LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canarische eilanden
-
Canarische eilanden
Kom al jaren met de kerst op Gran Canaria maar zo als het nu aan het worden is, kerst 2009, dan komen er over een paar jaar geen mensen meer. Bijna geen kerst versiering meer, veel leegstand winkels, weinig mensen met vakantie. Al met al geeft dat een trosteloze indruk. En het om de twee minuten aangesproken worden of je wat wil kopen van Afrikaanse mensen, echt zeer irritant als je op een terrasje zit. Het is erg achteruit gegaan de laatste jaren, jamer want het weer is in die periode erg aangenaam.Zijn er meer mensen die het zo ervaren ?
-
Re: Canarische eilanden
Hangt natuurlijk heel erg van het eiland en de plaats op het eiland af.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Lanzarote. (naar mijn mening toch het mooiste eiland qua natuur)
En omdat ik van rust houd, ga ik dus niet naar Puerto del Carmen of Costa Teguise, maar naar een kleiner dorpje waar je dus van Sams (die verkopers) sowieso al geen last hebt.
Omdat Lanzarote zo klein is kun je 's avonds prima naar een grotere plaats rijden om te gaan eten en overdag om te winkelen (Playa Honda) maar verder zit je in de rust.
Heb je ook geen last van luidruchtige mede toeristen en knetterende clubs met keiharde muziek.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Lanzarote. (naar mijn mening toch het mooiste eiland qua natuur)
En omdat ik van rust houd, ga ik dus niet naar Puerto del Carmen of Costa Teguise, maar naar een kleiner dorpje waar je dus van Sams (die verkopers) sowieso al geen last hebt.
Omdat Lanzarote zo klein is kun je 's avonds prima naar een grotere plaats rijden om te gaan eten en overdag om te winkelen (Playa Honda) maar verder zit je in de rust.
Heb je ook geen last van luidruchtige mede toeristen en knetterende clubs met keiharde muziek.
-
Re: Canarische eilanden
mijn man en ik zijn 2 jaar geleden ook op gran canaria geweest, ik was daar 10 jjaar eerder dus nu 12 jaar geleden ook geweest en dat was 1 van mijn leukste vakanties. Nav mijn verhalen wilde mijn man daar dus ook wel een keer kijken, mede dat we het jaar ervoor 3 jaar geleden naar fuerteventura waren geweest en we een supervakantie hadden. Nou van mijn verhalen was niks meer over.Ikvond het vergane glorie. Vies en oud. Veel leegstand van winkels en geen enkele kroeg of club was vol. bijna alleen maar 65+ ers die vastgeroest zitten in hun hotel omdat ze er al 40 jaar komen. Nee Gran Canaria is niet meer wat het was. Ik denk dat ze maar eens een grote schoonmaak moeten houden en het weer anntrekkelijk moeten maken. Ik denk zelf dat het komt omdat met name de laatste jaren turkije veel mensen trekt met hun superdeluxe all inclusive hotels. Hier zijn wij overigens nog nooit geweest, want mijn man heeft niks met Turkije. Het enige stuk wat nog wel te doen is is naar mijn idee maspalomas.