LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lodewijk22
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:41

Opzeggen online

Ongelezen bericht door Lodewijk22 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik Online nog kan opzeggen, want er is mij een soepele overstap beloofd. Maar alles verre van dat. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, maar even bellen naar KPN waarom de monteur niet is geweest is schijnbaar nog teveel gevraagd. Ondertussen zit ik al vanaf 30-12-2010 zonder internet.Adsl door Online opgeleverd op 04-01-2010, maar ik heb geen actieve lijn. Heb dit vanaf het begin al medegedeeld bij Online.Eindelijk na heel veel moeite van onze kant, is het schijnbaar doorgegeven aan KPN, want wij werden gebeld door KPN dat er vandaag tussen 12.00 uur en 14.00 uur een monteur zou langs komen. eze komt echter niet opdagen. Gebeld met Online of ze even contact opnemen met KPN waar de monteur blijft..
Maar dat is schijnbaar alweer teveel gevraagd.Ik had al van KPN gehoord dat Online een rechtstreekse ingang heeft bij KPN voor problemen. Maar schijnbaar vinden ze het niet nodig om dan direct contact op te nemen met KPN waaron de monteur niet is geweest. Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken, en wil graag weten of ik alsnog van Online af kan.

Mvg,
Louis

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Louis

Ik weet niet hoe het weer is bij jullie, maar hier is alles wit en redelijk glad, dus ik kan me voorstellen dat het voor de monteur niet goed mogelijk is zijn afspraken stipt na te komen.

Als hij vanochtend zijn busje al aan de praat kreeg, tenminste.

Ze hadden wel op zijn minst even kunnen bellen dat het later zou worden, dat wel. Het zou me echter niks verbazen als het callcenter het vreselijk druk heeft met mensen die exact dezelfde vraag hebben als jij. En dan kan het inderdaad voorkomen dat zaken minder goed afgehandeld worden dan zou moeten.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Tassadar »

Let op: er is een verschil tussen opzeggen en ontbinden.

Opzeggen zal nog niet kunnen, want je zult waarschijnlijk een jaarcontract hebben.

Wat je waarschijnlijk bedoelt, is of je het contract kunt ontbinden. Dat zal op dit moment nog niet zomaar kunnen. Je moet eerst Online in gebreke stellen en daarbij Online een redelijke termijn (max. 2 weken?) geven om het probleem alsnog op te lossen. Als Online het probleem dan nog niet heeft opgelost, kun je het contract ontbinden.

Lodewijk22
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:41

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Lodewijk22 »

Ja dat bedoel ik. Ik heb ze al in gebreke gesteld.
Wat een bedrijf zeg, nog erger dan de overheid.
Ze moeten problemen per direct aapakken maar dit doen ze niet
en je wordt gewoon in de "molen" gegooid. Ik heb er nu al schoon genoeg van.
Ik heb dit met Ziggo in al die jaren nog nooit mee gemaakt.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

Het lijkt mij niet helemaal onlogisch dat de helpdesk medewerker die je sprak Louis dit soort dingen niet zelf kan afhandelen. Althans niet direct met het kpn. Er zit hier waarschijnlijk een systeem waarin zij een notitie kunnen achterlaten dat de monteur niet is geweest. Ik werk zelf ook bij een helpdesk en vind het soms onredelijk dat iedereen denkt dat wij talloze rechten hebben. Net zoals ik dat niet kan. Vermoed ik ook dat deze helpdesk medewerkers ook niet direct contact kunnen opnemen met andere partijen. :idea:

Het ontbinden van het contract is niet mogelijk waarschijnlijk. 21 werkdagen mogen zij gebruiken om de verbinding tot stand te brengen voordat je in dit geval Online in gebreke kunt stellen. :evil:

Lodewijk22
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:41

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Lodewijk22 »

Dat is ook exact wat niet deugd bij Online.
Dat van de helpdeskmedewerker begrijp ik wel.
Maar dan komt het, de technische dienst van Online moet dan natuurlijk
wel per direct actie ondernemen na de notitie van de helpdesk, en dat is dus precies wat er niet gebeurt.Dus er wordt geen duidelijkheid gegeven en ondertussen blijf je zonder internet zitten. Volgens mij heeft overigens de overheid bepaald dat je bij een overstap maximaal 24 uur zonder internet mag zitten.

noahjazz
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2006 16:34

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door noahjazz »

Hallo, enigzins off topic maar toch wil ik het graag weten voordat ik Online ga opzeggen ivm aanschaf Ziggo: kan je je webmail van Online blijven gebruiken voor een bepaalde tijd nadat je contract opgezegd is? Bij Tiscali was dat vroeger wel zo nml.

Vast bedankt!

Robin

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door witte angora »

noahjazz schreef:Hallo, enigzins off topic maar toch wil ik het graag weten voordat ik Online ga opzeggen ivm aanschaf Ziggo: kan je je webmail van Online blijven gebruiken voor een bepaalde tijd nadat je contract opgezegd is? Bij Tiscali was dat vroeger wel zo nml.

Vast bedankt!

Robin
Vraag het eens aan Online? Kun je meteen met hen afspraken maken hoe en wat.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

noahjazz schreef:Hallo, enigzins off topic maar toch wil ik het graag weten voordat ik Online ga opzeggen ivm aanschaf Ziggo: kan je je webmail van Online blijven gebruiken voor een bepaalde tijd nadat je contract opgezegd is? Bij Tiscali was dat vroeger wel zo nml.

Vast bedankt!

Robin
Het is voor 60 dagen door te sturen naar een ander mailadres nadat het account is afgesloten :idea: Meer informatie zullen de helpdeskmedewerkers wel kunnen geven, waar dit in te stellen is etc.

noahjazz
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2006 16:34

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door noahjazz »

Oke bedankt!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door devious »

en dan weer even terug on-topic.
Veel communicatie tussen KPN (da's uiteindelijk toch de baas van die draadjes-in-de-grond)en ADSL-providers gaat wèl via een achterdeur maar is dus NIET voor eindgebruikers weggelegd.Als klant merk je daar dus niets van en dàt kan weleens frustrerend werken.En denken dat er alleen maar een knopje moet worden ingedrukt is echt...euh...niet bepaald slim.En als je het naadje van de kous wilt weten > Google dan maar eens op ADSL en hoe een verbinding tot stand komt.Je zult je verbazen hoeveel handen en arbeidsuren er ingaan...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door renegade66 »

Volgens mij heeft overigens de overheid bepaald dat je bij een overstap maximaal 24 uur zonder internet mag zitten.
dit is een foute gedachte, telefonie moet wel officieel bij een storing binnen 24 uur verholpen worden, tenminste dan moet er actie ondernomen worden. alleen geen enkele provider houd zich hier aan. voor internet is er nog niets geregeld. maar je mag wel een bepaalde termijn verwachten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Opzeggen online

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:
Volgens mij heeft overigens de overheid bepaald dat je bij een overstap maximaal 24 uur zonder internet mag zitten.
dit is een foute gedachte, telefonie moet wel officieel bij een storing binnen 24 uur verholpen worden, tenminste dan moet er actie ondernomen worden. alleen geen enkele provider houd zich hier aan. voor internet is er nog niets geregeld. maar je mag wel een bepaalde termijn verwachten.

De termijn regel jezelf voor het overstappen en contract aangaan met de betreffende provider, zo,n afspraak moet jewel maken en niet achteraf klagen:).

Als ik al eens storing bij UPC zou hebben, log ik na verkregen goedkeuring in bij m,n buurman, de problemen worden alleen maar opgeblazen :)

Gesloten