LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Curatoren dsb en hun aanpak!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EagleOne2002

Curatoren dsb en hun aanpak!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Maanden, nog voor de falliesement van Dsb ben ik al aan het proberen contact te krijgen, per telefoon en emails, ik kreeg nergens een reactie op, zelfs meerdere brieven naar de curatoren, geen reactie, tot vandaag, ik krijg opeens weer afschriften, en tot mijn verbazing een brief.
Afbeelding
En dan durven ze op het nieuws nog eens te zeggen dat mensen niet reageren op hun, wat een zooitje ongeregeld is het daar zeg.
Het zal op een rechtzaak uit moeten draaien, want ik heb natuurlijk niet even binnen 5 dagen dusdanig bedrag.
Weer een gezin van 4 personen die de afgrond inglijden door DSB.

SJZ

Re: Curatoren dsb en hun aanpak!

Ongelezen bericht door SJZ »

Als jij kan aantonen dat je netjes je verschuldigde rente en aflossing hebt betaald dan win je het proces waarschijnlijk wel.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Curatoren DSB harder dan DSB zelf
De curatoren van de failliete DSB bank komen de gedupeerden maar mondjesmaat tegemoet. Op dit moment hebben ze 150 mensen in beeld die echt in de problemen zitten. En dat is opvallend, want DSB zélf wilde zo'n 1200 mensen met betalingsachterstanden helpen.

Vlak voor het faillissement van DSB kwam de raad van bestuur van de bank een schikking overeen met de stichting Steunfonds Probleemhypotheken en de financiële ombudsman Jan Wolter Wabeke. De regeling was bedoeld voor DSB-klanten die in financiële problemen waren gekomen of dreigden te komen als gevolg van hun leningen bij DSB.

Doel van de regeling was er voor te zorgen dat de klanten konden blijven voldoen aan hun financiële verplichting. Daarnaast moest de kans dat klanten met een hypothecaire restschuld bleven zitten binnen tien jaar worden weggenomen.

DSB Bank liet de regeling doorrekenen voor iedereen met een eerste of tweede hypotheek bij de bank. Die doorberekening werd op 17 oktober 2009 besproken in de raad van bestuur. Door het faillissement, twee dagen later, kon DSB de schikking nooit uitvoeren.

Meer over de doorrekening van DSB en een uitgebreid intern DSB-document over de zorgplicht van de bank op de site van RTL Z.

© RTL Nieuws.nl

Hier de link naar de uitzending:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _s9_a6.xml

Groeten,
Piet

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Op dit moment hebben ze 150 mensen in beeld die echt in de problemen zitten. En dat is opvallend, want DSB zélf wilde zo'n 1200 mensen met betalingsachterstanden helpen.
Dat is niet opvallend, maar juist heel logisch. Kijk, DSB wilde een fatsoenlijke bank worden, en wilde z'n naam zuiveren. Sowieso kun je bij een bedrijf nog altijd wel wat coulance verwachten. Ze willen ook een beetje een goede relatie voor de lange termijn opbouwen. Je krijgt dus nog wel eens iets dat niet wettelijk verplicht is.

Curatoren hebben een heel andere taak. Die mogen geen cadeautjes weggeven. Hun doel is zoveel mogelijk geld binnen te slepen om crediteuren zoveel mogelijk uit te betalen. Die zijn dus minstens even hard, maar meestal veel harder dan het bedrijf zelf was. Een goede relatie opbouwen hoort daar niet bij.

Dus best wel logisch dat de curatoren veel minder mensen tegemoet willen komen dan DSB zelf wilde. Dat hoort bij het faillisement.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

die 150 mensen hadden een hypotheek met 4,5 maal hun salaris erin, die zijn benaderd door hun, ik heb er een met maar liefst 7,4 het salaris erin, en hoorde niets van hun, sterker nog, ik probeer al maanden contact te krijgen ( tevergeefs ) maar klaag verder niet, ik verwacht een redelijk voorstel van hun, echter ze geven helemaal geen gehoor, dus als er meer dan mijn gevallen rondlopen, dan vraag ik me af hoe hun die 150 hebben benaderd, en dan kunnen zeggen dat de rest niet reageerde.
Nee ik denk eerder dat men wil laten geloven dat ze hun best gedaan hebben en de schrijnende gevallen kunnen helpen, echter geloof ik er niets van, ik heb er nog niemand over gehoord die geholpen is.
Denk eerder dat dit een sluier is die weer een hoop verbergt.
reageren kunnen ze niet, maar dreigen des te meer.

Gesloten