LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
RoelBo
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 12:55

Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door RoelBo »

Mijn moeder van 51 jaar heeft al 10 jaar een uitvaartverzekering lopen bij Monuta. Op een gegeven moment heeft Monuta fouten gemaakt met het versturen van aceptgirokaarten. De relatienummers werden door elkaar heen gehaald en daardoor kwamen de betaling niet goed aan, kreeg ze geld terug gestort en zelfs deurwaarderbrieven. Halverwege dat de verzekering liep kreeg mijn moeder suikerziekte type II. Haar premie werd verhoogd na het invullen van een gezondsheidsverklaring die is opgestelt samen met de adviseur die thuis is geweest.

Nu zou alles in 1 keer opgelost zijn wanneer ze voor beide relatienummers alles zou over maken. Nu heeft ze dat net voor de kerstdagen gedaan. In het vervolg zou alles automatisch gaan en er kwam een excuus voor de gemaakte fouten. Zelfs dit alles staat op schrift. Ze moest echter wel weer een gezondheidsverklaring invullen, maar aangezien al bekend was dat ze suikerziekte had kwam alles goed volgens de medewerker aan de telefoon.

Nu kreeg ze vandaag alsnog een brief dat haar verzekering stop word gezet. Alleen het laatste bedrag wat ze heeft betaald krijgt ze terug. De reden?
Omdat er volgens Monuta een betalingsachterstand was. Na uitleg aan de telefoon vandaag kwam Monuta tot de conslusie dat het inderdaad aan hen lag dat de betaling verkeerd zijn gegaan omdat de relatienummers door elkaar heen waren gehaald. Maar desondanks word daarom wel de verzekering stopgezet. (Omdat dit al reeds was aangevraagd) Tevens was de reden dat mijn moeder haar gezondheid was veranderd sinds dat ze de verzekering had aangevraagd. Na uitleg dat er tussentijds al een verklaring was opgesteld en dat haar premie daardoor was verhoogd, tsja daar zei de medewerker op: Dit is niet mogelijk. Nou het staat toch echt zwart op wit.

De vraag is, wat kan ik nu nog voor mijn moeder doen?
Mag Monuta dit zomaar doen, ondanks alle toezeggingen op papier en aan de telefoon?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Zelf denk ik, omdat ze de premie hebben verhoogd na de veranderde gezondheidstoestand,
dat ze dan daardoor tot acceptatie zijn overgaan.
Ik ben geen deskundige hierin, maar dat klinkt toch logisch?

U hebt alles zwart op wit en ik denk dat u best een sterke zaak heeft hierin.
De verzekeringsmaatschappijen proberen gewoon van alles en het is goed,
om daar tegen in te gaan. Ik denk dat u in uw recht staat.
Zelf zou ik een Ombudsdienst inschakelen en het aan hun vragen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Je hebt gelijk hehe :wink:
Laatst gewijzigd door EagleOne2002 op 08 jan 2010 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Hoort dit antwoordt niet bij de mevrouw waarvan de verzekeringsmaatschappij is overgenomen? Weet het niet, maar deze mevrouw is nog bij dezelfde maatschappij toch?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Een uitvaartverzekering wordt door het bedrijf opgezegd als de klant ziek wordt. Tsja, de klant zou namelijk wel eens per ongeluk kunnen overlijden.... :mrgreen:

Misschien kunnen ze dit ook doen, net voordat de klant een ongeluk gaat krijgen.

Op die manier hoeft Monuta helemaal nooit meer een uitvaart te betalen.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Een uitvaartverzekering wordt door het bedrijf opgezegd als de klant ziek wordt. Tsja, de klant zou namelijk wel eens per ongeluk kunnen overlijden.... :mrgreen:

Misschien kunnen ze dit ook doen, net voordat de klant een ongeluk gaat krijgen.

Op die manier hoeft Monuta helemaal nooit meer een uitvaart te betalen.
Je hebt weer helemaal gelijk, dan is er weer genoeg geld om de bonussen uit te betalen aan het einde van het jaar :mrgreen:

We zullen het Monuta op tijd zeggen, dan kunnen ze hun maatregelen nemen
en ons er op tijd uitgooien. :(

witte angora
Berichten: 32033
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het even niet helemaal. Je moeder is al 10 jaar verzekerd. Dat kan, dat hebben meer mensen.

Bij Monuta gaat er administratief iets mis met de betalingen. Dat kan, dat gebeurt bij meer bedrijven.

Maar waarom moet ze dan ineens een nieuwe gezondheidsverklaring invullen? Dat staat toch helemaal los van die administratieve janboel die Monuta ervan gemaakt heeft?

Monuta had volgens mij nooit of te nimmer om een nieuwe gezondheidsverklaring mogen vragen, ze hadden gewoon de administratie op orde moeten zetten, verder niks.

Ik zie het al dat, als de appartementen aan de andere kant van de flat in de fik staan, dat de verzekeringsmaatschappij op dat moment nog even gauw langs komt om mij uit de verzekering te gooien omdat ik ineens een onaanvaardbaar risico loop.

Kom nou.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door testcase »

raar verhaal? ik snap er geen jota langs.

Waarom kwan die meneer langs met een gezondheidsverklaring????

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

testcase schreef:raar verhaal? ik snap er geen jota langs.

Waarom kwan die meneer langs met een gezondheidsverklaring????
Vermoedelijk met nieuwe regeltjes (kleine letters) die je uitsluiten van de vernieuwde polis.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door testcase »

Onzin

Ik mis "probable course". Het verhaal is onlogisch en dus op zijn minst een halve waarheid.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet

Ongelezen bericht door The Voice »

Het is vreemd dat men op basis van de huidige verzekering een gezondheidsverklaring wil hebben. Bij een nieuwe polis zou dit wel logisch zijn.

De huidige verzekering is toen aangegaan met kennisneming van de toenmalige gezondheidstoestand van de verzekerde. Dat zou een mooie gang van zaken zijn. Iedereen die gezond is (of geen aantoonbare risico's heeft mbt gezondheid) kan een polis afsluiten, maar zodra er aan het licht komt dat je een risico gaat vormen voor de verz. maatschappij dan mag men d.m.v. het invullen van een gezondheidsverklaring de verzekering royeren, omdat het risico anders te groot is.
Als je het mij vraagt, maakt Monuta hier echt een grote fout.

Gesloten