LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp 'service dienst' rekent voorbijrijkosten

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
babylon_nl

Wehkamp 'service dienst' rekent voorbijrijkosten

Ongelezen bericht door babylon_nl »

In oktober 2008 kocht ik bij wehkamp.nl een whiteknight no frost vriezer. Dat is allemaal prima verlopen, tot een klein jaar later de vriezer niet méér wenste te vriezen dan -12, terwijl -24 de norm moet zijn. Met het huidige weer kun je dus beter de vriezer open laten staan, dan worden de produkten kouder. Wehkamp een bericht gestuurd, keurig antwoord met het nummer van de 'desbetreffende service dienst' in '0162'. Die zouden het apparaat gaan repareren.

Deze 'service dienst' maakte een afspraak voor 29-12-09 tussen 9 en 12, op mijn adres. Nu heb ik toevallig 2 voordeuren, één voor mijn bedrijf en één voor mijn woning. Ik heb aangegeven dat de monteur op beide opeenvolgende huisnummers terecht kon. Dat ging allemaal goed komen.

Om 2 uur die dag maar gebeld, want niemand gezien. Ik kreeg het 06-nummer van vincent, hij zou de reparateur zijn. Hij beweerde dat hij langs was geweest en mij zelfs gebeld had, maar dat er niemand opnam. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan en inderdaad, dat was ook zo. Een briefje in de deur steken is iets anders dan daadwerkelijk aanbellen en zowel telefooncentrale als telefoon beantwoorder maken geen enkele melding van het telefoonnummer van 'vincent'. Bovendien was ik (aantoonbaar) met klanten bezig in mijn winkel op het door vincent aangegeven tijdstip, die bel hoor ik echt wel!

Vincent kon geen nieuwe afspraak maken, dat moest via het 'service bedrijf'. Voor vandaag, 8 januari een nieuwe afspraak gemaakt. Alles mooi toch?

Tot het service bedrijf vanmorgen terugbelde met de vraag waarom er geen geld was overgemaakt.

Op het door vincent gedeponeerde papiertje staat namelijk de volgende tekst (letterlijk, incl. spelvouten):

V.Z SERVICE

BANK: SNS LEUSDEN
REK.NR. 89.62.52.299
K.V.K. NR:32083529

Geachte heer/mevrouw

Wij zijn op .. om .. uur bij u aan de deur geweest voor reparatie van de .. en er was niemand aanwezig (volgens afspraak)
U moet nu eerst 1x voorrijkosten betalen voor wij een nieuw afspraak met u maken
Als dit bij ons op de bovenstaande rekening nummer is bijgeschreven nemen wij kontact met u op voor een nieuwe afspraak.
De voorrijkosten bedragen 42,84 incl. 19% btw

m.v.g. vincent

Op de stippeltjes stond met pen ingevuld wanneer en wat en achter vincent stond een kriebel.

Dit gaan we natuurlijk niet doen. Ik heb met V.Z service niets te maken, mijn overeenkomst is immers met wehkamp en afgezien van dit stukje basis-school freubel briefje tart deze situatie natuurlijk elke verbazing. Wehkamp/V.Z Service rekent voorbij-rij-kosten!

Ik begrijp vincent prima, is waarschijnlijk een doodgoeie jongen die vast veel te vaak tegen lakse mensen aanloopt die een afspraak maken en vervolgens op vakantie gaan, ook ik ben ondernemer, ook ik weet dat mensen het niet nauw nemen met afspraken. Maar als dat een probleem voor je is, los je dat op een andere manier op: bel mensen voor je gaat rijden, doe iets.

Naar mijn bescheiden mening schort er aan dit verhaal ten minste het volgende:
- tijdens het maken van de afspraak is niet juist genoteerd waar de reparateur moest zijn
- tijdens dat zelfde gesprek is niets gezegd over het rekenen van voorbijrijkosten
- vincent rekent btw zonder daar een daadwerkelijk factuur van te maken (o.a. met vermelding van het btw nummer van vincent, zelfs adresgegevens van het bedrijf staan niet vermeld!)
- vincent handelt in opdracht van wehkamp, niet in opdracht van mij, hij heeft geen enkel recht om iets van mij te claimen
- voor wie wenst te copuleren met Formicidae (mieren ******) schrijft vincent dat hij aan de deur is geweest, dat er, zoals afgesproken, niemand thuis was en dat ik daar 42,84 voor moet betalen.

Zijn er mensen die na het lezen van dit verhaal nog meer onregelmatigheden zien?

Inmiddels heb ik wehkamp op de hoogte gesteld van deze gang van zaken en ik zal vorderingen in dit verhaal, positief en negatief, zeker hier neerzetten.

Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door babylon_nl op 08 jan 2010 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Wehkamp.nl

Re: Wehkamp 'service dienst' rekent voorbijrijkosten

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Geachte heer / mevrouw "Babylon.nl"

Graag bemiddel ik voor u in deze zaak. Inden u gebruik wilt maken van dit aanbod, dan verzoek ik u vriendelijk om uw contactgegevens aan mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

Met vriendelijke groet,

Frits Pieters
wehkamp.nl

babylon_nl

Heer Frits,

Bij deze de laatste communicatie met Wehkamp doorgemaild.. Ik ben benieuwd. Laatste bericht van de klantenservice was dat men langer de tijd nodig had, en dat ik binnen 10 dagen een antwoord zou hebben..

Ik wacht in spanning!

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Met alle respect, u bent ondernemer, welbespraakt, u lijkt me een slim persoon en op een aantal vlakken ben ik het ook met u eens. Maar hoe in hemelsnaam kunt u dan een White Knight kopen en dan ook nog eens bij Wehkamp ? Onbegrijpelijk :roll:

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

hij rekent dus voorbijrij kosten en geen voorrij kosten hehe, maar je hebt wel gelijk :wink:

babylon_nl

Ouwe aap schreef:Met alle respect, u bent ondernemer, welbespraakt, u lijkt me een slim persoon en op een aantal vlakken ben ik het ook met u eens. Maar hoe in hemelsnaam kunt u dan een White Knight kopen en dan ook nog eens bij Wehkamp ? Onbegrijpelijk :roll:
Aangezien mijn vader een jaar eerder hetzelfde apparaat naar volle tevredenheid heeft gekocht en gebruikt, heb ik besloten om hetzelfde apparaat te kopen en wehkamp is de enige die dit apparaat aanbiedt.. Het is een goedkoop chinees apparaat, maar kwalitatief absoluut weinig op aan te merken, een 'europees' merk is beslist niet slechter gemaakt, maar hij kost wel de helft. Het feit dat wehkamp wehkamp is, wil niet zeggen men geen service verplichtingen hebben, ik ga er van uit dat het apparaat keurig wordt gerepareerd, op dit moment staat de deur gewoon open en is de temperatuur vér beneden vriespunt! :D

babylon_nl

EagleOne2002 schreef:hij rekent dus voorbijrij kosten en geen voorrij kosten hehe, maar je hebt wel gelijk :wink:
Vandaar ook mijn topic :lol:

babylon_nl

Update: al 3 dagen telefoon van Wehkamp om over de zaak te praten, gister pas terug kunnen bellen ivbm mijn afwezigheid, de service dienst gaat een nieuwe afspraak maken...

we zijn benieuwd!

babylon_nl

Ja ja, vandaag is het zover.. vincent gaat weer voorbijrijden!

Om er nu zeker van te zijn dat vincent geen enkele mogelijkheid gaat vinden om op wat voor manier dan ook mijn aanwezigheid te missen, de service centrale nog even gebeld, of er inmiddels meer duidelijkheid is over hoe laat 'tussen 9 en 12' precies is, maar dat was te moeilijk, ook het nummer van vincent kon ik nu niet meer krijgen. De grote vraag die mij gesteld werd, was waarom ik niet bij het maken van de afspraak meteen erbij heb gezegd dat ik precies wilde weten hoe laat vincent kwam. Het gevoel dat ik kreeg was dat ik buitengewoon lastig was met mijn ingewikkelde vragen en dat het vooral héél bijzonder was dat ik het liefst een wat meer precies tijdstip zou weten.

Zelfs (vooral?) het vertellen van de voorgeschiedenis van deze afspraak mocht niet baten.. 'monteurs doen soms 5 minuten over een klus en dan kunnen ze dus ZOMAAR voor je deur staan'. Lijkt me heel vervelend, als je als monteur geen enkel inzicht hebt in hoe je dag er uitziet...

Ik ga voor de deur zitten en een ieder die verdacht naar mijn huis kijkt vragen of 'ie vincent is en misschien een vriezer komt repareren...

wordt vervolgd..

babylon_nl

jawel! Vincent is geweest en zoals verwacht best een goede gast.

temperatuur gemeten en wat het display aangeeft is inderdaad de juiste temperatuur: veel te warm. Conclusie, apparaat is 'lek', rijp voor de sloop en wordt 'binnenkort' omgeruild voor een nieuwe...

Voorlopig kan ik nog steeds niet vriezen, maar ik ga gebeld worden voor een omruil afspraak...

wordt vervolgd!

babylon_nl

Van de week gebeld door wehkamp, men wilde een afspraak maken voor het leveren van een nieuwe vriezer, of wilde ik liever m'n geld terug? Ook dat was geen probleem.

Zoals gesteld, mijn vader heeft al 3 jaar zo'n zelfde en naar volle tevredenheid dus ik heb voor dezelfde gekozen, maar nu wel met 25,- kadocheque of wat voor actie ze dan ook hebben...

En die is vandaag gebracht, vriest als een duivel, gaat dik door de min 20, de oude is afgevoerd (grappig, de chauffeurs wilden hem niet meenemen want als het ijs in de kast ging ontdooien liep het in de vrachtwagen, maar het zou stiekum zo kunnen zijn dat ze niet zo blij waren met het slepen over 2 trappen. Het voordeel van een no-frost vriezer is dat er ook echt geen ijs in komt dus er moest helaas voor hen toch gesleept worden *grin*), dus ik ben blij!

overigens werd ook nog gevraagd of ik kosten had gemaakt voor de reparateur, want ook die wilde wehkamp dan nog vergoeden...

Het is jammer dat het service bedrijf deze gang van zaken in gang heeft gezet, want of dit nu aan mijn bericht op dit forum ligt of niet, wehkamp heeft dit keurig opgelost, ik ben zéér tevreden. Het service bedrijf en 'os vincen'' kunnen echter een behoorlijke opfriscursus klant vriendelijkheid gebruiken!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedankt voor het posten. Ik heb genoten. :mrgreen:
:lol: :lol:

Wat die os Vincen betreft: Ik denk dat het manneke alleen aan je huisdeur heeft staan bellen, en de winkel gewoon links heeft laten liggen, weet hij veel dat als je in de winkel bent, dat je dan niet in de woning kunt zijn. :?

Gelukkig had hij van vriezers meer verstand... :wink:

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

babylon_nl schreef: (grappig, de chauffeurs wilden hem niet meenemen want als het ijs in de kast ging ontdooien liep het in de vrachtwagen, maar het zou stiekum zo kunnen zijn dat ze niet zo blij waren met het slepen over 2 trappen. Het voordeel van een no-frost vriezer is dat er ook echt geen ijs in komt dus er moest helaas voor hen toch gesleept worden *grin*), dus ik ben blij!
!
die trappen zijn meestal niet zozeer het probleem.. ik denk dat ze hem graag gewoon op de stoep hadden laten staan. Een oude koelkast neemt ruimte in de vrachtwagen en vooral dat water is een groot probleem wanneer ze ook dozen met tv's etc. erin hebben.. andere klanten gaan dan weer klagen wanneer als een soppig kartonnen doos binnengezet wordt.

babylon_nl

hey! toch nog even een update!!

Ik krijg van wehkamp nu ineens een rekening overzicht:

Je rekeningoverzicht
Je klantnummer is: xxxx
betreft periode van 28 januari 2010 tot 8 februari 2010 samenvatting
Samenvatting Rekening
Saldo vorig overzicht 0.00
Bij + 396.00

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Nieuw saldo: 396.00
Te betalen: 396.00
Todo
Rekening
Datum: Bestelnr: Maat: Aantal: Omschrijving: Bij: Af:
28-01 86730421 1 VRIESKAST 379.00
28-01 0 VERWYD BYDRAGE 17.00

396.00
Alle transacties van een latere datum kun je vinden onder Mijn administratie

--------------------

We zijn nog niet uitgebeld met wehkamp geloof Ik :-)

wordt dus toch nog vervolgd!

Gesloten