is sinds oktober 2008:
In plaats van de EUR 45,- UPC Droomdeal aanbeiding werd er vanaf het begin direct maandelijks een bedrag tussen de € 62,69 en € 128,01 van mijn rekening afgeschreven. Omdat ik stom genoeg mijn bankafschriften te weinig in de gaten hou kwam ik hier pas na een paar maanden achter. De uiterst vriendelijk UPC helpdesk bood meteen excuses aan. Het was overduidelijk een fout van UPC die bij de volgende termijn via een creditnota zou worden hersteld. De volgende maand werd echter gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen en ik kreeg letterlijk deze reactie; "Na, schandalig! Duizend maal excuses van UPC, deze maand wordt alles rechtgezet". Maar nee, niets geld terug , gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen maar het werd duidelijk dat de helpdesk alleen praat en niet helpt. Dus maar gaan schrijven. Vier brieven waarvan twee aangetekend maar UPC reageert niet op brieven. Ook op aangetekende brieven geen reactie.
Uiteindelijk dus maar een termijn laten terugboeken (der rest kon niet meer) en de automatische afschrijvingen (een voorwaarde voor de UPC Droomdeal) opgeheven. Toen bleek UPC wel over briefpapier te beschikken en kwamen er aanmaningen en brieven dat de droom snel zou ophouden als ik niet zou betalen. Sinds drie maanden heb ik inderdaad geen telefoon, internet en digitale televisie meer. Ik krijg nog zo'n EUR 300,- van UPC.
Bijzonder genoeg komen er al maanden geen aanmaningen of brieven meer van UPC. Er is geen deurwaarder ingeschakeld door UPC. Ook die grote mediabox mag ik blijkbaar houden terwijl die normaal (bij het beëindigen van een abonnement) toch terug zou moeten. UPC laat het er gewoon bij zitten omdat ze heel goed weten dat ze meer hebben binnen geharkt dan waar ze recht op hebben. Ik ben gewoon vooropgezet bestolen.
En wat ga je doen dan? De helpdesk geeft je ieder telefoontje volkomen gelijk (Mea Culpa), beloofd alles recht te zetten en doet als ze hebben opgehangen helemaal niets. Het corporate policy bij UPC om nooit op brieven (of mailtjes) te gereageerd. Bestolen voor EUR 300,-, geen telefoon, internet en digitale televisie meer en het houd dus gewoon op. En een rechtszaak starten voor EUR 300,- schiet ook niet op want de kosten zijn hoger dus:
Wie is ook door UPC bestolen en krijgt nog geld van UPC?
Wie doet er mee in een rechtszaak tegen UPC?
Voor EUR 45,- bellen, digitale tv en internet van UPC. Dezelfde UPC Droomdeal aanbieding als nu was ook vorig jaar beschikbaar.
Hieronder mijn UPC nachtmerrie is sinds oktober 2008:
In plaats van de EUR 45,- UPC Droomdeal aanbeiding werd er vanaf het begin direct maandelijks een bedrag tussen de € 62,69 en € 128,01 van mijn rekening afgeschreven. Omdat ik stom genoeg mijn bankafschriften te weinig in de gaten hou kwam ik hier pas na een paar maanden achter. De uiterst vriendelijk UPC helpdesk bood meteen excuses aan. Het was overduidelijk een fout van UPC die bij de volgende termijn via een creditnota zou worden hersteld. De volgende maand werd echter gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen en ik kreeg letterlijk deze reactie; "Na, schandalig! Duizend maal excuses van UPC, deze maand wordt alles rechtgezet". Maar nee, niets geld terug , gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen maar het werd duidelijk dat de helpdesk alleen praat en niet helpt. Dus maar gaan schrijven. Vier brieven waarvan twee aangetekend maar UPC reageert niet op brieven. Ook op aangetekende brieven geen reactie.
Uiteindelijk dus maar een termijn laten terugboeken (der rest kon niet meer) en de automatische afschrijvingen (een voorwaarde voor de UPC Droomdeal) opgeheven. Toen bleek UPC wel over briefpapier te beschikken en kwamen er aanmaningen en brieven dat de droom snel zou ophouden als ik niet zou betalen. Sinds drie maanden heb ik inderdaad geen telefoon, internet en digitale televisie meer. Ik krijg nog zo'n EUR 300,- van UPC.
Bijzonder genoeg komen er al maanden geen aanmaningen of brieven meer van UPC. Er is geen deurwaarder ingeschakeld door UPC. Ook die grote mediabox mag ik blijkbaar houden terwijl die normaal (bij het beëindigen van een abonnement) toch terug zou moeten. UPC laat het er gewoon bij zitten omdat ze heel goed weten dat ze meer hebben binnen geharkt dan waar ze recht op hebben. Ik ben gewoon vooropgezet bestolen.
En wat ga je doen dan? De helpdesk geeft je ieder telefoontje volkomen gelijk (Mea Culpa), beloofd alles recht te zetten en doet als ze hebben opgehangen helemaal niets. Het corporate policy bij UPC om nooit op brieven (of mailtjes) te gereageerd. Bestolen voor EUR 300,-, geen telefoon, internet en digitale televisie meer en het houd dus gewoon op. En een rechtszaak starten voor EUR 300,- schiet ook niet op want de kosten zijn hoger dus:
Wie is ook door UPC bestolen en krijgt nog geld van UPC?
Wie doet er mee in een rechtszaak tegen UPC?