LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Harense smid - 1e keer en nooit meer
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Harense smid - 1e keer en nooit meer
Ik ben verhuisd en zocht nog een koelkast, tv en een fornuis.
Ik ben 2 weken vantevoren naar de Harense smid gegaan om mij te orienteren. Ik zag een Siemens koelkast (RVS) waar geen prijs op stond. Zo'n 10 meter verder stond dezelfde kast in het wit met de prijs 449 euro. Nog de verkoper erbij gehaald en gevraagd: is dat dezelfde koelkast en is dus de prijs hetzelfde? Ja, dat was zo. Samen met de man nog een rvs fornuis uitgezocht en afgesproken later terug te komen om te kopen.
Later kom ik terug. Andere verkoper. Als ik alles bij hun kocht zouden ze een leuke prijs maken. Ze gaan berekenen en noemde een prijs die een paar honderd hoger lag dan wat ik aan de hand van hun website had uitgerekend. Toen ik ernaar vroeg zei de verkoper dat de koelkast duurder was. Bleek het een ander typenummer te zijn. Achteraf bleek de koelkast ook wat groter, maar omdat ze ver uit elkaar stonden was dit niet te zien. Maar goed... ze deden het af als een communicatieprobleem van de eerste verkoper, maar zeiden vervolgens wel dat een RVS versie ten alle tijden duurder is. Echter, op de website van de Wehkamp is die dezelfde prijs als de witte en er werd beweerd dat dat niet zo kon zijn. Met andere woorden... ik *** maar wat.
Ik zei dat de koelkast echt buiten mijn budget lag en dat ik me niet voor niks vooraf kwam orienteren dus dat ze maar een goede prijs moesten maken. De andere was namelijk niet aanwezig in RVS. Echter waren ze weinig bereid iets aan de prijs te doen.
Ik heb vervolgens aangegeven dat mijn tante een showroommodel gekocht had bij hun en 200 euro korting kreeg. Jaaaa, maar dat was een showmodel.
Ik merkte dat ik qua prijs niet verder kwam en was er klaar mee dus maar gewoon de boel besteld. Zou donderdag geleverd worden.
Donderdagochtend bel ik op en vraag hoe laat ze komen. Krijg te horen dat ze niet komen. Er was geen levertijd afgesproken volgens hen. Ze zouden terugbellen. In plaats van naar mij belt een vrouw naar mijn moeder. Vervolgens belt ze mij op en zegt dat mijn moeder ook zegt dat er geen levertijd afgesproken is. Wat mijn moeder dus helemaal nooit gezegd heeft. Maar ze blijft stug volhouden.
Vervolgens zegt ze: er is nog een probleem. Het fornuis is niet meer leverbaar, dus je mag een andere uitzoeken. Laten ze nou uit RVS fornuizen maar 2 keuzes hebben waarvan dus 1 wegvalt en ik de andere niet wil. Een een rvs koelkast met wit fornuis.. nee dank je. Dus ik nog geirriteerder.
Geeft ze aan dat ik het showroommodel mag hebben, helemaal nagekeken en er is niks aan. Ik zeg: oke, maar dan wil ik wel een goede korting. "Nou, ik wil er 20 euro afhalen, want u hebt al een fikse korting gehad." 20 euro op een showroommodel!!! Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo. Ik geef aan dat ik die eerste 20 euro ook had gekregen op een nieuw model dus dat het er totaal los van staat.
Er was al 20 euro af voor de nieuwe en dat noemen zij dus een fikse korting. Ik geef aan dat ze eerst nog zeiden dat zoveel korting enkel op showmodellen gegeven werd en ze me nu dus wederom die korting niet wil geven. Geen commentaar.
Vervolgens begint ze een praatje te houden waarin ze verwarring zaait. Ik zeg dat 20 euro niet akkoord is. Ze zegt: 40 euro eraf en ik ga akkoord. Dan blijkt daarna weer in het gesprek dat ze 20 euro bedoeld opgeteld met de 20 die er al af was voor een nieuw model. Ik kreeg dat vanwege haar lange snelle praatje pas wat later in de gaten. Ik besprak het met mijn moeder en die belde terug naar de Harense Smid.
Ik had gelijk. Het was inderdaad 20 euro. Mijn moeder zei dat het niet akkoord was. Ineens geeft mevrouw toe na vragen van mijn moeder dat het fornuis bekrast is. En tegen mij zeggen dat er niks aan is. Maar goed, mijn moeder is niet zo makkelijk te neppen dus uiteindelijk na een hele discussie kon de 40 euro eraf.
Dan wil mijn moeder toch nog wat zeggen over de levering. Vervolgens begint ze tegen mijn moeder te beweren dat zij de verkoopster is geweest en dat ze echt wel weet wat er afgesproken is qua levering e.d. Ik heb haar gesproken, maar ze heeft de verkoop na 2 korte vragen van mij al overgedragen aan een collega die het afgehandeld heeft dus zij was helemaal niet de verkoopster.
Nu krijg ik een voicemail op mijn mobiele telefoon. Dat ik de 20 euro kan afhalen bij de winkel. Pardon? Spreekt met mijn moeder af 40 en gaat zij mij dan weer vertellen 20?
Gaat zo nog lachen worden als ik naar de winkel moet om het op te halen. En nu maar afwachten tot maandag op de levering.
Eerste keer Harense Smid en NOOOOOIT meer voor mij.
- communicatieprobleem omdat de verkopers kennelijk zelf niet weten wat ze verkopen.
- leveringsafspraken die niet nagekomen worden en nog erger, volledig ontkend worden terwijl er 5 mensen bij waren.
- mij tegen mijn moeder uitspelen door beiden iets anders te vertellen
- 20 euro korting willen geven op een showroommodel
- liegen over de staat van het product en over wie verkocht heeft
- afspraak maken over korting en die op eigen houtje weer intrekken
- niet luisteren naar de klant (ik zei duidelijk 20 euro is niet akkoord)
Ik ben 2 weken vantevoren naar de Harense smid gegaan om mij te orienteren. Ik zag een Siemens koelkast (RVS) waar geen prijs op stond. Zo'n 10 meter verder stond dezelfde kast in het wit met de prijs 449 euro. Nog de verkoper erbij gehaald en gevraagd: is dat dezelfde koelkast en is dus de prijs hetzelfde? Ja, dat was zo. Samen met de man nog een rvs fornuis uitgezocht en afgesproken later terug te komen om te kopen.
Later kom ik terug. Andere verkoper. Als ik alles bij hun kocht zouden ze een leuke prijs maken. Ze gaan berekenen en noemde een prijs die een paar honderd hoger lag dan wat ik aan de hand van hun website had uitgerekend. Toen ik ernaar vroeg zei de verkoper dat de koelkast duurder was. Bleek het een ander typenummer te zijn. Achteraf bleek de koelkast ook wat groter, maar omdat ze ver uit elkaar stonden was dit niet te zien. Maar goed... ze deden het af als een communicatieprobleem van de eerste verkoper, maar zeiden vervolgens wel dat een RVS versie ten alle tijden duurder is. Echter, op de website van de Wehkamp is die dezelfde prijs als de witte en er werd beweerd dat dat niet zo kon zijn. Met andere woorden... ik *** maar wat.
Ik zei dat de koelkast echt buiten mijn budget lag en dat ik me niet voor niks vooraf kwam orienteren dus dat ze maar een goede prijs moesten maken. De andere was namelijk niet aanwezig in RVS. Echter waren ze weinig bereid iets aan de prijs te doen.
Ik heb vervolgens aangegeven dat mijn tante een showroommodel gekocht had bij hun en 200 euro korting kreeg. Jaaaa, maar dat was een showmodel.
Ik merkte dat ik qua prijs niet verder kwam en was er klaar mee dus maar gewoon de boel besteld. Zou donderdag geleverd worden.
Donderdagochtend bel ik op en vraag hoe laat ze komen. Krijg te horen dat ze niet komen. Er was geen levertijd afgesproken volgens hen. Ze zouden terugbellen. In plaats van naar mij belt een vrouw naar mijn moeder. Vervolgens belt ze mij op en zegt dat mijn moeder ook zegt dat er geen levertijd afgesproken is. Wat mijn moeder dus helemaal nooit gezegd heeft. Maar ze blijft stug volhouden.
Vervolgens zegt ze: er is nog een probleem. Het fornuis is niet meer leverbaar, dus je mag een andere uitzoeken. Laten ze nou uit RVS fornuizen maar 2 keuzes hebben waarvan dus 1 wegvalt en ik de andere niet wil. Een een rvs koelkast met wit fornuis.. nee dank je. Dus ik nog geirriteerder.
Geeft ze aan dat ik het showroommodel mag hebben, helemaal nagekeken en er is niks aan. Ik zeg: oke, maar dan wil ik wel een goede korting. "Nou, ik wil er 20 euro afhalen, want u hebt al een fikse korting gehad." 20 euro op een showroommodel!!! Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo. Ik geef aan dat ik die eerste 20 euro ook had gekregen op een nieuw model dus dat het er totaal los van staat.
Er was al 20 euro af voor de nieuwe en dat noemen zij dus een fikse korting. Ik geef aan dat ze eerst nog zeiden dat zoveel korting enkel op showmodellen gegeven werd en ze me nu dus wederom die korting niet wil geven. Geen commentaar.
Vervolgens begint ze een praatje te houden waarin ze verwarring zaait. Ik zeg dat 20 euro niet akkoord is. Ze zegt: 40 euro eraf en ik ga akkoord. Dan blijkt daarna weer in het gesprek dat ze 20 euro bedoeld opgeteld met de 20 die er al af was voor een nieuw model. Ik kreeg dat vanwege haar lange snelle praatje pas wat later in de gaten. Ik besprak het met mijn moeder en die belde terug naar de Harense Smid.
Ik had gelijk. Het was inderdaad 20 euro. Mijn moeder zei dat het niet akkoord was. Ineens geeft mevrouw toe na vragen van mijn moeder dat het fornuis bekrast is. En tegen mij zeggen dat er niks aan is. Maar goed, mijn moeder is niet zo makkelijk te neppen dus uiteindelijk na een hele discussie kon de 40 euro eraf.
Dan wil mijn moeder toch nog wat zeggen over de levering. Vervolgens begint ze tegen mijn moeder te beweren dat zij de verkoopster is geweest en dat ze echt wel weet wat er afgesproken is qua levering e.d. Ik heb haar gesproken, maar ze heeft de verkoop na 2 korte vragen van mij al overgedragen aan een collega die het afgehandeld heeft dus zij was helemaal niet de verkoopster.
Nu krijg ik een voicemail op mijn mobiele telefoon. Dat ik de 20 euro kan afhalen bij de winkel. Pardon? Spreekt met mijn moeder af 40 en gaat zij mij dan weer vertellen 20?
Gaat zo nog lachen worden als ik naar de winkel moet om het op te halen. En nu maar afwachten tot maandag op de levering.
Eerste keer Harense Smid en NOOOOOIT meer voor mij.
- communicatieprobleem omdat de verkopers kennelijk zelf niet weten wat ze verkopen.
- leveringsafspraken die niet nagekomen worden en nog erger, volledig ontkend worden terwijl er 5 mensen bij waren.
- mij tegen mijn moeder uitspelen door beiden iets anders te vertellen
- 20 euro korting willen geven op een showroommodel
- liegen over de staat van het product en over wie verkocht heeft
- afspraak maken over korting en die op eigen houtje weer intrekken
- niet luisteren naar de klant (ik zei duidelijk 20 euro is niet akkoord)
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Mischien duidelijk als je er even bijvermeld bij welke harendse smid het was.
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Op de bon met hand schijven of intypen;
Alles leveren voor x Januari 2010 en anders word deze bestelling volledig geannuleerd, dan is tijdig en foutloos leveren meestal wel mogelijk!
Als je dit bij mijn online winkel had besteld kreeg je de levertijd wel opgegeven en bij te laat kunnen wij dan een alternatief aanbieden die wel gelijkwaardig zou moeten zijn.
Tip; RVS is per merk sterk verschillend in prijs en kleur dus liefst van 1 merk..
maar de RVS plakplastic van Kwantumhallen is erg voordelig en zelfs nog keuze uit glad of geborsteld, zelfs traanplaat folie is mogelijk voor ruig effect en met Fohn aanbrengen zijn hobbels en ronde hoeken ook goed strak te krijgen.
Ik heb dus 1 RVS apparaat en 3x witte met goedkoop plakplastic....
Alleen mensen die het weten zullen het zien, ik moet het meestal vertellen....
Alles leveren voor x Januari 2010 en anders word deze bestelling volledig geannuleerd, dan is tijdig en foutloos leveren meestal wel mogelijk!
Als je dit bij mijn online winkel had besteld kreeg je de levertijd wel opgegeven en bij te laat kunnen wij dan een alternatief aanbieden die wel gelijkwaardig zou moeten zijn.
Tip; RVS is per merk sterk verschillend in prijs en kleur dus liefst van 1 merk..
maar de RVS plakplastic van Kwantumhallen is erg voordelig en zelfs nog keuze uit glad of geborsteld, zelfs traanplaat folie is mogelijk voor ruig effect en met Fohn aanbrengen zijn hobbels en ronde hoeken ook goed strak te krijgen.
Ik heb dus 1 RVS apparaat en 3x witte met goedkoop plakplastic....
Alleen mensen die het weten zullen het zien, ik moet het meestal vertellen....
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Was Harense Smid Eindhoven.
De koelkast was van siemens.. zo'n anti fingerprint spul. De prijs voor een witte of een RVS is op internet hetzelfde. Dat is alles wat ik weet. Kan best dat het geen echt RVS is dan hoor. Gaat mij ook meer om de kleur. Vind wit te steriel in mijn huis. Ik weet dat de kleur van mijn fornuis niet exact dezelfde is. Heb een etna fornuis. Was weinig keus in RVS dus alles van 1 merk ging niet.
Maar bij de Harense Smid vertellen ze me helemaal niks. Ik had keuze uit een fornuis met energielabel A en 1 met B. Ik wilde weten over wat voor bedragen besparing we praten. Aangezien die met het A label minder mooi was en lastiger schoon te maken. Nou, voor die vraag moesten ze al de hele winkel rond om het aan collega's te gaan vragen.
En maar afgeven op internetwinkels. Maar daar heb ik toch nog nooit dit soort gekke dingen gehad en al genoeg besteld via internet.
De koelkast was van siemens.. zo'n anti fingerprint spul. De prijs voor een witte of een RVS is op internet hetzelfde. Dat is alles wat ik weet. Kan best dat het geen echt RVS is dan hoor. Gaat mij ook meer om de kleur. Vind wit te steriel in mijn huis. Ik weet dat de kleur van mijn fornuis niet exact dezelfde is. Heb een etna fornuis. Was weinig keus in RVS dus alles van 1 merk ging niet.
Maar bij de Harense Smid vertellen ze me helemaal niks. Ik had keuze uit een fornuis met energielabel A en 1 met B. Ik wilde weten over wat voor bedragen besparing we praten. Aangezien die met het A label minder mooi was en lastiger schoon te maken. Nou, voor die vraag moesten ze al de hele winkel rond om het aan collega's te gaan vragen.
En maar afgeven op internetwinkels. Maar daar heb ik toch nog nooit dit soort gekke dingen gehad en al genoeg besteld via internet.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
P.s. De tv heb ik ook niet eens werkend kunnen zien, want die stond niet in de winkel. Was net binnengekomen en kennelijk hadden ze dat showroommodel dan verkocht ofzo, want ze hadden m gewoon niet staan.
Het is dat familieleden van mij aandrongen dat ik het ter plekke daar zou afhandelen anders was ik ergens anders heen gegaan, want was er eigenlijk al snel klaar mee.
Het is dat familieleden van mij aandrongen dat ik het ter plekke daar zou afhandelen anders was ik ergens anders heen gegaan, want was er eigenlijk al snel klaar mee.
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Beste Conquista,
"Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo."
Waar koopt u want tegen deze condities wil ik heeeeel graag showmodellen kopen.
Stofzuigertje zal bevestigen dat de marge op dit soort spul niet eens 25% is laat staan 50% die ze weg kunnen geven.
Maar goed dat terzijde, ik had idd de hele deal geannuleerd je krijgt niet wat afgesproken is dus dan houdt het op, door de deal te nemen verspeel je nu alles.
En hoe zit het met de tv? die komt in je onderwerp verder helemaal niet voor, wat is daar dan mis mee?
Rickyman
"Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo."
Waar koopt u want tegen deze condities wil ik heeeeel graag showmodellen kopen.
Stofzuigertje zal bevestigen dat de marge op dit soort spul niet eens 25% is laat staan 50% die ze weg kunnen geven.
Maar goed dat terzijde, ik had idd de hele deal geannuleerd je krijgt niet wat afgesproken is dus dan houdt het op, door de deal te nemen verspeel je nu alles.
En hoe zit het met de tv? die komt in je onderwerp verder helemaal niet voor, wat is daar dan mis mee?
Rickyman
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Mag ik vragen of je familie je spullen betaalt?conquista1 schreef: Het is dat familieleden van mij aandrongen dat ik het ter plekke daar zou afhandelen anders was ik ergens anders heen gegaan, want was er eigenlijk al snel klaar mee.
Anders hebben zij toch geen recht van spreken?
Voortaan toch maar naar jezelf luisteren en niet naar anderen denk ik.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Misschien is dat dan de marge op dit spul inderdaad maar niet op andere spullen. Al het andere koop ik zonder beschadigingen wel degelijk een stuk goedkoper. Verlichting, fotoapparatuur, heb een bank van leolux voor bijna 60% omdat het een showroommodel was. Als ik bij de mediamarkt eindhoven ook maar twijfelend naar iets kijk krijg ik al korting.
Deal annuleren had ik gevoelsmatig wel gedaan , maar het is niet iets wat ik meteen beslis aangezien een koelkast en fornuis vrij noodzakelijke dingen zijn. Elke dag chinees eten een paar weken lang zag ik ook niet echt als een optie.
Door de deal te nemen verspil ik niks als ik akkoord ga met 40 euro is het akkoord. Maar wat gebeurd er nu.. vandaag de levering. Jongens goed gewerkt. Niks op aan te merken.
Maar het fornuis had dus wel meerdere krassen en het was niet zo minimaal als ze deden overkomen. En vervolgens hebben die jongens de oude bon bij waar nog steeds op staat 20 euro.
Dan vraagt die jongen of ik nog wat moest betalen. Ik zeg: nee terugkrijgen. 40 euro. Hij zegt: oh, dat heb ik niet bij me, anders had ik dat nu afgerekend.
En die vrouw zegt dat ik het in de winkel op moet halen omdat die jongens geen geld bij zich mogen dragen? Ik snap het dan niet meer hoor.
Maar goed... koelkast staat.. deur valt steeds open. Waterpas zetten gebeurd ookal niet meer kennelijk, want het staat zo scheef als iets. Nou ja..dat doen we dan wel zelf.
Tv is in principe niks mis mee, maar ik ben wel gewend dat je het dan kan bezichtigen in de winkel. Toen ik dat aangaf werd er ook niet even 1 neergezet. Voor dat geld moest ik die maar gewoon nemen. Dus met de tv is niks mis maar noem het ook niet bepaald service. Heb zelf ook in winkels gewerkt en klant is koning. Daar loop je voor.
Er is inderdaad een deel van mijn spullen door familie betaald (als cadeau, wat mij verder niet relevant leek ) Daarnaast ...Ik heb familieleden die met alles akkoord zouden gaan wat een verkoper zegt of aansmeert en zelf ben ik niet zo makkelijk daarin. En zij vinden het wellicht wat genant. Zij zijn dus ook mee gaan kopen en als het dan rond de kerst is.. je een hoop andere verhuisstress hebt en er dan meerdere mensen moeten beslissen en de zaak wat vermoeiend word ga ik uiteindelijk maar akkoord.
Volgende keer doe ik het wel anders. Ga in de winkel kijken en op internet bestellen, wat mijn eerste plan was.
Deal annuleren had ik gevoelsmatig wel gedaan , maar het is niet iets wat ik meteen beslis aangezien een koelkast en fornuis vrij noodzakelijke dingen zijn. Elke dag chinees eten een paar weken lang zag ik ook niet echt als een optie.
Door de deal te nemen verspil ik niks als ik akkoord ga met 40 euro is het akkoord. Maar wat gebeurd er nu.. vandaag de levering. Jongens goed gewerkt. Niks op aan te merken.
Maar het fornuis had dus wel meerdere krassen en het was niet zo minimaal als ze deden overkomen. En vervolgens hebben die jongens de oude bon bij waar nog steeds op staat 20 euro.
Dan vraagt die jongen of ik nog wat moest betalen. Ik zeg: nee terugkrijgen. 40 euro. Hij zegt: oh, dat heb ik niet bij me, anders had ik dat nu afgerekend.
En die vrouw zegt dat ik het in de winkel op moet halen omdat die jongens geen geld bij zich mogen dragen? Ik snap het dan niet meer hoor.
Maar goed... koelkast staat.. deur valt steeds open. Waterpas zetten gebeurd ookal niet meer kennelijk, want het staat zo scheef als iets. Nou ja..dat doen we dan wel zelf.
Tv is in principe niks mis mee, maar ik ben wel gewend dat je het dan kan bezichtigen in de winkel. Toen ik dat aangaf werd er ook niet even 1 neergezet. Voor dat geld moest ik die maar gewoon nemen. Dus met de tv is niks mis maar noem het ook niet bepaald service. Heb zelf ook in winkels gewerkt en klant is koning. Daar loop je voor.
Er is inderdaad een deel van mijn spullen door familie betaald (als cadeau, wat mij verder niet relevant leek ) Daarnaast ...Ik heb familieleden die met alles akkoord zouden gaan wat een verkoper zegt of aansmeert en zelf ben ik niet zo makkelijk daarin. En zij vinden het wellicht wat genant. Zij zijn dus ook mee gaan kopen en als het dan rond de kerst is.. je een hoop andere verhuisstress hebt en er dan meerdere mensen moeten beslissen en de zaak wat vermoeiend word ga ik uiteindelijk maar akkoord.
Volgende keer doe ik het wel anders. Ga in de winkel kijken en op internet bestellen, wat mijn eerste plan was.
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Een heel verhaal. Ik weet ook niet wat ik daarvan zeggen moet. Eén ding weet ik wel, RVS van hetzelfde model is altijd duurder dan het witte exemplaar.
Ik denk dat je volgende keer beter eerst even zelf kunt kijken, wat je precies wilt, en pas daarna eventueel je familie meenemen. Ook altijd even meerdere zaken binnenlopen, Eindhoven is groot genoeg, hoor.
Ik denk dat je volgende keer beter eerst even zelf kunt kijken, wat je precies wilt, en pas daarna eventueel je familie meenemen. Ook altijd even meerdere zaken binnenlopen, Eindhoven is groot genoeg, hoor.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Met het risico dat ik overkom alsof ik op je inhak (wat niet de bedoeling is) moet ik hier even van zeggen dat je dat zelf had moeten controleren.conquista1 schreef:Maar het fornuis had dus wel meerdere krassen en het was niet zo minimaal als ze deden overkomen.
Je bent akkoord gegaan met een showroommodel, dan moet je ook zelf checken hoe het eruit ziet.
Nu ben je ongezien akkoord gegaan en heb je geen poot om op te staan.
Klopt, dat doen ze tegenwoordig bijna nergens meer gratis, dan moet je servicekosten betalen en dan doen ze het wel. (maar vraag niet hoe!)conquista1 schreef:Maar goed... koelkast staat.. deur valt steeds open. Waterpas zetten gebeurd ookal niet meer kennelijk, want het staat zo scheef als iets. Nou ja..dat doen we dan wel zelf.
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Beste Conquista,
Ik hoop dat je je 40 euro al hebt opgehaald en uiteindelijk toch veel plezier aan je nieuwe spullen beleefd.
Op 1 opmerking wil ik nog wel reageren, maar niet persoonlijk naar jou hoor
Je schrijft "Heb zelf ook in winkels gewerkt en klant is koning. Daar loop je voor."
Daar ben ik het helemaal mee eens maar wel op voorwaarde dat de klant zich keizerlijk gedraagt want die winkeliers krijgen toch ook wat over zich heen waarbij het heel vaak aan de houding/instelling van de klant ligt.
Dit terzijde
Groet
Rickyman
Ik hoop dat je je 40 euro al hebt opgehaald en uiteindelijk toch veel plezier aan je nieuwe spullen beleefd.
Op 1 opmerking wil ik nog wel reageren, maar niet persoonlijk naar jou hoor
Je schrijft "Heb zelf ook in winkels gewerkt en klant is koning. Daar loop je voor."
Daar ben ik het helemaal mee eens maar wel op voorwaarde dat de klant zich keizerlijk gedraagt want die winkeliers krijgen toch ook wat over zich heen waarbij het heel vaak aan de houding/instelling van de klant ligt.
Dit terzijde
Groet
Rickyman
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Kijk maar eens op dit forum hoeveel topics er gestart worden door mensen die eigenlijk geen probleem met een bedrijf hebben, maar een probleem met zichzelf, en daar het bedrijf de schuld van geven...die winkeliers krijgen toch ook wat over zich heen waarbij het heel vaak aan de houding/instelling van de klant ligt.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
@ witte angora
Een rvs is altijd 200 euro duurder dan een wit exemplaar?
Het is overigens geen echt RVS zoals beschreven werd, maar vind het prima zo. Ging me om de kleur.
@VioletPrue
Ik heb het fornuis nu schoongemaakt (zat veel vuil op) en nog meer krassen kwamen aan het licht. Ik had dat zelf kunnen controleren.. laten we even eerlijk zijn.. ik zit al weken zonder koelkast in een huis.. afgesproken levering vind niet plaats... en dan bieden ze mij telefonisch een showroommodel aan.
ZIJ geven aan dat het gecontroleerd is en dat er 1 krasje op zit. Volgens mij zijn zij deels ook verantwoordelijk voor het fout informeren.
Wat wel kan zijn is dat het tijdens transport is gebeurd. Want het fornuis had geen enkele bescherming. Geen plasticje.. nada.
Over het waterpas zetten.. ik heb service kosten betaald voor installatie. Het is gewoon niet gebeurd. Het is aangesloten en fornuis is even getest. Dat was het. Ik neem aan dat het onderdeel van de installatie is en niet iets aparts?
@Rickyman
Ik ben gegaan voor de 40 euro, maar daar had ik weer een speciale bon (heb er volgens mij nu al 5 van die levering) mee moeten nemen. Dat is niet vermeld aan de telefoon dus ik zei dat. Toen werd er gezegd dat het wel uitdrukkelijk gezegd is. Hele discussie.
Dan vraag ik je.. mag ik verwachten van een winkelier dat die in staat is om te zeggen: vervelend mevrouw dat dit niet goed gecommuniceerd is? Lijkt mij een kleine moeite. Wat zij doen is de hele tijd tegen mij ingaan en stug volhouden dat dingen wel gezegd zijn. Net als ze volhouden dat ze niet die dag zouden leveren terwijl er 4 mensen bij waren die het hebben gehoord.
Ik heb ook zo mijn grenzen. Ik blijf qua taalgebruik wel netjes, maar ik laat wel heel duidelijk merken wat ik ervan vind.
maar goed.. kon dus weer vertrekken en moet weer terug.
Als ik nog een keer door hun schuld voor niks kom mogen ze de benzinekosten ook erbij optellen.
Wat betreft die voorwaarden.. ik heb diverse opleidingen gedaan en daar leren ze je echt, ongeacht hoe een klant doet om je best te doen. Je wil tenslotte iets verkopen. Dat men dat persoonlijk niet op kan brengen is een ander verhaal, maar het hoort er niet bij dat er voorwaarden worden gesteld. Tenzij klanten agressief doen of wat dan ook. dat vind ik iets anders.
@witte angora (op 2e reactie)
Absoluut! Ben ik het ook mee eens hoor. Maar zo'n type ben ik niet. Ik ben nog jong, voor het eerst op mezelf... hartstikke enthousiast over het uitzoeken van mijn spulletjes en zo ben ik dan ook de winkel ingegaan. Een tegenslagje.,. communicatiefoutje.. kan gebeuren. Maar zoveel foutjes en iemand dan noch fatsoenlijk tegemoet willen komen, noch excuses aanbieden vind ik gewoon onacceptabel.
Heb besloten ze nog een brief te schrijven over het hele gebeuren en daarmee is het voor mij afgedaan. Ik troost me maar met de gedachte dat er op het fornuis uiteindelijk toch krassen zullen komen. Bij mijn eerste auto werd ik ook gek in het begin om een krasje en dat gaat er ook wel af op den duur. En ondanks alles toch blij met mijn keuze, want ik zie nu dat er op die plek echt geen wit had moeten staan. Mijn punthoofd neemt dus langzaam wel weer de normale vorm aan
Een rvs is altijd 200 euro duurder dan een wit exemplaar?
Het is overigens geen echt RVS zoals beschreven werd, maar vind het prima zo. Ging me om de kleur.
@VioletPrue
Ik heb het fornuis nu schoongemaakt (zat veel vuil op) en nog meer krassen kwamen aan het licht. Ik had dat zelf kunnen controleren.. laten we even eerlijk zijn.. ik zit al weken zonder koelkast in een huis.. afgesproken levering vind niet plaats... en dan bieden ze mij telefonisch een showroommodel aan.
ZIJ geven aan dat het gecontroleerd is en dat er 1 krasje op zit. Volgens mij zijn zij deels ook verantwoordelijk voor het fout informeren.
Wat wel kan zijn is dat het tijdens transport is gebeurd. Want het fornuis had geen enkele bescherming. Geen plasticje.. nada.
Over het waterpas zetten.. ik heb service kosten betaald voor installatie. Het is gewoon niet gebeurd. Het is aangesloten en fornuis is even getest. Dat was het. Ik neem aan dat het onderdeel van de installatie is en niet iets aparts?
@Rickyman
Ik ben gegaan voor de 40 euro, maar daar had ik weer een speciale bon (heb er volgens mij nu al 5 van die levering) mee moeten nemen. Dat is niet vermeld aan de telefoon dus ik zei dat. Toen werd er gezegd dat het wel uitdrukkelijk gezegd is. Hele discussie.
Dan vraag ik je.. mag ik verwachten van een winkelier dat die in staat is om te zeggen: vervelend mevrouw dat dit niet goed gecommuniceerd is? Lijkt mij een kleine moeite. Wat zij doen is de hele tijd tegen mij ingaan en stug volhouden dat dingen wel gezegd zijn. Net als ze volhouden dat ze niet die dag zouden leveren terwijl er 4 mensen bij waren die het hebben gehoord.
Ik heb ook zo mijn grenzen. Ik blijf qua taalgebruik wel netjes, maar ik laat wel heel duidelijk merken wat ik ervan vind.
maar goed.. kon dus weer vertrekken en moet weer terug.
Als ik nog een keer door hun schuld voor niks kom mogen ze de benzinekosten ook erbij optellen.
Wat betreft die voorwaarden.. ik heb diverse opleidingen gedaan en daar leren ze je echt, ongeacht hoe een klant doet om je best te doen. Je wil tenslotte iets verkopen. Dat men dat persoonlijk niet op kan brengen is een ander verhaal, maar het hoort er niet bij dat er voorwaarden worden gesteld. Tenzij klanten agressief doen of wat dan ook. dat vind ik iets anders.
@witte angora (op 2e reactie)
Absoluut! Ben ik het ook mee eens hoor. Maar zo'n type ben ik niet. Ik ben nog jong, voor het eerst op mezelf... hartstikke enthousiast over het uitzoeken van mijn spulletjes en zo ben ik dan ook de winkel ingegaan. Een tegenslagje.,. communicatiefoutje.. kan gebeuren. Maar zoveel foutjes en iemand dan noch fatsoenlijk tegemoet willen komen, noch excuses aanbieden vind ik gewoon onacceptabel.
Heb besloten ze nog een brief te schrijven over het hele gebeuren en daarmee is het voor mij afgedaan. Ik troost me maar met de gedachte dat er op het fornuis uiteindelijk toch krassen zullen komen. Bij mijn eerste auto werd ik ook gek in het begin om een krasje en dat gaat er ook wel af op den duur. En ondanks alles toch blij met mijn keuze, want ik zie nu dat er op die plek echt geen wit had moeten staan. Mijn punthoofd neemt dus langzaam wel weer de normale vorm aan
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
100 euro is wel het minimale verschil. Hangt ook een beetje van het model af. En inderdaad, of het nou echt allemaal RVS is of alleen maar een kleurtje?Een rvs is altijd 200 euro duurder dan een wit exemplaar?
Op punthoofden passen alleen puntmutsen, dus dan weet jij nu ook wel waar de kaboutertjes vandaan komen?Mijn punthoofd neemt dus langzaam wel weer de normale vorm aan
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Ok dus tijdens het bezichtigen/orienteren heb je al zoveel klachten over die winkel en dan TOCH daar bestellen tja weet niet of je blond bent maar het is iig wel een blonde actie ,omdraaien en wegwezen harendse moet je sowiso niet wezen maar ok..
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
Menasor2002 schreef:Ok dus tijdens het bezichtigen/orienteren heb je al zoveel klachten over die winkel en dan TOCH daar bestellen tja weet niet of je blond bent maar het is iig wel een blonde actie ,omdraaien en wegwezen harendse moet je sowiso niet wezen maar ok..
Jij hebt niet goed gelezen, want volgens mij was ik al een paar weken eerder gaan bezichtigen en orienteren.. inderdaad.. ik kan geen 2 maanden zonder koelkast en gasfornuis dus zal ik toch moeten kopen he. En een opmerking 'ben je blond' is nog 10 keer dommer dan de meeste blondjes zijn
Re: Harense smid - 1e keer en nooit meer
ik ben ook 1 keer binnen gelopen samen met vriendin
we wouden graag een Whirlpool was en droger kopen
die verkoper rade die af ivm met kwaliteit bla bla
nu wou het zo wezen dat mijn opa en oma en schoonouders het zelfde hadden gekocht op aanraden van de zelfde verkoper.( was bij die aanschaf)
ik heb dat ook gezegd verkoper stamelt en loopt weg.
dus wij zijn ook maar weer gegaan ik koop ook NOOIT iets bij de Harense Smid
we wouden graag een Whirlpool was en droger kopen
die verkoper rade die af ivm met kwaliteit bla bla
nu wou het zo wezen dat mijn opa en oma en schoonouders het zelfde hadden gekocht op aanraden van de zelfde verkoper.( was bij die aanschaf)
ik heb dat ook gezegd verkoper stamelt en loopt weg.
dus wij zijn ook maar weer gegaan ik koop ook NOOIT iets bij de Harense Smid