Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Geplaatst: 06 jan 2010 16:34
Hallo beste mensen,
Mijn ouders bellen al jaren met Preetium Telecom, via de analoge lijn van de KPN. No problem !
Nu echter heeft een dochtermaatschappij van Pretium, genaamd Suprieur, zijn intrede in de grote wereld gedaan, en zij bieden Internetbellen aan voor klanten van Pretium.
Nog geen probleem, zou je zeggen..........
Helaas dus wel !
Mijn ouders werden per brief benaderd door Suprieur of ze interesse hadden in internetbellen via Suprieur. Deze brief werd door mij, dochter, gelezen en ik heb met Suprieur gebeld. Ik heb hun uitgelegd dat mijn ouders NIET via de kabel kunnen bellen omdat ze dan het gewenste signaal (via analoge lijn die een extra telefoonbel aanstuurt in verband met slechthorendheid) niet meer kunnen ontvangen. Dit signaal is onmisbaar voor de extra bel.
De "meid" die ik aan de lijn had, meldde mij dat ze alles begreep, en dat ze alles in de computer gezet had en dat mijn ouders niet meer benaderd zouden worden inzake Suprieur Internet Bellen.
Helaas, niets is minder waar.
Een poosje later werd mijn vader gebeld met de mededeling of hij de informatieve brief inzake Suprieur Internet Bellen wel ontvangen had. Mijn vader (80+) wist echter op dat moment even niet waar het over ging en zei dat hij de brief niet gekregen had. Blijkbaar is toen gestart met het opmaken van het contract en er werd door de callcentermedewerker gevraagd of hij een nieuwe brief (lees contract) mocht sturen. Bandje werd gestart...........voicelog...........en mijn vader antwoordde dus volmondig JA. Tuurlijk.........een nieuwe informatieve brief, kan toch geen enkel kwaad ?
Jammer genoeg was deze brief dus een contract en dien je dit binnen 7 werkdagen te annuleren mocht je je toch niet willen abonneren.
Mijn ouders lezen de brief wel, maar beseffen niet dat dit een contract is.
Het blijft even liggen totdat ik de brief in handen krijg.
Helaas is de opzegtermijn al verstreken. Nu hoor ik u denken...........7 dagen wordt in de coulanceregeling voor ouderen van 72+ toch omgezet naar 3 maanden ? Helaas, ik moet jullie teleurstellen.
De coulanceregeling die Pretium met haar klanten heeft, kent Suprieur niet. Zij hanteren NIET dezelfde voorwaarden als het moederbedrijf.
En zo zit mijn vader vast aan een contract van één jaar Internetbellen waar hij helemaal niets mee kan doen !
De ATA (kastje voor signaal van modem naar telefoon) is geleverd en ook inmiddels al afgeschreven van de rekening, wel 45,00 euro.
Wij stappen morgen, 7 januari 2010 naar een advocaat, want bellen met zowel Suprieur als Pretium klantenservice heeft totaal geen resultaat opgeleverd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door beide bedrijven en op het hart gedrukt dat je een BRIEF moet schrijven.........telefonisch gaat dit niet !
Nee, maar wel TELEFONISCH mensen contracten opdringen, dat kan dus blijkbaar wel. Wat een omgekeerde wereld, vind ik dit.
Het zou bij de wet verboden moeten worden om mensen van 65+ nog mondeling contracten aan te laten gaan. Er is een volwassenregeling vanaf 18 jaar, maar deze zouden ze ook omgekeerd kunnen stellen bij mensen van 65 jaar of ouder.
Is het hier iemand met mij eens ?
U weet toch ook dat iemand van 80 of ouder niet meer alles begrijpt (zeker niet zo'n snelle callentermedewerkers-stem) en het niet kan volgen......?
Wees op Uw hoede voor de callcentermedewerkers van Suprieur alsook voor de collega's van Pretium.
Houd de boot af.................dan bent U straks goedkoper uit !
Dit is een GOUDEN TP !!!!!
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groet,
venne000
Mijn ouders bellen al jaren met Preetium Telecom, via de analoge lijn van de KPN. No problem !
Nu echter heeft een dochtermaatschappij van Pretium, genaamd Suprieur, zijn intrede in de grote wereld gedaan, en zij bieden Internetbellen aan voor klanten van Pretium.
Nog geen probleem, zou je zeggen..........
Helaas dus wel !
Mijn ouders werden per brief benaderd door Suprieur of ze interesse hadden in internetbellen via Suprieur. Deze brief werd door mij, dochter, gelezen en ik heb met Suprieur gebeld. Ik heb hun uitgelegd dat mijn ouders NIET via de kabel kunnen bellen omdat ze dan het gewenste signaal (via analoge lijn die een extra telefoonbel aanstuurt in verband met slechthorendheid) niet meer kunnen ontvangen. Dit signaal is onmisbaar voor de extra bel.
De "meid" die ik aan de lijn had, meldde mij dat ze alles begreep, en dat ze alles in de computer gezet had en dat mijn ouders niet meer benaderd zouden worden inzake Suprieur Internet Bellen.
Helaas, niets is minder waar.
Een poosje later werd mijn vader gebeld met de mededeling of hij de informatieve brief inzake Suprieur Internet Bellen wel ontvangen had. Mijn vader (80+) wist echter op dat moment even niet waar het over ging en zei dat hij de brief niet gekregen had. Blijkbaar is toen gestart met het opmaken van het contract en er werd door de callcentermedewerker gevraagd of hij een nieuwe brief (lees contract) mocht sturen. Bandje werd gestart...........voicelog...........en mijn vader antwoordde dus volmondig JA. Tuurlijk.........een nieuwe informatieve brief, kan toch geen enkel kwaad ?
Jammer genoeg was deze brief dus een contract en dien je dit binnen 7 werkdagen te annuleren mocht je je toch niet willen abonneren.
Mijn ouders lezen de brief wel, maar beseffen niet dat dit een contract is.
Het blijft even liggen totdat ik de brief in handen krijg.
Helaas is de opzegtermijn al verstreken. Nu hoor ik u denken...........7 dagen wordt in de coulanceregeling voor ouderen van 72+ toch omgezet naar 3 maanden ? Helaas, ik moet jullie teleurstellen.
De coulanceregeling die Pretium met haar klanten heeft, kent Suprieur niet. Zij hanteren NIET dezelfde voorwaarden als het moederbedrijf.
En zo zit mijn vader vast aan een contract van één jaar Internetbellen waar hij helemaal niets mee kan doen !
De ATA (kastje voor signaal van modem naar telefoon) is geleverd en ook inmiddels al afgeschreven van de rekening, wel 45,00 euro.
Wij stappen morgen, 7 januari 2010 naar een advocaat, want bellen met zowel Suprieur als Pretium klantenservice heeft totaal geen resultaat opgeleverd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door beide bedrijven en op het hart gedrukt dat je een BRIEF moet schrijven.........telefonisch gaat dit niet !
Nee, maar wel TELEFONISCH mensen contracten opdringen, dat kan dus blijkbaar wel. Wat een omgekeerde wereld, vind ik dit.
Het zou bij de wet verboden moeten worden om mensen van 65+ nog mondeling contracten aan te laten gaan. Er is een volwassenregeling vanaf 18 jaar, maar deze zouden ze ook omgekeerd kunnen stellen bij mensen van 65 jaar of ouder.
Is het hier iemand met mij eens ?
U weet toch ook dat iemand van 80 of ouder niet meer alles begrijpt (zeker niet zo'n snelle callentermedewerkers-stem) en het niet kan volgen......?
Wees op Uw hoede voor de callcentermedewerkers van Suprieur alsook voor de collega's van Pretium.
Houd de boot af.................dan bent U straks goedkoper uit !
Dit is een GOUDEN TP !!!!!
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groet,
venne000