Pagina 1 van 1

studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 07 jan 2010 16:43
door annieservé
Eind oktober studenten OV chipkaart aangevraagd. Voor Kerst opnieuw aangevraagd. Nog steeds niets ontvangen. Na heel vaak en lang bellen, kost een fortuin pas een keer iemand aan de lijn gehad die zou mailen hoe het ervoor stond. Geen mail ontvangen. Jan. weer begonnen met bellen, maar of je nu om 7uur 's ochtends belt of 's avonds of overdag, steeds hetzelfde bandje waar je i nformatie krijgt die je na een paar keer bellen wel uit je hoofd weet, maar waarvoor je toch de minuten betaald. Daarna krijg je te horen dat het erg druk is en dat je misschien langer moet wachten. De andere keer word je verteld dat het erg druk is en dat de verbinding wordt verbroken, nadat je toch al een tijdje aan de lijn hangt om naar hun bandje te luisteren. Die misschien wel wat langere wachttijd dan dat je gewend bent, heb ik enkele malen een half uur volgehouden, maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, na al die andere keren dat ik gebeld heb. Heb je je pas verloren, moet je direct contact opnemen d.m.v. telefoneren ????????? Er is verder geen enkel contact mogelijk. Dus tot op heden is er nog geen studenten OV-chipkaart. Dus nu maar gewoon betalen bij gebruik van OV????? Hoe is dit mogelijk????????
Met vr gr . A.W.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 07 jan 2010 16:48
door villasappho
Als eerste:
Ik snap je frusstratie omdat ik bekend met de chipkaart ooit ook student was en ik geduld heb met lezen, maar zoals je nu schrijft kan geen mens je helpen ook niet als je eindelijk iemand aan de telefoon hebt gekregen.
De info die ik nu voor je heb tot februari kan je met je oude studentenkaart van 2009 reizen. Ik weet dat bellen geen zin heeft ga eens langs bij een kantoor ik weet geen adressen maar je bent vast slim genoeg die zelf ff op te zoeken.

Sterkte!

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 07 jan 2010 16:48
door EagleOne2002
kijk hier eens en bel, er staan verschillende nummers
http://www.studentenov-chipkaart.nl/ser ... 0gestolen.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 07 jan 2010 17:22
door jhmlangbroek
Schandalig hoe DUO en OV Chipkaart BV om zijn gegaan met studenten. IB-groep had vroeger een slogan "wij zorgen ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt" of iets dergelijks. Met de in de soep gelopen invoering van de Studenten OV Chipkaart gaven ze echter niet thuis, alles lag aan OV Chipkaart BV. De gedupeerde student is in de kou gezet en van het kastje naar de muur gestuurd. Communicatie is gebrekkig, de student krijgt de schuld en nog we moeten zelfs via de media vernemen dat je eventueel nog een oude Studenten OV van 2009 mag gebruiken deze maand. Elk kaartje dat gekocht is vanaf 1 januari tijdens de vrij reizen periode zou moeten worden terugbetaald aan de studenten, plus de telefoonkosten die gedupeerde studenten moesten maken. Het wordt tijd dat men inziet dat de student (in een aantal gevallen) geen schuld treft en te compenseren voor geleden schade in plaats van uit te melken met 0900-6655444... De invoering kan dan wel een succes zijn, maar er zijn nog steeds duizenden studenten die nog geen OV-Chipkaart.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 08 jan 2010 15:47
door sebas379
Ik heb op 11 oktober mijn aanvraagformulier voor de studenten ov-chipkaart opgestuurd, met alle benodigtheden (kopie paspoort, foto etc.). De aanvraag zou drie weken in beslag nemen. Tot op heden heb ik niets ontvangen. vanaf de laatste week van december ben ik gaan bellen met de klanten"service" 0900-0980, en 0900-6655444. Hier heb ik al voor tientallen euro's in de wacht gehangen maar ik krijg niemand aan de lijn. Ook, toen het nog kon, een e-mail gestuurd naar de klantenservice ov-chipkaart, maar hier nooit iets op gehoord.
Mailen is nu niet meer mogelijk. Ik heb begrepen dat ik nog tot 1 februari met mijn oude ov-jaarkaart kan reizen, maar daarna heb ik een probleem als ik de ov-chipkaart niet ontvang.
Opnieuw aanvragen mag volgens de site niet, en zelfs al doe ik dit, het duurt minimaal 3 weken en die heb ik intussen niet meer.

Ik hoop dat iemand hier snel een oplossing voor bedenkt, want anders gaat het mij, en velen met mij, een hoop geld kosten en dat hebben arme studenten niet.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 08 jan 2010 21:57
door annieservé
Re: voor villasappho.
Er is geen kantoor waar je met je vragen terecht kunt over de studenten OV-chipkaart, dit bleek bij navraag bij de IB-groep. Zo slim zijn ze wel!!!
Gr.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 09 jan 2010 12:19
door shibitah
Ik vraag me af hoe ik in contact kan komen met die idioten, heb een tijdelijk reisproduct, en er staat geen product voor me klaar bij die kaart automaten! Al 3x geprobeerd inmiddels, ook al contact met ze opgenomen, je krijgt alleen maar een mail terug met meest gestelde vragen, nog geen persoonlijke mail met antwoord op je vraag. En ra ra ra, ook geen antwoord op mijn vraag bij de veel gestelde vragen, anders had ik die op de website al wel gevonden.. als dit zo doorgaat kan ik vanaf eind januari/begin februari niet meer reizen! Dan is dat tijdelijke reisproduct namelijk niet meer geldig!


Ik zou trouwens graag die mail willen bijvoegen maar deze website staat tekst bestandjes, pdf bestandjes en word bestandjes niet toe. Dus een bijlage toevoegen is niet mogelijk..

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 09 jan 2010 17:57
door jhmlangbroek
Hey,

ik heb na de zoveelste keer bellen gevraagd om een adres voor een klachtenbrief en heb dit van een vrouw van 0900-6655444 gekregen:

Trans Link Systems B.V.
Postbus 1808
3800 BV Amersfoort

Bezoekadres:
Stationsplein 151 - 157
3818 LE AMERSFOORT

staat trouwens ook op hun site
http://www.translink.nl/content.asp?lan ... &pageID=41

Translink Systems is opgericht om de OV Chipkaart te introduceren en volgens mij is OV Chipkaart BV eigenlijk hetzelfde.

Succes gewenst

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 18 jan 2010 22:50
door Brouwert
shibitah, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb zojuist geruime tijd met iemand van die klantenservice aan de telefoon gehangen. Ze geeft aan dat mijn OV-chipkaart actief zou zijn, nadat er eerst een storing zou zijn geweest waardoor ze dat niet kon checken.

ik had echt het gevoel dat mijn vraag niet serieus werd genomen en op een moment zei ze ook dat ze nog nooit een klant had gehad met een vraag voordat ze gingen reizen. Ik ga toch zeker niet het risico lopen op een boete omdat ik het maar 'moet proberen' van de klantenservice?

gelukkig was mijn vriendin zo verstandig om na 5 minuten (toen bleek dat ik nogal geagiteerd aan het worden was) om mijn memo-recorder er bij te pakken. Dus heb het gesprek grotendeels opgenomen en ben zeker van plan om hier eens een serieuze brief over te schrijven naar Translink.

Uiteindelijk komt het er wel op neer dat zij zegt dat het dus actief zou zijn, maar waarom ik dat op internet niet kon nakijken zou wel aan een vertraging in het systeem liggen. M'n broertje had 'm geactiveerd, geen probleem en hij kon het gelijk op internet zien...je wordt gewoon afgescheept met een loze belofte, maar op een gegeven moment kom je dan tot het inzicht dat het geen zin heeft om verder te gaan omdat je niets meer te weten krijgt...

het aller naarste is dat ik alsnog een keer moet gaan bellen omdat het gewoon niet in orde is. Als ik een klacht wilde indienen moest ik maar op de website kijken...waar stond dat ik daarvoor de klantenservice moet bellen, ook zo'n leuke..:P

we'll see...keep you posted...

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 21 jan 2010 19:48
door ttwig
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer hetzelfde als jullie. Ik voel me erg opgelicht door de RET, Veolia en de IB-groep.

In december kreeg ik een brief thuis gestuurd, dat ik voor januari 2010 mijn ov-studentenchip kaart moest opwaarderen. Dit omdat ik deze al 2 jaar thuis heb, ik zit in Rotterdam op school.

In december ben ik naar het station gegaan, ik kon hem niet opwaarderen. Dit kwam omdat ik dit pas na 22 januari 2010 kan doen. Dit heeft met de eerste letter van mijn achternaam te maken.

Op 3 januari 2010 kwam ik in de bus Veolia. Helaas mocht ik niet met mijn oude ov-kaart reizen, ze vertelde dat ik per 1 januari 2010 moest inchecken met mijn ov-chipkaart. Helaas zag ik snel dat er een bedrag afgehaald werd.
Daarna kwam ik op het metro station en bleven de poortjes gesloten toen ik erdoor wilde. Er stond onvoldoende saldo op. Ik naar van die mensen gelopen die daar rond liepen. Ze vertelde dat ik mijn tegoed moest verhogen, dus moest betalen en dat ik dit later terug zou krijgen. Ik hun geloven natuurlijk en dit gedaan.

Omdat ik nu al 35 euro kwijt ben aan reiskosten ben ik alvast overal achteraan gegaan. Ik heb gesproken met de medewerkers van RET, om te vragen waar ik mijn geld kan terug halen van mijn reiskosten. Ze vertelde dat dit niet mogelijk is en dat ik een sleutelkaart moest ophalen, dit kon echter niet.
Toen ik in de trein zat, werd ik gecontroleerd. De conducteur vertelde dat mijn kaart kapot was en niet te scannen is. En dat ik contact op moest nemen met de IB-groep, omdat ik deze kaart van hen gekregen heb.

Toen ik thuis kwam, heb ik gelijk contact opgenomen met de IB-groep. Deze zijn te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 7 tot 21.30 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00. Ik een kwartier aan de telefoon gehangen tot ik een medewerker van de IB-groep aan de telefoon kreeg.
Hij vertelde mij, dat de medewerker van de RET nooit had mogen zeggen dat er een regeling kwam dat ik mijn geld terug zou krijgen. Toen ik vroeg wanneer ik hem had moeten opwaarderen, zei hij voor januari. Ik vertelde hem dat ik het in december geprobeert had, en hij vertelde mij dat in december nog niet de mogelijk heid was om 't op te waarderen. (welke maand dan wel?)
Ook vertelde hij, dat mijn studenten ov kaart wel klaar staat en dat ik hem op kan halen. Ik vertelde dat ik dit vandaag ook een aantal keer geprobeerd heb, maar dat dit niet mogelijk was. Hij vertelde weer dat het kan komen door de drukte!
Op de vraag, waarom mijn kaart niet scanbaar was vertelde hij dat hij niet wist wat er aan de hand was. Meerdere reizigers hebben hier mee te maken.
Naar het geld kan ik tot nu toe fluiten. Wel moet ik mijn bonnetjes bewaren van de opgewaardeerde bedragen en moet ik de ov-chipkaart.nl site in de gaten blijven houden.

Ik hoop dat Radar hier een uitzending over maakt, want ik vind dit gewoon pure oplichting. Als student hoor je vrij te kunnen reizen en niet van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 22 jan 2010 01:13
door Amyl
Ik heb hem in geen jaren afgehaald, doch wordt hij wel opgeschreven bij de totale schuld. Na 2x bellen te horen gekregen dat het pas gecorrigeerd wordt bij je masterbull. Een goed actueel schuldoverzicht kunnen zij aldus niet leveren, daarvoor moet ik dan driehonderd papieren invullen. Slecht geregeld aldus daar, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zou een aangetekende brief versturen met ontvangstbewijs.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 22 jan 2010 21:08
door mirnum
Ik heb nog noooit problemen gehad met de IB-groep of met mijn OV-studenenkaart. Enkelt al het papierwerk wat ervoor nodig is is een beetje onhandig.
De OV-chipkaart heb ik ook zonder veel problemen ontvangen. Wel nog wat telefonisch contact gehad, omdat het erg onduidelijk was of je de kaart toegestuurd kreeg of dat jet hem op moest halen.

In januari ging ik vol goede moed met de OV-chipkaart naar het ophaalpunt in de supermarkt. Geeft dat apparaat aan dat het opladen momenteel niet mogelijk is.
Dus volgende dag weer geprobeerd, weer de zelfde melding.
Nouja, dat kan gebeuren dacht ik.
Maar deze week had ik de kaart toch echt nodig. Dus weeer geprobeerd en weer niet mogelijk. Tijdens mijn reis heb ik het nog een aantal keer geprobeerd, maar geen enkele poging was succes vol. Ik krijg continu de melding dat het opladen op dat moment niet mogelijk is.
Daarom heb ik contact gezocht met de klantenservice. Het is al een hele uitzoekerij om uit te zoeken welk nummer je mag bellen. Na 5 pogingen en vele muziekjes verder eindelijk pas iemand aan de telefoon gekregen. Dat lange intro verhaal wat je te horen krijgt is wel wat te veel van het goede, het wekte behoorlijk wat irritatie op na een paar keer.
Heb ik de dame aan de telefoon rustig uitgeleg dat ik mijn reisproduct niet op kan laden. Daarop vertelde de dame dat er iets mis was gegaan en dat ze hem nu opnieuw klaar heeft gezet voor me.

Opeens uit het niets vraagt de dame al mijn gegevens (waaronder leeftijd en telefoonnummer etc), waarop ik wel wilde weten waarom ze dat wilde weten. Zegt ze doodleuk dat dat niets met mijn OV-chipkaart te maken heeft en dat dat alleen maar voor hun bestand is. :shock:

Dit vond ik nogal onnodig, ik kreeg het gevoel dat dat alleen maar was om mij nog langer aan de lijn te houden.....

Ik hoop dat ik morgen wel gewoon mijn reisproduct op kan halen, want dit schiet niet op.

groetjes mirnum.

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 18 feb 2010 18:20
door ge1987
Beste Radar medewerkers en Studenten,

Ik ben momenteel woonachtig in Rotterdam en moet vanaf 11 Februari reizen met mijn studentenov-chipkaart. Helaas is deze kapot gegaan eind augustus 2009. Ik heb toen contact gezocht met de RET in Rotterdam. Van hen kreeg formulier om mijn defecte ov-chipkaart op te sturen en zou alles geregeld worden door het bedrijf die de OV-chipkaarten maakt en uitgeeft. deze zit namelijk gevestigd in Amersfoort. dit zou uiterlijk 2 weken duren.

na 3 weken nog steeds niks gehoord te hebben, heb ik zelf contact opgenomen met de IB-groep. ik dacht namelijk dat men hieruit een onderdeel van maakte. dit was namelijk niet zo en kreeg van de aardige IB-groep baliemedewerkster een kaartje met erop de informatienummers( ja 2 stuks) van de ov chipkaart. een nummer is van de ov chipkaart lijn( 0900-0980) en de andere nummers is van de studenten ov chipkaart(0900-6655444).
eenmaal deze beide nummers gebeld te hebben, ben je wat luttele euro's armer. ik kreeg eindelijk duidelijkheid. Men had niks ontvangen van mij en men had ook geen gegevens van mijn in hun computer. Heb toen alles netjes opgegeven en de vrouw zei het komt allemaal goed, je krijgt je studentenov chipkaart de week erna thuisgestuurd.

ik dacht prima dan is dit ook weer opgelost. Maar helaas. weer 2 weken later( het is inmiddels eind September) nog steeds niks ontvangen. Ik opnieuw weer gebeld met de ov-chipkaartlijn. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ze helemaal van niks wisten en dat al me gegevens verdwenen waren. ik kreeg toen ook te horen dat ik mijn aanvraagformulier opnieuw moet opsturen. deze zou de telefoniste dan naar me toesturen en ik moest die dan zo snel mogelijk terugsturen met alles erop en eraan. ik heb ook alle instructies gevolgd wat in de begeleidende briefje stond.

maar helaas het ging opnieuw mis. ze hadden niks ontvangen was het probleem ik dacht dat kan gebeuren. dus ik stuur opnieuw een aanvraagformulier met alles erop en eraan. dit heb ik 25 keer gedaan. 25 keer 2 pasfoto's origineel. ik betaal voor 4 pasfoto's 7,50 dat is 15 keer 7,50 is iets meer dan 110 euro's. ik dacht dit laat ik niet voor de 26ste keer gebeuren. en ik ga opnieuw bellen. het hele verhaal van begin tot het eind verteld. en alles werd "opgeschreven" en zou worden doorgespeeld naar hun supervisor, deze "vriendelijke" meneer of mevrouw zou mij binnen een week hebben gebeld of gemaild hebben. de eerste keer dat men zou moeten bellen was in de week van de 12 januari, maar tot op de dag van vandaag heeft men nog nooit teruggebeld en werd mij verteld iedere week opnieuw dat men er aan het werken was en dat ik volgende week wel weer iets te horen kreeg.
ik heb vandaag opnieuw gebeld, heb hen verteld dat ik het beu ben. ze waren opnieuw mijn gegevens verloren/kwijt geraakt of misschien wel express gedeleted, maar helpen dat zit bij hen niet erin.

ben diep, zeer diep teleurgesteld. gelukkig geven zij mij een goed voorbeeld hoe ik later absoluut niet met mijn klanten om moet gaan.

Ik hoop met deze brief dat 1 iemand mij wel duidelijkheid kan geven en eventueel mij advies kan geven over welke stappen ik nu het beste kan nemen. ik ben het namelijk beu, ik ga niet meer als een kip zonder kop weer bij een fotograaf zitten opnieuw 4 pasfoto's a 7,50 laten maken en hopen dat men het alsnog ontvangen. misschien krijg ik binnen nu en anderhalf jaar wel stuk of 30 ov chipkaarten zoals mij beloofd is.

ik hoop ook dat een iemand mij kan adviseren over eventuele vervolgstappen.

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

Gé Pfennings

Re: studenten OV-chipkaart

Geplaatst: 28 feb 2010 14:20
door mmmr
jhmlangbroek schreef:Hey,

ik heb na de zoveelste keer bellen gevraagd om een adres voor een klachtenbrief en heb dit van een vrouw van 0900-6655444 gekregen:
staat trouwens ook op hun site
http://www.translink.nl/content.asp?lan ... &pageID=41

Translink Systems is opgericht om de OV Chipkaart te introduceren en volgens mij is OV Chipkaart BV eigenlijk hetzelfde.

Succes gewenst
Als je die site bekijkt dan zie je eigenlijk geen infolijn. Omdat ik het zat was om heen en weer gestuurd te worden tussen DUO en ov-chipk heb ik hun maar gebeld op het nummer voor de persvoorlichting. Kreeg gewoon de informatiebalie oid aan de lijn waarbij de mevrouw me echt met helemaal niets verder hielp/kon helpen en me gewoon verwees naar de ov-chipkaart klantenservice.