Pagina 1 van 2
Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 05 jan 2010 11:43
door Jetteke_m
Wij zijn bijna al een jaar bezig met een TULP keuken. Vanaf het begin zijn er al beschadigingen aan de fronten. Steeds worden ze vervangen maar steeds weer met beschadigingen. Slangen die je normaal vast schroeft zijn met ducktape bevestigd! Flinke lekkage, spoelkast vervangen! Ga zo maar door!!! Alles van de keuken gaat steeds weer in en uit elkaar. Het zou een nieuwe keuken moeten zijn maar intussen hebben wij dat idee al lang niet meer! Meer mensen met slechte ervaringen met een TULP keuken?
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 11 jan 2010 22:57
door pannenkoek
Wij hebben juist goede ervaringen met Tulp.
Tijdens de verbouwing ontdekten we dat op de tekening een hotfill combi-quooker stond, terwijl een gewone combi de bedoeling was, toen we daarover belden, werd dezelfde dag een ander leidingschema gemaild en de goede quooker werd gelijk met de keuken geleverd.
Alles werd keurig geplaatst, geen beschadigingen, netjes op tijd enz.
Na 2 maanden stopte de vaatwasser (Bosch). Het bleek een probleem met de aquastop, deze werd door Bosch vervangen (moest besteld worden, bleek een nieuw type). Probleem deed zich weer voor. Bosch en Tulp hebben zich er samen in verdiept en concludeerden dat het bij dit type erg krap kwam om de aquastop vertikaal te monteren. Tulp heeft een monteur gestuurd om dat te verhelpen, dat is op een keurige manier gedaan (de kraan is van de plintruimte verplaatst naar achter een lade)
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 19 jan 2010 15:07
door marnisa
Afgezien van de keuken zelf, waar we zeer tevreden over zijn, zijn we erg teleur gesteld in Tulp keukens.
We zijn door het zien van een advertentie van tulp bij hen terecht gekomen. Er wordt al bijna een jaar geadverteerd met apparatuur tegen korting en een laptop of lcd scherm bij aankoop van een keuken. Wij zijn tot aankoop overgegaan en kregen toen te horen dat we net in een week de keuken hebben gekocht waarin er geen actie was. We hebben laten weten het hier niet bij te zullen laten zitten. Tussen de koop en plaatsing van de keuken zat een kleine 3 maanden. In al die tijd was er elke week een vergelijkbare actie die we konden zien in ons gratis weekblad. We hebben hier ook meerdere keren contact met het filiaal over gehad maar kregen steeds te horen dat dit niet voor ons was. Na plaatsing van de keuken werden we gebeld door de klantenservice of alles naar wens was verlopen. Dit was inderdaad het geval. Tegelijk hebben we nog eens navraag gedaan naar de actie. We kregen toen het antwoord dat NATUURLIJK ook wij van de actie zouden meegenieten. Hierna is er een mailwisseling en briefwisseling ontstaan en zijn we als eerste bij de reclamecode commissie terecht gekomen. Zij hebben ons in ons gelijk gesteld in dat de advertentie van tulp misleidend is. Er is namelijk sprake van actievoorwaarden die ter inzage in de filialen liggen. Dit staat echter zo ontzettend klein en onopvallend vermeld dat dit je echt ontgaat. In de briefwisseling met tulp geven zij uiteindelijk te kennen dat we dan wel een toezegging hebben gehad maar dat ze dit in geen geval gaan nakomen. En dat is geciteerd! Ik vind het ongelooflijk schandalig en zeer klant onvriendelijk. Om het lcd-scherm gaat het me allang niet meer maar ik vind dat de consument op deze manier grofweg wordt opgelicht en ben hier nog niet mee klaar.
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 28 feb 2010 19:41
door 2400
Jetteke_m,
wees maar blij met de beschadigde kasten,mijn deurtjes zijn stuk (bekleding laat los).
En moet een nieuwe keuken kopen want de deurtjes kosten ongeveer hetzelfde als een keuken.
Er zijn bedrijven die dat wel doen voor een fractie van de prijs ,maar dat hoor je pas later en zit je (helaas)aan een nieuwe keuken vast want annuleren kan niet ,al probeerde ik het nog dezelfde dag
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 07 mar 2010 12:22
door Jetteke_m
Beste 2400
Ik ben alles behalve blij met mijn nieuwe dure keuken die niet zomaar een beschadiging heeft meerdere zelf het fineer is nu al beschadigd zonder dat ik ook maar 1 moment heb kunnen genieten van mijn nieuwe keuken. Zelfs de verbouwing heeft stilgelegen dankzij Tulp, alleen maar kosten en nog eens kosten gemaakt!
En Tulp?! Arrogantie ten top!!!
2400 schreef:Jetteke_m,
wees maar blij met de beschadigde kasten,mijn deurtjes zijn stuk (bekleding laat los).
En moet een nieuwe keuken kopen want de deurtjes kosten ongeveer hetzelfde als een keuken.
Er zijn bedrijven die dat wel doen voor een fractie van de prijs ,maar dat hoor je pas later en zit je (helaas)aan een nieuwe keuken vast want annuleren kan niet ,al probeerde ik het nog dezelfde dag
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 02 mei 2010 15:03
door speeltuin
Onderstaande bericht heb ik elders ook geplaatst op een forum, mijn ervaring met Tulp is dus ook niet best.
Ik wil toch even melden dat ik een keuken heb van Tulp keukens en deze is na ca 1,5 jaar al afgeschreven, ondanks de prijs van € 12000,- (26500,- guldens)
De eigenaar, wonende te Sappemeer vind dit heel normaal want hij kan alleen maar lachen als ik hem telefonisch benader. Ik moet helaas wel met de eigenaar spreken want de vestiging Tulp Keukens in Veendam doet niets voor de klanten en hun hoofdkantoor in Rijssen is al helemaal een ramp. Na betaling en plaatsing van je keuken zien zij je niet meer staan. Keuken is half december 2008 geplaatst en staat er nu 1,5 jaar.
Even een opsomming van mijn klachten:
Composiet werkblad kwam beschadigd aan en beschadigingen zijn na paar weken bijgewerkt met hars...je kan het vanaf 1 meter nog terug zien.
Poten van de hoekkast zijn zo stijf aangedraaid dat de punten van de schoeven binnen in de kast omhoog komen en de bodem van de kast haarscheurtjes vertonen en dus kwestbaar is voor vochtinwerking.
Afwasmachine van Bosch bleek na 3 maanden al defect te zijn..ik heb zelf Bosch moeten benaderen want vanuit Tulp Keukens kwam geen actie.
Afzuigkap zuigt niet goed af, ik heb zelf maar weer met Bosch moeten bellen, want Tulp doet nog steeds niets...Conclusie van Bosch is dat de afzuigkap te weinig capaciteit heeft, deze is te licht en tevens is een verkeerde afzuigbuis gemonteerd door Tulpkeukens.
Dan nog het materiaal van de keuken, schijnt speciaal kunststof te zijn maar het gaat allemaal scheuren rondom de inbouw spotjes. De toplaag kan dus niet tegen warmte.
Allemaal problemen, niets wordt opgelost.
Laat dit een waarschuwing zijn, ik koop in het vervolg een keuken in Duitsland. In Nederland zijn alleen maar graaiers die rotzooi leveren tegen behoorlijke bedragen.
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 01:22
door CocaCola81
Naar dat u een negatieve ervaring heeft met bovenstaande leverancier, echter het generaliseren van álle Nederlandse keukenleveranciers doet u uzelf tekort mee..
Mijn dankwoord dan ook als tegenhanger: op dit forum heb ík (en met mij genoeg andere zo te lezen her en der) informatie opgedaan van de hier aanwezige keukenheren welke zeer nuttig was/van pas kwam. Van een Pffff tot een zelfstandigste en Keukenklepper plus wie-ik-allemaal-vergeet, allen hebben ze in feite geen cent aan mij verdiend maar dachten belangeloos mee, hielpen en adviseerden.
En voor dat stukje toewijding cq. vakgekte heb ík in ieder geval waardering.
Ontopic: In hoeverre is een Tulpklant een potientiele Duitslandganger/welke bedrijven hebben het meest te vrezen van de geduchte Duitsers mijne heren keukenmaffioso?
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 09:17
door maxx
Beste Speeltuin,
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent over de gang van zaken. Dat geeft je nog geen recht om naam en woonplaats van de eigenaar van Tulp te plaatsen. Deze man heeft Tulp als investeringsproject gekocht en zal zich weinig bemoeien met de afwikkeling van service.
Omdat een verhaal altijd 2 kanten heeft lijkt het mij dan redelijk om ook jouw eigen naam, adres en woonplaats te melden zodat geïnteresseerden bij je kunnen komen kijken. Maken we er een gezellige dagtocht van....
Nee, ik ben geen Tulp-medewerker en zeker geen fan van hun service-afhandeling of verkooptechnieken. Ik hou er wel van als mensen voorzichtig omspringen met normen en waarden.
Jammer dat je ook alle keukenzaken in Nederland over een kam scheert omdat jezelf niet goed geholpen bent. Waarschijnlijk ben je ook op de Tulp aanbieding afgekomen. Wat heb je bij die mooie Tulpkeuken gekregen? De laptop, scooter of vakantie worden als lokkertje gebruikt voor mensen die daar gevoelig voor zijn. Dit soort dingen zie je niet vaak bij de kleinere specialisten. Die zijn meer bezig met keukens in plaats van bijzaken.
@ CocaCola81
allen hebben ze in feite geen cent aan mij verdiend maar dachten belangeloos mee, hielpen en adviseerden
Daar is een forum als deze ook voor bedoelt. Het is vaak tenenkrommend om te zien hoe vakbroeders met hun klanten omgaan EN hoe slecht het beeld van de keukenhandel in de ogen van de consument daardoor is. Het is jammer dat mensen vaak impulsief
€ 12000,- (26500,- guldens)
uitgeven zonder vooronderzoek op internet. Pas als het mis gaat weten de mensen de forums als dit te vinden.
MVG
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 10:00
door pfffff
Laat dit een waarschuwing zijn, ik koop in het vervolg een keuken in Duitsland
Dat zal wel meevallen, je bent nu immers voor een aantal jaren uit de markt gehaald, dat is de filosofie van dit soort bedrijven.
Het boeit ze echt niet of je achteraf tevreden bent of niet.
En inderdaad, zolang de koper in spe gevoelig is voor de lokkertjes zullen dit soort bedrijven floreren.
Alhoewel dit over de Tulp organisatie niet gezegt kan worden, terugkijkend op 2 grote saneringrondes
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 10:09
door zelfstandigste
Wat heb je bij die mooie Tulpkeuken gekregen? De laptop, scooter of vakantie worden als lokkertje gebruikt voor mensen die daar gevoelig voor zijn. Dit soort dingen zie je niet vaak bij de kleinere specialisten. Die zijn meer bezig met keukens in plaats van bijzaken.
Oei maxx.....op de grens, maar wel heel erg "komisch-confronterend"
Composiet werkblad kwam beschadigd aan en beschadigingen zijn na paar weken bijgewerkt met hars...je kan het vanaf 1 meter nog terug zien.
Ze hebben dus WEL gereageerd, alleen niet zoals u had verwacht. By the way: hars "pulk" je zo los, 2-componenten steenlijm niet. Als het met steenlijm gerepareerd is doet dit niets fout aan de kwaliteit van het blad. Estetisch is het wel een ander verhaal, maar dan speelt de grootte van de beschadiging en de plaats een grote rol.
Poten van de hoekkast zijn zo stijf aangedraaid dat de punten van de schoeven binnen in de kast omhoog komen en de bodem van de kast haarscheurtjes vertonen en dus kwestbaar is voor vochtinwerking.
Afwasmachine van Bosch bleek na 3 maanden al defect te zijn..ik heb zelf Bosch moeten benaderen want vanuit Tulp Keukens kwam geen actie.
Vaak wel beter om direct met de fabrikant te communiceren, dat is wat duidelijker qua afspraak met een servicemonteur.
Afzuigkap zuigt niet goed af, ik heb zelf maar weer met Bosch moeten bellen, want Tulp doet nog steeds niets...Conclusie van Bosch is dat de afzuigkap te weinig capaciteit heeft, deze is te licht en tevens is een verkeerde afzuigbuis gemonteerd door Tulpkeukens.
Had 't een eerlijker verhaal gevonden als er ook de kwalificatie "voordelig" of "goedkoop" aan de wasemkap was gegeven.
Dan nog het materiaal van de keuken, schijnt speciaal kunststof te zijn maar het gaat allemaal scheuren rondom de inbouw spotjes. De toplaag kan dus niet tegen warmte.
En LED's zijn duurder................; joh zet er een 10 watt lampje in ipv 20 watt.
Inderdaad niet netjes om een klant in het ongewisse te laten; maar om gelijk de hele branche te schofferen en de eigenaar met naam en toenaam te posten, zegt meer over u dan over Tulp........
Ben het wederom met Maxx en CocaCola eens..
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 18:47
door speeltuin
Ik heb ze een ingebrekestelling gestuurd en na 2 weken gaat de zaak naar de rechtsbijstand. Ik laat het nu aan derden over.
Ik heb inmiddels met meerdere ontevreden (ex)klanten contact en we lopen allemaal tegen dezelfde problemen aan.
In 2005 ging Tulp Keukens failliet door wanbeleid en rotzooi verkopen, de volgende dag begon men opnieuw en binnenkort zal deze bende ook wel weer failliet gaan..hebben klanten en leverenciers weer het nakijken en meneer de miljonair begint de volgende dag weer opnieuw met een Tulp BV-je..
Kan blijkbaar allemaal in dit kutland.
Mij is een keuken van hoge kwaliteit beloofd en dan kijk ik ook niet naar een paar centen.
Achteraf blijkt gewoon dat het ondeugelijk materiaal is en de service is ver te zoeken.
Tulp had moeten weten dat de afzuigkap niet geschikt zou zijn voor deze keuken, ook hadden zij moeten weten dat hun eigen materiaal niet tegen warmte kan.
In de fabriek zijn ze blijkbaar slordig met het bouwen van de kasten en de leverancier van de composietbladen neemt het ook niet zo nauw met de kwaliteit.
O ja en ik ben niet op een aanbieding afgekomen, ik was niet eens van plan om een keuken te kopen.
Maar een kennis van mij werkt daar en kwam zo in eens met een leuke tekening bij ons thuis en mijn vrouw was meteen in de wolken...er is niet over geld of over een scooter gepraat:) alleen maar over kwaliteit
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 04 mei 2010 21:59
door legoleek
die kennis zal nu niet meer zo vaak over de vloer komen ...
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 05 mei 2010 00:52
door pfffff
Zou de kant van Tulp wel eens willen horen, want ik denk zo maar dat de helft vertelt word
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 05 mei 2010 15:58
door speeltuin
Die kennis komt inderdaad niet meer over de vloer...
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 05 mei 2010 16:00
door speeltuin
pfffff schreef:Zou de kant van Tulp wel eens willen horen, want ik denk zo maar dat de helft vertelt word
Begrijp niet wat je bedoelt, produkt dat men levert is slecht en oplossen doen ze niet, alles duurt lang en gaat moeizaam.
Heel simpel verhaal eigenlijk, maar ik zit er mee en erger mij aan deze keuken.
Verder vind ik jouw reacties wat irritant en het valt me op dat je nu 2 jaar geregistreerd bent en 528 berichten hebt geplaatst en het enige waar jij op reageert zijn berichten over keukens...waarbij je elke keer "twijfelt"aan het verhaal van de gedupeerde klant, blijkbaar heb alleen verstand van de keukenbranche en de rest van de wereld gaat aan je voorbij.
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 05 mei 2010 22:17
door pfffff
Verder vind ik jouw reacties wat irritant
Je vindt het toch niet heel erg dat dit me totaal niet boeit hoop ik ?
De ervaring is dat er bij dit soort schreeuwerige klanten, vaak iets meer aan het handje is dan wat de schrijver aan het beweren is.
Dat jij ( volwassen neem ik aan op papier ) er niet op een normale manier uit kan komen met de leverancier zegt m.i. meer over jou dan Tulp
NB Is ook erg grappig, als mensen het over de waarde van hun keuken hebben, dat ze dan altijd de brutoprijs noemen ipv het bedrag wat er daadwerkelijk voor betaald is
In 2005 ging Tulp Keukens failliet
Zonder enige kennis van zaken noemen we dit
Ik heb inmiddels met meerdere ontevreden (ex)klanten contact
Ook zo,n trieste melding, nou we horen het wel als als er uit dit praatclubje ( welke niet bestaat ) een Lakeman opstaat die deze boevenbende definitief de nek omdraait.
ik was niet eens van plan om een keuken te kopen.
Maar een kennis van mij werkt daar
Mag je nog blij zijn dat die kennis niet in de uitvaartbranche zat
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 07 mei 2010 11:53
door Mikester
Ook ik ben tevreden over de ervaring met Tulp keukens. De onderhandeling over de verkoopprijs ging wat stroef, voor flink afdingen heb je wat geduld en lef nodig, maar uiteindelijk met een goed gevoel de showroom uitgelopen. Je zult per saldo altijd wel teveel betalen, maar bij stront aan de knikker wil je ook na levering graag geholpen worden.
De keuken werd zonder vertraging in exact de week opgeleverd dat al in het eerste orienterende gesprek naar voren kwam. De keukenmonteurs waren, zoals al eens door anderen op dit forum opgemerkt, niet van Tulp zelf, maar dit waren twee nette heren die het zich er niet gemakkelijk vanaf maakten. Gelukkig was de gehele keuken tot op het laatste laatje compleet en paste alles precies zoals was opgemeten. De keuken zit er nu een kleine drie weken in, dus over kwaliteit kan ik niet veel vermelden. Ik heb een composiet blad van 2,8m met daarin een uitsparing voor de kookplaat en een onderbouw wasbak, maar afgezien van wat lastig te verwijderen vegen van plakband(?) ben ik hier uitermate tevreden over. Zoals opgemerkt door de TS dat leidingen met ducktape zijn bevestigd kan ik gelukkig opmerken dat dit bij mij niet het geval is. Het lijkt mij ook eerder een fout van de monteurs (of die nu in opdracht van Tulp werken of niet)
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 07 mei 2010 20:26
door speeltuin
pfffff schreef:Verder vind ik jouw reacties wat irritant
Je vindt het toch niet heel erg dat dit me totaal niet boeit hoop ik ?
Jouw toon bevalt me gewoon niet..
De ervaring is dat er bij dit soort schreeuwerige klanten, vaak iets meer aan het handje is dan wat de schrijver aan het beweren is.
Dat jij ( volwassen neem ik aan op papier ) er niet op een normale manier uit kan komen met de leverancier zegt m.i. meer over jou dan Tulp
Ik ben 37 jaar en weet heel goed wat ik afspreek en wat ik met mijn geld doe.
Met Tulp valt niet te praten wanneer de keuken geplaatst en betaald is, voor die tijd is het vriendelijk en gemoedelijk maar zodra er problemen zijn vallen trouwens de meeste bedrijven door de mand.
NB Is ook erg grappig, als mensen het over de waarde van hun keuken hebben, dat ze dan altijd de brutoprijs noemen ipv het bedrag wat er daadwerkelijk voor betaald is
Het bedrag dat ik noemde is het bedrag dat ik heb gepined + het bedrag voor montage dat ik contant heb afgerekend, afgerond op hele euro's
In 2005 ging Tulp Keukens failliet
Zonder enige kennis van zaken noemen we dit
Ik weet heel goed de gang van zaken van deze zogenaamde zakenman, ik ben de laatste tijd veel te weten gekomen misschien weet ik wel teveel.
Ik heb inmiddels met meerdere ontevreden (ex)klanten contact
Ook zo,n trieste melding, nou we horen het wel als als er uit dit praatclubje ( welke niet bestaat ) een Lakeman opstaat die deze boevenbende definitief de nek omdraait.
Van praat komt praat en in de regio Groningen ken ik inmiddels een 7-tal gevallen die gelijkenissen met de mijne vertonen.
ik was niet eens van plan om een keuken te kopen.
Maar een kennis van mij werkt daar
Mag je nog blij zijn dat die kennis niet in de uitvaartbranche zat
Is op zich ook niets mis mee toch? Ik zoek liever voor mijn dood alvast een kist uit dan dat anderen dat na mijn dood voor me doen. Ik wil niet overal in liggen en verwacht wel kwaliteit
Verder kreeg ik vandaag een reactie op mijn ingebrekestelling.
De inhoud was eigenlijk precies wat ik had verwacht, ze draaien overal omheen en willen hier en daar wel herstelwerkzaamheden verrichten.
Daar neem ik geen genoegen mee want dan zit ik over 1,5 jaar weer met de problemen..dingen die kapot zijn moeten vervangen worden en kun je niet herstellen. Ze zeggen over de hoekkast dat hier natte doeken in hebben gelegen en daardoor heb ik puntjes in de hoekkast. Lekker hoor om zo op afstand te oordelen..het zijn heel duidelijk de schroefpunten die omhoog komen, het is precies boven elke poot waar die beschadiging zit...je kunt het gewoon voelen.
Ik laat mijn rechtsbijstandverzekeraar vanaf nu de correspondentie doen dan kan ik het loslaten want ik maak mij veel te kwaad...
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 07 mei 2010 21:04
door zelfstandigste
Ik laat mijn rechtsbijstandverzekeraar vanaf nu de correspondentie doen dan kan ik het loslaten want ik maak mij veel te kwaad...
Dat lijkt mij, in uw geval, de beste reactie.
Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?
Geplaatst: 12 mei 2010 16:29
door screamager
Onze indruk van Tulp keukens is positief. Gisteren is onze keuken geplaatst en alle afspraken tot nu toe zijn nagekomen. Uiteraard kunnen vergelijkbare problemen betreffende de aftersales nog voorkomen. De initiele levering is in ieder geval prima gegaan.
Voorlopig een pluim dus voor Tulp Rotterdam!