Pagina 1 van 1
Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 09 jan 2010 12:22
door Omamans
Sinds enkele weken heb ik een Medion koffiepadapparaat. Gekocht bij de Aldi.
Aanvankelijk deed hij het goed. Na enkele weken begon het ding spontaan te ploffen.
Ik heb hem ontkalkt, ontlucht, de gebruiksaanwijzing nogmaals bestudeer en uiteindelijk de helpdesk gebeld. Die vonden dat ze er niets aan hoefde te doen omdat ik het aankoop bonnetje niet meer heb. Het gaat mij echter om het feit dat ze een gevaarlijk apparaat in de markt zetten en daar niets aan doen. Op internet ben ik deze klacht nog ergens tegen gekomen. Via het filmpje op YouTube kun je het probleem met eigen ogen aanschouwen. Ik durf het kreng niet meer te gebruiken.
http://www.youtube.com/watch?v=d7VMcLQwPvc
Wat moet ik doen om tot de fabrikant door te dringen?
Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 09 jan 2010 12:33
door EagleOne2002
Denk dat je dit filmpie eens naar de fabriek moet sturen.
Misschien ook iets voor sbs die kicken hierop hehe.
veel succes
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 10 jan 2010 11:32
door Omamans
Hoi EagleOne,
Bedankt voor je reactie. Het is me gelukt het email adres van MEDION te achterhalen en ik heb ze dezelfde tekst gestuurd als ik hier heb gezet. Ben benieuwd naar de reactie.
Groetjes Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 10 jan 2010 11:55
door Toolboy
Zo das echt link. Lijkt wel of er ergens een verkeerde druk wordt opgebouwd door een vernauwing. Ik zou hier werk van maken.En zeker de radar redactie hier over inlichten.
SC6 T
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 10 jan 2010 23:33
door Ouwe aap
En ons op de hoogte blijven houden...
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 10 jan 2010 23:45
door witte angora
Heb het filmpje gezien, kreeg meteen een melding van een trojaans paard...
Kreeg zin om zelf nog even een bakkie te zetten, met jouw aparaat gaat het een stuk sneller dan met de mijne. Ziet er ook wel een stuk mooier uit dan mijn café duo van Philips moet ik zeggen.
Maar goed, dat apparaat is duidelijk niet goed, dat kun je niet meer gebruiken. Dit zet geen koffie met een wolkje melk, maar melk met een plofje koffie...
Heb je helemaal geen bewijs meer dat je hem gekocht hebt? Een bankafschrijving of zoiets?
Volgens mij heb je wel degelijk rechten, bon of geen bon, je hebt immers recht op garantie, en bij de Aldi weten ze heus wel welk type apparaat ze in welke week verkocht hebben. Dus ze weten ook wel dat er nog garantie op zit. Ze moeten daar gewoon een beetje minder zeuren.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 11 jan 2010 12:38
door xnez
Als ze willen dat er geen letsel ongelukken gebeuren met dit apparaat,dan moeten ze dit artikel snel uit de schappen halen!!!
Je/of je kind zal maar dichterbij staan!!!
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 11 jan 2010 13:24
door Omamans
Vandaag een bericht terug gehad van Medion.
"Wij betreuren het dat u problemen ondervindt met een Medion product. Medion wilzeker het toestel terugnemen voor reparatie/omruiling. Zonder aankoopbewijs is een en ander wat lastiger. Het enige wat u nog zou kunnen doen is teruggaan naar de verkopende partij en vragen of zij een bewijs kunnen uitschrijven. Vervolgens kan Medion het toestel alsnog terugnemen."
Hierop heb ik als volgt geantwoord
"Dit is voor mij allang geen kwestie meer van geld. Jullie zetten een gevaarlijk product in de markt en nemen hiervoor geen verantwoording. Dat blijkt uit deze mail opnieuw. Volgens mij zou een terugroepactie op zijn plaats zijn.
Ik heb het inmiddels als gevaarlijk product gemeld bij de voedsel en waren autoriteit."
Ongelooflijk dat ze geen verantwoording nemen en weigeren in te zien dat het een gevaarlijk apparaat is.
Ik hou jullie op de hoogte, groetjes Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 11 jan 2010 13:31
door witte angora
Omamans, alvorens een produkt in de winkel komt wordt het uitgebreid getest. Tot nu toe zie ik geen verdere klachten over dit apparaat.
Zou het kunnen dat u over een incidenteel kapot apparaat beschikt, inplaats van dat er iets structureel mis is met de serie?
Kijk maar eens naar de pucs, hoeveel mensen met dat ding indertijd één of twee kopjes hebben gezet, het ding meteen op marktplaats te koop zetten omdat de 'koffie' niet te zuipen was, om vervolgens onder andere op dit forum te klagen... Dat is met dit apparaat van Medion niet gebeurd.
Ik zou het ding gewoon ter reparatie aanbieden, dan kan de fabrikant zelf kijken en beoordelen wat er aan de hand is om eventueel verdere actie te ondernemen, danwel in de toekomst het produktieproces nog een tandje beter in de gaten te houden.
Meer kunt u niet doen, en verder als dit reikt uw verantwoordelijkheid ook niet, hoe betrokken u ook bent bij het welzijn van andere mensen.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 11 jan 2010 14:41
door Omamans
Hoi Witte Angora,
Ik ben de enige niet.
http://www.klachtenoplossing.nl/aldi/kl ... xplodeert/
Ik heb de leverancier deze link ook gestuurd om te laten zien dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Groetjes Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 11 jan 2010 15:12
door witte angora
Hallo Omamans, dat is dan de tweede. Er zou inderdaad een zwak plekje in het ding kunnen zitten, mocht het een structurele fout zijn, dan zal zich dit wel in de komende weken openbaren.
Nogmaals, hoe u ook begaan bent met het welzijn van uw medemens, de verantwoordelijkheid om al dan niet die apparaten terug te roepen ligt bij de fabrikant. Het enige wat u en anderen kunnen doen is hun klacht doorgeven en voor zichzelf genoegdoening (reparatie) eisen.
Het verhaal op de andere site dat het ding niet teruggenomen kan worden omdat de originele doos ontbreekt is natuurlijk flauwekul. Kapot is kapot, daar heeft die doos niks mee te maken.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 12 jan 2010 19:32
door Omamans
Hallo,
Vandaag werd ik gebeld bij Medion. Ze ze hebben hun excuses aangeboden en morgen word het apparaat opgehaald voor onderzoek. Ben benieuwd wat de conclusie zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 12 jan 2010 20:31
door witte angora
Nou Omamans, het gaat de goede kant op. Had je verteld dat je hier een topic had geopend dan? Dat wil soms wel eens helpen he.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 13 jan 2010 20:26
door pyt2009
Oei, opgestuurd naar Medion.
Als dat maar geen dikke factuur oplevert.
Troep die ze verkopen en stuk gaat, wijten ze aan het onoordeelkundig gebruik van hun klanten.
Het moet toch niet gekker worden met deze oplichters.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 13 jan 2010 20:44
door Omamans
Hoi,
Het apparaat is vandaag opgehaald en meteen bekeken. Ondanks dat ze wisten dat er een plof ging komen schrokken ze er toch van. Ik ben terug gebeld door Medion. Er is spontaan beloofd dat ik het aankoopbedrag terug krijg.
Groetjes Omamans
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 13 jan 2010 20:56
door witte angora
Hoi Omamans, je hebt het goed gedaan. De fabrikant kan nu op zijn gemak kijken wat er is, en als meer mensen zich melden met dezelfde klacht, bon of geen bon, doos of geen doos, dan krijgen ze gewoon hun geld terug.
Compliment voor je succes.
Voor jou is het nu opgelost, hopelijk vind je nu een apparaat dat wel naar je zin is.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 13 jan 2010 23:43
door Ouwe aap
Topper !
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 16 jan 2010 19:15
door Omamans
Medion heeft het apparaat opgehaald, excuses aangeboden, de aanschafkosten teruggestort en bioscoopbonnen gestuurd als vergoeding voor de overlast. Mijn vertrouwen in Medion is hersteld.
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 16 jan 2010 19:54
door Toolboy
Das heel mooi.En ontlopen zij een mogelijke rechtzaak in uw geval.
Neemt echter niet weg dat medion met dit product zich op zeer dun ijs begeeft.
Toppie voor de terugkoppeling.
Groet T
Re: Ploffend Medion koffiepadapparaat
Geplaatst: 16 jan 2010 20:29
door witte angora
Omamans schreef:Medion heeft het apparaat opgehaald, excuses aangeboden, de aanschafkosten teruggestort en bioscoopbonnen gestuurd als vergoeding voor de overlast. Mijn vertrouwen in Medion is hersteld.
Dan hebben ze je meer gegeven waar je strikt genomen recht op hebt.
Klasse. Blij dat ze het zo goed opgepakt hebben.
Wat ze verder met de klacht/mankement doen is verder aan hen, maar dat komt wel goed denk ik.