Waarschuwing hoe je in de val van 5028 kunt gaan lopen.
Als je op you tube kijkt word je coninue gevraagd een iq test te doen en dat heb ik dus ook gedaan, om het antwoord te ontvangen hoe je score was, moest je je o6 nummer doorgeven!! heel handig van deze lieden, dat doe je dus omdat je best wel nieuwsgierig bent hoe je hebt gescoord. En toen is er kennelijk op mijn mobiele nummer een aantal vragen gesteld die ik gewoon niet goed heb begrepen. Kort daarna is de ongevraagde toezending van allerlei stompzinnige te downloaden spelletjes begonnen, die heb ik niet eens geopend maar direkt verwijderd, maar zijn allemaal van mijn telefoonrekening geincasseerd Telfort. Die kunnen er niets aan doen zeggen ze, ik heb zelf Ja op mijn mobiel bevestigd aan 5028. Ik heb met beide contact opgenomen en ze kunnen het niet terugdraaien. Let dus op met al die IQ testjes en geef je 06 niet aan ze door.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sms uit het niets
Re: sms uit het niets
Youtube is overigens niet de enige site. Het enige wat ik weet, is dat je dus nooit maar dan ook nooit je 06-nummer moet geven aan dit soort sites. Voordat je het weet heb je een abonnement op de een of andere nonsens ringtone of achtergrond dienst. Ik dacht dat dit ondertussen wel algemeen bekend was, maar blijkbaar zijn er helaas nog steeds mensen die er in trappen.Als je op you tube kijkt word je coninue gevraagd een iq test te doen en dat heb ik dus ook gedaan
Als je hierin trapt zal de uitslag van je IQ test waarschijnlijk ook niet goed zijn.
-
Haha sorry dat ik hier ff om lach!Nebilem schreef:Als je hierin trapt zal de uitslag van je IQ test waarschijnlijk ook niet goed zijn.
Misschien ben ik niet zo naief als jij maar je geeft toch je nummer niet zomaar? Er staat ergens op zo'n site een heel klein regeltje dat er een abonnement aan verbonden is! Moet je maar goed lezen voor je er 'ja' op zegt.
-
Vaak kun je uit de aard van de vragen al opmaken dat die iq test voor geen meter klopt.
Staat er een cirkeltje met allemaal gekleurde bolletjes, met twee cijfers in een net iets andere kleur. Ik meen 74. Krijg je 4 mogelijkheden wat er staat, en dat moet je aanklikken.
Dat soort testen hebben niks te maken met iq, die zijn bedoeld om te testen of iemand al dan niet kleurenblind is.
Iemand die daarin trapt is kleurendom.
Staat er een cirkeltje met allemaal gekleurde bolletjes, met twee cijfers in een net iets andere kleur. Ik meen 74. Krijg je 4 mogelijkheden wat er staat, en dat moet je aanklikken.
Dat soort testen hebben niks te maken met iq, die zijn bedoeld om te testen of iemand al dan niet kleurenblind is.
Iemand die daarin trapt is kleurendom.