Pagina 1 van 1

UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 04 jan 2010 20:37
door Wrecker3D
Ik erger me mateloos aan de reclame waarin "Dennis" naar de buurvrouw gaat omdat die UPC all-in-one pakket heeft.

Ten eerste: UPC is hier kabelbeheerder, maar al wat we hebben is digitale tv Zonder interactiviteit (druk rode knop*/ VOD). Waarbij bijv. het homokanaal XmO ook niet te bestellen is om een vage reden.

Ten tweede: Hebben we al vaak gebeld en geeft UPC aan niet snel van plan te zijn VOD, internet, telefonie etc. te gaan leveren. Wordt ook iets gezegd over een te verouderd netwerk.

*=tijdens Serious Request was het op 101tv erg irritant, je liep 6pagina's door om een liedje aan te vragen om vervolgens een fout melding te krijgen.

Enfin: Ik WIL wel internet etc. afnemen, maar ik KAN/MAG het dus niet.
Ik vraag me af hoe dat dadelijk gaat als bijv. Ziggo er op mogen.

Verder is er te weinig concurentie, we betalen bij ADSL steevast voor "tot 20Mb/s" maar krijgen hier maar 8Mb/s maar zou ik een 8Mb/s abbo nemen valt dat terug naar 1Mb/s... ook leuk is dat het ADSL hier (Tiel) verre van stabiel is en online games vaak spontaan connectie verliezen of extreem stotteren.

UPC: maak AUB geen reclame voor all-in-one pakketten als jullie ze niet willen/kunnen leveren. (persoonlijk wil ik graag fiberpower/glasvezel)

Re: UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 05 jan 2010 14:57
door SirPeter
Redenering waarom UPC geen landelijke reclame mag maken snap ik even niet. Maar goed. U woont waarschijnlijk in een gebied waar de netwerken van kabel en adsl niet de hoge snelheden aan kunnen.

De extra diensten van kabel nemen extra bandbreedte in beslag daarom niet mogelijk. Als de kabelmaatschappij wel de extra diensten zouden leveren terwijl het technisch niet wenselijk is dan zou u slecht kwaliteit tv krijgen. Gewoon afwachten tot of de adsl centrales geupdate worden waar u op gekoppeld kan worden of wachten tot kabel de netwerk aanpast.

Het verhaal over dat 8mb blijkbaar haalbaar is maar terugvalt naar 1 mb dat lijkt meer op een slechte bekabeling in huis of slechte wijkcentrale/kaart. Belletje naar uw adsl provider om een aantal metingen te verrichten.

Re: UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 05 jan 2010 17:13
door Wrecker3D
De reclame komt wel erg vaak voorbij, en als je kijkt dat regionale advertering op landelijke zenders mogelijk is, is het ook mogelijk niet te adverteren met wat men in die regio niet kan leveren. (zeker op digitale tv)

UPC heeft hier zo'n 3 a 4 jaar geleden het kabel netwerk overgenomen met als voorwaarde dat ze het zouden updaten/upgraden, dat is helaas niet/nooit gebeurt.
Da's contract breuk met de gemeente aan UPC's zijde, helaas laat de gemeente het er bij want het zou "te laat" zijn om er wat mee te doen.
Gemeente denkt wel na over glasvezel, maar durft niet, alhoewel het bedrijven terrein volledig verglaast is, is het door trekken van die kabels schijnbaar te moeilijk en te duur, maar dat ter zijde.

De bekabeling/apparatuur in huis is perfect, alles heeft hoogste standaard, beste kwaliteit, we wonen op 1,7km van de ADSL centrale en dat schijnt door veel providers als kantjeboord beschouwd te worden qua levering...
Enfin, als ik ipv 20mb/s maar 8mb/s krijg kan ik me daar in vinden als het stabiel zou zijn, vaak zat dat een uitzending gemist, rtl gemist of andere stream stotterd of stopt.

Vindt me maar een verwent kreng als je dit hoort/leest (+ vorig bericht) maar als ik slechte kwaliteit internet wil gebruik ik me ingebouwde 56k6 modem van me laptop wel of internet via zo'n UMTS stick

Re: UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 05 jan 2010 19:48
door SirPeter
Tiel-Centrum
Tweede Achterstraat 2a
ADSL2+

adsl2+ centrales halen 24Mbits/s
1.7 km(kabel lengte) van de centrale betekent een maximale haalbaarheid van ~16Mb

Re: UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 05 jan 2010 21:02
door Wrecker3D
rtlnieuws niet gezien, middelde behaalde snelheid 50%

Mijn metingen komen niet verder dan 8 a 8.5mb/s natuurlijk is dat een moment opnamen, maar blijft al maanden daar hangen.

En aan theoretisch haalbaar heb je niks, praktijk wijst meestal aan dat dat niet klopt.

Verder leuk dat je me weet te vertellen waar die server staat, heb er alleen weinig aan, of ge je me vertellen dan maar te verhuizen zodat je dichterbij woont of in een andere plaats waar meer/beter internet wel geleverd kan worden?

Re: UPC: Dennis vind... Reclame

Geplaatst: 05 jan 2010 23:27
door SirPeter
Als je weet wat haalbaar is dan kun je de provider erop aanspreken. Bel je provider die kunnen een meting doen en dan weet je precies wat haalbaar is, wat de modem op dit moment haal. Als de haalbaarheid en datgene wat u haalt te ver uit elkaar liggen dan klopt er dus iets niet en moet er een oplossing gezocht worden.

Betreft rtlnieuws bericht dat 50% oid van de Kabel en Adsl abo's de snelheid niet gehaald wordt klinkt schokkend maar is het niet. Ik zou de specifieke cijfers in detail wel eens willen zien. Is 7,9 Mb van de 8 Mb zit dat ook in de statistieken? Zou ik erg onzin vinden.
Ik heb het bericht niet gelezen van de consumentenbond en interesseert me overigens ook niet maar waarschijnlijk vermeld de consumenten bond niet dat providers als KPN en oud Hetnet en misschien ook andere providers expres extra Mb's op de lijn van de klant zetten om snelheden te garanderen. Bijvoorbeeld 8Mb abo bij KPN is 12 Mb op de lijn als dat haalbaar is.

Maar goed ik dwaal weer eens af.